Vapaa kuvaus

Aloituksia

20

Kommenttia

689

1. Minä kuitenkin jatkan keskustelua enkä lopeta sitä solvailuun. Myönnän kutsuneeni teitä possuiksi, ja tästä olen vilpillisesti pahoillani. Tuollaista järjetöntä ja täysin perusteetonta solvailua nyt on mahdotonta estää ja minua ihmetyttää kuinka joku voisi siitä ottaakaan itseensä, mutta se, että solvaus argumentoidaan vaikkapa käsitellyn tiedon vähyydellä, ajattelemattomuudella ja kauniilla sanailulla osoittaa sille jonkinlaista pohjaa (joka tekee itse solvauksestakin painavamman), ja kuitenkin muistakaa jatkaa itse aihettakin! Täällä ei olla _vain_ solvaamassa :P Tehkää sitä toki sivussa minun puolestani, mutta pysykää aiheessa ensisijaisesti.

Newbs.
  2. Mistä tuo 10% tulee? Siis laskitko, että juuri näissä kymmenessä prosentissa on toimiva ilmakehä, vakaat ja elämää sallivat ilmastonmuutokset, tarpeeksi vettä kehittyneen elämän muodostumiseen ja sen pysymiseen, evoluutioon ja kehittymiseen?-) Taisit nyt ampua turhan kovasti yli, vaikka kyllä varmasti linnunradasta löytyy useitakin planeettoja joille elämä on mahdollista kehittyä tähän vaiheeseen mitä Telluksella, kunhan vain evoluutiokin sattuisi pyrkimään niiden tapauksessa älylliseen kehittymiseen eikä planeetan kehittynyttä elämää tuhoaisi meteoriitti tai muu planeetan normaali luonnonmullistus.

Elämäähän itsessään - bakteereja - ilmenee varmasti jokaisella planeetalla, mutta onko sillä mahdollisuuksia kehittyä? Vain jos luonto sallii ja evoluutio kuljettaa. Sitten tulemmekin tähän kysymykseen, että mistäpä me ikinä voimme tietää noiden olentojen olemassaoloa, kun ne oletettavasti ovat jo mielessä laskettuna niin kaukana, ettei meillä ole mitään mahdollisuutta edes löytää niitä kuin useiden vuosituhansien saatossa :> Samat fysiikanrajoitukset pätevät muuten myös niihin muukaloideihinkin, btw, oli sitten kuinka tehokkaat laitteet tahansa.

Muistuttaakseni huomautan vielä, että maapallokin on osoittanut ulkoavaruuteen elämää sähkövalon, radioaaltojen ja muiden signaalien avulla vasta muutaman hassun vuoden ja muukalaisia olemme etsineet sitäkin vähemmän aikaa - onnettomin menetelmin ainakin näille ufouskovaisille ja lyhytjänteisille.

Taas niistä elämänmuodoista sitten. Miksei maapallolle ole kehittnyt mitään vaihtoehtoisia elämänmuotoja (esimerkkinä juuri tuo piipohjaisia)? Tai miksei niitä ole ilmestynyt edes meteoriiteilta? Valitettavasti vaikuttaa siltä, ettei tällaiset elämänmuodot ole mahdollisia. Hyvällä tuurilla ehkä yksisoluisena, mutta turha odottaa siltä juttukaveria. Ai niin, ja jos hiilipohjaiset elämänmuodot olisivat päässeet tuolle planeetalle missä se ainoa yksisoluinen piipohjainen (tai jokin muu) olisi, niin sanomattakin selvää, että hiilipohjainen syrjäyttäisi sen toisen nopeasti.

Oletettavasti nämä muukalaiset muistuttavat hyvinkin paljon ihmistä useilta fyysisiltä piirteiltä. Ainoastaan jos elämä olisi mahdollista kehittyä painottomassa tilassa, voisi siitä kehittyä hulppean mullistavan näköinen olento.

Myös rakennelmien muoto ja käytännöllisyys johtuu luultavasti hyvin paljon painovoimasta sekä lämmön määrästä, mikä lie sitten paras vaihtoehto erillaisissa tiloissa.
  3. Minäkin olen täysin samaa mieltä, niin tästä anonyymiksi jätetystä kuin muistakin keskustelijoista :)

Onneksi tänne on vähitellen alkanut ilmestyä muutamia henkilöitä jotka eivät välittömästi usko jokaisen tähdenlennon olevan lentävä lautanen. Vaikkeivät omaisikaan suunnatonta tietoutta, niin omaavat sentään toimivan logiikan ilman hallitsematonta mielikuvituksen lentoa.

Kommentoisin myös palstan aloittajalle siitä, että mitähän kirjallisuutta hän nyt tarkoittaa, sillä ufokirjallisuushan ei ainakaan sisällä minkäänlaisia todisteita. Jos siellä on jokin kokonainen tai toimiva teoria, niin joku varmasti voi siteerata siitä pääkohdat kuinka se pysyisi pystyssä jos mielii vain tuoda esille. Luulenpa vain vakaasti siihen, ettei siitäkään ole kuitenkaan mitään todisteita ja se selitellään jonkinlaisella salailulla ja salaliittoteorialla selitellen myös konkreettiset todisteet mahdottomiksi. Itse en ainakaan näe ufokirjallisuutta välttämättömänä mieliessä keskustella vakavasti otettavasti muukalaisten olemassaolosta. Sitäkin enemmän luonnontieteitä ja historiaa.
  4. Olisiko perusteluja?