Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  1. Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti.

    Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat" Ps1:1 ).

    Ja varoitan tuosta adventismista, harhaopista, jottei muiden eksymisestä tai eksyneinä pysymisestä, Jumala vaadi heidän vertaan minun kädestäni. "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
    Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." (Hes 3:18-20)

    Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi. Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin, olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin.

    Olet niin hurmaantunut siitä, että olet saanut osaksesi tuon Pääkonferenssin määräämän imartelun, huomion osoittamisen ja eksytyksen. Kopioin ja käänsin ne ohjeet tänne palstalle joskus. Et siis olekaan erityinen, vaan olet saanut peruskäsittelyn. Jos/kun liityt adventtikirkon jäseneksi, niin siihen se lepertely ja huomio sitten lopahtaakin pikku hiljaa.

    Toden totta tuo kirjoitukseni sopii sinulle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269723/thread

    Jossain kirjoitit, että olit ahdistunut ja kun päätit hyväksyä adventismin, niin tuo ahdistus hellitti. Syyn moisille ahdistuksille kerroin tuossa kirjoituksessani. Se syy on omat syntisi, mitkä ne nyt kaikki mahtavat ollakaan – se sinun pitäisi selvittää ja tehdä kaikesta parannus.

    Se, että myös nimenomaan adventismiin suhtautumisesi ahdisti sinua, johtui siitä, että et toiminut adventismin suhteen raamatullisesti, vaan juuri Raamatun sanan vastaisesti. Menit kaveeraamaan harhaoppisten kanssa ja omaksumaan heidän opetustaan.

    Tottakai mikä tahansa päätös ahdistavassa tilanteessa tuo hetken helpotuksen, kun mietintä loppuu siihen. Oikea päätös tuo oikean ja pysyvän rauhan, mutta väärän päätöksen rauha on hetkellistä laatua.

    Miksi et halua nähdä vaivaa ja selvittää välejäsi Jumalan kanssa? Miksi korvaat Jumalasuhteesi ihmissuhteilla? Eivät nuo ihmiset sinua voi auttaa – vain Jumala voi. Mutta Jumala ei siunaa sinua tuolla harhaopin tielläsi, se on kirottu tie.

    Tee parannus!
  2. Timo Flink sanoit: ” Henkilökohtainen kantani ja vakaumukseni on yksiselitteinen. Ellen White oli Jumalan sanansaattaja ja hänen sanomansa Jeesukselta saatu.

    Vai niin vai puhuu Raamatun Jeesus muka tämmöistä sanomaa:

    - sanoo olevansa arkkienkeli Miikael – sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo lauantaisapatin olevan lopunajan sinetin – sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo vievänsä ihmisten synnit veressään taivaaseen - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo menevänsä vain Pyhäkön ensimmäiseen huoneeseen maasta noustessaan - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo menevänsä 22.10.1844 pois valtaistuimelta toiseen huoneeseen ja sulkevansa oven perässään - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo saatanan pääsevän Jumalan valtaistuimelle 22.10.1844 ottamaan siitä lähtien kaikkien muiden kuin adventistien rukoukset vastaan ja puhaltamaan heidän päälleen pahaa henkeään - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, ettei sovitus ollut lopullinen ristillä, vaan hänen täytyy 22.10.1844 lähtien pestä ihmisten syntien saastuttamaa taivasta ja lopulta laittaa nuo synnit saatanan lopullisesti sovitettavaksi - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo 22.10.1844 alkavansa tutkivan tuomion Aatamista alkaen ja kun maan päällä elävien asia tulee käsittelyyn, niin hänelle määrätään siinä taivaspaikka tai kadotus ja ihan sama, miten hän sen jälkeen maassa elelee, tuo paikka ei voi enää muuttua - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että kristikunta tulee olemaan Babylon, siis kaikki kristilliset seurakunnat ja kirkot ja jokainen uudestisyntynyt kristitty - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo hylkäävänsä Jumalan kansan Israelin lopullisesti - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että 22.10.1844 tulee adventistikirkko ja sen jäsenet tulevat olemaan 144.000 eli 12 israelilaisten sukukuntaa - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoa ei-adventistien palavan maan palaessa olemattomiin ja helvetti on vain roskakasa Jerusalemin lähistöllä - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo menevänsä lepäämään hautaan kolmeksi päiväksi ja ettei noina päivinä käy saarnaamassa tuonelassa, vaan on olemattomana haudassa - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että tulee naisprofeetta uutena Eliana 22.10.1844 ja tuo ihmisille uutta valoa ja uuden totuuden ja Raamatun sanaa pitää korjailla ja omaksua tuon tulevan Jumalan sanansaattajan näkyjen ja kirjoitusten mukaan - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että tuo profeettanainen saa olla papin virassa seurakunnassa ja naiset siitä lähtien - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että ihmisellä ei ole ikuista sielua eikä ihminen ole ruumis, sielu ja henki, vaan sielu on vain ajatteleva hetkellinen ruumis - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo ihmisten taivaassa lentävän siivillä - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo luotavan uuden maan, joka on vain tämän maan ja maailman kopio, materiaalinen maailma - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, ettei tule hallitsemaan Jerusalemiin tätä maata tuhanneksi vuodeksi, vaan saatana hallitsee täällä sen ajan - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että sapatti on taivaaseen pääsyn sinetti - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että sunnuntaina Jumalan palveleminen tai lepopäivän viettäminen on kadotukseen johtava pedon merkki - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että sapattikäsky loistaa taivaassa ja muut käskyt ovat tuon sinettikäskyn varjossa - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, ettei Jerusalemia koskaan uudestaan rakenneta - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - sanoo, että oikean profeetan tuntomerkki on se, että hän korottaa Kristusta ja hän saa varastaa sanansa muilta profeetoilta/kirjoittajilta ja ottaa vastaan demoninäkyjä - sanopa, missä Raamatun kohdassa Jeesus noin sanoo!
    - jne.

    En ole tuommoisesta Jeesuksesta kuullut mistään muualta kuin Ellen Whiten kirjoista ja Adventtikirkon opetuksista. Joitakin samantapaisia opetuksia tosin adventismin sisarusharhaopeilta momooneilta ja jehovan todistajilta.
  3. Timo Flink sanoit: ” Ellen White itse kirjoitti useamman kerran, että Raamatun kaanon on suljettu eikä hänen kirjoituksensa ole mikään lisäys Raamattuun. Väitteesi lisäyksistä, poistoista ja muutoksista ei myöskään pidä paikkaansa. Sanot noin, koska Ellen White tulkitsi Raamattua toisin kuin sinä ja pidät omaa tulkintaasi oikean ja väärän mittarina.

    Ei suinkaan, vaan päinvastoin Ellen White itse julisti sitä, että julistaa uutta totuutta ja kutsui sitä Nykyinen totuus-nimellä:

    ”Nykyajan seurakunnalla on myös TÄRKEÄ NYKYINEN TOTUUS. Hän, joka tekee kaikki tahtonsa päätöksen mukaan, oli nähnyt hyväksi asettaa ihmiset eri olosuhteisiin ja määrätä heille velvollisuuksia, jotka ovat erikoisia heidän ajalleen ja olosuhteilleen. Jos he pitäisivät arvossa heille annettua valoa, heille avautuisi laajempia totuuden näköaloja.” (Ellen White Suuri Taistelu s. 145)

    Ja kun lukee tuon Ellenin Suuri Taistelu-kirjan, niin sehän poikkeaa täysin sekä Vanhasta että Uudesta Testamentista eli se on Ellentestamentti tai Nykyinen Totuus Testamentti. Mutta Pietari sanoi ”Sentähden minä aina aion muistuttaa teitä tästä, vaikka sen tiedättekin ja olette vahvistetut siinä totuudessa, joka teillä on.” (2 Piet 1:12) ja tuon totuuden hän sanoi olevan armo ja rauha Jeesuksen tuntemisen kautta ja että uskoville on lahjoitettu kaikki, mitä elämiseen ja jumalisuuteen tarvitaan ja miten siinä pyritään pysymään. Ja sitten Jumala siinä varoittaa Pietarin kautta, ettei siitä saa livetä, jos mieli päästä Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan: ”Jolla sitävastoin ei niitä ole, se on sokea, likinäköinen, on unhottanut puhdistuneensa entisistä synneistänsä.” (jae 9) Tuohan puhuu suoraan adventistien uutta totuutta vastaan ja varoittaa siitä. Ellen White ja adventistit, sinä muitten mukana, olette Raamatun sanan mukaan sokeita. Ja seuraatte demonien Ellen Whiten kautta viekkaasti sommitteluja taruja jakeen 9 mukaan.

    Otetaanpas esimerkki Ellen Whiten ukaaseista hänen epäraamatullisen Kolmen Enkelin sanomansa suhteen:

    "I saw a company who stood well guarded and firm, giving no countenance to those who would unsettle the established faith of the body. God looked upon them with approbation. I was shown three steps-- the first, second, and third angels' messages. Said my accompanying angel, "Woe to him who shall move a block or stir a pin of these messages. The true understanding of these messages is of vital importance." (Ellen White, Early Writings, s 258)

    Minä näin joukon, joka seisoi hyvin vartioituna ja horjumatta sietämättä niitä, jotka voisivat horjuttaa joukon vakiintunutta uskoa. Jumala katseli heitä hyväksyvästi. Minulle näytettiin kolme vaihetta.. ensimmäisen, toisen ja kolmannen enkelin viestit. Minun kanssani oleva enkeli sanoi “Voi häntä joka siirtää palikan tai liikauttaa nuppineulaakaan näistä viesteistä. Todellinen ymmärrys näistä viesteistä on elintärkeä.”

    Eli siinäpä oli uutta ilmoitusta teidän väärältä profeetaltanne, jota te kutsutte ilmoitusprofeetaksi Luukkaan kaltaiseksi. Noita Ellen Whiten demoninäkyjen Kolmen Enkelin viestejä kun ei Raamatusta väärentämättä löydy. kts. http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9241062/45326718

    Ja kaikki profeetat ja profetiat on koeteltava: "Rakkaani älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan." (I Joh. 4:1) Mutta Ellen White moneen otteeseen kielsi arvostelemasta häntä.

    "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.” (Ilm 22:18-19)

    Minä peilaan sekä omat kirjoitukseni, sinun kirjoituksesi, Ellen Whiten kirjoitukset että adventtikirkon opit Raamattuun.
  4. Timo Flink sanoit: ” Raamatusta käy varsin selkeästi ilmi, että Jumalalla oli jo Vanhan testamentin aikana profeettoja, joiden kirjoitukset ja sanoma eivät sisältyneet Raamattuun. Kanoniset profeetat ovat osajoukko oikeiden profeettojen joukossa. Kaikki kanoniset kirjoittajat ovat profeettoja, mutta kaikki profeetat eivät ole kanonisia. Logiikkasi ei siten päde. Jumala voi kutsua kenet haluaa profeetaksi, vaikka Raamatun kaanon on suljettu. Vai löydätkö Raamatusta profeetta Gadin testamentin? Tai naisprofeetta Huldan testamentin? Tai Mirjamin testamentin? Tai Filippoksen tyttärien testamentin?”

    Eivät kaikki profeetat Aatamista Johannekseen olleet ilmoitusprofeettoja. Vain Raamatun kaanoniin kuuluvat olivat.

    Kaikki kanoniset kirjoittajat olivat ilmoitusprofeettoja, muut eivät. Sinäkin erotat tuossa kanoniset profeetat ja muut profeetat – kanooniset profeetat ovat juuri niitä ilmoitusprofeettoja, joita mikään muu profeetta ei voi olla.

    Ja sinähän et tuossa aikaisemmassa kirjoituksessasi verrannut omaa profeettaasi Ellen Whiteä noihin ei-kanonisoituihin tavallisiin profeettoihin, vaan juuri kanonisoituun Luukakseen, eli ilmoitusprofeettaan. Näin kirjoitit: ” Ellen White kirjoitti profeetalliset sanansa samalla tavalla kuin Luukas evankeliuminsa.” (otsikolla: lisäksi TimoFlink Käyttäjän viestit 18.8.2010 15:10)

    Ilmoitusprofeetat siis Vanhan Testamentin ja Uuden testamentin kirjoittaneet (tai kirjureilleen sanelleet) toivat Jumalalta erityistä ilmoitusta. Yleistä ilmoitustahan tulee vaikka luonnon ja omantunnon kautta, ja se kertoo oikeasta ja väärästä, mutta on synnin hämärtämää. Yleinen ilmoitus ei myöskään valaise sitä, miten ihminen voi pelastua!

    Vanhan liiton ilmoitusprofeetat jo ilmoittivat tulevasta Uudesta liitosta ja Jeesuksesta sen alkajana. Vanha testamenttihan on Vanhaa liittoa ja Uusi liitto alkoi pääsiäisen tapahtumista. Jeesus moneen otteeseen viittasi Vanhan testamentin kirjoituksiin.

    Jeesus siis itse vakuutti Vanhan testamentin kirjoitukset oikeaksi ja samoin vielä silloin kirjoittamattoman Uuden testamentin kirjoitukset. Uudesta testamentista hän sanoi mm. näin: ”Niinkuin sinä olet lähettänyt minut maailmaan, niin olen minäkin lähettänyt heidät maailmaan; ja minä pyhitän itseni heidän tähtensä, että myös he olisivat pyhitetyt totuudessa. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka HEIDÄN SANANSA KAUTTA uskovat minuun” (Joh 17:18-20)

    Jeesus itse valitsi Uuden testamentin ilmoitusprofeetat. ”Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.” (Joh 15:20) Jeesus itse opetti heitä, myös Paavalia, jonka nosti taivaaseen opetettavakseen, koska ei itse enää ollut maan päällä (2 Kor 12:1-6)

    Vanhassa testamentissa oli ilmoituksia Uudesta testamentista, mutta kummassakaan ei sen paremmin Vanhassa testamentissa kuin Uudessakaan ollut ilmoituksia mistään tulevasta Testamentista. Päinvastoin, kaiken Raamatun ilmoituksen jälkeen tulevan opetuksen ja profetioiden piti mahtua Raamatun raameihin. Vanha ja Uusi testamentti olisivat aina arvosteluperuste kaikelle tulevalle.

    Ilmoitusprofeettojen kautta tuli myös lopullinen ilmoitus Jumalalta, johon ei saa mitään lisätä, poistaa tai muuttaa "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee. Jos joku panee niihin jotain lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan, ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu." (Ilm. 22:18-19)
  5. Ellen White itse esitti itseään Vanhassa testamentissa luvattuna profeetta Eliana (joka oli Johannes kastaja) ja Lohduttajana (joka on Pyhä Henki ja tuli helluntaina Luuk 24:49, Joh 15:26, Apt 2:1-4 ja on siitä lähtien ollut jokaisessa uskovassa ja täyttänyt osan uskovista ja antanut heille lahjojaan):

    “Prophecy must be fulfilled. The Lord says: "Behold, I will send you Elijah the prophet before the coming of the great and dreadful day of the Lord." Somebody is to come in the spirit and power of Elijah, and when he appears, men may say: "You are too earnest, you do not interpret the Scriptures in the proper way. Let me tell you how to teach your message."
    There are many who cannot distinguish between the work of God and that of man. I shall tell the truth as God gives it to me, and I say now, If you continue to find fault, to have a spirit of variance, you will never know the truth. Jesus said to His disciples, "I have yet many things to say unto you, but ye cannot bear them now." They were not in a condition to appreciate sacred and eternal things; but Jesus promised to send the Comforter, who would teach them all things, and bring all things to their remembrance, whatsoever He had said unto them.” (TESTIMONIES TO MINISTERS & GOSPEL WORKERS: 1923, Ellen G. White)

    Profetian täytyy täyttyä. Herra sanoo: `Katso minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.´ Joku tulee Elian hengessä ja voimassa ja kun hän tulee, ihmiset sanovat: ´Sinä olet liian innokas, sinä et tulkitse Kirjoituksia oikealla tavalla. Anna minun kertoa sinulle, kuinka opettaa sanomasi.
    On monia, jotka eivät osaa erottaa Jumalan ja ihmisen aikaansaannosta. Minä kerron Jumalan minulle antaman totuuden ja minä sanon nyt, jos te jatkatte arvostelemista ristiriitaisessa hengessä, te ette koskaan löydä totuutta. Jeesus sanoi opetuslapsilleen ´ Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.´ He eivät olleet siinä kunnossa, että olisivat arvostaneet pyhiä ja ikuisia asioita, mutta Jeesus lupasi lähettää Lohduttajan, joka opettaisi heille kaikki asiat ja muistuttaisi heitä kaikista asioista, mitä Hän oli heille sanonut.

    Ja sinä olet mennyt halpaan! Ellen White muka tuli Elian hengessä ja voimassa, kuten hän tuossakin väittää. Olet niellyt Ellen Whiten valheet!
  6. Timo Flink sanoit: ” Raamattu esittää Ilmestyskirjassa, että Jumala lähettää lopunaikana oikean profeetan ja että Jumalan oikean seurakunnan yksi tunnusomainen piirre on se, että sen parissa on oikea profeetta.”

    ---

    Mistään tuommoisesta seurakunnasta ei Raamatussa puhuta. Profeetan viroissa olevia ja profetoivia on aina ollut ja on nytkin ja tulee olemaan suurin piirtein jokaisessa uskovien seurakunnassa tai raamattupiirissä. Pyhä Henki on Profetian henki eikä ihminen eikä suinkaan Ellen White! Ja Pyhä Henki on jokaisessa uskovassa ja antaa ymmärrystä ja johdatusta jokaiselle uskovalle. Armolahjojen, kuten profetoimisen armolahjan kautta Pyhä Henki antaa johdatusta, varoituksia ja vahvistusta uskovien seurakunnissa.

    Raamatussa ei luvata lopunaikoina mitään muuta profeettaa kuin kaksi säkkipukuista miestä (Ilm 11:3-12) ja antikristuksen vasen käsi väärä profeetta, jota Raamatussa kutsutaan myös toiseksi pedoksi (Ilm 13:11-17). Ellen ei ollut kaksi säkkipukuista miestä, ei kuollut, ei noussut kuolleista eikä noussut pilvessä taivaaseen. Eikä hän ollut antikristuksen väärä profeettakaan, koska tuo parivaljakko ei ole vielä tullut julkisuuteen ainakaan noissa rooleissaan.

    Vääristä profeetoista varoitettiin ”Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin” (Mat 24.24) ja heitäkin on ollut aina ja on ja tulee olemaan.

    Se, ettei Adventtikirkossa ole oikeita profeettoja eikä profetian armolahjaa oikein käyttäviä, johtuu siitä, että siellä ei ole uskovia ja jos joku uskoon tuleekin, niin nopeasti hänet luovutetaan uskosta adventismiin, jollei hän pakena henkensä edestä koko harhaopista! Tosin Jumalahan ei lahjojaan kadu, eli jos joku on ollut vaikka uskova Pyhällä Hengellä täyttynyt helluntailainen ennen ja saanut armolahjoja mm. tuon profetoimisen armolahjan, niin kyllähän hän saa profetioita jatkossakin vaikka luopuu uskosta ja eksyy harhaoppiin, adventismiin. Mutta silloin hänen profetiansa ovat puuta heinää, milloin oikein milloin väärin eli heistä on tullut myös noita vääriä profeettoja.

    Ellen White oli siis Matteus 24:24:ssä mainittu väärä profeetta. Hän profetoi väärin menneitä (esim. vain yksi Herodes esiintyi kaikissa Uuden Testamentin kertomuksissa), tulevia (esim. Jeesuksen piti tulla kesäkuussa1845, syyskuussa 1845 ja 1851. Vielä 1856 Ellen profetoi, että jotkut paikallaolleista eivät ehdi kuolla ennenkuin Jeesus tulee – missä ovat nyt nuo elossa olevat lähes 160-vuotiaat?), sen hetkisiä (esim. todisti joidenkin adventistipastoreiden pyhyydestä ja samalla nuo pastorit pettivät vaimoaan toisen adventistinaisen kanssa) ja lisäsi, poisti ja väänsi Raamattua muuksi (katso jatkovastauksestani lista osasta niitä). Ja mikäs onkaan profeetan testi Raamatun mukaan: "Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi ´Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?´ niin huomaa: kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä." (5Moos 18:20-22) Selvää kieltä, Ellen oli väärä profeetta.

    ...jatkuu
  7. Jo ennen Ellen Whiten syntymää oli Amerikassa laki plagioimista, kirjallista varkautta, vastaan, kuten olen sinulle kymmenet kerrat kirjoittanut.

    http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8447864/39829822

    J. N. Andrews, joka oli antanut Ellenille John Miltonin kirjan Paradise Lost (1667) huomasi, että Ellenin selonteko Suuri Taistelu, oli yhteneväinen Miltonin kirjan kanssa. Whiten pojanpojalla Arthurilla oli selitys valmiina. Selitys oli, että ei Ellen ollut voinut kopioida kirjasta, koska oli laittanut sen ylähyllylle. (Rea Walter T. THE WHITE LIE luku 5)

    Kovasti puolustat väärää profeettaasi, mutta Jumala on häntä vastaan:

    ”Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa” (Jer 23:30)

    ”Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.” (5 Moos 18:20)