Erotetut Jehovan Todistajat

Käyttäytyminen?

Kun ihminen erotetaan jostain, niin kyseisen henkilön suhtautuminen muuttuu agressiiviseksi tai täysin välinpitämättömäksi kyseistä yhteisöä kohtaan.
Uskoisin, että helpoimmalla pääsee kun ei töki menneitä ja nauttii "uudesta" elämästä. Antaa jokaisen elää miten haluaa, kunhan se ei loukkaa meidän kenenkään henkilökohtaista elämää.
Tällä yritän sanoa sitä, että tämä palsta tuntuu olevan monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava. Hei jatketaan ja nautitaan kaikesta mitä tulevaisuus tuo!!! -> menin ja varasin matkan Kanadaan Vancouveriin ja sieltä ajattelin jatkaa Alaskaan.

13

1118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuten jehu tekee

Olen tässä iltapäivän ratoksi paukannut keskusteluun muutamia viestejä - motiivina puhtaasti se, että tämä on ainoa keskustelu, jossa tuntuu olevan reaaliaikaisia osanottajia. Automerkeistä keskustelu tai epätoivoisten seuranhaku ei kiinnosta, joten kun työni on kesälomista johtuen vain päivystysluonteista vaikkakin työpaikkaan sidottua, kulutan tässä aikaani ilman mitään erityiskicksejä.

En ole koskaan ollut jehu vakaumukseltani, minua ei ole erotettu, vaan isäni siirsi minut jehu-uskonnolisesta yhdyskunnasta siviilirekisteriin edes kysymättä minulta mitään - olin siis reilusti alaikäinen joutuessani hankkimaan asunnon ja työpaikan jehu-vankileirin ulkopuolelta. Räikeiden erimielisyyksiemme aihe oli minun ilmoitukseni, että minulla ei ole heidän vaatimaansa vakaumusta ja siten en voi eettisistä syistä käydä kentällä markkinoimassa oppia, johon en itse usko.

Ja johon en usko tänä päivänäkään.

Näitä 'uskomattomia' päiviä on elämässäni jo lähes 15.000 - yhtenäkään niistä en ole katunut jehu-leirin jättämistä.

Aggression ja penseyden välissä täällä reaalimaailmassa vallitsevat sekä todellisuudentaju että normaali järjenkäyttö; molemmat ominaisuuksia, jotka puuttuvat fundamentalisteilta.

• sanoa

Vihdoin viesti, jonka voin täysin allekirjoittaa.

• Syneus(m)

"Tällä yritän sanoa sitä, että tämä palsta tuntuu olevan monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava. Hei jatketaan ja nautitaan kaikesta mitä tulevaisuus tuo!!! -> menin ja varasin matkan Kanadaan "

-Ei kannata kaikkia Jt:jia kritisoivia laittaa samaan lokeroon. Vaikka olen osittain samaa mieltä sinun kanssa, niin kriittinen keskustelu Jehovan todistajista tulee aina jatkumaan, avauksellasi et kykene sitä lopettamaan.

Eletään täysillä päivä kerrallaan ja mukavaa kesänjatkoa palstalaisille)

• >>Kun ihminen erotetaan jostain, niin kyseisen henkilön suhtautuminen muuttuu agressiiviseksi tai täysin välinpitämättömäksi kyseistä yhteisöä kohtaan.

Ei pidä paikkansa ainakaan minun kohdalla. Olen mitä yhteistyökykyisin ihminen, jos vain joku siitä yhteisöstä uskaltaisi kanssani keskustella uskonnostaan. Välinpitämätönkään en voi olla koska tuttaviani ja sukulaisiani on edelleen tuon uskonnon orjina.

>>Tällä yritän sanoa sitä, että tämä palsta tuntuu olevan monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava.

Sellaisen kanavan olemassaolo on sinusta hyödytön, vai kuinka? Vaikka tämä kanava ei ole lähellekään pelkästään eronneiden palsta niin on mielestäni oikein hieno asia, että on olemassa tällaisia kanavia, joilla voi keskustella itselleen ja muille tärkeistä asioista. Eikö totta.

>>menin ja varasin matkan Kanadaan Vancouveriin ja sieltä ajattelin jatkaa Alaskaan.

Monet meistä ymmärtävät, että tuollaisenkin hienon elämyksen jälkeen täytyy jossain vaiheessa palata arkeen ja tuossa arjessa vartiotorniseuran neuvot/käskyt pitävät sukulaisemme tai entiset ystävämme edelleenkin turhaan ja syyttä kaukana meistä.

• Markku_Meilo

>>Uskoisin, että helpoimmalla pääsee kun ei töki menneitä ja nauttii "uudesta" elämästä. Antaa jokaisen elää miten haluaa, kunhan se ei loukkaa meidän kenenkään henkilökohtaista elämää.

Suositatko myös esimerkiksi vapaaehtoistyötä tekeviä entisiä alkoholisteja ja narkkareita nauttimaan "uudesta" elämästään, antaen jokaisen elää miten haluaa?

>>Tällä yritän sanoa sitä, että tämä palsta tuntuu olevan monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava.

Mielestäni ei kannattaisi antaa tunteille valtaa tässä asiassa. Uskoisin tämän palstan kuihtuvan kummasti jos täällä esiintyvä jehovantodistajien teokraattinen sodankäynti taukoaisi.

Ja jos tämä vaikka olisikin käsityksesi mukainen "monien katkeroituneiden erotettujen keskustelukanava", niin senhän ei pitäisi kenenkään sellaisen napaa liikuttaa, joka noudattaa ohjettasi ja antaa jokaisen elää miten haluaa.

• sööpäri.

En minä ole mielestäni katkera. Sellainenkin aika oli, mutta huomasin sitten että se on turhaa.

On kuitenkin tärkeää, että ihmiset jotka joutuvat tekemisiin jt-lahkon kanssa, saavat myös tietoa varjopuolista joita lahkoon liittyy.

Toisaalta on taas hauskaa muistella menneitä. Vaikuttihan tuo uskonto elämääni 30v. Pari vuotta vasta olen elänyt uskonnottomana. Ei sellaista heti unohda. Mieleen tulee hyviä ja huonoja muistoja.

Minun puolestani jokainen saa elää niin kuin haluaa, mutta kun tiedän miten jt:t yrittävät käännyttää ihmisiä, niin olisi hyvä olla edes jotain muutakin tietoa käännytettäville, kuin vain jt:ien sokerilla kuorrutettu houkuttelu.

Jos haluat oikeasti lukea "luopioitten" palstaa, niin kehoitan menemään "vesipostiin" (H2o). Joku ehti tuossa vuosi sitten jo ennustamaan sen palstan kuolemaa, mutta taisi olla ennenaikainen toive. Niin kauan kun on jehovantodistajia, on myös kasvava määrä luopioita. Nykyään tuntuu, että luopioitten määrä on nopeutuvassa kasvussa.

• Lähimmäinen.

Jos et ole katkera niin miksi olet etunenässä haukkumassa JT?

• Lähimmäinen. kirjoitti:

>>Jos et ole katkera niin miksi olet etunenässä haukkumassa JT?

Kyllä on taas luetun ymmärtämisessä parantamisen varaa jos hra sööpäriä pitää moittia eturintamassa todistajia haukkuneen.

Lojaalimpaa entistä todistajaa saa hakemalla hakea. Sinun tulisi olla ylpeä hänen kaltaisesta entisestä todistajasta. Harmi vain ettet näe metsää puilta. Eikä sillä, että entisistä todistajista voisit ylpeä ollakaan, eihän sellaisia hyveellisiä ihmisiä ole koskapa vartiotornissa niin lukee.

• sööpäri.
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Olen joskus saattanut haukkuakin, mutta aiheesta. Olen kehunutkin jos on ollut aihetta. Välillä olen oikonut jonkun mollaavan kirjoittajan luuloja.

No jos siltä kuitenkin tuntuu, niin vika ei ole mielestäni minussa, vaan lukijassa.

• sööpäri.

• vastuullinen

Rotia siihen miten omakohtaiset myssytykset voi kääntää muiden vielä myssyttämättömien eduksi, hyvä kertoa siitä mitä itselle ja miksi näin.

• Darleena

Entisenä itse järjestöstä eronneena voin kyllä kertoa, että ihmisen täytyy käydä yleensäkin elämänmuutostilanteissa / kriisitilanteissa kaikki tunnetilat läpi ja käsitellä asiat loppuun asti. Tämä on lääkäreiden / asiantuntioiden ohje.
      Ensimmäinen tunne jt-järjestöstä eronneilla on yleensä viha ja katkeruus ja ne tunteet pitää ihmisen rohkeasti kohdata. Ihmisen psyyke on rakennettu niin.
      Sitäpaitsi organisaatio, jota kohtaan sen jäsenet ja muut ihmiset eivät saa esittää mitään kritiikkiä ei kehity ja on kuin kommunismi kiinassa Maon aikana ja tällainenhan esim. on Vartiotorni ja traktaattiseura. Jos jt-järjestön oppeja tai järjestöä kohtaan esittää kritiikkiä julkisesti srk:sta erotetaan. Onko tämä vapautta?

• jopas muurahaiset

lähtivät kiivaasti pesästään. Kun luin aloituksen, niin arvasin kyseiset reaktiot!!! Voi hyvä tavaton!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      376
      8283
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      167
      2627
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      948
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      873
    5. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      860
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      836
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      69
      725
    Aihe