Vapaa kuvaus

Omaan erittäin komean lauluäänen. Tosin toisten mielestä se ulos tullessaan pilaantuu. Yleinen komeuteni on pääosin sisäistä laatua. Koulutus: Melkein valmistunut Lapset: En oikein tiedä

Aloituksia

38

Kommenttia

133

  1. Otsikkosi "olen alkoholisti" viestii siitä, että olet jo ymmärtänyt/ymmärtämässä vaikeuksiesi syyn. Sen tiedostaminen ja myöntäminen on välttämätön perusta paranemiseen - ensimmäinen askel.
    Seuraavaksi Sinun kannattaa mennä A-klinikalle, jossa voit keskustella jatkovaihtoehdoista. Jos olet aivan rapakunnossa, ja et saa putkea poikki millään, Sinun tulee A-klinikan kautta pyytää kuntasi maksusitoumus katkolle menoon jos olet rahasi ryypännyt, tai sitten voit mennä katkolle suoraan maksavana asiakkaana. Siellä olisit toipumassa n. viikon.
    On mahdollista myös päästä laitoshoitoon pidemmäksi aikaa maaseutuympäristöön.
    Voit valita myös avohoidon, jolloin Sinun tulee käydä A-klinikalla joka arkipäivä.
    Kaikissa vaihtoehdoissa Sinun mielestäni kannattaa liittyä AA-ryhmään, kun ensin olet tolpillasi.
    A-klinikalla neuvovat kaikista vaihtoehdoista.
    Jos asut maaseudulla, ja A-klinikalle et pääse, silloin otat lusikan kauniiseen käteen, ja menet terveyskeskukseen tai yksityiselle vastaanotolle, ja sen jälkeen kuntasi sosiaalitoimistoon, jossa periaatteessa voit valita noista edellä kertomistani vaihtoehdoista.
  2. Kaiken lähtökohta on tietoisuus siitä, kuinka oma alkoholin käyttö on hitaasti edeten lisääntynyt ja tihentynyt. Sinulla se tietoisuus jo on. Oma kaareni on ollut melko samanlainen. Ilman tietoisuuttasi seuraava etappi muutaman vuoden päästä jatkuvan ja lisäätyvän viikonloppujuomisen seurauksena olisi, että suunnilleen vasta torstaisin olisit toipunut edellisestä viikolopusta. Siinä vaiheessa stressinsietokykysi, keskittymiskykysi ja yleinen työtehosi olisi jo alentunut. Ärtyisyyttä, unettomuutta, levottomuutta, tunnistamattomia masennuksia, väsymystä jne. jne. Lista olisi pitkä. Sitten jossain vaiheessa pahimpaan tuskaan alkaisit viikolla ottamaan "ihan pikkusen vaan". Kuvaan voi tulla mukaan esim. ristiriitoja töissä, kotona, tuttavapiirissä, ja tietysti ikävyyksiä liikenteessä. Tässä vaiheessa olisit syvällä. Lähellä olisi jo työn tai perheen menetys.
    Kun sentään noin ajoissa olet herännyt tietoisuuteen alaspäin vievästä kehityksestäsi, aloittaisit vaikka tipattomalla kuukaudella. Sinun tilassasi siihen pitäisi pystyä melko helposti. Parin viikon kuluttua voit jo tarkkailla itsessäsi hyviä muutoksia; energisyys ja jaksaminen lisääntyvät, nukkuminen on parempaa, mieli on tasaisempi, pinna ei ole enää niin kireällä, alkaa nauttimaan elämän pikkuasioista jne. Ja muista käydä päätä tuulettavilla kävelylenkeillä poltteen silloin tällöin iskiessä.
    Kuukauden lopulla tee kokonaisvertailu voinnistasi nyt ja silloin. Huomaat huiman eron!
  3. Ja minä otan kuppia viikonloppuna sen kunniaksi, että Sinä osaat ottaa. AA-väen tulisi syventyä yhteen opinkappaleeseen ajatukseltaan, että itseään ei pidä ottaa kovin vakavasti. Se hampaiden kiristely ja tänäänolenselvä-pulina kuuluu tänne asti.
    Kaikenlaisia haukkuja otan vastaan, sillä se mikä ei tapa, se vahvistaa. Kiitos.