Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. >>Jotta punnukset olisivat tasaisesti käytössä, on syytä vilkaista SLEY:n antia tässä asiassa.

Miksi ihmeessä? Eihän kolminaisuudesta taaskaan puhuttu sanallakaan. Eikö kerta kaikkiaan rahkeet riitä keskustelemaan siitä mistä on aloitettu?
  2. >>Ei minulle ainakaan kukaan sellaista ehdottanut. Seurustelu kesti noin 1v 3kk. Pisin seurustelu jonka tunnen, kesti yli 4 vuotta.

En ole kieltänytkään etteikö tällaisiakin huolella pohjustettuja liittoja solmittaisi, mutta empivien pariskuntien hoppuuttaminen ei ole asiallista ja sitä kyllä tapahtuu. Totta kai jotkut saattavat päättää ihan yksissä tuumin, että tämä kolmen kuukauden seurusteluaika on ihan hyvä ja eikun avioon. Hekin tekevät sen ehkä vain siitä syystä, että saisivat tutustua toisiinsa rauhassa. Ei hyvä.

>>Tuollaiset kehoittelut voidaan lyödä samaan kastiin kuin iänikuiset kersojen hankinta tinkaukset.

Ei sentään. Kersojen hankintavaiheessa todistaja on jo niin sanotusti asioiden yläpuolella ollessaan aviossa. Sellaisille kehoituksille on helpompi kohauttaa vain olkapäätä. Avioliittoon hoputettaessa on helposti manipuloitavissa. Ne petihommatkin kiinnostaisivat niin kovin.

>>Jotkut vain ottavat sen niin tosissaan.

Olen huomannut juu. Esimerkiksi olen huomannut, että kun olin todistaja niin todella uskoin mitä sieltä lavalta sanottiin ja mitä vt:ssa ja hertsykässä kirjoiteltiin. Näin jälkeenpäin ihmettelen miksen ottanut vartiotorniseuran totuuksia hieman liberaalimmalta kannalta. Niin tuntuvat monet tekevän.

Sinuakaan ei tunnu niin liikuttavan mitä torneissa lukee ja milloinkin. Tarkoitan siis sitä, että olet niin mukautuva vartiotorniseuran kulloisiinkin totuuksiin, että se on ihan sama mitä potaskaa kirjallisuudessa kirjoiteltaisiin niin sinulle järjestö on silti totuuden ja rehellisyyden perikuva?
  3. >>Nyt minusta tuntuu sille että haluan lopettaa koko harrastuksen. Kun sain tietokoneen itselleni aloin lukemaan ahkerasti aihetta käsitteleviä sivuja, joissa on kriittistä tietoa.

Asia kannattaa ilmaista kohteliaasti, mutta niin ettei jää minkäänlaisia epäselvyyksiä siitä oletko kiinnostunut jatkamaan vaiko et.

Vaikka täällä Suomessakin jehovantodistajien pääkallopaikalta vakuutellaan tiedotusvälineille ja jäsenilleen, ettei netillä ole mitään vaikutusta liikkeensä jäsenmäärään niin jälleen saimme yhden esimerkin, joka osoittaa täysin päinvastaista kuin mitä jehovantodistajat antavat ymmärtää.

>>Samaa on sanottava näistä 1914 vuosilukulaskelmista.

Vieläkö ne tosissaan sitä humpuukia tarjoaa totuutena? Ei näytä kovinkaan mairittelevalta jos näin on.

>>Todistajia koskevat karttamissäännöt ovat todella typeriä. Niistä ei tietenkään ole minulle edes mainittukaan.

No typeriä, epäoikeudenmukaisia, epäraamatullisia ja surullisiahan nuo karttamissäännöt ovat. Olet elävä esimerkki siitä kuinka jehovantodistajien "käännyttämisohjelma" on ovela ja kiero kaikessa salailuissaan. Se kietoo vähitellen ehdottomien sääntöjensä pauloihin, joista on ajan myötä koko ajan vaikeampaa päästä irti.

>>Olen varma että karttamissääntö epäraamatullista oppia, joka on rakennettu raamatunjakeiden ympärille vain todistajien järjestöä suojelemaan.

Siinä olet 110%:sti oikeassa, ei lisättävää.

>>Tälläisiin kysymyksiin saan ylensä hyvin ympäripyöreitä vastauksia ja koen että keskustelu ohjataan sivuraiteelle.

Jos olet huomannut niin esimerkiksi tälläkin palstalla tuo käytäntö on ihan normaali. Toki muutamia havahtuneita ja asiat asioina ottavia todistajia lukuunottamatta.

>>Paljonkohan todistajat loppujen lopuksi pohtivat oppiensa oikeellisuutta?

Valitettavasti suhteellisen vähäistä tuntuisi puolueeton uskonsa tarkkailu olevan. Mutta näkisin, että valoa tunnelin päässä on. Kiitos informaation kulun nopeutumisen.

>>En kuitenkaan anna heidän ystävällisyydelleen paljon arvoa, koska uskon karttamissäännön astuvan voimaan heti, mikäli tulen toisiin ajatuksiin tutkiskelujen suhteen.

Valistettakoon sen verran, että varsinaista karttamissääntöä käytetään kastettuihin todistajiin, jotka erotetaan tai päättävät erota liikkeestä. Tietenkin poikkeus vahvistaa säännön ja niinsanottuja kastamattomiakin todistajia voidaan alkaa karttaa siinä missä kastettuakin.

Mutta tutkisteluvaiheessa olevaa ihmistä ei ole syytä karttaa oppiensa mukaan. Toki kanssakäyminen jää todennäköisesti täysin minimiin koska onhan ystävyyssuhteenne rakennettu ainoastaan vartiotorniseuran hiekkaiselle perustalle.

>>Pidän itseäni ajattelevana ihmisenä, mihinkään liikkeeseen en mene mukaan ennen kuin opit, tavat ja taustat on kunnolla selvitetty.

Onnea valitsemallanne tiellä, oli se sitten mikä tahansa.