Vapaa kuvaus

Oon onnellinen vaeltaja, käyn maailmasta parempaan.. Sitä odotellessa haluan oppia lisää Jumalasta, maailmasta, ihmisistä ja itsestäni. http://uskonelamaan.vuodatus.net/ Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

86

  1. Markku Koivisto, sekä Jani ja Carita pitivät totuutta ja uskoa Jeesukseen reilusti esillä. Heidän ajatukset ovat lähinnä omaa sydäntäni, mutta en sitten tiedä oliko tapa jolla asiat tuotiin esiin paras mahdollinen, mutta selväksi ainakin tule heidän mielipiteensä.

    Jokainen keskustelija toi ihan hyviä ja itselleen tärkeitä asioita esiin ja sain itselleni vahvistusta jatkaa sillä tiellä jonka olen valinnutkin - elämääni kristittynä.
  2. Näin on.
  3. valitettavasti nykypäivän yhteiskunta on rakentunut niin, että niitä välttämättömiä töitä tuntuu löytyvän. Aika hyvin Uskova_1 tilannetta kuvasi edellä. Toki monia töitä voidaan valmistella jo etukäteen ja tehdä vain ns. välttämättömät asiat Sapattina, mutta kuka sen pystyy määrittelemään mikä on välttämätöntä ja mikä ei. Varsinkaan kun useimmat työnantajat eivät ole Adventistejä.

    Itse olen tehnyt työtä Sapattisinkin, vaikka olen adventisti. Siihen on pari syytä:

    1. Työtehtävä on tarkoituksenmukaista ja järkevää hoitaa heti, eikä sitä kannatta siirtää myöhemmäksi, koska erinäisten järjestelyjen tekeminen veisi enemmän aikaa kuin itse työtehtävä.

    2. En halua vähentää työtovereitteni mahdollisuuksia viikonloppuvapaisiin ja aiheuttaa hankaluuksia työvuorojen suunnittelusta vastaaville. Mikä etuoikeus minulla olisi heihin nähden? Osoittaisiko töistä kieltäytymiseni heille jotenkin kristuksen rakkautta?

    3. Monet työtehtävät on vaan pakko hoitaa, vaikka kaikki sattuisivat olemaan adventistejä.

    4. Jumala tuskin on tarkoittanut, että jokaisen adventistin pitäisi alkaa sairaanhoitajaksi tai pastoriksi. Minulla ei ainakaan ole minkäänlaista taipumusta edellämainittuihin ja muihin vastaaviin ammatteihin.