Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. - Kyllä, kaste on Raamatussa hyvin selvästi sanottu. Minä tiedän monia, jotka ovat uudestikastettu, mutta ovat PALANNEET LAPSIKASTEEN ARMOON ja uudestisyntyneet Jeesuksen seuraaviksi. He ovat kieltäneet omat ansionsa ja uudestikasteensa ja siirtyneet lain alta ARMON alle. Minäkään en kaipaa lakiuskoa. Sitä toivon kaikille eksyksissä oleville, siunausta, paluuta kasteen armoliittoon.

Kuten kaste ei ole uskovien kaste, vaan Raamatussa kaste on merkitykseltään uskoon tulevien kaste. Siis ihan päinvastainen mitä UK opettavat. Tässä muutama aikaisemmin antamani kohta Raamatusta, josta te jaksatte jankata, vaikka on selvästi sanottu, kasteen armo:

kol.2:12. "ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista".

apt.2:38. Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
    39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

Joh.3:5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
  2. Edelleen tässä tulee perisynti; luetaan yhdessä Raamattua: olkaa tarkkana helluntailaiset:

Room.5:18 "Niinpä siis, samoin kuin YHDEN IHMISEN LANKEEMUS ON KOITUNUT KAIKILLE IHMISILLE KADOTUKSEKSI, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi"

weha: "Kohta sanoo selvästi, että perisynti on olemassa, josta tulee kadotustuomio. vaikka hurmoksellinen joukko sen kieltää. Jeesus on kuollut myös pienten perisyntisten lasten puolesta ja siksi on oikein sanoa: "mitä ilman sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään on perkeleestä".
  3. Niin, tuli ottaa sana ja kasteen lupaus vastaan. KASTEEN LUPAUKSEEN, kuuluu siis syntien anteeksisaaminen ja Pyhän Hengen lahja, niin kuin kohta kertoo. Nurja sukupolvi tarkoittaa, että Juutalaiset olivat huutaneet kirouksen itsensä ja lastensa päälle (Matt. 27:25). Nyt Pietari lupaa heille ja heidän lapsilleen kasteessa Jeesuksen nimeen synnit anteeksi ja Pyhän Hengen. Lisäksi Pietari kehotti: "Antakaa pelastaa itsenne28) tästä nurjasta sukukunnasta.”29) Pietarin vetoomus on ymmärrettävä oikeassa yhteydessään. Hänen kuulijansa olivat kirouksen kansaa, "nurjaa sukukuntaa". He olivat itse itsensä kironneet. Se osoitti turmeluksen syvyyttä ja synnin suuruutta. Kysymys ei ollut vain jostakin yksittäisestä pahasta teosta, vaan koko sukukunta oli nurja, perisynnin turmelema. Lapset eivät pelastuneet sillä, että vanhemmat saivat syntinsä anteeksi. Heidän täytyi saada omakohtainen pelastus. Se tarjottiin kasteessa. "Teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu." jo tämä yhteys osoittaa lapsikasteen apostoliseksi. Laajempi tekstiyhteys tuo lisää valoa. Pietari yhdistää Pyhän Hengen lahjan kasteeseen. Saarnassaan hän osoittaa helluntaina toteutuneen profeetta Jooelin ennustuksen (Apt. 2:16-21). Näin Jooel oli ennustanut: "Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. ja myös palvelijain ja palvelijattarien päälle minä niinä päivinä vuodatan Henkeni." (Jooel 2:28,29). Jooelin ennustus koski kaikenikäisiä. Pojat ja tyttäret eivät tarkoita varttuneita, koska nuorukaiset ja vanhukset mainitaan erikseen. Luvatessaan Henkensä Jumala ei tehnyt eroa lapsen, nuoren, aikuisen eikä vanhuksen välillä, ei perheen päämiehen eikä palvelijan välillä eikä myöskään sukupuolen, pojan ja tyttären, palvelijan ja palvelijattaren, välillä. Sitä tarkoitti Hengen vuodattaminen kaiken lihan päälle. Jooel esittää yksityiskohtaisesti kaikki ne, joita Raamatun mukaan perhekuntaan kuuluu. Tässä yhteydessä Pietarin kehotus on ymmärrettävä. "Ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu..." (Apt. 2:38, 39). Aivan selvästi Pietari käskee kastamaan myös lapset.