Vapaa kuvaus

Iso kuva on Gumbölen kartanosta, jota käytetään Espoon kaupunginjohtajan asuntona tai edustustilana.

Pidän privaatit keskustelut ja kirjeenvaihdot vaitiolon piirissä, joten en myöskään aio pitää mitään ystäväluetteloa, joka sotisi osaltaan tuota periaatetta vastaan. (paitsi törkeitä uhkauksia ja tappouhkauksia en todellakaan lupaa pitää salassa - joten niitä ei enää kannata ladella)

Linkit: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html, http://www.finbible.fi/head/raam1_uusi.htm, http://uskonasioita.blogspot.com/, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/01/how-can-person-be-saved.html, http://uskonasioita.blogspot.com/2009/05/lopunajan-tapahtumat.html,

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Sähköposti: [email protected]

Hakusanat: pelastus, Usko, Jeesus

Aloituksia

420

Kommenttia

6874

  • Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Sanot: "Päädymme siis tilanteeseen , että jos Uskova_1 :n sydän eli mieli, eli aivot tulevat muutokseen ja kääntymykseen, jos Pyhä Henki osuu kohdallesi?...Niin silloin muuttu sinun ajatukset, eli sydän!!"

    No niin, nythän päästiin oikein adventismin ytimiin! Vihdoin! Eli sinä et adventismin mukaan ymmärrä uudestisyntymistä. Sinä luulet, että ihminen pelastuu jollain tuollaisella sydämen, ajatusten ja aivojen muutoksella. Tuollaista ei Raamattu opeta.

    Kyllä minullakin ajatukset, aivot ja sydän muuttui monet kerrat ei-uskovana. Milloin uskoin Jumalaan ja rukousvastauksiin, milloin valkeuden henkeen ja noituusvastauksiin. Milloin joogaan, milloin itämaisiin uskontoihin, milloin mihinkin. Ei tuollainen ajatusten, sydämen ja aivojen vaihtelu ketään vie mihinkään. Se on semmoista nollatutkimuksen kaltaista paikallaan pyörimistä. Lihassaan pyöriskelemistä.

    Sitten lopulta minä uudestisynnyin elokuussa 1981. Eli silloin minun ruumiini ja sieluni pysyivät samana, mutta minussa oleva kuollut henki virkosi eloon Pyhän Hengen asettuessa sinne asumaan. Tuota elävää henkeä et sinä eikä kukaan saa minussa parjauksilla ja valheilla tapettua. Siihen ei mikään ulkopuolinen pysty. Tuo suhde on kahdenkeskinen Jumalan ja minun. Sitä uudestisyntynyttä elämää ei voi mikään minussa tappaa muuta kuin oma jämähtämiseni johonkin syntiin. Jos nyt jämähtäisin johonkin syntiin, sanotaan vaikkapa adventismiin, mormonismiin tai vaikkapa huorintekoon enkä suostuisi tekemään siitä parannusta, niin Pyhä Henki murehtuisi ja lähtisi minusta pois. Tuolloin minun henkeni kuolisi ja olisin taas ruumis, sielu ja kuollut henki - matkalla viimeiselle tuomiolla ja helvettiin. Mutta jos pysyn Jeesuksessa, annan kiusausten leijailla tiehensä niihin tarttumatta ja teen parannusta kaikista synneistäni heti, kun ne huomaan tehneeni, niin silloin Pyhä Henki pysyy minun elävässä hengessäni ja matkani taivasta kohti jatkuu.

    Huomioi siis: uskova ihminen, minä tai kuka tahansa, ei tule kokonaan hengelliseksi täällä maan päällä. Koko maallisen vaelluksen ajan uskovassa ihmisessä on sekä liha (ruumis ja sielu) ja henki ja hänen on hengellä kuoletettava sitä lihaansa. Vietävä liha ristille. "Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli." (Room 8:5)

    Ei tuo kirjoituksesi ollut Pyhästä Hengestä, kuten väität! En tiedä mitä sinä pidät Pyhänä Henkenä - luultavasti omaa ajatustasi tai aivojasi.

    Mutta hyvä oli tuo, että tuossa kirjoituksessasi tuli hyvin esiin se, ettei adventismissa ole tosiaankaan ihmisellä henkeä, joka uudestisyntyy, vaan se on vain tuota ihmisen omaa lihassaan yrittämistä.
  2. Sanot: "Itsehän opetat, että " tämä liha ja veri EI peri Jumalan valtakuntaa"

    Ei perikään. Vaan "kaikkihan me muutumme", sanoo Raamattu. Materiaalinen ruumis muuttuu hengelliseen muotoon. "Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme." (1 Kor 15:51-52)

    Sanot: "Jos, ja kun lihakset,ligamentit, rasva jne. eivät peri Jumalan valtakuntaa, eikä myöskään veri, josta opetat, että " Lihan sielu on veressä"

    Ei sielu ole veressä, se on väärin käännetty suomalaiseen Raamattuun "nephesh" olisi pitänyt kääntää elämä eikä sielu.

    Elämäksi se käännettiinkin vuoden 1642 käännökseen:

    "3 Moos 17:11 Sillä ruumin elämä on weresä/ ja minä olen sen teille andanut Altarille/ että teidän sielun pidäis sen cautta sowitettaman: sillä weri on elämän sowindo."

    Ja samoin 1992 käännöksessä:
    "Veressä on elävän olennon elämänvoima. Minä itse olen määrännyt, että veri on tuotava alttarille teidän puolestanne tapahtuvaa sovitusta varten, sillä veressä oleva elämänvoima tuottaa sovituksen."

    Eli kyllä se ihmisen veri, sisäelimet, lihakset, luut, rauhaset ja kaikki solut olkootpa mitä lajia tahansa ovat sitä ihmisen materiaalista lihaa, mikä ei sellaisenaan taivaaseen pääse.

    Sielu taas on ei-materiaalista. Ja tuo ikuinen sielu sitten matkaa materiaalisen ruumiin kuollessa joko tuonelaan odottelemaan viimeistä tuomiota ja helvettiä (ei-uskovat) tai taivaaseen odottelemaan (henkilön elävän hengen kanssa) tempausta, jossa tuo ruumis temmataan maasta ja se muuttuu, kuten edellä sanottu hengelliseksi ruumiiksi ja yhtyy henkeen ja sieluun (uskovat).

    Sanot: "Samoin olet tavannut Pyhässä Hengessä olevia uskovia, joilla on " pistin lihassa"...eli
    jokin lihassa oleva sairaus. esim. Multip.Scleroosis."

    Niin, siis Paavali puhui pistimestä lihassaan (= sielu ja ruumis). Eli ei hän sanonut, oliko kyseessä ruumiillinen sairaus, vai henkinen rasitus. Olen tuota joskus miettinyt, että kyseessä saattoi ihan hyvin ollakin ympärillä pyörivien pilkkaajien, uhkailijoiden ja mustamaalaajien aiheuttama jatkuva rasitus tai sitten jopa ympärillä pyörivien uskovien synneillään aiheuttama rasitus, joka saattaa Pyhässä Hengessä kulkevalla tuntua jopa ruumiillisina oireina.(tätä tuskin ei-uskovana tulet käsittämään, mutta jos tulet joskus uskoon, niin palataan aiheeseen).

    jatkuu...
  3. oli eikä ooi
  4. Siinäpä ooi adventistien perinteinen Pienen jäännöksen kuvittelu omasta porukastaan pelastuvana jäännöksenä ja kristityistä babyloniana.