Ateismia harkitsevat

Anonyymi-ap

Miksi alkaa ateistiksi? Mitä pitäisi tehdä, että pääsee sisälle ateistiseen ajatteluun? Miten voisi saada ateistiystävän? Kuinka menetellä ateistina kiusauksissa?

7

115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Paras tie ateismiin on opetella itsenäistä kriittistä ajattelua, missä osaa kyseenalaistaa myös omat lapsuuden uskomukset. Myös tieteiden opiskelu ja maailman ymmärtäminen tieteelliseen tietoon perehtymällä auttaa.

Kannattaa ottaa aluksi etäisyyttä kirkollisiin ja muihin uskonnollisiin tilaisuuksiin - ja palata sinne vasta myöhemmin. Jos mieli ahdistuu erilaisista pelkotiloista, kuten ikuisen elämän menettämisestä tai kadotuksesta, niin kannattaa hakea apua psykiatreilta tai uskonnon uhreja auttavilta säätiöiltä. Uskonnollisesta ajattelusta poispääseminen on monille vuosien prosessi.

• Noin olen tehnyt. Unohtaa lapsuuden kokemukset. Lapsuuteni oli ateistinen. En vielä kouluun mennessä tiennyt mikä se sellainen Jumala on.

• Anonyymi

Hihhuli ei voi tulla tosi ateistiksi.

• Anonyymi

Eikö ole mahdollista, että ihminen on ateisti, mutta harjoittaa samanaikaisesti teistisperäisiä käytänteitä? Eli kumpi sellainen, on joka harjoittaa pakanallista riittiä tavoissaan, mutta on kuitenkin kehittänyt oman ateistisen ateologiansa ja hahmogallerian sille? Jopa syntymät tapahtuivat aikoina ennen teismiä ja sen ulkopuolella jonkin muun järjestelmän vallitessa. Ja niitä juhlittiin.
        Miksi alkuateistit alkoivat mukautua muihin riituksiin ja nykyisin heistä suurin osa noudattaa jonkin aiemman uskontojärjestelmän riituksia ja aikataulutuksia omana vuosijuhlakiertonaan.
        Eikö aiempien ateistisukupolvien laatimat vuosijuhla-aikataulut ja kalenterit enää kelpaa nykyateismin harjoittajalle, vaan kielletty teistinen hedelmä houkutuksineen kiehtoo jatkuvasti?

• Anonyymi

Mahdotonta kristityille. Tiede on tiedettä.
      Ei ateismia.

• ”Kuinka menetellä ateistina kiusauksissa?”

Syöt kiusauksen haarukalla suuhun etkä sotke itseäsi sillä. Kiusauslautaselle tai kiusausvuokaan ei kannata istua tai työntää naamaansa.

• Anonyymi

Ei ateistiksi tulemista tarvitse mitenkään harkita. Yleensä ateistiksi vain tullaan, kun huomataan, että uskontojen käsitykset eivät ole totta.

Eikä tarvitse tehdä mitään päästäkseen sisälle ateistiseen ajatteluun, koska ei ole mitään erityistä "ateistista ajattelua". Ei vain enää uskota uskontojen tosiksi väittämiä järjettömiä käsityksiä.

Eikä tarvita mitään "ateistiystäviä". Ollaan ystäviä vain ihan entisten ystävien kanssa. Sen lisäksi voi ottaa vähän etäisyyttä pahimmin uskonnosta sekaisin olevien ystävien kanssa (yleensä kaikkoavat ihan itse).

Ei ateismissa ole mitään kiusauksia. Joskus voi tuntua, että olisi kiva, jos Jumala olisi olemassa, mutta kyllä se aika äkkiä unohtuu, kun muistaa, että ei Jumala ennenkään auttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      95
      3859
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      47
      3245
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      100
      2857
    4. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      136
      2550
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      57
      2490
    6. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2408
    7. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      117
      2407
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      21
      2354
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      23
      2336
    10. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      64
      2100
    Aihe