Vapaa kuvaus

Aloituksia

254

Kommenttia

5626

1. ...?
  2. >>Huomaatko mitä tapahtui?

Juu, näin unta että olin töissä vaikka olen lomalla. Kamalaa.

>>Ensin ilmaiset, ettet tiedä asiasta. Sitten spekuloit mielessäsi kaikkia mahdollisia katkeran mielesi esiin kraapimia kielteisiä vaihtoehtoja. Lopuksi päädyt lausumaan voimakkaan kielteisen päätelmän asiasta, josta et tiedä mitään.

No totta puhuakseni kyllä taisin varsin hyvin tietää, että luovuus on kiellettyä hengellisessä musisoinnissa. Kunhan heitin asian ilmoille viattomana, jotta sen kieltäminen tulisi esille oikeassa valossa. Siinä valossa, että se todellakin on järjetön kielto. Mutta niinhän se on, että yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä, sanoo setä vartiotorni.

Katkeruudesta sen verran, että minunhan ei tarvitse olla katkera siitä etten saisi tehdä hengellistä musiikkia jos minusta niin tuntuisi. Voin hyvin ymmärtää, että seurakunnan jäsenistöstä löytynee yksilöitä joilla olisi paljonkin annettavaa ko. taiteen saralla hengellisesti. He voivat olla asian tiimoilta näreissään, en minä.

>>Asenteesi paistaa aikalailla läpi.

En ole asennettani vartiotornin mielivaltaa kohtaan paljoa salaillutkaan, että terävä huomio. Toisaalta ei se teikäläisenkään asenne mitenkään piilotettu ominaisuus ole. Hyppäät meikäläisen kimppuun milloin minkäkin asian johdosta ja katoat sitten järjestäen omille teillesi.

>>Kaiken lisäksi, en ole koskaan kuullut, että JT seurakuntalaiset eivät saisi omaksi ilokseen musisoida mitä haluavat.

Sillä ei kai ole mitään tekemistä faktojen kanssa?