Armolahjat - weha puhuu ROSKAA!

Melperi1

"weha 19.6.2014 11:43

Apostoliset ihmelahjat ovat lakanneet, koska apostoleita ei enää ole ja apostolinen murrosaika on ohitse."

weha on kirjoittanut tällä palstalla monta kertaa, että Pyhän Hengen armolahjojen aika on ohi.
On ikävää, että tuollaisia wehan kaltaisia VALEHTELIJOITA ja HARHAANJOHTAJIA on täällä. Jotkut voivat ottaa todesta wehan kirjoitukset.

Mutta en minä sinällänsä syytä wehaa. Hän kirjoittaa niillä eväillä, jotka hänellä on = ei ymmärrä mistään mitään.

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

1.Kor. 13:

"8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista."

Armolahjat katoavat sitten, kun tulee täydellisyys = Jeesus noutaa omansa.

Siihen saakka kaikki Pyhän Hengen armolahjat ovat toiminnassa uskovien ja seurakunnan rakennukseksi.

48

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iisalmen vl

###Armolahjat katoavat sitten, kun tulee täydellisyys = Jeesus noutaa omansa.

Siihen saakka kaikki Pyhän Hengen armolahjat ovat toiminnassa uskovien ja seurakunnan rakennukseksi. ###

Tuo on kyllä totta ja raamatullista!

• laaksonkallu heinola

Kalevi ei johda ketään harhaan vaan suoraan hel.ettiin.

• Siis apostoliset ihmeet ovat ohitse. Raamattu on loppuun kirjoitettu ja Raamatun sana merkein vahvistettu. Sana on siis itsessään vahva. Näihin olen laittanut monia Raamatun kohtia.

Helluntailaisten kielilläpuhuminen on silkkaa hurmoksellista potaskaa, sillä meidän ei tule mennä merkkien perässä vaan oikeaan oppiin. Ne ovat pumpattuja ja väärän opin synnyttämiä merkkejä.

Matt.24:24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

Matt.7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Tämä jatkuu:

"Mutta en minä sinällänsä syytä wehaa. Hän kirjoittaa niillä eväillä, jotka hänellä on = ei ymmärrä mistään mitään."

• kjhgfd

kristityt ovat Paavalin ja sen aikaisten hallitsijoiden perustaman rikollisen kristinuskon uskovaisia. Rikollisuuden on Paavali raamatussa osoittanut.
        ja
        kristilliset ovat Jeesuksen perustamien seurakuntien Lain ja oppien ymmärtäväisiä ihmisiä.
        siis
        kristityt eivät ole samaan ryhmään kuuluvia kristillisten kanssa
        joten
        usko on sitä, että rikollisen kristinuskon uskovaiset uskoo olevansa Jeesuksen perustamien seurakuntien jäseniä ja sen Lain ja opeille kuuliaisia MUTTA ymmärtämättöminä palvelevat saatanaa jumalanaan.
        kristityt herroineen:
        Paavali osoitti myös teoillaan ettei ole Jeesuksen oppien seuraaja vaan Jeesuksen vihaaja joka mm. tapatti perustamalleen kristinuskolle ensimmäisen marttyyrin joka oli leskiä ja köyhiä auttava Jumalallisuuden sielullisuuden omaava KRISTILLINEN mies EIKÄ kristitty:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
        HUOMAA, että Paavali ei raamatun mukaan eroa saatanasta saanut.
        Lukekaa myös uskontunnustuksenne niin tuntisitte millaisia olette:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'
        Tuollaiseksi ei kukaan synny, vaan tuollaiseksi aivopestään...

Kristilliset Jeesuksen seuraajat ei ole rikollisen kristinuskon uskovaisia. Jeesus on jopa KIELTÄNYT uskomasta sellaisia:
        Luukas 20:
        45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".

Matt. 7:15 "Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
        Matteuksen evankeliumi 24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

Ylös noussut Jeesus EI OLE "kristus" vaan Jeesus! Siis kristukseksi Jeesusta pilkkaavat ovat eksyttäjiä tai/ja eksytettyjä:
        Matteuksen evankeliumi:
        24:5 "Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta."

Uskonvapautta koskeva Laki ei kiellä Jumalaan ja Jeesuksen kristillisenä olemista. Antakaa EDES lastenne pitää Jumalan Valtakunnan kaltaisuusdensa ja jakakaa myllynkivien käyttö ohjeita pedofiileilenne!

Pakko ja eksytys kasteet ovat rikoksia. Ketään ei ole Jumala ja Jeesus määrännyt KETÄÄN kastettavaksi rikollisuuden seurakuntiin rikollisiksi, uhreiksi jne.

• Yleensäkin kaikki uudesti kastajat ovat silkkaa ratkaisukristillisyyttä ja omavanhurskautta. Nimittäin pelastus on, niin kuin Raamattu ja uskonpuhdistus sanoo: "Yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden, ilman lain töitä". Tätä ei "yksin armosta" uudesti kastajat tunnusta, vaan laittaa siihen omia ratkaisuja ja tekoja". Näin he hylkäävät pienten lasten kasteenkin sanomalla, ettei pieni lapsi osaa uskoa.

Näin siis Raamattu uskonpuhdistus aikuisenkin uskosta:

"Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä." (Joh.6:63).

Mitäs sanot uudestikastaja, kun liha ei mitään hyödytä uskoontulossa?

• hävettävää tuubaa

Olet kuules wehatus niin kaukana terveen kristillisyyden piiristä että hävettää lukea noita sinun soopiasi joka paikassa mihin niitä kylvät.

Tuokin jaaritus jota tuossa tarjiolet ei kuulu millään tavalla aiheeseen johon niitä koitat tunkea!

häpeä ja mene tekemään saunavastaa jos mahtanet osata sitäkään.

• tuuba häpeä
        hävettävää tuubaa kirjoitti:

Olet kuules wehatus niin kaukana terveen kristillisyyden piiristä että hävettää lukea noita sinun soopiasi joka paikassa mihin niitä kylvät.

Tuokin jaaritus jota tuossa tarjiolet ei kuulu millään tavalla aiheeseen johon niitä koitat tunkea!

häpeä ja mene tekemään saunavastaa jos mahtanet osata sitäkään.

Kyllä weha kirjoittaa asiaa,joka vahvasti lyö ja tyrmää hellareiden ja muiden
        uudestikastajien uskoa.

• weha soutelee vaarallisilla vesillä. Sielunvihollinen on ottanut tiukan otteen wehasta.

1.Kor. 14:2

"2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."

• 1.Kor. 14:2
        "2. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä."

weha: "tämä ei olekaan väärähengellisten kieltä, siis helluntailaisten kieltä. Se ei ole soopaa tai siansaksaa, vaan eri kieltä":

1.kor.14:8 Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        9 Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.
        10 Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.
        11 Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

• iloinen babtisti

### Yleensäkin kaikki uudesti kastajat ovat silkkaa ratkaisukristillisyyttä ja omavanhurskautta. Nimittäin pelastus on, niin kuin Raamattu ja uskonpuhdistus sanoo: , ilman lain töitä". Tätä ei "yksin armosta" uudesti kastajat tunnusta, vaan laittaa siihen omia ratkaisuja ja tekoja". ###

Tämä nyt on yksin wehan tekstiä ja hänen päätelmiään. Jokainen uudestikastaja (väärä sana, koska eivät kasta uudesti, vaan yhden ainoan kerran, ei uudesti) eivät perusta pelastustaan kasteeseen, vaan yksin Kristukseen ja Hänen sovintityöhönsä:niinkuin kirjoitit Yksin armosta, yksin uskon kautta, yksin Kristuksen tähden. Aivan samoin jos lapsikaste pelastaisi, niin eikö silloin melkein kaikki suomalaiset pelastuisi. Ei kaste ole automaatti pelastukseen. Ihminen, joka on saanut sydämeensä uskon Jeesukseen Kristukseen ja haluaa lähteä seuraamaan Herraa Jeesusta Kristusta, on vain kuuliaisuutta seurata Häntä myös kasteen asiassa, niinkuin samoin kun Hän rukoili Isää, niin mekin rukoilemme Isää, emme toki sen tähden, että se olisi pakollista tai pelastavaa, vaan haluamme seurata Häntä Jeesusta Kristusta tässäkin asiassa, koska haluamme noudattaa Hänen käskyjään ja opetuksiaan.

• Siis, uudesti kastajat kieltävät pienten lasten uskon, koska heidän mukaansa, vauva ei osaa uskoa, ei tehdä ratkaisua ja seurata Jeesusta.
      Raamatun ja uskonpuhdistuksen mukaan, pelastus on yksin armosta, siis se on kokonaan Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Siis pelastus on kokonaan armoa.

Uudesti kastaja nimitys johtuu uudesta kasteesta ja lapsikasteen hylkäämisestä. Uudesti kastajat opettavat uskovien kastetta, kun Raamattu ja uskonpuhdistus taas opettaa, että kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste:

Apt.2:
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. 39 Teitä tämä lupaus tarkoittaa, teitä ja teidän lapsianne, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista" (kol.2:12).

Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
      6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

• Se, että kaikki suomalaiset eivät pelastu, ei ole kasteen vika, vaan epäuskon. Epäuskolla on hylätty kasteen armo(Room.6:3). Jumala on uskollinen liittolainen ja hengen luoma yhteys on Raamatun mukaan yksi kaste.

Raamatun sanoo näin:
        1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

• weha kirjoitti:

Se, että kaikki suomalaiset eivät pelastu, ei ole kasteen vika, vaan epäuskon. Epäuskolla on hylätty kasteen armo(Room.6:3). Jumala on uskollinen liittolainen ja hengen luoma yhteys on Raamatun mukaan yksi kaste.

Raamatun sanoo näin:
        1.Piet.3:21 Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus, [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]

weha: Kaste pelastaa: Tämä on Raamatun sanaa!!!. Kaste ei poista syntiä, mutta antaa synnit anteeksi, ettei syntiä enää lueta (apt.22:16). Kaste on hyvän omantunnon liitto Jumalan luona. Kasteen merkitys ja perustus on Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus.

Weha.

Katsele TV7;mää, näet kuinka suuri Jumala Pojassaan on ja miten Henki tekee uskon eläväksi ja ihmisiä parantuu.

Ohjeena vain.

Kes.

• Uudesti kastajille vielä, että vaikka olisitte kuinka iloisia, oppinne on väärä. Nimittäin Jeesuksen ansio ristiltä ei tule meidän syntisten ihmisten osaksi automaattisesti, vaan tarjotaan meille jotakin kanavaa pitkin. Kaste on tällainen voimallinen ja tehoisa välinen, jolla Kristuksen armo tarjotaan, siis sanan ja sakramenttien kautta ja uskolla omistetaan.
      Laitoin tuon kohdan Joh.3:5-6, jonka mukaan lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä kasteen kautta uudestaan- Näin kohdasta opettaa Raamatun lisäksi, alkukirkko, varhaiset kirkkoisät, kirkon perimätieto, Lutheri ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjat.
      Oikein sanoo ihan apostolinen uskontunnustus: "uskomme apostolisen kirkon, ruumiin ylösnousemuksen, yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi"

apt.22:16 Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'

• iloinen babtisti

### Raamatun ja uskonpuhdistuksen mukaan, pelastus on yksin armosta, siis se on kokonaan Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Siis pelastus on kokonaan armoa. ###

Juuri näin! Nyt kirjoittaa weha oikein!

Mitä sitten tulee tähän wehan kirjoitukseen: ###Uudesti kastaja nimitys johtuu uudesta kasteesta ja lapsikasteen hylkäämisestä. Uudesti kastajat opettavat uskovien kastetta, kun Raamattu ja uskonpuhdistus taas opettaa, että kaste on merkitykseltään pikemminkin uskoon tulevien kaste:###

Lasta ei tarvitse kastaa, koska hän on jo "Jumalan huomassa, Hänen liittonsa helmassa", vaan lapsi siunataan pysymään siinä liitossa. Uskovien kaste se on siinä mielessä, niinkuin Raamattu sanoo; joka uskoo ja kastetaan: Se on järjestys, aivan kuten kävi Saulukselle: usko ja sitten kaste.

Vanhoillisetkin ymmärtävät sen, kun lapsi uskoo (on uskovainen syntyessään), niin se kastetaan. Siinä mielessä kaste on uskoontulleiden kaste.

Vielä kerran kaste ei pelasta, vaan ihminen tulee autuaaksi, yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden, niinkuin lukee myös SRK:n etusivulla, miten uskomme. Yksin usko Jeesukseen Kristukseen vanhurskauttaa ihmisen!

• Edellä, oli kohtia iloiselle pabtistille, kuinka kaste pelastaa. Jeesus on näet pelastuksen hankkija ja kaste tuon pelastuksen välittäjä.
        Se kysymys, että tarvitseeko lapsi Jeesuksen hankkiman pelastuksen, eli kasteen on Raamatussa selvä asia.

Room.5:12 "Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-"

Room.3:10 "niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"

Ef.2:3 "olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin"

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun" (ps.51:7).

Automaatti pelastus ei ole mahdollinen, vaan puhumme kasteen armosta, jonka vesi on Jeesuksen verellä punattu (Room.6:3). Pelastus on siis yksin armosta, yksin uskon kautta, ilman lain töitä. Usko tarvitsee kohteen, eli kasteen Jeesuksen armoon, jonka kaste välittää (Gal.3:27).

"Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet."

• Muistutan uudelleen kastajille vielä, että vauvan siunaaminen ei ole kasteen korvike, eikä siunaamalla pääse taivaaseen, vaan kasteessa on tuo lupaus pelastuksesta. Kasteessa Jeesus ottaa lapsen syliinsä ja antaa heille Taivaan valtakunnan. Sitähän Jeesuksen luokse meneminen aina tarkoittaa.

• Laitan vielä lestadiolaiselle huomion, että kaste on merkitykseltään uskon tulevien kaste. Saul, sai kasteen syntien anteeksisaamiseksi. Se oli siis todellista eikä vertauskuvallista. Ei tullut viivytellä tarpeettomasti. Lähetystilanteessa, toki aikuisen tulee ottaa sana vastaan ja kastaa evankeliumiin osalliseksi. Kasteella on voima antaa Raamatussa olevien ja antamieni kohtieni mukaan, myös usko. Kaste ja usko tulee molemmat olla pelastukseen. Vain kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5).

• qwerty2

weha taitaa uskoa, että vauva joutuu kadotukseen, jos häntä ei ehditä kastaa.

• Miten jaksaa?

Tämä ketju on täynnä wehan saastaista tekstiä!

Miten weha Bangkokin porttolasta hakema vaimosi jaksaa?

• N. M. T

## Kaste ja usko tulee molemmat olla pelastukseen. ##

Eli weha on sitä mieltä, että usko Herraan Jeesukseen Kristukseen ei yksin pelasta. Tarvitaan molemmat! Ei tainnut ristinryöväri pelastua wehan mukaan, kun hän uskoi vain Herraan Jeesukseen Kristukseen, eikä kastettu.

• Lahjat ovat monet

1. Kor:12:

1 Mutta mitä hengellisiin lahjoihin tulee, niin en tahdo, veljet, pitää teitä niistä tietämättöminä.
      2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.
      3 Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä.
      4 Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;
      5 ja seurakuntavirat ovat moninaiset, mutta Herra on sama;
      6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa, on sama.
      7 Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      8 Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      9 toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      10 toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11 Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.
      12 Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin;
      13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
      14 Sillä eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on siinä monta.
      15 Jos jalka sanoisi: "Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      16 Ja jos korva sanoisi: "Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen", niin ei se silti olisi ruumiiseen kuulumaton.
      17 Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? Jos taas kokonaan kuulona, missä silloin haisti?
      18 Mutta nyt Jumala on asettanut jäsenet, itsekunkin niistä, ruumiiseen, niinkuin hän on tahtonut.
      19 Vaan jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?
      20 Mutta nytpä onkin monta jäsentä, ja ainoastaan yksi ruumis.
      21 Silmä ei saata sanoa kädelle: "En tarvitse sinua", eikä myöskään pää jaloille: "En tarvitse teitä".
      22 Päinvastoin ne ruumiin jäsenet, jotka näyttävät olevan heikompia, ovat välttämättömiä;
      23 ja ne ruumiin jäsenet, jotka meistä ovat vähemmän kunniakkaita, me verhoamme sitä kunniallisemmin, ja niitä, joita häpeämme, me sitä häveliäämmin peitämme;
      24 mutta ne, joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Mutta Jumala on liittänyt ruumiin yhteen niin, että antoi halvempiarvoiselle suuremman kunnian,
      25 ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toinen toisestaan.
      26 Ja jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki jäsenet kärsivät sen kanssa; tai jos jollekulle jäsenelle annetaan kunnia, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.
      27 Mutta te olette Kristuksen ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniänsä.
      28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä.
      29 Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      30 Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?
      31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

• Hyvät kasteen halveksijat, ristinryövärin aikana kun ei ollut kristillistä uudenliiton kastetta, kaikille kansoille olemassakaan. Vasta ylösnousemuksensa jälkeen, Jeesus sääti uudenliiton kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19). Ennen sitä, Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste kuului vain juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli uudenliiton kaste (Apt.19:1-6). Ainoastaan kasteessa, lihasta syntynyt ihminen syntyy vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6).

Eri kielen lahja, on aivan eri asia kuin helluntailaisten opettama soopa ja siansaksa, jota kukaan ei ymmärrä. Paavalikin puhui erikielillä, mutta ei soopaa tai siansaksaa, vaan eri kieliä, siis olemassa olevaa kieltä.

1.Kor.14:18 "Minä kiitän minun Jumalaani, että minä taidan usiammalla kielellä puhua kuin te kaikki."

Paavali pitää myös profeteeraamisen, eli opettamisen lahjaa tärkeimpänä lahjana:
      apt.14:
      29 Mutta prophetat puhukaan itse toisena, eli itse kolmantena, ja ne muut tuomitkaan. weha:(muut opettajat arvostelee)
      30 Ja jos jollekulle tykönä istuvalle ilmoitus tapahtuu, niin olkaan ensimäinen ääneti.
      31 Sillä kyllä te kaikki propheteerata taidatte, yksi toisenne perään, että kaikki oppisivat ja tulisivat neuvotuksi.
      32 Ja prophetain henget ovat prophetaille alamaiset.

• Selekis

Veljet, haluan teidän olevan selvillä Pyhän Hengen lahjoista.

• Niin on hyvä kun Jumala puhuu tänäänkin selkeästi , puheiden, opetusten ja laulujen todistusten kautta. Jumalan sana ja sakramentit synnyttävät uskon ja pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat eivät yllä samaan.

On toki myös paljon hyviä Pyhän Hengen antamia lahjoja, kuten antamisen lahja, palvelemisen lahja, jotkut ovat saaneet lahjan puhua monia eri maailman kieliä, joku saattaa profetoida asioita seurakunnan parhaaksi, Mutta ei yli sen mitä kirjoitettu on.

• weha taitaa uskoa, että vauva joutuu kadotukseen, jos häntä ei ehditä kastaa.

weha: Raamatun ja Uskonpuhdistuksen mukaan, MEIDÄN kasteelle ehtimätön lapsi kuolee kasteesta osallisena, aivan samoin kun ympärileikkaamaton lapsi pelastui, jos kuoli ennen kahdeksannetta päivää. Ympärileikkaamaton karkotettiin kansansa parista.

• qwerty2

...kasteelle ehtimätön lapsi kuolee kasteesta osallisena....

Onpas erikoinen käsitys. Jos kasteelle ehtimätön lapsi kuolee, silloin hän ei voi olla kasteesta osallisena. On joko kastettu tai ei kastettu. Kasteelle ehtimätön vauva on Jumalalle kelvollisessa sieluntilassa ja sen merkiksi vauva on kastettava ellei ilmene voittamatonta estettä.

• se ainakin toimii

Mitkäs armolahjat wehalla ilmenee noin niinkun päällimmäisinä !?

Onko muutakin kuin Raamatun väärostelyn lahja,

• 88+33

###28 Niinpä Jumala asetti seurakuntaan ensiksi muutamia apostoleiksi, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. ###

Tämä jae on ollut minulle vanhoilliselle vähän ongelmallinen, koska siinä selvästi sanotaan: "sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä."

Kyselen nyt: "Missä on seuroissa ne veljet, joilla on armolahjat parantaa tauteja? Ei kelpaa selitykseksi, että se oli sitä aikaa ja niin oli silloin, sillä seurakunta Kristuksen ruumiina on tänä päivänä sama ja jatkaa Kristuksen työtä maan päällä ja edelleen kuuluu Kristuksen kehoitus seurakunnalle: "31 Pyrkikää osallisiksi parhaimmista armolahjoista. Ja vielä minä osoitan teille tien, verrattoman tien.

Ei kelpaa selitykseksi myöskään, että armolahjat lopun aikoina hiipuu, sillä Raamattu sanoo:

1.Kor. 13:
      8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista."

• Lut. erilainen

Erityisistä armolahjoista
      Artikkeli julkaistu Luterilaisessa 1/2002 s.36-37

Vuonna 1535 Lutherin opettaa, että sellaiset ihmemerkit ovat lakanneet ja sellaiset ruumista koskevat ihmeet ja merkit eivät ole ikuisia eivätkä yleisiäkään’ (Saarna Matt. 8:1- 13 johdosta, ST.L. XII,1181s.). Hän samalla sanoo: Ei pidä kysyä, miksi sellaiset ihmemerkit ovat lakanneet. Sillä miksi niitä pitäisi tapahtua, kun oppi on nyt varma ja vahvistettu?’ Tämän kantansa hän toistaa vielä myöhemminkin.
      Raamattu ei opeta, että erityiset apostolisen ajan armolahjat kuuluvat kaikkina aikoina kirkon välttämättömään varustukseen. Niitä ei tarvita kirkon säännönmukaisessa työssä. Ne olivat poikkeuksellisia armolahjoja. Jumala yhä tekee ihmeitä kirkossa, mutta hän yksin ratkaisee annettavien lahjojen tarpeen ja määrän, 1 Kor. 12: 11 ( "niinkuin tahtoo" ). "Sen tähden missä on kristitty, siellä on vielä valta tehdä sellaisia merkkejä, jos siihen on tarvetta... Mutta koska evankeliumi on levinnyt kaikkeen maailmaan ja tullut tunnetuksi, ei ole tarpeen tehdä merkkejä kuten apostoleitten aikana." Luther, St.L. Xl, 957. (Ks. myös Kirkkopostilla Ill,s. 518.)
      Irvingiläisten [tai nykyisin uushelluntailaisen liikkeen], pyhitysliikkeiden, jotka opettavat "Pyhän Hengen kastetta", joka ilmenee kielilläpuhumisena, parantamisina jne. ja muiden opetuksesta, että apostolisen ajan ihmelahjat kuuluvat kaikkina aikoina kirkon välttämättömään varustukseen tai että Jumala on luvannut palauttaa ne näinä viimeisinä aikoina, on tehtävä seuraavat huomiot: Kirkko omistaessaan armonvälineet ja niitä käyttäessään on täydellisesti varustettu työhönsä, Matt. 28:19s.; Room. 10: 17; 1 Kor. 11:26; Luuk. 16:29. Hurmahenkisyys, joka hylkää turhana ulkonaisen sanan (Schmalkaldenin uskonkohdat, III, rippi, 10: "Kaikki se, mistä ilman tätä sanaa ja sakramentteja Hengestä kerskaillaan, on perkeleestä." Ks. myös Puolustus XIII, 12 s. Yks. ohje, Täyd. selitys, II, 4, 80), on vain omaksunut toisen muodon julistaessaan, että pelkästään sana ja sakramentit eivät ole kykeneviä rakentamaan kirkkoa. Raamattu varoittaa mieltymyksestä ihmeisiin, Joh. 4:48; 1 Kor. 1:22; 12:31.
      1. Meidän asiamme ei ole määrätä Jumalalle, milloin ja missä määrin hänen täytyy antaa lahjojaan, 1 Kor. 12: 11 ( "niinkuin hän tahtoo" ).
      2. Merkit annettiin puhtaan evankeliumin vahvistamiseksi; harhaoppisten tekemät merkit ovat saatanan työtä, 5 Moos. 13: 1-3; Matt. 24:24; 2 Tess. 2:9s. [Uushelluntailaista liikettä ajatellen katso myös Matt. 7:21-23.]
      3. Ne kirkot, jotka väittävät apostolisen ajan erityisten ihmelahjojen vironneen keskuudessaan, ovat velvollisia osoittamaan kykenevänsä tekemään niitä kaikkia, kuten nauttimaan myrkkyä sen vahingoittamatta, Mark. 16:18, ja herättämään kuolleita, Matt. 10: 8. Mark. 16:7-20 ("Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia" jne.) ei tue puheena olevaa opetusta. Se todella opettaa, että uskovat, Kirkko, saatuaan Pyhän Hengen helluntaina, omistaa myös vallan tehdä ihmeitä. Missä siihen syntyy tarvetta Jumalan arvioinnin mukaan, hän tekee ihmeitä kenen tahansa uskovan välityksellä. Tarve esiintyi evankeliumin saaman alussa ja monilukuiset armolahjat tyydyttivät sen Kirkossa. Teksti ei kuitenkaan sano, että missä tahansa on uskovia, kaikkina aikoina, joka yhteisössä, siellä tulee esiintymään ihmeitä aikaansaavia voimia. Kaikkien niiden, jotka ymmärtävät sen missä tahansa sellaisessa ehdottomassa merkityksessä, tulisi soveltaa sitä jokaiseen yksityiseen ihmiseen, kaikkiin niistä, "jotka uskovat". Mutta ei edes apostolisena aikana kaikki, jotka uskoivat, puhuneet kielillä jne. Lisäksi, jos Jeesus olisi luvannut erityisten armolahjojen toistuvan Kirkon jokaisena aikana, hän olisi lausunut täyttymättömän ennustuksen. Jae 20 ei sano, että Herra "tulee vahvistamaan" sanansa merkeillä, jotka seuraavat Kirkon kaikkina aikoina. Se lausuu Herran "vahvistaneen" sanan sitä seuraavien merkkien kautta. Hän vahvisti sen alkuajan ja jokaisen sitä seuraavan ajan hyödyksi.

• Lutherus

Kastamattomana kuolleet kristittyjen lapset

”Mitä meidän on sanottava kastamattomana kuolleista lapsistamme, jotka jo äidin kohdussa tai synnyttyään, eivät ehdi saamaan kastetta?”

Tähän on helppo antaa vastaus sekä ennen kahdeksan päivän ikää kuolleista juutalaisten lapsista, että meidän ennen kastetta kuolleista lapsistamme. He eivät näet tee syntiä ympärileikkauksen tai kasteen liittoa vastaan. Sillä lain mukaan heidät tuli ympärileikata vasta kahdeksantena päivänä, kuinka Jumala voisi silloin tuomita ne, jotka kuolivat ennen sitä. Sen tähden meidän tulee uskoa heidän pikku sielunsa heidän taivaallisen Isänsä käteen ja tahtoon, joka on armollinen, kuten tiedämme. Tähän kuuluu myös se mitä Paavali sanoo hienolla, lempeällä tavalla niistä, ”jotka eivät ole tehneet syntiä samalla tavalla kuin Aadam” (Room.5:14), ja Jaakobista ja Eesausta hän sanoo: ”ennen kuin he olivat tehneet hyvää tai pahaa” (Room.9:11).

Tosin pikkulapset tuovat mukanaan maailman synnynnäistä perua olevan synnin, jota me sanomme perisynniksi. Mutta on kuitenkin suuri asia, etteivät he vielä ole tehneet syntiä (ympärileikkausta tai kastetta koskevaa) lakia vastaan. Sillä koska Jumala luonnoltaan on laupias ja armollinen, hän ei tuomitse heitä kadotukseen sen vuoksi, että he ovat jääneet joko vanhassaliitossa vaille ympärileikkausta tai Uudessa liitossa vaille kastetta.

Lähde: Luther St. Luisin laitos I, 1040 – Kun Lutherilta kysyttiin, pitäisikö lapsi kastaa, ennen kuin se on ehtinyt kokonaan syntyä, hän vastasi kieltävästi.

• 48+33

Nyt ei kysytä Lutherin kantaa, vaan Raamatun kantaa. Uskomme Raamattua enemmän kuin Lutheria tai Olavi Voittosta. Voittonen voittaa vain pelastuksen itselleen turvautumalla kokonaan Kristukseen, eikä veljiinsä ja oppiinsa!

• Amen!

On käsittämätöntä, miten jotkut vetoavat erehtyväiseen ihmiseen Lutheriin ikäänkuin tämä olisi vähintäänkin Jumala.

• Melperi1 kirjoitti:

Amen!

On käsittämätöntä, miten jotkut vetoavat erehtyväiseen ihmiseen Lutheriin ikäänkuin tämä olisi vähintäänkin Jumala.

Suhunko pitäisi uskoa ennemmin, melperi Uk?

• Lutheri oli Jumalan käyttämä uskonpuhdistaja, joka esim. käänsi Raamatun kansankielelle, paavin kirkon pimityksestä.

Raamatun kanta siis on se, että oli 12 apostolia Paavali, joiden perustalle rakennetaan:
      Ef. 2:20
      "apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus"

• Ettei totuus unohdu

Kaikki te puhutte roskaa.

• Näytä se Raamatusta?

• Raamattu nyt

On sellainen kirja että sieltä kaikki löytää itselle sopivimmat kohdat ja kohdat joilla voi lyodä toisia,joka yrittää tämän kirjan kanssa tulla sinuiksi löytää itsensä lopulta hullujen huoneelta.

• Kyllä Raamatusta on totuus löydettävissä. Raamattu on selkeä kirja...

• 40+47

Weha kirjoittaa:

###Kyllä Raamatusta on totuus löydettävissä. Raamattu on selkeä kirja.. ###

No etsi weha sitten totuus sieltä, äläkä opeta vaan oman pääsi mukaan! Lue ja tutki ja tule sitten hutkimaan!

• Egyptin George

Weha asian ytimessä!!!!

• pelkkä George
        Egyptin George kirjoitti:

Weha asian ytimessä!!!!

Saattaapi olla, mutta ei itse tajua asiasta mitään.

• Hengenalainen

Te ette kuitenkaan elä oman luontonne vaan Hengen alaisina, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.

• körttiukko

miten rauhansanalaiset suhtautuvat armolahjoihin?

• Amen_Amen

""Mutta en minä sinällänsä syytä wehaa. Hän kirjoittaa niillä eväillä, jotka hänellä on = ei ymmärrä mistään mitään.""

:))

• jopa_on

niin, piti sanomani, että jopa on

• etsivä-xx

On armolahjoja jotka ovat. On armolahjoja, jotka eivät ole nyt esillä.

Täällä kiisteleville haluaisin ensimmäiseksi nostaa nämä jakeet armolahjasta.

Room. 6:23
      Synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      56
      1198
    2. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      153
      1158
    3. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      60
      1085
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      82
      986
    5. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      47
      907
    6. Nyt tiistain galluppi alkaa....

Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä
      Ikävä
      55
      828
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      54
      800
    8. Miten aiot saada kaivattusi?

1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?
      Ikävä
      54
      775
    9. Upea takamus

Sulla on nainen upea takamus.
      Ikävä
      32
      722
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      71
      721
    Aihe