Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. Yleensäkin kaikki uudesti kastajat ovat silkkaa ratkaisukristillisyyttä ja omavanhurskautta. Nimittäin pelastus on, niin kuin Raamattu ja uskonpuhdistus sanoo: "Yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain töitä". Tätä ei "yksin armosta" uudesti kastajat tunnusta, vaan laittaa siihen omia ratkaisuja ja tekoja". Näin he hylkäävät pienten lasten kasteenkin sanomalla, ettei pieni lapsi osaa uskoa.

Näin siis Raamattu uskonpuhdistus aikuisenkin uskosta:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh.6:63).

Mitäs sanot uudestikastaja, kun liha ei mitään hyödytä uskoontulossa?
  2. Elämme uskossa, emmekä näkemisessä.
    Joonaan merkki, kovasti riittää.

Luuk.16:29-31: Mutta Aabraham sanoi: ”Heillä on Mooses ja Profeetat, kuulkoot niitä”. Niin hän (rikas mies sanoi: ”Ei isä Aabraham; Vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen”: Mutta Aabraham sanoi hänelle: ”Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös”.

Miten väärät ihmeet voi erottaa oikeista?
    Väärät ihmeet voivat olla niin taitavasti naamioituja ja ne saattavat tapahtua niin suuren hurskauden myötä, että niiden valheellisuuden havaitseminen voi olla ylivoimaisen vaikeata.
    Matt.24:4,24: Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä…Sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
    Miten voimme välttyä eksytyksiltä?
    Meidän ei tule juosta ihmeiden perässä, vaan meidän tulee etsiä puhdasta Jumalan sanan oppia ja pysyä siinä. Samalla meidän tulee karttaa toisoppisia, vaikka heidän ihmeensä vaikuttaisivatkin aidoilta. 2,Tes.2:10: He (ne, jotka seuraavat Antikristuksen ihmeitä) joutuvat kadotukseen sen tähden, etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua. Katso esim. 5.Moos.13:1-4).

Voiko vielä yhä tapahtua ihmeitä?
    Vaikka ihmeet eivät ole kirkon tuntomerkki, ja vaikka meillä ei ole lupaa vaatia niitä, Jumala voi hyvyydessään nähdä hyväksi kuulla rukouksemme ja auttaa meitä lapsiaan välistä suoranaisen ihmeenkin kautta. Sillä kaikki on hänen vallassaan. Esimerkiksi Luther kirjoitti vuonna 1540 kuolemansairaana maanneelle ystävälleen Friedrich Mykoniukselle: ”Käsken sinua Jumalan nimessä elämään, koska olet minulle hyvin tarpeen kirkon parantamiseksi” (uskonpuhdistuksen toteuttamisessa). Kun kirje saapui, Mykonius oli kuolemaisillaan, eikä voinut puhua. Kun kirje oli luettu, hän tervehtyi ja eli vielä kuusi vuotta ja kuoli vasta uskonpuhdistajan jälkeen, kuten Luther oli Jumalalta pyytänyt.

Millaiset ihmeet ovat suurimpia? Suurimpia ihmeitä ovat sellaiset, joita ei pidetä ollenkaan ihmeinä, kun esim. epäuskoinen tulee kääntymykseen tai kun opinnolliseen harhaan joutunut tulee totuuden tuntemiseen tai kun Jumalan sanan totuus varjeltuu vaikkapa aivan pienenkin joukon keskellä.
  3. Apt. 8
    35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
    36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
    37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
    38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.

Weha: Ensiksi sanon sinulle nim. "luterilainen", että olet vain nimiluterilainen, joita on maamme täynnä. Sen tiedän opistasi.Hoviherra oli rauhaton ja sai täyden rauhan vasta kun oli kastettu:
    apt.8:49: "Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten."

-------------------------------------------
    1. Kor. 1
    17. Sillä ei Kristus minua lähettänyt kastamaan, vaan evankeliumia saarnaamaan, ei sanan viisaudella, ettei Kristuksen risti turhaan menisi.
    21. Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat.
    weha: Siis, Paavalia, ei varsinaisesti lähetetty kastamaan, vaan muita apostoleita ja kaitsijoita. Kasteesta jo Saulille/Paavalille saarnattiin edellä:
    apt.22:16 "Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

Näin siis opettaa ihan apostolien uskontunnustus Raamatun mukaisesti: "Uskomme yhden apostolisen kirkon...uskomme yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi". Tätä ei voi uudesti kastajat, eikä VL-tunnustaa, koska heidän oppi on väärää.
  4. Minun Jumalani on kolmiyhteinen Jumala. Isä Jumala, Poika Jumala, Pyhä Henki Jumala, jonka nimeen(ei nimiin), meidät on kastettu.

Matt.28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
    20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
  5. Pedon merkki? Uskonpuhdistuksen opetus:
    Tarkatkaamme kohtaa pedon merkistä. Ilmestyskirjan 13:8, kertoo, että kaikki joiden nimi ei ole elämänkirjassa, hamasta maailman perustamisesta, kumartavat petoa. Pedon kumartaminen ja palvominen, onkin sen merkin ottamista. Tämän osoittaa todeksi myös jakeet 16-17: …”ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin tai heillä ei ole lupa ostaa eikä myidä. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat ja köyhät, sekä vapaat, että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa”: Siis huomaa tarkoin, kumartaminen saa ottamaan pedon merkin. Aivan samoin kuin luvussa-7, Jumalan kansa merkittiin sinetillä, sen osoittamiseksi, että he olivat Jumalan omaisuutta. Otsa on myöskin vanhassa testamentissa järjen ja ylpeyden sekä röyhkeyden vertauskuva, kuten meilläkin. On sanonta, että jollakulla on otsaa väittää jotakin. Se joka asettaa järkensä röyhkeästi Raamatun yläpuolelle ja röyhkeästi ajaa omaa etuaan, ottaa otsaansa pedon merkin. Vastaavasti ”oikea käsi”, on vanhantestamentin kielenkäytössä se, jolla tehdään töitä ja suuria tekoja. Se, joka luottaa omiin töihinsä ja suorituksiinsa Jumalan armon ja Kristuksen ansion sijasta, ottaa oikeaan käteensä pedon merkin. Paavikunta perustuu järjen ja ihmisviisauden herruuteen, sekä töitten vanhurskauden, oman ansiollisuuden tavoitteluun. Sama henki on kaikilla nimikristityillä, kaikessa nimellisessä kirkollisuudessa, kuten myös lahkoissa, jotka ovat täynnä hurskaaseen kaapuun puettua rationalismia ja lain ja evankeliumin sekoittamiseen perustuvaa itsevanhurskauden ja oman pyhyyden tavoittelua.

Monissa kommunisti maissa, nuorilta ihmisiltä kielletään korkeampi koulutus tai pääsy ammatteihin, elleivät ole liittyneet kommunisti järjestöihin. Vastaavissa maissa ihmisen täytyy osoittaa Jumalan kielteiselle hallitukselle uskollisuutta julkisesti: Tämä pedon merkki antaa heille oikeuden käydä kauppaa ja osallistua taloudelliseen toimintaan. Myös monissa pakanauskonto maissa, voidaan tappaa, jos ei käänny palvomaan epäjumalia. Suomessa tämä ilmenee siinä, ettei kansankirkossa saa julistaa enää puhdasta evankeliumia, so. koko totuutta. Oikeat opettajat ahdistetaan nurkkaan ts. kielletään puhuminen, ja toiset mukautuvat ”viran” takia. Tämä on tietyllä tavalla ”ostamista ja myymistä” evankeliumia. Olkaamme huoletta ”pedon merkki” vouhottajista, sillä Jeesus sanoo itse: ”Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin pelätkää häntä, joka voi sekä sielun, että ruumiin hukuttaa helvettiin” (Matt.10:28).
  6. Mark.16
    16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
    weha: "kohta kertoo, että uskovainen ja kastettu pelastuu, ihan johdonmukaisesti lainaamieni kastekohtien kanssa"

40. Ja monilla muillakin sanoilla todisti hän, ja neuvoi heitä, sanoen: antakaat teitänne autettaa tästä pahanilkisestä suvusta.
    41. Jotka siis mielellänsä hänen sanansa ottivat vastaan, ne kastettiin; ja sinä päivänä lisääntyi lähes kolmetuhatta sielua.
    weha: Jälleen kohta todistaa, että ne aikuiset jotka ottivat kuulemansa sanan vastaan, saivat kasteen syntien anteeksisaamiseksi, ja näin Pyhän Hengen lahjan saamiseksi. Myös heidän lapsilleen kuului kasteen lahja Pyhästä Hengestä ja syntien anteeksisaamisesta:

apt.2:37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
    38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11+] 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Pienet lapset siis kastetaan osalliseksi Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen, eli evankeliumiin (Room.6:3). Perisynti on tosiasia Raamatussa, jota helluntailahko ei myönnä:

Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan".

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"(Ef.2:3).

Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
    6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.