Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kastekäsky Bibliassa on kolmiosainen:
19...ja kastakaat heitä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen,
20. Ja opettakaat heitä pitämään kaikki, mitä minä olen teille käskenyt. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä, maailman loppuun asti. Amen!
P. Matteuksen Evankeliumin loppu.
29.04.2006 23:29
pappi sanoi, että Biblia on tarkin ja luen uuttakin sen Hengessä.
Mutta, mutta, voin toki käyttää sitäkin, sillä ehdolla.
29.04.2006 23:23
ei tarvitse tutkia historiaa, vaan Raamattua. Synergismissä on eri vanhurskautamisoppi ja sitähän sinun suuntauksesi opettaa.
Joh.6:29. Jesus vastasi ja sanoi heille: se on Jumalan työ, että te uskotte sen päälle, jonka hän lähetti.
29.04.2006 23:18
Tunnustuskirjat sanovat: "Mariasta ei siinnyt, eikä hänestä syntynyt PELKKÄÄ ihmistä, vaan Jumalan todellinen Poika. On siis oikein sanoa häntä Jumalan äidiksi, koska hän se todella on. s.447 kohta 12.
Nikean tunnustus: Me uskomme yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, joka on syntynyt Isästä ennen aikojen alkua, Jumala Jumalasta, valo valosta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt, ei luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on saanut syntynsä, joka meidän ihmisten ja meidän pelastuksemme tähden astui alas taivaista,
tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja neitsyt Mariasta ja syntyi ihmiseksi.
Maria oli neitsyt synnyttäessään Jeesuksen, ja hänellä oli Joosefin kanssa sen jälkeen Jaakob ja kolme muuta poikaa sekä ainakin kaksi tytärtä. (Matt 13:55-56)
Löysin tällaisen:
Mariasta tehtiin ainainen, ikuinen neitsyt. Hän oli siis vapautettu perisynnistä tahrattoman sikiämisen dogmilla 1854, jolloin hänet asetettiin ihmiskunnan ulkopuolelle. Lisäksi sanottiin, että hän oli "immuuni synnille". Hänellä ei ollut mitään henkilökohtaisia syntejä. Katolinen kirkko selittää, että Joosefin ja Marian avioliitto oli platooninen, eikä heillä ollut yhteisiä lapsia, vaikka Raamattu sanoo, että heillä oli vähintään neljä poikaa ja kolme tytärtä. Tämä on kummallista Raamatun tulkintaa: he olisivat olleet serkkuja tai Joosefin aikaisemmasta avioliitosta olevia lapsia, mutta sehän ei ole totta."
29.04.2006 23:01
ja oppimme ole muuttunut, vaan se on sama ollut aina ja Raamattu sen todistaa.
Tunnustuskirjat antavat itse oikeuden siihen, että Raamattu on ylin ohje ja sen oppi on sieltä tarkistettava ja otettava.
29.04.2006 21:56
Kohta ovat virallisissa tunnustuskirjoissamme.
Tunnustuskirjoissa sanotaan myös s.537, että Maria synnytti Jeesuksen neitsyyttään menettämättä, kohta 24.
Hän näytti jumalallisen majesteettiutensa jopa äitinsä kohdussa siten, että hän syntyi neitsyestä rikkomatta tämän neitsyyttä. Siksi hän on totisesti Jumalan äiti ja säilyi edelleen neitsyenä."
29.04.2006 21:52
niin asia selvitetään perinpohjin. Siis Raamattuun ei saa mitään lisätä, eikä ottaa pois, mutta toisin on tunnstuskirjat. Sinne voidaan tuoda täydennystä ja oikeaa lisäystä, niinkuin on käynytkin....
29.04.2006 20:18
kuuluu myös tunnustuskirjoihin- Ei sille mitään voi, siellä se nyt virallisissa uusissa tunnustuskirjoissa vaan on.
Muutenkin tunnustuskirjat sanovat, että Raamattu on ylin ohje, ja sieltä on kaikki otettava oikein. Siksi se on sinne varmaan tuotukkin.
Mutta, mutta, eihän tunnustuskirjat missään opeta Marian ikuista neitsyyttä, muuta kuin omissa ajatuksissasi ja päähänpinttymissäsi.
29.04.2006 16:27
mutu jutut ja epävarmuudet riittää. Yksin Raamattu ratkaisee. Se on turha jatkaa väittelyä, jos ei Raamattu sinulle kelpaa.
Jumalan valtakunnan raja on selvä:
9. Mutta hulluja tutkimisia, polvilukuja, riitoja ja kilvoituksia laista vältä; sillä ne ovat turhat ja kelvottomat.
10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
29.04.2006 16:21
Paavali oli synnintuntoinen ja siten etsivällä mielellä. Häneltä tippui kuin suomukset silmistä ja täyttyi Pyhällä Hengellä. Siinä hän uudestisyntyi, niinkuin sana kuuluu. Toinen esimerkki oli Hoviherra:
Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
En suinkaan rukoile Pyhimyksiä, vaan Jeesusta.
"Pyhä suunanto", on vain ulkonaista, mutta tärkeintä on se "sydämen suunanto".
Raamatussa sanotaan: 10. Jos joku tulee teidän tykönne ja ei tuo tätä opetusta kanssansa, niin älkäät häntä huoneeseen ottako, älkäät myös häntä tervehtikö.
11. Sillä joka häntä tervehtii, hän on osallinen hänen pahoista töistänsä.
Juu, oon samaa mieltä siitä, ettei meillä ole lupaa tuomita ketään kadotukseen, mutta väärän opin voimme tuomita: 24. "Älkäät tuomitko näkemisen jälkeen, vaan sanokaat oikia tuomio".
15. "Mutta kavahtakaat teitänne vääristä prophetaista, jotka teidän tykönne lammasten vaatteilla tulevat, mutta sisältä he ovat raatelevaiset sudet", on Jeesuksen sana.
29.04.2006 16:17
Tiesi mitä tunnustuskirjat opettaa, koska niihin vetosi:
Toistan: Myös tunnustuskirjamme s.537 (Sley 1990) sanoo ainoastaan:
"...Jo äidin kohdussa hän osoitti jumalallisen majasteettinsa siinä, että neitsyt synnytti hänet neitsyyttään menettämättä..."
Edelleen: "senjälkeen hänelle (Marialle) kyllä syntyi myös muita lapsia (näin esim. Iknatios Antiokialainen ja Justinus). Myöhemmin syntyi ajatus siitä, että Maria pysyi jatkuvasti neitsyyenä..."
Tunnustuskirjat, eivät sisällä mitään väitettä Marian ikuisesta neitsyydestä.
29.04.2006 16:00
En ole mikään ylpeä, mutta tiedän sen, ettei Jumala ole sekaseuraisuuden Jumala. Tästähän on kyllin puhuttu. (Lue alustus uudestaan).
Jo Raamatun aikana oli hajaannuksia, niin miksei vieläkin? Eriseuroja on siten myös historian kuluessa meistäkin lähtenyt. Ei meidän puhujat opeta monella tavalla, vaan yhdellä tavalla. Pyhä Henki opettaa vain yhdella tavalla. Olet saanut kyllin tästäkin Raamatun kohtia, jos luet täällä ne kohdat, mitä olen Raamatusta ottanut. Olen minäkin ikäni "Mutu juttujen/väärän hengellisyyden parissa pyörinyt. Olen käynyt mm. Nokialla, jossa rukoiltiin VL:ien puolesta, että Jumalalla olisi paljon siellä töitä yms.
Nyt oon kuitenkin saanut parannuksen armon reilut kaksivuotta sitten.
Kuten sanoin, Jumalan vanhurskaus siirtyy uskovaiselta toiselle (Room.1:17). Näin se on ajan saatossa, apostoleista asti, kulkeutunut meillekkin. Olen tuolla jossain tästä enempi kertonut, mutta eihän sitä tahdo ulkopuoliset uskoa. Kyllä uskovaisia on siten aikaansaatossa, sitten kertynytkin, lukuja, jota ei voi lukea. Laestadius, ei tätä uskoa perustanut, vaan herätyksen toi.
29.04.2006 15:14
oliko se syysi tulla tälle palstalle, että aloitan täällä saman keskustelun. Halusin tietää, mitä täällä ajatellaan asiasta. Ainakin luterilaiset ovat sillä kannalla, kuin Raamattu on, että Marialla oli luonnollisia lapsia Joosefin kanssa. Kysyinpä tätä kerran (mielenkiinnosta)kirkkoherralta ja hän sanoi, että opetetaan ihan tunnustuskirjojen ja Raamatun mukaisesti, että Marialla oli liuta lapsia, sekä tyttöjä, että poikia.
29.04.2006 15:02
Kun Jeesus syntyi neitsyt Mariasta, se ei tarkoita, että hän olisi ikuinen neitsyt, jota tulisi rukoilla tai hänen ikoneitaan pussaillakkaan.
Ikuinen neitsyt oppi vie siihen, että Mariaa palvotaan ja rukoillaa. Näin on myös paavin kirkossa.
elkirahwi, kiitos kutsusta, mutta Raamatussa sanotaan, että menkää sinne missä on luotettavilta miehiltä/paimenilta kuulleet. Raamattu sanoo myös, että älkää jättäkö omaa seurakuntanne tilaisuutta.
Jumalan valtakuntaan synnytään parannuksen armon kautta, jossa Jumala johtaa armolla ja totuudella. Jumalan valtakunnasta, avautuvat uskonkysymykset sisältäpäin.
Ottaisi vielä yhden esimerkin Raamatusta.
Kun katsomme vaikka Saulusta Raamatussa. Ei hän saanut Pyhää Henkeä ilmestyksessä ja kokemuksessaan. Sellaista ei Raamattu kerro, vaikka kovin usein eri hengellisyydet niin väittääkin, Mutta se on väärää puhetta, tekstin mukaan.
Tapahtumahan oli seuraava:
apt.9:17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
--Niin Ananiaskin sai tarkan johdatuksen Jumalalta, mihin hänen tuli mennä ja tässäkin usko siirtyi uskovaiselta nyt Saulille, eli Paavalille. Jokainen uskoontullut myös täyttyy Pyhällä Hengellä:
Kol.2:9. Hänessä on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään,
10. ja hänen yhteydessään myös te olette tulleet tästä täyteydestä osallisiksi. Hän on kaikkien valtojen ja voimien pää.
29.04.2006 14:52
että Vl-palstan ovat vallanneet monet ilkeämieliset epäuskoiset ja varmaan pääosin kyllä luterialiseen kansankirkkoon kuuluvia. Samoin helluntailaisten palstalla on näkynyt ns. luterilaisia, mutta tällaisiahan nämä palstat ovat. Minsta tämmöinen alustus, aivan kuin kieltäisi kokonaan elkirahwi kirjoittelun täällä. Minusta Ortodokseillakin on lupa uskoa omalla tavallaan. Erilaisia mielipiteitä tulee kunnioittaa, vaikkei heidän opetuksiaan hyväksyisikään.
29.04.2006 14:40
Se, että Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt marjasta, ei ole mitään tekemistä senkanssa, oliko Maria ikuinen neitsyt.
Marjaa ei tule kumartaa, eikä palvoa, vaan suoda hänelle luonnollinen loppuelämä, niinkuin Raamattu sanoo.
19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
29.04.2006 14:09
1.kor.13:6. Rakkaus, Ei hän vääryydestä iloitse, mutta hän iloitsee totuudesta"
29.04.2006 12:50
monia oikeita uskoja, vaan on yksi ainoa oikea usko ja yksi ainoa oikea oppi. Kaikki muut ovat vääriä. Tämä on raamatum opetus.
Onhan sitä opetettu niin paljon kasteesta ja kastamattomien lasten helvettiin menosta ja se on raamatun mukaan väärä todistus. Se on Raamatun mukaan piskuinen lauma joka pelastuu, eli niitä ei oo kovin paljon, vaikka aikainsaatossa, se on paljon. Nooan aikanakin oli hyvin pieni seurakunta, eli vain kahdeksan pelastui veden kantamana. Ei niitä paljon ollut. Jeesuskin sanoi, että löytäneekö hän uskoa maanpäältä kun hän tulee. On turha vedota siis määriin ja suuriin joukkoihin, sillä päinvastoin on luvattu lopunaikoina vain suurempaa luopumusta, että moniaat uskosta luopuu.
Matt.7:13. Menkäät ahtaasta portista sisälle; sillä se portti on lavia ja avara tie, joka vie kadotukseen, ja niitä on monta, jotka siitä sisälle menevät;
14. Ja se portti on ahdas, ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat, jotka sen löytävät.
Eihän meillä ihmisillä oo tuomiovaltaa, mutta Jumalan lain sana tuomitsee.
Luehan se alustus uudestaan. Jos kaikki eri liikeiden pappisedät höpöttää ja opettaa eritavalla, mitä heitä hyödyttää kuulla?
Mutta...mutta, on Pyhän Hengen virka ja se ei opeta eritavalla eripaikassa. Tämä on uskon asia, eikä järjen.
29.04.2006 12:42
Room.1:17. Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.
Raamattu ei opeta, että voitaisiin välit selvittää yksin Jumalan kanssa:
Etiopian kuningattaren Kandasen voimallinen kamaripalvelia, joka oli pantu kaiken hänen tavaransa päälle, se oli tullut Jerusalemiin rukoilemaan, ...kohdassa sanottiin: apt.8:31. Mutta hän sanoi: kuinka minä taidan ymmärtää, ellei joku minua johdata?
35. Niin Philippus avasi suunsa ja rupesi tästä kirjoituksesta hänelle saarnaamaan evankeliumia Jesuksesta.
Siis huomaa tarkoin, että kamarinpalveliakin rukoili ja oli tehnyt pitkän matkan sitä varten...mutta oli etsivällä mielelä ja sai parannuksen armon ja tunnusti uskonsa ja sai kasteen.
36. Ja kuin he tiellä vaelsivat, tulivat he veden tykö, ja kamaripalvelia sanoi: katso, tässä on vesi: mikä estää minua kastamasta?
37. Mutta Philippus sanoi: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi ja sanoi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi.
38. Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen.
Tuomitsemisen valta on yksin Jumalalla ja siksipä se Raamatun lain sana tuomitseekin.
Pyhä Henki opettaa vain yhdellä tavalla Jumalan seurakunnassa.
Lammas on myös laumaeläin. Sinulle on Raamatusta osoitettu, että on yksi lauma.
Juuri tänään oli rakkaan veljen saarna tuosta aiheesta, josta puhut. Painoin sen tarkkaan mieleen.
Otan muutaman otteen: "Ymmärrä tai ole ymmärtämättä, ja se jää ymmärtämättä, ellei Jumala ymmärrystä anna."
Jeesuksellako on valta antaa syntejä anteeksi?
Jo opetuslapset saarnasivat: "Jumalan valtakunta on lähestynyt, tehkää parannus uskokaa evankeliumi". Mikä lähestyi ja kenen toimesta?
21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.
Kenelle Jeesus vallan antoi antaa syntejä anteeksi?
5. Ei niin, että me olemme itse meistämme soveliaat jotakin ajattelemaan, niinkuin itse meistämme, vaan jos me olemme johonkuhun soveliaat, niin on se Jumalalta,
6. Joka meitä soveliaiksi tehnyt on Uuden Testamentin virkaa pitämään, ei puustavin, vaan Hengen; sillä puustavi kuolettaa, vaan Henki tekee eläväksi... 8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
Tapahtuuko tämä Pyhän Hengen viran kautta?
Oli paljon puhuja veljillä tänään kerrotavaa, oli opetusta ja sitä evankeliumia sai uskoa. Niinhän sitä on sanottu, vaikkei muuta seuroista muistaisi, niin ainakin sen, kun siellä annettiin syntejä anteeksi.
29.04.2006 08:57
tällaiset kysymykset.
On se niinkin, että eri hengellisyydet opettavat, että Raamattua lukemalla löytyy oikea seurakunta. Sitten päädytään eri tuloksiin ja löydetään porukka omiin luuloihin.
Mutta, mutta, parannuksen armon kautta, ihminen siirttyy sielunvihollisen valtakunnasta Jumalan valtakuntaan, jossa Jumala hoitaa armolla ja totuudella. Raamatun opetukset avautuvat sitten Jumalan valtakunnasta sisältäpäin.
29.04.2006 08:45
568 / 622