Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sanot: ”Esimerkkinä mainitsen sen, että hän väittää sitä sun tätä adventistien
    sapattiläksyistä, kopsaa jostain jenkeistä, vaikka voisi Adventtikirkon
    sivulta nähdä, että on väärässä.
    Niinikään hän kääntää omavaltaisesti englanninkielistä tekstiä
    palstalle ja väittää, että se on suomalaista adventismia.”

    Kuule sinä tietämätön: Suomen Adventtikirkko se kopsaa ”jostain jenkeistä” sapattiläksyvihkosensa, joita myy kalliilla hinnalla adventisteille neljännesvuosittain läksyvihkoiksi. Tuolla ne läksyt on Pääkonferenssin maailmanlaajuisesti joka ainoalle adventistiseurakunnalle ympäri maailman präntättynä netilläkin: http://www.ssnet.org/qrtrly/

    Pääkonferenssin adventismi on joka maan adventismia, se on myös suomalaista adventismia.

    Ja mitä noiden sapattiläksyjen kääntämiseeni tulee, niin olen aina joko laittanut englanninkielisen lainauksen esiin, josta olen kääntänyt suomeksi tai tilan säästämiseksi vain linkin, mistä alkukielinen teksti löytyy. Niin jokainen lukija on voinut tarkistaa olenko kääntänyt oikein vai väärin. Se että vihamieliset adventistit kirjoittavat jokaisen kirjoitukseni perään ”sinä valehtelet, mene hoitoon” on vain heidän jatkuva ja tauoton pahuutensa ilmaus eikä sillä ole mitään yhteyttä käännösteni kanssa.

    Sanot: ”Edelleen. Riitta siteeraa paljon Ellen Whitea, tiettyjä tekstejä vain ja
    väittää sitten, että näin te adventistit ajattelette. Kuitenkin Ellen
    Whiten kirjallisuudella on sangen pieni osuus adventistien elämässä.”

    Sammakoita tulee suustasi toinen toisensa jälkeen. Adventismi perustuu Ellen Whiten demoninäkyoppeihin. Joko adventistimiehet keksivät jonkin epäraamatullisen opin ja vahvistuttivat sen Ellen Whiten näyillä, jotta se uppoaisi jäsenistöön helpommin tai sitten Ellen näki ensin demoninäyn ja oppi tuli siitä kirkon opiksi – molempia reittejä esiintyy. Adventistien lehdet, koulusysteemi, sapattiläksyt, kirjamyynnit… kaikki on Ellen Whiten ja demoninäkyoppien kyllästämää. Suuri osa adventistien elämästä on Ellen Whiten kyllästämää joko eksplisiittisesti tai implisiittisesti – johan he viettävät joka viikko koko elämänsä ajan ellensapattiakin.

    Sanot: ”Tiedät itsekin, että Riitalta et voi saada rehellistä kuvaa adventismista.
    Minä uskoin Riittaa usean vuoden ajan, kunnes tutustuin adventismiin
    ja muutamiin adventisteihin ja muutamiin adventtijohtajiin.”

    Tuo henkilö, jolle yrität tuossa minua panetella, on uudestisyntynyt kristitty, joten älä luulekaan, että hänen arvostelukykynsä sumenisi sinun valheittesi saattelemana.

    Se miten sinun on käynyt, vain vahvistaa sitä, että minä olen ollut oikeassa enkä ole varoittanut turhasta. Minä kehoitin sinua pysymään erossa adventisteista, joten siinäkin suhteessa olin täysin Jumalan tahdossa ja luotettava.

    Sanot: ”Adventtikirkko on mukana vapaiden suuntien neuvostossa ja oli
    puheenjohtajakirkko edellisellä kaudella. Joten neuvostostakin
    saisit oikeaa materiaalia ja oikeaa suhtautumista Adventtikirkkoon.
    Media7 raamattuopiston johtajalta ja Turun Adventtikirkon pastorilta,
    Aimo Helmiseltäkin varmaan saisit vaivatta oikeaa tietoa.”

    Niin on, ja mitä se kertoo vapaiden suuntien neuvostosta! Ei hyvää.
    Ja katso nyt itseäsi: eksytät ihmisiä täyttä päätä. Saatat itsesi kirouksen alaiseksi toiminnallasi.

    Sanot: ”Ei voi sanoa, että
    Riitta valhettelisi tahallaan, sillä ne siteerauksetkin pitävät toki paikkansa.
    On vain niin, että suomalainen käytännön adventismi on sitä miltä se näyttääkin,
    kun menee ja tutustuu siihen. Riitta on valitettavasti vakaasti sitä mieltä, että
    totuus suomalaisesta adventistista löytyy englanninkielisistä amerikkalaisista
    teksteistä, hänen suomeksi tulkkaaman kaltaisena.”

    Sinä et tunne adventismia. Tiedät siitä vain siltä osin kuin sitä on sinulle uutena tulokkaana raotettu. Eikä uusille tulokkaille kerrota mitään muuta kuin sitä yhteiskristilliseltä kuulostavaa sössöä, mikä ei tulokasta säikäytä pois.
  2. Sanot: ”Riitta katsoo adventismia endtime.net sivustojen mukaan ja nehän eivät,
    nuo Helinä Jokisen luotsaamat sivut, edusta suomalaista adventismia.
    Ovat ääriaineksen tuotosta ja ääriryhmät löytyy kaikista kirkkokunnista.”

    Sinä niitä endtime-sivustoja minulle tyrkytit. Kerran niitä vilkaisin eikä kiinnostanut. Minä perustan tietämykseni pitkälliseen Ellen Whiten ja adventistien kirjojen ja kirjoitusten tutkimiseen sekä adventistien, ex-adventistien ja adventistipappien/-oppineiden kokemuksiin ja keskusteluihin heidän kanssaan – ei siis minkään ääriryhmien, vaan läpileikkauksena koko adventistipopulaatiosta eri aikoina. Kaikki kirjoittamani lainaukset on tarkistettavissa helposti, koska lisään ne kirjoituksiini myös täällä kuten blogissani. Tosielämän henkilöitä en mainitse, koska en ole mikään juorutoimisto.

    Sanot: ”Käsittääkseni Riitan innokkuus palstalla johtuu juuri hänen palavasta
    uskostaan, mutta kun syvällä on ennakkoasenne, joka ehkä oli jossain määrin oikeutettu joskus 60-luvulla, niin mitäpä hän muuta voi kuin
    vain moittia. Vie aikaa ja kärsivällisyyttä meiltä, että sekä Riitta että
    sinä saadaan menemään tutustumaan adventtiseurakuntiin.”

    Voi sinua pahan puhujaa! Vai on muka positiivista kokemusta se, että menee adventtiopetuksen piiriin luopumaan uskosta ja rypemään kuin pesty sika rapakossa (2 Piet 2:21-22). Sinun toimintasi on ollut ala-arvoista ja pelkkää kapinaa Jumala vastaan – älä tyrkytä sitä muille malliksi. Olet ainoastaan varoittava esimerkki muille, kuinka luisua harhaopin sitomaksi, tuosta synnistäsi saat rangaistukseksi ne kiroukset, mitkä adventismista tulevat.

    Sanot: ”Läsnäolossakin on muistettava, että sen ajaksi on ennakkoasenteet
    jätettävä syrjään, mieluiten heivata kokonaan. Sillä mitäs ennakkokuvaa
    silloin tarvitaan, kun ollaan reaaliajassa läsnä.”

    Jumalan sanaa Raamattua ei ikinä jätetä narikkaan, vaan sillä arvostellaan kaikki. On täysin Raamatun vastainen ohje tuo sinun käskysi mennä harhaoppiseen Adventtikirkkoon tunteilemaan ja omaksumaan tyhjäpäänä eksytys. Samaa käskyä on täällä adventisti-Annu jankannut vuosikaudet ja sinuun se tehosi. Häpeä on kokonaan sinun.

    Sanot: ”JOS tutustuisit Riitan viesteihin vuosien varrelta ja ihan viimeaikaisiin
    varsinkin, ymmärtäisit, miksi jotkut ei-adventistit ja jotkut adventistit
    ovat närkästyneitä hänen viesteihinsä. Palava uskovaisuus on asia, jonka
    tähden minä arvostan Riittaa, mutta on minunkin todettava, että Riitta
    ei kirjoita aina asiallisesti.”

    Ja mikähän kirjoitukseni nyt ei ollut muka asiallista. Sinusta tuskin on sitä edes arvostelemaan, joten en odota vastausta. Sehän on ikiaikainen totuus, että Jumalan sana loukkaa ja ahdistaa niitä, jotka eivät tahdo Jeesusta seurata, joten siinäpä erottuu jyvät ja akanat.

    Sanot: ”Olemme kehottaneet Riittaa tutustumaan muutamaan adventtiseurakuntaan ja Adventtikirkon virallisiin sivuihin, mutta hän on
    sitä mieltä, että se olisi synti. Siksi emme voi kuin valittaa, ettei hän
    tunne adventismia ja adventisteja, vaikka kirjoittaa ylimmäisenä
    asiantuntijana.”

    Etkä edes pidä syntinä tuota ”teidän” jumalatonta kehotustanne. Osoittaa paatumuksen asteesi. Ja viralliset sivut minä kyllä tunnen; sekä Adventtikirkon Suomen sivut että Pääkonferenssin sivut ja muutamien muidenkin maiden, esim. Saksan ja Ruotsin sivuja olen kahlannut ihan riittämiin. Samoin Adventtikirkon virallisia lehtiä seuraan vuodesta toiseen aktiivisesti ja olen niitä täälläkin referoinut aina silloin tällöin.

    jatkuu...
  3. Sinun lupaasi minä en tarvitse yhtään mihinkään - tämän palstan otsikko on Kristinusko eikä Adventismi kuulu sen otsikon alle, mutta minä kuulun.

    VALETTA, JOTA OLET MINUSTA TÄSSÄ KETJUSSA OLET SYYTÄNYT:

    Sanot: ”Mutta 60-luvulle
    jämähtäminen aiheuttaa hänelle kohtalokkaat ennakkoluulot adventisteista.
    Kuuskytluvulla kaikki kirkot kyräilivät toisiaan, tänään ei yksikään.”

    Minä en ole jämähtänyt millekään luvulle enkä ennakkoluuloihin, vaan tutkin adventismia sen alkujuurilta nykypäivään ja tutkin opit Raamatun valossa. Nuo sinun lätinäsi ovat vain lätinöitä, joita Kai Arasola ja kumppanit ovat sinulle ladelleet, kun ovat huomanneet, että olet selkärangaton ja Jumalasta piittaamaton ihmismielipiteissä roikkuva loinen.

    Sanot: ”Kun palavassa uskossa oleva on jämähtänyt ennakkoasenteisiin ja ehkä
    lisänä on henk.koht. kaunaisuutta, niin vikaan menee varmasti.”

    Palavassa uskossa oleva ei voi jämähtää mihinkään muuhun kuin siihen, että joka päivä kulkee johdatuksessa. Ja tuo kaunaisuus-katkeruus syytös on perinteinen adventistien asenne kaikki ex-adventisteja ja adventismia Raamatulla arvostelevia kohtaan. Minulla ei edelleenkään ole kaunaisuutta eikä katkeruutta adventisteja kohtaan. Tuskinpa viitsisin päivästä toiseen auttaa adventisteja pois helvettitieltään, jos heitä vihaisin. Paljon mieluummin silloin touhuaisin vallan muuta ja myhäilisin tyytyväisenä, että onpa hyvä, että paha saa palkkansa eikä kukaan heitä auta taivastielle.

    Sanot: ”Uskon palavuus ei sinänsä poista asennevammaa vaan vain ennakkoluuloton rakkaus.”

    Mikä latteus! Se rakkaus, mistä Raamattu puhuu, on agape-rakkautta eli Jumalan tahdon tekemistä. Usko ja Jumalan tahdon tekeminen ovat erottamattomat. Etköhän sinä itse ole oikein asennevammojen kimppu, joka ei suostu minkäänlaiseen parannukseen mistään, vaan sinulle riittää, että on jokin ihminen tai ihmisryhmä mihin tarrautua ja joka jaksaa sinua hyysätä.

    Jatkuu...
  4. Naispappeus kuului tuohon samaan Jumalan vastaisuuteen, mihin tuon miehen evoluutiousko ja epäuskokin.
  5. Kokeilu
  6. Niinpä niin.