Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tonza1379
profiilit
tonza1379
tonza1379
Vapaa kuvaus
Aloituksia
254
Kommenttia
5626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
>>Jos Jumala ei välittäisi tietää kaikkea, niin silloinhan maailma olisi todella turvaton paikka.
Olisimme pelkän sattuman armoilla.
Jos antaisin nykyäänkin raamatulle sijaa elämässäni niin tuntuisi kyllä erittäin turvattomalta se ajatus, että jumalan ensimmäiset ihmisluomukset toimivat juuri päinvastoin kuin jumala olisi halunnut.
Tuo tapahtuma ei anna tulevastakaan yhtään sen turvallisempaa kuvaa. Ihminen pettää luojansa 110%:sti nyt ja aina. Oli paratiisit tai muut vastaavat odotteet. Siihen ei tarvita edes ennaltanäkemisen taitoa.
04.08.2006 11:40
>>Raamatun mukaan ei lakkaa helle EIKÄ vilu, niin kauan kuin maa pysyy.
Raamattuhan ei tunnetusti ole kummoinenkaan auktoriteetti vartiotornin satusedille, jotka eivät itsekään usko sepustuksiaan.
>>Vt-seura opettaa siis valhetta (tässäkin asiassa).
Se jaksaakin yllättää minua päivä päivältä yhä enemmän, että kuinka vähän on totuudella ja vartiotorniseuralla tekemistä toistensa kanssa.
03.08.2006 14:23
talvia ei enää paratiisissa ole, vaan kaikkialla on kesä.
03.08.2006 12:22
Ajapa nyt kuule jäärä ihan huviksesi, vaikka tämä asia läpi ennenkuin alat seuraavasta vänkäämään:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000018310948
Sinä jätät vastaamatta joka ikinen kerta kun kyse on raamatullisesti perustellusta tai kyseenalaistetusta vartiotorniseuran opista. Todella huonoa mainosta, taas.
02.08.2006 00:21
>>Jos et ole katkera niin miksi olet etunenässä haukkumassa JT?
Kyllä on taas luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa jos hra sööpäriä pitää moittia eturintamassa todistajia haukkuneen.
Lojaalimpaa entistä todistajaa saa hakemalla hakea. Sinun tulisi olla ylpeä hänen kaltaisesta entisestä todistajasta. Harmi vain ettet näe metsää puilta. Eikä sillä, että entisistä todistajista voisit ylpeä ollakaan, eihän sellaisia hyveellisiä ihmisiä ole koskapa vartiotornissa niin lukee.
28.07.2006 06:52
...?
27.07.2006 20:51
"Mikä sinua henkilökohtaisesti ajaa eteenpäin tällä palstalla ja miksi? Onko kirjoituksillasi jokin kohderyhmä olemassa ja tiedostatko sen? Kenelle todistat ja miksi, jos todistat?"
Vastaus:
"Ennemmin kongi kumahtaa kuin tiuku kilahtaa."
Ota tuostakin nyt sitten selvää. Ehkei sinulla mitään asiaa olekaan?
27.07.2006 18:52
>>Kun ihminen erotetaan jostain, niin kyseisen henkilön suhtautuminen muuttuu agressiiviseksi tai täysin välinpitämättömäksi kyseistä yhteisöä kohtaan.
Ei pidä paikkansa ainakaan minun kohdalla. Olen mitä yhteistyökykyisin ihminen, jos vain joku siitä yhteisöstä uskaltaisi kanssani keskustella uskonnostaan. Välinpitämätönkään en voi olla koska tuttaviani ja sukulaisiani on edelleen tuon uskonnon orjina.
>>Tällä yritän sanoa sitä, että tämä palsta tuntuu olevan monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava.
Sellaisen kanavan olemassaolo on sinusta hyödytön, vai kuinka? Vaikka tämä kanava ei ole lähellekään pelkästään eronneiden palsta niin on mielestäni oikein hieno asia, että on olemassa tällaisia kanavia, joilla voi keskustella itselleen ja muille tärkeistä asioista. Eikö totta.
>>menin ja varasin matkan Kanadaan Vancouveriin ja sieltä ajattelin jatkaa Alaskaan.
Monet meistä ymmärtävät, että tuollaisenkin hienon elämyksen jälkeen täytyy jossain vaiheessa palata arkeen ja tuossa arjessa vartiotorniseuran neuvot/käskyt pitävät sukulaisemme tai entiset ystävämme edelleenkin turhaan ja syyttä kaukana meistä.
27.07.2006 16:31
Minkä viestin yrität välittää näillä kopioiduilla teksteillä?
>>Läpi nykyhistoriansa Jehovan todistajat ovat johdonmukaisesti puolustaneet Raamatun opetusta lunnaista. Zion’s Watch Tower -lehden aivan ensimmäinen numero (heinäkuu 1879) korosti sitä, että ”ansio Jumalan edessä perustuu – – Kristuksen täydelliseen uhriin”.
Yritätkö kenties todistaa, että jehovantodistajien kirjallisuus on läpi historiansa täysin luotettavaa? Kerrohan miksi lainasit tämän kohdan kun monet tuhannet lehdet tuon jälkeen ovat olleet kuten tiedät vanhaa valoa ja läpeensä luopioitunutta materiaalia. Niistä kun hihkaisetkaan salilla niin puhuttelu kutsuu.
27.07.2006 00:50
Mikä sinua henkilökohtaisesti ajaa eteenpäin tällä palstalla ja miksi? Onko kirjoituksillasi jokin kohderyhmä olemassa ja tiedostatko sen? Kenelle todistat ja miksi, jos todistat?
27.07.2006 00:08
>>Sekä JT- että ex-JT ihmisiä on varmasti moneen junaan ja jokainen voi vain kysyä itseltään että täyttyykö hänen omassa toiminnassaan Jeesuksen neuvo, vai ei...
No moneen junaanpa hyvinkin. Löytyy myöskin meitä, joille koko Jeesus tai uskonnollisuus ylipäätänsäkin on jo huuhtoutunut vartiotorniseuran valheiden myötä pois sisimmästämme.
26.07.2006 10:33
>>Näin ollen jt:t ovat selvästi Jeesuksen seuraajia, sillä heidän sääntöjään noudattamalla ei itsensä toteuttamiseen jää niin paljon tilaa kuin jos olisi totuuden vapauttama.
Jotenkin minusta tuntuu tästäkin vartiotorniseuran keksimästä säännöstä, että mahdollinen Jeesus itse ei siitä perusta tipan tippaa, päinvastoin.
26.07.2006 10:24
>>Minä kun haluaisin nähdä VT seuran esittämänä nuo kiellot.
No minulla ei sattuneesta syystä ole vartiotorniromppua, josta saisin pikaisesti haettua sinulle lainauksen aiheesta. Toisaalta voisi olettaa, että moinen kielto olisi voinut olla valtakunnanpalveluksessamme.
Mutta voin vakuuttaa, että oman hengellisen musiikin tuottaminen on kiellettyä. Kyllä nuo parikymmentä vuotta mukana huuhaalahkossa antaa hyvän käsityksen siitä mikä on sallittu ja mikä ei.
26.07.2006 10:22
>>Mitenkäs se lienee, saako niistä toimettomista tunteja niistäkin..
No mikä jottei jos niistä on joskus saanut tunnit ylös ottaa, etteikö nykyäänkin. Mikäs sen leppoisampaa kenttää kun suu vaahdossa paasata toimettomille heidän huonouttaan ja muistuttaa lähellä olevan harmagedonin todellisuudesta...
26.07.2006 10:17
Kiitos sivusta. Katsotaan jos joskus jaksaisin verestellä vanhoja musiikin avulla.
Mutta ei se, että on lauluja 225 kpl riitä tukahduttamaan kenenkään luovan ihmisen intoa luoda uutta. Sehän olisi sama asia suunnilleen kuin joskus aikaa sitten olisi keksitty yleisestikin, että nyt on kaikki laulut keksitty. Kukaan ei saa enää tehdä uusia lauluja koska siihen ei ole tarvetta.
Ymmärrä nyt hyvä ihminen, että se on järjellisesti ajateltuna typerää kieltää ketään luoda uutta hengellistä tai muutakaan musiikkia. Se on todella mielivaltainen kielto ja kertoo kiellon asettajasta häijyjä.
25.07.2006 18:26
Minulla on mielestäni täysi moraalinen vastuu kertoa eteenpäin asioita vartiotorniseurasta, joita se itse salailee häpeissään. Se ei ole minkäänlaista silmä silmästä toimintaa vaan aitoa huolta ihmisistä, jotka viettävät elämänsä parhaat päivät järjestössä joka sitoo heidät mielivaltaansa.
Johan oma kirjallisuutensakin neuvoo:
”Kun ihmiset ovat suuressa vaarassa taholta, jota he eivät epäile, tai kun heitä johtavat harhaan ne, joita he pitävät ystävinään, niin onko heidän varoittamisensa epäystävällistä? He saattavat mieluummin olla uskomatta varoitusta. Voivatpa he loukkaantuakin siitä. Mutta vapauttaako se ketään sellaisen varoituksen antamisen moraalisesta vastuusta?” (Vartiotorni 1. huhtikuuta 1974 sivu 147)
25.07.2006 13:22
>>Ketkä ovat säveltäneet ja sanoittaneet nuo 225 laulua? Eikö juuri JT.
Sinä se jaksat laukoa asian vierestä vaikka koko päivän. Tässähän oli kyse siitä, että miksi hengellistä musiikkia ei saa säveltää niin halutessaan, eikö niin?
>>Kyllä 225 laulussa on jo opettelemista, miksi pitäisi tehdä vielä lisää?
Mitä ihmeen opettelua 225:ssä laulussa on? Kaikkihan lauletaan aina pimputusmusiikin säestyksellä ja tarkoin seuran määräämällä tavalla. Kyse oli edelleenkin oman hengellisen musiikin tekemisen kielto. Siinä ei ole järjen hitustakaan.
Jos itsekin olet muusikko niin sinun tulisi ymmärtää, että musiikki, luovuus, inspiraatio ja elämän tärkeimmät asiat kulkevat käsi kädessä. Se, että jokin taho tukahduttaa ne niin ettei niitä saa hengellisessä muodossa toteuttaa on jotain todella törkeää. Kertoo jälleen omaa kieltään järjestöstä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä.
25.07.2006 13:13
>>Mitenkä pääsisin kiinni niihin faktoihin?
Vartiotorniseurasta kun on kyse niin faktat ovat varsin mielenkiintoinen asia. Ne ovat kriittisesti tarkasteltuna täysin toiset kuin vartiotorniseuran itsensä esittämät.
Mutta tästä musiikistahan sinulla on jo kolmisen vastausta faktoja kerrottu jos huomaat.
25.07.2006 13:06
>>Huomaatko mitä tapahtui?
Juu, näin unta että olin töissä vaikka olen lomalla. Kamalaa.
>>Ensin ilmaiset, ettet tiedä asiasta. Sitten spekuloit mielessäsi kaikkia mahdollisia katkeran mielesi esiin kraapimia kielteisiä vaihtoehtoja. Lopuksi päädyt lausumaan voimakkaan kielteisen päätelmän asiasta, josta et tiedä mitään.
No totta puhuakseni kyllä taisin varsin hyvin tietää, että luovuus on kiellettyä hengellisessä musisoinnissa. Kunhan heitin asian ilmoille viattomana, jotta sen kieltäminen tulisi esille oikeassa valossa. Siinä valossa, että se todellakin on järjetön kielto. Mutta niinhän se on, että yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä, sanoo setä vartiotorni.
Katkeruudesta sen verran, että minunhan ei tarvitse olla katkera siitä etten saisi tehdä hengellistä musiikkia jos minusta niin tuntuisi. Voin hyvin ymmärtää, että seurakunnan jäsenistöstä löytynee yksilöitä joilla olisi paljonkin annettavaa ko. taiteen saralla hengellisesti. He voivat olla asian tiimoilta näreissään, en minä.
>>Asenteesi paistaa aikalailla läpi.
En ole asennettani vartiotornin mielivaltaa kohtaan paljoa salaillutkaan, että terävä huomio. Toisaalta ei se teikäläisenkään asenne mitenkään piilotettu ominaisuus ole. Hyppäät meikäläisen kimppuun milloin minkäkin asian johdosta ja katoat sitten järjestäen omille teillesi.
>>Kaiken lisäksi, en ole koskaan kuullut, että JT seurakuntalaiset eivät saisi omaksi ilokseen musisoida mitä haluavat.
Sillä ei kai ole mitään tekemistä faktojen kanssa?
25.07.2006 10:58
>>Kirjoitteletko muuten muilla palstoilla uskontoihin liittyvistä asioita?
Enpä oikeastaan. Uskonto ei ole tällä hetkellä elämässäni mitenkään erityisellä sijalla. Jehovantodistajuudessa sattuu olemaan vain niin paljon mätää, että jokaisen on hyvä tietää se. Ettei tule kusetetuksi.
Itse olin aina 23:een ikävuoteen asti todistaja ja täten olen enemmän kuin kiinnostunut kaikista oppiseikkailuista ja mielivaltaisista raamatunpaikojen tulkitsemisista.
24.07.2006 20:21
242 / 282