Herran laittamat pidot kaikille kansoille

Jesaja 25:6-8.

"Ja Herra Sebaot laittaa kaikille
kansoille
tällä vuorella pidot rasvasta, pidot
voimaviinistä,
ydinrasvasta, puhtaasta voimaviinistä.

Ja hän hävittää tällä vuorella verhon,
joka verhoaa kaikki kansat,
ja peiton, joka peittäää kaikki kansakunnat.

Hän hävittää kuoleman ainiaaksi,
ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta
ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta.
Sillä Herra on puhunut."

Viittaako tämä Jesajan ennustus adventistien mielestä tulevaan, vielä edessäpäin olevaan aikaan vai jo menneisiin tapahtumiin Israelin historiassa? Tässähän puhutaan juhlasta jolloin kuolemakin on hävitetty ja syödään ydinrasvaa (rasvaisia ruokia) ja juodaan ilmeisesti hyvää viiniä (vai olisiko peräti konjakkia?).

Miten tällainen ennustus sopii adventistien oppiin kasvisravinnon suositeltavuudesta ja absolutismista alkoholin suhteen, huomioiden että pitojen järjestäjä on itse Herra.

3

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En tiedä miten sopii kenenkin oppiin, mutta sitä tuskin tarvitsee enää siinä vaiheessa miettiä, kun noihin pitoihin päästään. Eiköhän kaikki ole terveellistä mitä Herra tarjoaa.

    • Hessu Hopo

      Kannattaa nyt pihistää, että myöhemmin saa kylläkseen.

    • juhlat

      Niinpä, mistähän rasvasta on kyse?
      Mitä voimaviiniä halutaan juoda?
      Teurastetaanko ja tapetaan taivassa eläimiä, että onko se eläinrasvaa?

      Jes 35:25. Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella, ja leijona syö rehua niinkuin raavas, ja käärmeen ruokana on maan tomu; ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sanoo Herra.

      Onko Pyhän Hengen viini voimaviiniä jo tänään??
      Siinä taitaisi olla ilo nytkin karkeloida, puhdas sydän, Kristuksessa jonka täyttä Pyhä Henki, Halleluja! Ei tarvitse maailman törppöjä maistella taivaallinen voimaviini toimii tänään! Nauttikaamme!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      928
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      590
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe