Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
oman kirkonne sitten turhaksi? yhdistykää, eikö se ole rakkautta se? eikö oo lahkolaisuutta olla erillään?
04.05.2006 22:35
teette oman liikkeenne tarpeettomaksi. Jokainen voi sitten katsoa mieleisensä porukan omaan korvasyyhyyn?
04.05.2006 22:33
Ei ole monenlaista uskoa. Raamatussa on vain yksi oikea uskoa ja oppi. Kaikki muut ovat vääriä.
Kaikissa eriseuroissa, luetaan Raamattua ja katsellaan sitten oma porukka, kuin valintamyymälästä sen perusteella. Kaikki ne päätyvät, kukin minnekkin ja hakevat porukan omiin luuloihinsa. ..Mutta, mutta parannuksen armon kautta Jumala siirtää valtakuntaansa ja Jumala hoitaa armolla ja totuudella. asiat näkeekin Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
Minulla ei ole koskaan tullut minkäänlaista erimielisyyttä toisten uskovaisten kanssa ja olen hyvinkin syvällisiä ja pitkiä keskusteluja käynyt meikäläisten kanssa, jopa yötunteja ollut yökylässaä. Ei ole tarpeen olla erimieltä, koska Pyhä Henki opettaa yhdellä tavalla ja Pyhä Henki on myös rauhan ja sopuisuuden Henki. Jos oonkin erehtynyt jossakin, Pyhä Henki on korjannut sen veljen tai siskon kautta.
04.05.2006 22:31
Että ensin pakanamaassa tullaan uskoon ja kastetaan aikuiset ja heidän lapsensa. Sitten seuraa opetus.
Seurakunnassani kastetaan pieniä lapsia ja opetetaan. Uskomassa säilytään paremmin kuin helluntaiseurakunnassa.
04.05.2006 22:19
sillä Jumala ei ole sekaseuraisuuden Jumala. Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla.
04.05.2006 22:11
henkilökohtainen kysymys. Mtä sellaisissa sekaoppisissa tilaisuuksissa opetetaan?
04.05.2006 22:10
seuroihin (et häviä siinä mitään). Minun oli pakko sanoa tämä.
04.05.2006 22:07
tota mieltä, niinkuin oottekin oikeesti, niin eikö se ole lahkolaisuutta perustella omia kirkkoja, jos kaikkialla eri suunnissa pelastuu? Raamattuhan puhuu yhdestä laumasta ja yhdetä huoneesta. Jumala tahtoisi, että olemme yhtä?
Eikö tuo käsitys tee helluntaikirkon turhaksi?
04.05.2006 21:46
onko se mahdollista, että luterilainen uskovainen pelastuu siellä hengellisessä kodissaan?
04.05.2006 21:41
se on mahdollista myös helluntailaisen pelastua, siellä hengellisessä kodissaan?
04.05.2006 21:38
Oon ollut kanssa tunnustuksellinen luterilainen, moneen lähtöön, alussa kävin jopa ihan helluntailasiten yms. mennareiden luona, kun etsin Jumalan valtakuntaa, ei ne antaneet kuitenkaan rauhaa. Sitten sain omakohtaisen evankeliumin uskoa, virassa. Sitten sain vasta parannuksen armon, reilut pari vuotta sitten. Siihen asti eri hengellisyyksissä ei rauha tullut.
Olen senjälkeen, jopa itse saanut siunata omakohtaisella evankeliumilla uskovaiseksi parikin ulkopuolista henkilöä, jotka olivat rauhaa etsineet tästä uskosta.
04.05.2006 21:32
kirkkojen lämmityskuluihin ja hoitoon, työntekijöiden palkkoihin. Diakoniatyöhön yms.
04.05.2006 21:11
oli sen ajan tapa, mutta meillä ei ole sellaista tapaa.
16. Mutta jos joku haluaa väittää vastaan, niin tietäköön, että meillä ei ole sellaista tapaa eikä Jumalan seurakunnilla.
huomionarvoisempaa on kuitenkin se, että 1. Kor. 11:10 -jakeessa osoitetaan, että pään peittäminen on ennen muuta "vallanalaisuuden merkki". Sen ymmärtäisin tarkoittavan sitä, ettei pään peittäminen sinänsä itsessään ole mitään, vaan sen merkitys tulee siitä, että se on merkki tai symboli tai osoitus vallanalaisuudesta. Vallanalaisuus olisi siis olennaista, johon löytyy jo vahvistusta muistakin Raamatun kohdista, jotka puhuvat miehen ja naisen välisestä suhteesta, kuten myös 1. Kor. 11:7: "Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia."
04.05.2006 18:31
voisiko synergisti ja kiliasti olla uskovainen?
04.05.2006 18:20
Seurakunta on totuuden patsa ja perustus (1.Tim.3:15). "Jolla on korvat se kuulee, mitä Henki seurakunnille sanoo".
Tässä ei todellakaan puhuta ns. vapaista suunnista, sen paremmin helluntaiuskostakaan tai siis teistä helluntailaisista. Tehän muutenkin opetatte sekaoppeja. Tiedän teidän opetukset tasan tarkkaan.
Tässä puhutaan Jumalan seurakunnasta/nista. Jos me ollaan Jumalasta, niin eite voi olla. Te ootte eripaikassa, ettekä meitä kuule ja opetatte eritavalla. Siihenhän tuo Raamatun kohtani viittasi. Vain Raamattu ja me opetamme näin:
6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
Ei myös saa hengelliseti tervehtiä, joka toista oppia tuo:
10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.
1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.
Jumalan valtakunnan raja on hyvin selvä:
Tiit.3:10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
04.05.2006 16:22
oot nyt katsellut korvasyyhyyn porukan. Ei kansankirkko ole minun seurakuntani, vaikka siellä on otollinen toimia. Minun seurakuntani on Srk, jota ihmiset ovat alkaneet sanoa vanhoillislestadiolaisiksi.
On vain yksi lauma ja yksi huone. Kaikki muut ovat Raamatun mukaan eriseuroja.
jos raamattu todistaa että Kristuksen evankeliumin saarnavirka on Pyhän Hengen virka niin se tarkoittaa tietenkin että ei ole pelastusta muualla kuin siellä missä Pyhä Henki tätä Kristuksen evankeliumia tarjoaa. Me uskomme ja luemme raamatusta että juuri näin on asian laita. Ei ole yhtään tapausta raamatussa jossa Jumala uudestisynnyttäisi ihmisen muuten kuin Jumalan lapsen saarnan uskomisen kautta. Mutta Apt. on sellainen esimerkki jossa epäuskoinen saarnaa evankeliumin, mutta ei se mitään auta vaikka sen kuinka uskoo.
Voisi ehkä ilmaista näin asian: Jeesus on edelleen Henkensä kautta läsnä maan päällä ja parantaa ja pelastaa syntisiä ja sairaita samalla lailla nyt surakunta-ruumiissaan kuin silloin lihansa päivinä. Kristuksen evankeliumi lupaa synnit anteeksi mutta ei Jeesus silloinkaan sakramenttejä uudesisynnyttämiseen käyttänyt vaan asetti ne vain omilleen uskolla omistettaviksi, eli niille jotka Hänen sanansa jo olivat vastaan ottaneet ja uskoneet (ja näkivät ylösnousseen Herran jota eivät epäuskoiset nähneet). Eikä apostoleita lähetetty kastamaan tai ehtoolliselle kutsumaan ihmisiä vaan ensiksi saarnamaan parannusta ja syntein anteeksisaamista.
04.05.2006 16:09
kasteella mitään tärkeätä merkitystä onkaan.
Mä tiedän kyllä teidän opit, että niitä on turha selitellä. "Te ei meitä kuule, te ette ole meitä".
04.05.2006 15:32
olen samaa mieltä kuin Raamattu. Ympärileikkaus on jäänyt kokonaan poiskin.
04.05.2006 15:28
Samarian tapauksessa (apt.8:8:5-17) on teksti teologisesti erittäin monitahoinen ja rikas. Asiaa on tarkasteltava uskon näkökulmasta. Näiltä ihmisiltä puuttui Pyhä Henki. Miten tämä oli mahdollista? Tällöin todetaan, ettei samarialaisilla ollutkaan vielä tässä vaiheessa elävää todellista uskoa, sillä ”Pyhä Henki” saadaan uskolla. Paavali sanoo myös: ” Me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen”. (Gal.3:14). Tämä on todettavissa tekstistä, joka osoittaa, että kuulioiden sydän oli ”jaettu”: he kuuntelivat ja ylistivät Simon-noitaa sen jälkeen, kun he olivat yksimielisesti ottaneet vaarin Filippoksen saarnasta. Tässä tilassa he uskoivat myös Filippoksen evankeliumin julistukseen. Toisin sanoen, he uskoivat samanaikaisesti sekä Simon-noidan puheeseen, että Filippoksen julistukseen. Tällöin ei voinut syntyä vanhurskauttavaa uskoa. Teksti osoittaa syvällisesti, ettei ilman uskoa voi tulla vanhurskaaksi, eikä saada kasteen siunausta. Kun Pietari ja Johannes siunasivat samarialaiset kättenpäällepanemisen kautta (= Kuva evankeliumin julistamisesta) syntyi usko, ja he saivat Pyhän Hengen. Heitä ei kuitenkaan tarvinnut kastaa uudelleen, sillä Jumalan sanan mukainen kaste oli voimassa ja usko omisti sen omakseen.
04.05.2006 15:26
Etsivä, anova, kolkuttava...
Niin...tottakai tulee etsiä, anoa, tehdäparannus, mutta, mutta tuosta ei tule ottaa omaa ansiota ja sillälivulla kieltää lapsikaste. Ihminen näet pelastuu uskon kautta, ilman lain tekoja (Room.3:28).
04.05.2006 15:24
563 / 622