Vapaa kuvaus

Oon onnellinen vaeltaja, käyn maailmasta parempaan.. Sitä odotellessa haluan oppia lisää Jumalasta, maailmasta, ihmisistä ja itsestäni. http://uskonelamaan.vuodatus.net/ Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

2

Kommenttia

86

  1. Kyllä se valitettavasti vähän näinkin on, että kun tavallinen uskoontulo ei tunnu riittävän, vaan pitää vielä oppia adventistienkin opit, niin sitten ollaan oikeita uskovia mukamas.

    Raamatuntutkisteluvihkosta juuri joku Nykyajan yleisöosastolla kirjoittelikin, että lähetyskertomuksissa yleensä kerrotaan siitä miten joku on päätynyt adventistiksi - eikä niinkään siitä miten joku on löytänyt Jeesuksen.

    Tämä vähän ihmetytti, kun vielä kävin enemmän adventtikirkossa. Nykyään olen helluntailainen.
  2. H E R Ä Ä P A H V I !
  3. Ei täältä mitään järkevää kokonaiskuvaa saa, mutta ei sitä saa adventistien tilaisuuksissakaan käymällä. Jokainen adventisti ja jokainen paikallisseurakuntakin on aina yksilöllinen. Ei ole olemassa sellaista kuin tyypillinen adventisti.

    Yhteiset opinasiat yhdistää toki, mutta kyllä ne välillä erottaakin. Mutta eikö näin ole jokaisessa kristillisessä yhteisössä. Aina jotkut tietyt asiat hiertää. Samat aiheet pyörii vuodesta toiseen ja vuosikymmenestä toiseen. Onneksi on niitä ihmisiä jotka haluavat pysyä turhan väittelyn ulkopuolella, koska elämä on sieltä katsoen lopulta paljon mielenkiintoisempaa.

    On tietysti tiettyjä tapoja, joista usein tunnistaa jonkun adventistiksi, mutta minua ei varmaan tunnistaisi muusta kuin siitä, että minulle tulee Nykyaika ja käyn kirkossa sapattina. Ei adventismi minulla juurikaan tule esiin arjessa, uskovaisuus kylläkin. Uskostani halua kertoa ja keskustella siitä ihmisten kanssa. Siitä miten pelastutaan ja kuka Jeesus on. Ja myäs siitä, että Jeesus on tulossa takaisin sitten kun sen aika on.

    Valitettavasti tämä opinasioista kiistely on joillekin arkipäivää adventtikirkossa. Sitä on ikävä seurata, kun tietää että olisi parempikin vaihtoehto. Elää vapaana Jeesuksessa Kristuksessa.

    Mutta niinhän se on, että nisu ja luste kasvavat yhdessä, kunnes tulee elonkorjuun aika.

    Älkää jumittuko liian ahtaiden seinien sisäpuolelle.

    Teille, jotka kuvittelette olevanne hyviäkin adventisteja, kun tunnette Ellenin kirjoitukset, annan vielä yhden vinkin. ..Adventismin ulkopuolellakin on elämää..
  4. Nuori Isä kirkossa oli niin hermostunut ensimmäisen ehtoollisen kanssa, ettei voinut edes puhua kunnolla, vaan änkytti koko ajan. Ennen toista ehtoollistaan, seuraavana sunnuntaina, kokenut Arkkipiispa kertoi niksin, miten voisi rentoutua.

    Tämä ehdotti seuraavaa: "Ensi kerralla pistä pari tippaa vodkaa vesilasiin ja juo se. Näette sitten, miten parin lasillisen jälkeen olo on rentoutunut". Seuraavana sunnuntaina Isä teki kuten neuvottua ja heti tunsi miten rennoksi muuttui. Ehtoollinen sujuikin hienosti ja puhe oli erinomaisen sujuvaa. Nuori Isä oli oikein ylpeä lämpimästä, hartaasta ja välittömästä tunnelmasta, jonka hän oli kyennyt kirkkoväkeen puheellaan luomaan.

    Ehtoollisen jälkeisenä päivänä Isä löysi huoneestaan Arkkipiispalta kirjeen:

    Hyvä Isä,

    Seuraavan kerran pistäkää pari tippaa vodkaa vesilasiin - ei pari tippaa vettä vodkalasilliseen. Älkää etenkään laittako paria vodkalasillista ehtoollisviinin sekaan. Kerron teille muutamista huomioista, jotta samat erheet eivät toistuisi ensi sunnuntaina:

    - Vodkan lisäksi sitruunaviipaleet, jääpalat, aurinkovarjot ja pillit ovat ehtoollisviinimaljaan kuulumattomia asioita. -

    Se pieni koppi siinä alttarin vieressä ei ole vessa.

    - Pidämme liperejä kaulan, emme otsan ympärillä, vaikka Jeesus joskus otsapantaa käyttikin. Ei ole myöskään tapana taitella lipereistä jäniksen korvia.

    - Yrittäkää välttää Pyhän Marian patsaaseen nojaamista ja etenkin Hänen halaamistaan ja rintojen kourailua.

    - Vaikka alttarin viereisillä enkelipatsailla onkin siivet, ei ole soveliasta yrittää ratsastaa heillä taivaaseen Jeesusta moikkaamaan etenkään tuohuksella piiskaa takapuolelle antaen.

    - Edellä mainitun epäonnistuminen ei myöskään anna aihetta repiä kattokruunua alas ja vaatia "Jeesus the man":iä tulemaan alas kansansa keskuuteen.

    - Vielä sopimattomampaa on pyytää seurakuntaa kerääntymään kattokruunun alle koppia ottamaan, mikäli pyyntöön todella vastattaisiin.

    - Käskyjä on 10, ei 12. Suosituksia, kehotuksia tai uhkauksia ei ole ainuttakaan. Ainakaan luterinen kirkko ei uhkaile mafialla seurakuntansa taivuttelemiseksi. Apostoleja oli sen sijaan 12, eikä seitsemän. He olivat aivan oikein pääasiassa kalastajia, mutta käyttivät verkkoja, eivät sukelluslaitteita ja harppuunoita. He eivät myöskään omistaneet sukellusvenettä, eikä Lähi-idästä tiettävästi löydy valaita. Kukaan opetuslapsista ei ollut kääpiö.

    - Me emme viittaa Herraamme Jeesus Kristukseen ja opetuslapsiin "JC 'nd the boys" tai "Jesse ja likainen tusina".

    - Jeesus ruokki ihmisjoukon leivällä ja kalalla. Käsite "double fishburger with sprite to take away" oli tuolloin vielä tuntematon.

    - Daavid löi Goljatin maahan kivellä ja heittovälineellä, ei "näyttänyt mistä kana kusee" tai "laittanut läskiä tummumaan".

    - Emme viittaa Juudakseen "vitun kyylänä". Raamattu ei vastaa kysymykseen jättikö Juudas arvonlisä- ja tuloveron maksamatta Jeesuksen kavaltamisesta saamastaan hopeasta. Ainakaan hän ei perustanut investointipankkia.

    - Älkää puhuko Johannes Paavalista "Kummisetänä". Jeesus ratsasti Jerusalemiin aasilla, eikä "kaahannut sinne tuhatkuutioisella Harley-Davidsonilla nakki vinkuen". Em. hetkellä hän ei myöskään tiettävästi käyttänyt nahkaliivejä, eivätkä opetuslapset ajaneet moottoripyörillään hänen perässään parijonossa tai kutsuneet häntä "presidentiksi".

    - Bin Ladenilla ei ollut mitään tekemistä Jeesuksen kuoleman kanssa.

    - Älkää rukoilko messua kirkon portailta eikä ainakaan jalka Raamatun päällä.

    -Vanhempi rouvashenkilö, jota yrititte ihmeparantaa, kyllä kaatui,mutta ei parantunut. Hänen lonkkansa murtui.

    - Öylätit tulee jakaa ehtoolliseen osallistuville, ne eivät ole alkupaloja ehtoollisviinin kanssa.

    - Urkuja soittavaa henkilöä kutsutaan kanttoriksi, ei "pillipiipariksi".

    - Kanttorin mäyräkoira jonka yrititte uhrata, selvisi, mutta kolmijalkaisena silmäpuolena ja ilman häntää. Alttari joudutaan pesemään.

    - Kun keräätte kolehtia, ottakaa pois kaulastanne se kyltti, jossa lukee "kolehdit ovat palkkani". Rahat, joita kolehtiin laitetaan, eivät ole "suojelurahaa", ks. ed. mafiaa käsittelevä kohta. Synnintekijät menevät Helvettiin, eivät "hevonvittuun".

    -Kolehdin antamatta jättäminen ei riitä tekemään seurakunnan jäsenestä synnintekijää.

    - Kirkko ei ota vastaan luottokortteja, joten palauttakaa kaupunginjohtajalle hänen Visansa.

    - Isä Meidän tulee lukea kädet ristissä, ei tekemällä "aaltoja".

    - Kutsu yleisön saapua tanssimaan Jumalalle oli hyvä, letkajenkan tekeminen ei.

    - Ei ole myöskään soveliasta moshata virrenveisuun tahdissa.

    MUUTA HUOMIOITAVAA: Se tyyppi, joka istui siinä alttarin nurkalla,johon te viittasille sanoilla "hinttari", "tuhkamuna" ja "hameasuinen transvestiitti" olin minä. Toivottavasti nämä erheet tulevat korjatuksi ensi sunnuntaihin mennessä.

    Kunnioitettavasti Teidän,
    Arkkipiispa.
  5. nih.. sitä just
  6. Jäsenluetteloissa on sellaisia jotka käyvät harvoin tai eivät koskaan. Ikääntyneitä, kaukana asuvia, luopuneita(miksi eivät poistata nimiään) ym. syistä poissa olevia.

    Pitäisikö erottaa ne, jotka eivät käy? Jotenkin olisi hyvä saada jäsenmäärä ajantasalle.