Äänestä tämän palstan paras keskustelija

koskematon

Kukaan ei voi äänestää itseään.
Jokaisen on äänestettävä vain kerran, siis yhtä.
Jokaisen tulee äänestää ainoastaan omaa kirjautunutta nimimerkkiään käyttäen.
(Voit lisätä listaan, jos muistat lisää kirjautuneita, ei kuitenkaan useilla eri nimimerkeillä samaa henkilöä:

Uskova_1
Utulila
Timo Flink
annu 42
Antti V Kantola
Seraja
Sirkka-Iita
fariseus 1
Anne-Elina
e-k-i
Kolme_enkeliä
Una_Fortuna
alex-kasi
Kai_A
Yks-tämmönen
Hermanni
Maruan-ne
Veli-vapaa
Saa, ja tuleekin laittaa perustelut, minkävuoksi haluaa juuri tätä nimenomaista kirjoittajaa äänestää.
Paras kirjoittaja saa koskemattomuus suojan kuudeksi kuukaudeksi, niin että hänen kirjituksiinsa ei saa lähettää mitään negatiivistä palautetta puoleen vuoteen, tai ne voidaan haluttaessa poistaa.

56

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e.k-i

      Vaikea kysymys näyttää olevan. Niinpä minäkään,en ota kantaa siihen kuka on paras keskustelija, mielestäni kaikki jotka kirjoittavat nimimerkillä ovat hyviä. Esim. Anne-Elina,Stork, Maru-Anne,kauaksi ei jää Sirkka-Iitakaan....Mitä taas tulee raamatun tuntemukseen siihen yhdistettynä tieto advntismista ylivoimanen ykkönen ,on uskova ykkönen,hänen vanavedessään tulee Antti Kantola. En oikein muuten tähän osaa vastata. Pakkohan se olisi sitten yksi valita,jos muut tästä haluavat äänestää.

    • Yks-tämmönen

      listasta. En halua pistettäkään tässä kisassa. Minulla itselläni ei ole mitään lähtökohtia. Minä haluan koroittaa vain Jeesusta ja voin sanoa, että ilman Häntä minulla ei ole mitään sanottavaa. Vaikka tässä itseään ei voikkaan äänestää, niin outona vähän tätä pidän.

      • e.k-i

        Mainita erikseen Busman, haluan mainita koska hänellä on pitkä kokemus adventismista. Uskon että hän tietää mistä puhuu.


      • koskematon
        e.k-i kirjoitti:

        Mainita erikseen Busman, haluan mainita koska hänellä on pitkä kokemus adventismista. Uskon että hän tietää mistä puhuu.

        voi tulla äänestetyksi. Hyviä kirjoituksiahan on toki niilläkin "öhöm" ja "ähäpäs"nimimerkeillä, siis satunnaisilla kirjautumattomilla. Mutta se on vaikea tietää, että miten monena nämä esiintyvät. Esim Busmannia on veikattu uskova ykköseksi, joten ei häntäkään kirjautumattomana voi äänestää. Eikä kukaan voi puolestaan äänestää kun yhtä henkilöä. Eli sinunkin olisi valittava noista mainitsemistasi tai otettava joku aivan uusi tilalle.


      • >>Minä haluan koroittaa vain Jeesusta ja voin sanoa, että ilman Häntä minulla ei ole mitään sanottavaa>>

        Älä nyt heittäydy niin Pyhäksi! kyllä sinussakin on havaittavissa "vanhaa aatua" siinä missä muissakin.


      • Yks-tämmönen
        Utulila kirjoitti:

        >>Minä haluan koroittaa vain Jeesusta ja voin sanoa, että ilman Häntä minulla ei ole mitään sanottavaa>>

        Älä nyt heittäydy niin Pyhäksi! kyllä sinussakin on havaittavissa "vanhaa aatua" siinä missä muissakin.

        Ihan oikeessa oot.


      • Koen Yks-tämmösen avarimmaksi keskustelijaksi. Hän pystyy virheettömästi tekemään uukäännöksen,
        lyömään vasemman jarrun päälle ja niin katsotaan ihan toiseen suuntaan. Hän aloittaa uuden pelin, kun
        toiset vasta katsovat korttinsa.

        "Minä haluan koroittaa vain Jeesusta ja voin sanoa, että ilman Häntä minulla ei ole mitään sanottavaa."

        Paavakikin antoi huomiota yks-semmoisille ...

        1.Kor. 1:12
        Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        Yks-tämmönen on innokas arvostelemaan kirjoittajia hyviksi tai huonoiksi, mutta nyt hän kehuukin
        "Kristusta", joka ei tällä palstalla ole edes kirjoittanut.

        Minä kaipaan kolme-enkelin vakaasti omintakeisia kirjoituksia. Yhtä hyvin hän voisi kopioida vanhoja.
        Jo avatessa kolme-enkelin viestin, tietää mitä saa.


      • Yx ystävä

        "vaatimattomuus on hyve, mutta ei siinäkään pidä mennä liiallisuuteen!"

        Et sinä ole yhtään huonompi, jos et parempikaan kuin kuka tahansa keskustelija tälläkin palstalla. Toiset osaa vaan puhua asiaa, kun taas toiset pyörivät ainoastaan oman napansa ympärillä ja toiset taas haukkuvat lähimäisiään. En ole sinun nähnyt sellaiseen sortuvan.


      • Raamatun selko kieltä: Alex ymmärtää myös Piinaoskojen mahdottomuuden


    • Perustelut: Palstan asiallisin keskustelija.

      Palstan paras keskustelija oli siis kysymyksessä. Tässähän ei ilmeisestikkään siis ole kysymys siitä, että kuka edustaa mitäkin näkemystä uskonasioissa, vaan siitä, että kuka on hyvä keskustelija.

      Äänestän Timo Flinkkiä senvuoksi, että hän on AINA pysynyt aiallisena ja kulloisenkin asian puitteissa, eikä ole lähtenyt henkilökohtaiselle linjalle ketään nolaamaan tai muuta vastaavaa.

      En minäkään välitä tällaisista kilpailuista, mutta jos palstan asiallisuus vähääkään paranee tällaisesta vertailusta, niin silloin se on saavuttanut tarkoituksensa.

      Toivotan Jumalan siunausta Timolle ja toivon, että hän ehtisi useamminkin pistäytyä "oikomassa" niitä väärinkäsityksiä, mitä täällä asioista ja ihmisistä levitetään.

      • e.k-i

        Annan ääneni sittenkin sellaiselle herralle,kuin M.naat. Mielestäni hyvän keskustelijan lisäksi pitää olla keskustelijassa jotain muutakin,ja se jokin muu m.naatissa on tuoda tälle palstalle Kristus-keskeisyyttä tänne laki-henkisyyden keskelle. Hän on roolissaan uskottava,koska omien sanojensa mukaan on aiemmin ollut kovan,ja vaativan lakiliiton edustaja. siis ääni M.naatille.


      • koskematon
        e.k-i kirjoitti:

        Annan ääneni sittenkin sellaiselle herralle,kuin M.naat. Mielestäni hyvän keskustelijan lisäksi pitää olla keskustelijassa jotain muutakin,ja se jokin muu m.naatissa on tuoda tälle palstalle Kristus-keskeisyyttä tänne laki-henkisyyden keskelle. Hän on roolissaan uskottava,koska omien sanojensa mukaan on aiemmin ollut kovan,ja vaativan lakiliiton edustaja. siis ääni M.naatille.

        mutta sinun tulisi osoittaa tämä vastauksesi aloituksen tekijälle ja mieluummin laittaa otsakkeeseen suoraan tuo äänestämäsi henkilön nimi, niin toistenkin olisi helppo ne heti huomata.


      • Tämä mielestäni Timon paras viesti:

        Joko täytit kaiken lain?
        Timo Flink 14.12.2009 13:17
        Tarkoitan että joko olet alkanut rakastaa minuakin, vihamiestäsi. Sillä silloin olet täyttänyt kaiken lain
        viimeistä piirtoa myöten. Eihän ole olemassakaan suurempaa rakkautta kuin se että on valmis vaikka
        henkensä antamaan vihamiehensä edestä. Jeesus sen teki ensimmäisenä.

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
        Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

        Jos ei lakia olisi, et sitä voisi täyttää, mutta kun olet sen täyttänyt, se on sitten täytetty.
        Enää et kipuile lain vaatimusten kanssa vaan koetat maksaa ns. rakkauden velkaa, rakastat
        Jumalaa lähimmäisesi kautta. Siis vähemmän miellyttävien. Sillä ne ovat pakania jotka rakastavat
        vain omiaan.

        Matt. 5:46
        Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette?
        Eivätkö publikaanitkin* tee niin?
        [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]

        Timo

        Harmi ettei Timo suojaa viestitystään rekisteröitymällä. Mutta ihailen sitä varmuutta ja syvyyttä tässäkin:

        kyllä se oli
        Timo Flink 20.11.2009 13:22
        Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
        Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
        Minä uskon.
        Timo


      • e.k-i kirjoitti:

        Annan ääneni sittenkin sellaiselle herralle,kuin M.naat. Mielestäni hyvän keskustelijan lisäksi pitää olla keskustelijassa jotain muutakin,ja se jokin muu m.naatissa on tuoda tälle palstalle Kristus-keskeisyyttä tänne laki-henkisyyden keskelle. Hän on roolissaan uskottava,koska omien sanojensa mukaan on aiemmin ollut kovan,ja vaativan lakiliiton edustaja. siis ääni M.naatille.

        ... niitä jotka korottavat Kristusta

        Pieni pelko vain
        m.naat 6.12.2009 15:30
        että vanhakantaiset adventistit,jyräävät nämä veljellisen asenteen muihinkristittyihin omaavat ,alleen.
        Vaikka en olekaan adventisti ja tuskin enää koskaan tulenkaan olemaan,
        pitäisi Kai A.:lle ja Taisto H:lle antaa tukensa,jotta adventtikirkkokin saisi uutta herätystä.
        Kun nämä veljet tulevat Lohjalle aiomme vaimoni kanssa mennä kuuntelemaan
        ja antamaan heille tukemme.
        Jeesus on AO.Ei niin että Jeesus muuta on AO.


      • minä, sinä, hän=me
        koskematon kirjoitti:

        mutta sinun tulisi osoittaa tämä vastauksesi aloituksen tekijälle ja mieluummin laittaa otsakkeeseen suoraan tuo äänestämäsi henkilön nimi, niin toistenkin olisi helppo ne heti huomata.

        Äh? Aloituksen tekijälle? Mutta sehän olet sinä, neitsyt.


      • Timon nimissä?
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Tämä mielestäni Timon paras viesti:

        Joko täytit kaiken lain?
        Timo Flink 14.12.2009 13:17
        Tarkoitan että joko olet alkanut rakastaa minuakin, vihamiestäsi. Sillä silloin olet täyttänyt kaiken lain
        viimeistä piirtoa myöten. Eihän ole olemassakaan suurempaa rakkautta kuin se että on valmis vaikka
        henkensä antamaan vihamiehensä edestä. Jeesus sen teki ensimmäisenä.

        Room. 13:8
        Älkää olko kenellekään mitään velkaa, paitsi että rakastatte toisianne.
        Joka rakastaa toista, on täyttänyt lain vaatimukset.

        Jos ei lakia olisi, et sitä voisi täyttää, mutta kun olet sen täyttänyt, se on sitten täytetty.
        Enää et kipuile lain vaatimusten kanssa vaan koetat maksaa ns. rakkauden velkaa, rakastat
        Jumalaa lähimmäisesi kautta. Siis vähemmän miellyttävien. Sillä ne ovat pakania jotka rakastavat
        vain omiaan.

        Matt. 5:46
        Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette?
        Eivätkö publikaanitkin* tee niin?
        [Publikaanit olivat tullien ja verojen kerääjiä, jotka palvelivat vallanpitäjiä omaksi edukseen.]

        Timo

        Harmi ettei Timo suojaa viestitystään rekisteröitymällä. Mutta ihailen sitä varmuutta ja syvyyttä tässäkin:

        kyllä se oli
        Timo Flink 20.11.2009 13:22
        Jeesus on Vanhan testamentin Jahveh.
        Hän itse sanoi olevansa. Uskotko tämän?
        Minä uskon.
        Timo

        Jos niin oli, niin sanon sinulle suoraan, että tuo ei ole todellakaan uskovan ihmisen touhua! Mitä sinä tykkäisit, jos joku kirjoittaisi Antti V Kantolana täällä jotakin sellaista, joka sotii sinun periaatteitasi vastaan? Ja kirjoitipa kuinka hyvää tahansa, niin sehän on sellainen vääryys, että jos joku ilmoittaa Enirolle, niin asia tutkitaan ja lennät täältä kuin leppäkeihäs, ja saat vähintäinkin pitkän karessin, eikä ole tulemista takaisin aivan heti. Joten opettele elämään ihmisiksi!


      • alex-kasi
        Timon nimissä? kirjoitti:

        Jos niin oli, niin sanon sinulle suoraan, että tuo ei ole todellakaan uskovan ihmisen touhua! Mitä sinä tykkäisit, jos joku kirjoittaisi Antti V Kantolana täällä jotakin sellaista, joka sotii sinun periaatteitasi vastaan? Ja kirjoitipa kuinka hyvää tahansa, niin sehän on sellainen vääryys, että jos joku ilmoittaa Enirolle, niin asia tutkitaan ja lennät täältä kuin leppäkeihäs, ja saat vähintäinkin pitkän karessin, eikä ole tulemista takaisin aivan heti. Joten opettele elämään ihmisiksi!

        joka kirjoitteli Timo Flinkin nimissä olen täysin samaa mieltä kanssasi. Niiden kirjoitusten ainoa tarkoitus oli antaa valhellinen kuvä Timon uskosta ja adventismista.

        Oikeastaan Eniron pitäisi tutkia asiaa ja panna IP numero muistiin ja anttaa vähintäänkin vakava varoitus sen käyttäjille (oli niitä sitten yksi tai useampia) . Raukkamaista touhua kun yritetään pilata muiden kirjoituksia tuolla tavalla vääristelemällä. Siihen ihmiseen ei ole paljon luottamista - kuka se sitten olikin.

        alex


      • koskematon
        e.k-i kirjoitti:

        Annan ääneni sittenkin sellaiselle herralle,kuin M.naat. Mielestäni hyvän keskustelijan lisäksi pitää olla keskustelijassa jotain muutakin,ja se jokin muu m.naatissa on tuoda tälle palstalle Kristus-keskeisyyttä tänne laki-henkisyyden keskelle. Hän on roolissaan uskottava,koska omien sanojensa mukaan on aiemmin ollut kovan,ja vaativan lakiliiton edustaja. siis ääni M.naatille.

        saaneet kukin yhden äänen palstan parhaana kirjoittajana. Valitettavasti tähän mennessä aika kuiva äänestyksen tulos. Ainoastaan kolme ihmistä uskaltautui sanomaan mielipiteensä. Lisää äänestyksen tuloksia pliis!


      • koskematon
        koskematon kirjoitti:

        saaneet kukin yhden äänen palstan parhaana kirjoittajana. Valitettavasti tähän mennessä aika kuiva äänestyksen tulos. Ainoastaan kolme ihmistä uskaltautui sanomaan mielipiteensä. Lisää äänestyksen tuloksia pliis!

        ovat äänestetty jo parhaiksi keskustelijoiksi, vieläkö tulee muita ehdotuksia?


      • 456789--
        koskematon kirjoitti:

        ovat äänestetty jo parhaiksi keskustelijoiksi, vieläkö tulee muita ehdotuksia?

        keskustelutyylistä sais monet ottaa oppia. Timo ei kiihkoile tai vihottele kenellekään tai kehu omastaan vaikka erimieltä olisikin ja tietää enemmän Raamatusta kuin useimmat täällä.


      • OH-273

        >> Äänestän Timo Flinkkiä senvuoksi, että hän on AINA pysynyt aiallisena ja kulloisenkin asian puitteissa >>

        Kai sitä nyt vähän kuuluukin osata pysyä asiassa - insinöörismiehen!


    • lisäys:

      M.naat.

    • lisäys

      Stork

    • lisäys

      Hildur

      • kosketeltu

        Onkos Hildur kirjautunut? Tai Timo Flink? En ole huomannut.


      • Hil_Turska
        kosketeltu kirjoitti:

        Onkos Hildur kirjautunut? Tai Timo Flink? En ole huomannut.

        Timo tosin oli välillä poissa, mutta kirjautui uudestaan kun hänen nikkiään käytettiin väärin. Hildur ei kovin usen kirjoittele täällä, vaan uskoakseni enempi helluntalaisuus foorumilla? Mutta kyllä sen niminen kirjautunut on täällä välillä ollut keskusteluissa.


      • kosketeltu kirjoitti:

        Onkos Hildur kirjautunut? Tai Timo Flink? En ole huomannut.

        Hildurvonhoppis, tai joku vastaava oli Raamattupalstalla ja Jeesus palstalla ainakin aiemmin, ehkä on voinut joskus täälläkin vastata joidenkin kirjoituksiin, mutta omia aloituksia en ole häneltä tälläpalstalla nähnyt.


    • Parhaita keskustelijoita tältä palstalta ovat ne, jotka tulivat tälle palstalle adventisteina, mutta antoivat sitten elämänsä Jeesukselle, erosivat Adventtikirkosta ja poistuivat täältä kirjoittelemasta (kts. Tiituksen harhaoppista karta-kohta).

      Nyt heidän kanssaan on ilo keskustella, uskovien yhteys!

      • IDENEB

        \\\ Parhaita keskustelijoita tältä palstalta ovat ne, jotka tulivat tälle palstalle adventisteina, mutta antoivat sitten elämänsä Jeesukselle, erosivat Adventtikirkosta ja poistuivat täältä kirjoittelemasta.

        Nyt heidän kanssaan on ilo keskustella, uskovien yhteys! \\\

        1. Tim. 4:7
        Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

        2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Tit. 3:10
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        IDENEB


      • höpöhöpö!
        IDENEB kirjoitti:

        \\\ Parhaita keskustelijoita tältä palstalta ovat ne, jotka tulivat tälle palstalle adventisteina, mutta antoivat sitten elämänsä Jeesukselle, erosivat Adventtikirkosta ja poistuivat täältä kirjoittelemasta.

        Nyt heidän kanssaan on ilo keskustella, uskovien yhteys! \\\

        1. Tim. 4:7
        Mutta epäpyhiä ämmäin taruja karta ja harjoita itseäsi jumalisuuteen.

        2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Tit. 3:10
        Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,

        IDENEB

        täältä kirjoittamasta.


    • kuokkavieras

      Kuka tämä koskematon puskis on, joka yrittää nousta palstan johtajaksi? Et kai vaan ole Uskis itse, joka haluaa päästä puoleksi vuotta syytämään suustaan "totuuksia" adventisteista ja Ellenistä, ilman että kukaan saa lähettää mitään negatiivista palautetta.

      Onko Eniro tällaisen kilpailun sääntöihin antanut suostumuksen?

      Voihan se vähän ihmetyttää sellaisia, jotka vain joskus silloin tällöin käyvät tällä palstalla ja heidän negatiiviset palautteensa poistetaan koskien jotain tiettyä nimimerkkiä. Sitten hän huomaa toisten saavan samanlaista palautetta ilman, että niitä poistetaan.

      Tämähän on avoin keskustelupalsta ja sana on vapaa myös niille, jotka eivät ole kirjautuneet. Aivan luonnollista, että keskustellessa tulee negatiivista palautetta. Ja koska puskikset eivät ole mukana äänestämässä, niin edellyttäisin, että nuokaan säännöt eivät koske heitä, meitä jotka emme ole kirjautuneet.

    • Bushmanni

      Ei kai demokratiaan kuulu tuollaiset "koskemattomuussuojat", vaan lähinnä ne ovat yleisiä diktatuureissa ja amerikkalaisissa yhteisöissä. Sellaisessa yhteisössä jos pääset ns. johtavaan asemaan, niin sitten sinua ja suustasi päästelemiä sammakoita ei yleensä kukaan uskalla arvostella, tai antaa niistä negatiivista palautetta. Tosin poikkeuksiakin on, kuten vasta saimme huomata.

      Koska onneksemme emme elä diktatuurissa, eikä meistä ole kuin marginaalinen osa amerikkalaisen kultin jäseniä, niin olkaamme onnellisia siitä, että saamme vapaasti ajatella, ilmaista mielipiteemme ja olla vaikka eri mieltä toisen kanssa. Kaikki eivät näin saa tehdä.

      • 29

        Ja kun vain muutamalla harvalla on äänestysoikeuskin tässä diktaattorivaalissa.

        Sehän keskustelun juju onkin, että tuodaan esille eri näkökantoja. Jos täällä kaikki olisivat samaa mieltä keskenään, niin keskustelu tyrehtyisi aika olemattomiin. Kyllä se negatiivinen palautekin täytyy kestää, ellei nyt aivan vyön alle potkaista toista.


    • tarkoitettukin,

      mutta kaikki ovat niin turhan tärkeitä, ettei kukaan uskalla antaa ääntään lähimäiselleen, pelkäämättä joutuvansa yleisen höyhennyksen kohteeksi. Kiitos e-k-i.lle, Kantolan Antille ja Sirkka-Iitalle rohkeudesta.

      • kuka on hyvä kirjoittaja ja rehellinen myöskin, joka ei anna periksi sille minkä hän ymmärtää oikeaksi, niin tulin siihen tulokseen että se on alex-kasi, hän minkä näkee oikeaksi Raamatun perusteella hän pitää sen,olen samaa mieltä siinä hänen kanssaan, kun näin olen minäkin oppinut Raamatusta monia kalliita totuuksia ja opin joka päivä lisää ja pyydän että Jumalan Pyhä Henki kirkastaisi enemmän Raamatun kallista sanaa, sillä Raamattuhan sanoo: Vanhurskaan polku kirkastuu kirkastumistaan aina sydän päivään asti, antakoon Jumala tahtoa ja voimaa taistella hyvän puolesta loppuun asti.
        Siis äänestän alex-kasia


      • virsu
        anne-elina kirjoitti:

        kuka on hyvä kirjoittaja ja rehellinen myöskin, joka ei anna periksi sille minkä hän ymmärtää oikeaksi, niin tulin siihen tulokseen että se on alex-kasi, hän minkä näkee oikeaksi Raamatun perusteella hän pitää sen,olen samaa mieltä siinä hänen kanssaan, kun näin olen minäkin oppinut Raamatusta monia kalliita totuuksia ja opin joka päivä lisää ja pyydän että Jumalan Pyhä Henki kirkastaisi enemmän Raamatun kallista sanaa, sillä Raamattuhan sanoo: Vanhurskaan polku kirkastuu kirkastumistaan aina sydän päivään asti, antakoon Jumala tahtoa ja voimaa taistella hyvän puolesta loppuun asti.
        Siis äänestän alex-kasia

        Alex on hyvä kirjoittaja ja keskustelijaa.
        Hän ei ole laumasielu, vaan uskaltaa olla erilainen,
        ja se vaatii ihmiseltä rehellisyyttä itseään ja muita kohtaan.
        Hän ei myöskään ole tyly eikä ilkeä ja yrittää ymmärtää myös toisen näkökantaa,
        vaikka se ei tällä palstalla helppoa aina ole.


      • anne-elina kirjoitti:

        kuka on hyvä kirjoittaja ja rehellinen myöskin, joka ei anna periksi sille minkä hän ymmärtää oikeaksi, niin tulin siihen tulokseen että se on alex-kasi, hän minkä näkee oikeaksi Raamatun perusteella hän pitää sen,olen samaa mieltä siinä hänen kanssaan, kun näin olen minäkin oppinut Raamatusta monia kalliita totuuksia ja opin joka päivä lisää ja pyydän että Jumalan Pyhä Henki kirkastaisi enemmän Raamatun kallista sanaa, sillä Raamattuhan sanoo: Vanhurskaan polku kirkastuu kirkastumistaan aina sydän päivään asti, antakoon Jumala tahtoa ja voimaa taistella hyvän puolesta loppuun asti.
        Siis äänestän alex-kasia

        "Siis äänestän alex-kasia"

        Iloinen yllätys tuo tunnustuspalkinto luterilaiselle rivimiehelle!
        Ihan kiva että adventisti antaa parhaan palkinnon ei-adventisti veljelle, niin vieläpä veljelle eikä siskolle.
        Alex-veljelleni joka muistuttaa kerta toisensa jälkeen olevansa luterilainen, vieläpä "raamatullinen
        luterilainen".
        Vaikka tuon voinee laittaa joulurauha tunnelman piikkiin, niin piristävä ele se on tässä adventisti
        ei-adventisti asettelun keskellä!


    • lisäys

      Virsu

    • Psalmit 29

      Benedi-siunattu ja ylifariseus_1:n, myös Una_Fortuna mielenkiintoinen.

      • Ihmettelen vain nimeni mainitsemisen,koska kirjoittelen mielestäni täällä(ja muuallakin) hyvin harvoin.

        Vahvan "kirjoittelusoturin" maineessa mielestäni on veli Antti Kantola.Siis ääneni hänelle.

        Ehdotan nyt kuitenkin seuraavaa:
        Koska joulu lähestyy ja keskitämme huomiomme tietenkin ERITYISESTI tähän aikaan vuodesta Jeesuksen rauhan sanomaan,toivon että kaikenlainen jyrkkä kriteeri poistuisi joksikin aikaa myös täältä.
        Koitetaan keskittyä myönteisiin asioihin.Ei sivalleta säilällä.....EIHÄN?

        Olen tänään erityisesti tätä mieltä,koska olin tänään autollani lähellä hegenlähtöä.
        Autoni pyöri maantiellä kuin rusettiluistelia jäällä. Vastaantulijoita ei ollut onneksi juuri sillä hetkellä vaikka ajoinkin vilkasta tietä.Lopulta tömähdin sillan kaiteeseen.Auto sai kolhuja ja menee korjaukseen.Itselleni sain kipeän niskan,olkapään,turvavyöstä kaulalleni jäljen ja päänsärkyä.

        Kiitos Herralle ettei pahemmin käynyt.

        Rauhaisaa joulun odotusta ja siunausta.


      • m.naat kirjoitti:

        Ihmettelen vain nimeni mainitsemisen,koska kirjoittelen mielestäni täällä(ja muuallakin) hyvin harvoin.

        Vahvan "kirjoittelusoturin" maineessa mielestäni on veli Antti Kantola.Siis ääneni hänelle.

        Ehdotan nyt kuitenkin seuraavaa:
        Koska joulu lähestyy ja keskitämme huomiomme tietenkin ERITYISESTI tähän aikaan vuodesta Jeesuksen rauhan sanomaan,toivon että kaikenlainen jyrkkä kriteeri poistuisi joksikin aikaa myös täältä.
        Koitetaan keskittyä myönteisiin asioihin.Ei sivalleta säilällä.....EIHÄN?

        Olen tänään erityisesti tätä mieltä,koska olin tänään autollani lähellä hegenlähtöä.
        Autoni pyöri maantiellä kuin rusettiluistelia jäällä. Vastaantulijoita ei ollut onneksi juuri sillä hetkellä vaikka ajoinkin vilkasta tietä.Lopulta tömähdin sillan kaiteeseen.Auto sai kolhuja ja menee korjaukseen.Itselleni sain kipeän niskan,olkapään,turvavyöstä kaulalleni jäljen ja päänsärkyä.

        Kiitos Herralle ettei pahemmin käynyt.

        Rauhaisaa joulun odotusta ja siunausta.

        Kiitos Jumalalle, että sait jatkaa vielä elämän matkaa, se on kallis asia! Tuosta hiljentymisestä näin joulun alla tuli mieleeni tuo kaunis laulu jonka vasta luin uusimmasta Armo Riittää lehdestä:

        Sävel vuoritieltä, 1947
        Sanat: Vilho Rantanen.

        "Hiljaa, ystävät, hiljaa
        siellä vaeltakaa,
        missä suru ja murhe
        portille kolkuttaa,
        missä taakkojen alle
        uupuvat sydämet,
        missä itkien käyvät
        vaivatut ihmiset!

        Ken on tuskien tuttu,
        kyllä hän tietävi sen:
        siipehen satutettu
        arka on lintunen.
        Yhtä se toivoo, pyytää:
        paikka jos pieni ois,
        minne tuulilta maailman
        turvaan paeta vois.

        Älkää ankarin käsin
        sattuko sydämeen,
        jonka harpussa soivat
        sävelet särkyneen.
        Jollet sa ruokoa maasta
        korjata turvaan vois,
        jätä se mestarin huomaan,
        väisty vaieten pois!

        Ei ole helppoa kantaa
        ristiä ihmisen.
        Työläs on kuormien alla
        kulkea nauraen.
        Siksi ystävät hiljaa
        siellä vaeltakaa,
        missä elämän murhe
        portille kolkuttaa!"


      • runo,
        Sirkka-Iita kirjoitti:

        Kiitos Jumalalle, että sait jatkaa vielä elämän matkaa, se on kallis asia! Tuosta hiljentymisestä näin joulun alla tuli mieleeni tuo kaunis laulu jonka vasta luin uusimmasta Armo Riittää lehdestä:

        Sävel vuoritieltä, 1947
        Sanat: Vilho Rantanen.

        "Hiljaa, ystävät, hiljaa
        siellä vaeltakaa,
        missä suru ja murhe
        portille kolkuttaa,
        missä taakkojen alle
        uupuvat sydämet,
        missä itkien käyvät
        vaivatut ihmiset!

        Ken on tuskien tuttu,
        kyllä hän tietävi sen:
        siipehen satutettu
        arka on lintunen.
        Yhtä se toivoo, pyytää:
        paikka jos pieni ois,
        minne tuulilta maailman
        turvaan paeta vois.

        Älkää ankarin käsin
        sattuko sydämeen,
        jonka harpussa soivat
        sävelet särkyneen.
        Jollet sa ruokoa maasta
        korjata turvaan vois,
        jätä se mestarin huomaan,
        väisty vaieten pois!

        Ei ole helppoa kantaa
        ristiä ihmisen.
        Työläs on kuormien alla
        kulkea nauraen.
        Siksi ystävät hiljaa
        siellä vaeltakaa,
        missä elämän murhe
        portille kolkuttaa!"

        jonka toit. Onkohan siihen sävelkin olemassa?


    • Minusta ehdottomasti paras keskustelija on "Bushmanni". Jokainen on osansa saanut höpölahkojemme kritiikiksi. Parasta antia keskusteluissa on se että jotain aina oppii ja tulee uusia näkökulmia. Ja tästähän me nimenomaa tapauksena Bushmannin tunnemme parhaiten.
      Lentäköön kritiikki puolin ja toisin oppiaksemme jotain tästä elämästä ja maailmasta.

      • koskematon

        eikä kenenkään muunkaan. Muutoinhan voisi äänestää itseään.


    • Maruan-ne

      Hyvä keskustelija on se, joka ei tuo esille itseään vaan Jeesusta. Jonka kirjoitus on täynnä Pyhää Henkeä.

      Sananl. 15:1

      Sävyisä vastaus taltuttaa kiukun, loukkaava sana nostaa vihan.

      4. Moos. 12:3

      Mutta Mooses oli hyvin nöyrä mies, nöyrempi kuin kukaan muu ihminen maan päällä.

      Matt. 11:29

      Jeesus sanoi:
      Ottakaa minun ikeeni harteillenne ja katsokaa minua: minä olen sydämeltäni lempeä ja nöyrä. Näin teidän sielunne löytää levon.

      Hengen hedelmää taas ovat rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä. Näitä vastaan ei ole laki (Gal. 5:22-23).

      1. Kor. 2:4

      Puheeni ja julistukseni ei pyrkinyt vakuuttamaan viisaudellaan vaan ilmensi Jumalan Hengen voimaa.

      Jes. 61:1-3
      Jeesuksesta sanotaan:
      Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista, julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan.

      Nämä kriteerit tällä palstalla maallikoista täyttää esim. Yks-tämmönen, Sirkka-Iita ja alex-kasi.
      Pastoreista: Kai A.

      • Tuota vain ihmettelen että miten saat alex-kasin sellaisten joukkoon jotka nostaa Jeesusta.
        Minusta alex-kasi ei kovin kristuskeskeinen ole sama miltä kantilta yrittää katsoa.
        Minusta alex-kasi tuo lähinnä yhtä loputonta "ajatusta" sekä sitten toisten arvostelemista ja ha-ha-hih ttelua.


      • Utulila kirjoitti:

        Tuota vain ihmettelen että miten saat alex-kasin sellaisten joukkoon jotka nostaa Jeesusta.
        Minusta alex-kasi ei kovin kristuskeskeinen ole sama miltä kantilta yrittää katsoa.
        Minusta alex-kasi tuo lähinnä yhtä loputonta "ajatusta" sekä sitten toisten arvostelemista ja ha-ha-hih ttelua.

        siinä minkä hän on Raamatusta löytänyt todeksi sielun kuolemattomuus opin ja Jumalan kymmenkäskyn lain, joita te yritätte vesittää, sillä hän joutuu joskus sanomaan teille vaikka tuon kirjoittamasi ha-haa
        kun ei enää muuta voi, kun vänkäys on vain että sielut elää vaikka on kuollut ja lakia ei tarvita kun ollaan kerralla tultu niin pyhäksi ettei tehdä mitään syntiä joka ei tietenkään ole totta, kyllä uskovakin lankeaa ja silloin laki ajaa taas Kristuksen luokse pyytäämään lankeemuksen anteeksi, sehän on lain tehtävä, ei laki pysty ketään pelastamaan, niinkuin täällä on monasti se kuultu kuinka adventistit pelastuu lain pitämisellä se ei pidä paikkaanssa kylläkään se on väärä todistus lähimmäisestä ja se on jo synti jos antaa väärän todistuksen lähimmäisestään näin joutuu lain alle.


      • anne-elina kirjoitti:

        siinä minkä hän on Raamatusta löytänyt todeksi sielun kuolemattomuus opin ja Jumalan kymmenkäskyn lain, joita te yritätte vesittää, sillä hän joutuu joskus sanomaan teille vaikka tuon kirjoittamasi ha-haa
        kun ei enää muuta voi, kun vänkäys on vain että sielut elää vaikka on kuollut ja lakia ei tarvita kun ollaan kerralla tultu niin pyhäksi ettei tehdä mitään syntiä joka ei tietenkään ole totta, kyllä uskovakin lankeaa ja silloin laki ajaa taas Kristuksen luokse pyytäämään lankeemuksen anteeksi, sehän on lain tehtävä, ei laki pysty ketään pelastamaan, niinkuin täällä on monasti se kuultu kuinka adventistit pelastuu lain pitämisellä se ei pidä paikkaanssa kylläkään se on väärä todistus lähimmäisestä ja se on jo synti jos antaa väärän todistuksen lähimmäisestään näin joutuu lain alle.

        Sanoit perusteluksi alex- kasin nostavan Jeesusta. Minusta alex-kasin kirjoitukset eivät nosta Jeesusta vaan vievät toisarvoisiin asioihin ja turhiin kinasteluihin.


      • Jumalasta

        oikeassa. >>Hyvä keskustelija on se, joka ei tuo esille itseään vaan Jeesusta. Jonka kirjoitus on täynnä Pyhää Henkeä.


    • Etsivä löytää kolkuttavalle avataan. Alexs on hyvin totuuden mukaine Kristus keskeinen. Valitkaa hänet

    • 4 ääntä

      eniten ääniä.

      • Joku täällä sanoi olevansa vain Jeesuksen puolella ja kaikki muutkin väittävät olevansa Jeesus-faneja,
        joten Jeesus on ylivoimainen äänten kerääjä tässä kisassa. Jeesushan täällä puhuukin useiden viestien kautta.

        1.Kor.1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?


      • sivustaseurannut.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Joku täällä sanoi olevansa vain Jeesuksen puolella ja kaikki muutkin väittävät olevansa Jeesus-faneja,
        joten Jeesus on ylivoimainen äänten kerääjä tässä kisassa. Jeesushan täällä puhuukin useiden viestien kautta.

        1.Kor.1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        keskustelijoista, eikä Jeesus ole ollut täällä kirjoittamassa. Uskova 1 ja velivapaa ovat asiallisia kirjoittajia.


      • koskematon
        sivustaseurannut. kirjoitti:

        keskustelijoista, eikä Jeesus ole ollut täällä kirjoittamassa. Uskova 1 ja velivapaa ovat asiallisia kirjoittajia.

        Et ole kirjautunut, et saa äänestää. Tämä kilpailu on vain harvojen valittujen kesken.


      • 4 ääntä alexille!
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Joku täällä sanoi olevansa vain Jeesuksen puolella ja kaikki muutkin väittävät olevansa Jeesus-faneja,
        joten Jeesus on ylivoimainen äänten kerääjä tässä kisassa. Jeesushan täällä puhuukin useiden viestien kautta.

        1.Kor.1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        on Jumalalle soveliain, tai edes uskosta, vaan siitä, että kuka on tällä palstalla paras keskustejija toisten mielestä. Alex-kasi sai Maruan-nen, Anne-Elinan, virsun ja Hermannin äänen. Siis neljä ääntä.


      • 38866706043
        koskematon kirjoitti:

        Et ole kirjautunut, et saa äänestää. Tämä kilpailu on vain harvojen valittujen kesken.

        pitkä peee... täällä saa kirjoittaa kuka haluaa aivan vapaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      143
      2192
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1294
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1157
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1047
    5. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      985
    6. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      95
      972
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      77
      967
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      47
      892
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      850
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      753
    Aihe