Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12429
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
viitsi. Mahdotontahan on sotia tutkainta vastaan.
29.03.2006 17:21
ei seurakunnassa. Mutta kotona kyllä saivat naiset opettaa, hengellisen pappeuden perusteella:
apt.18:26. Tämä rupesi rohkiasti synagogassa opettamaan. Kuin Akvila ja Priskilla hänen kuulivat, ottivat he hänen tykönsä ja selittivät tarkemmasti hänelle Jumalan tien.
9. Mutta te olette valittu suku, kuninkaallinen pappeus, pyhä kansa, omaisuuden kansa, ilmoittamaan sen voimaa, joka teitä pimeydestä ihmeelliseen valkeuteensa kutsunut on,
10. Jotka ette muinen kansa olleet, mutta nyt olette Jumalan kansa: jotka ette muinen armossa olleet, mutta nyt te armossa olette.
29.03.2006 17:19
käytä Raamattua?. Sekaoppi on syntiä.
29.03.2006 16:55
Jeesuskin saarnasi synagogassa, vaikka siellä oli fariseuksia ja publikaaneja, siis epäuskoisia. Samoin toimivat apostolit, jos saivat luvan. Näin me voimme toimia samaan tapaan kansankirkossa.
Karttaminen on ennenmuuta hengellistä, sillä asia on vain uskon asia.
29.03.2006 16:51
selittele. Olen esittänyt Raamattua, en mutu juttuja!
29.03.2006 16:48
Parantamisen lahjaa ei ole esiintynyt. Kun apostolit paransivat ruumiin , aina parani. Kun lahkolaispastori yrittää matkia apostoleita: "Nouse ja kävele", niin siihen jää. Häpeisivät edes vähän. Minulla onkin tiedossa noita "ihmeitä". Eräskin tuttu helluntailainen hehkutteli monille, että Jumala oli parantanut hänet sokeritaudista ja kaikki olivat sen häelle vakuuttaneet. Mutta kului aikaa, ja hän meinasi kuolla kun jätti lääkkeet pois. Niiden vaikutus pysyi pitempään, kun oli saanut uusia lääkkeitä juuri.
Tänne aikaan kuuluvat sairaudet, vastoinkäymisetkin, vanhuus ja myös kuolema. Tämä siksi, ettemme rakastuisi maailmaan. Mielemme ei tule olla maallisiin, vaan taivaallisiin.
Kielet kuuluvat vain jos on ulkomaalaisia paikalla ja siten tulkkaus.
Raamattu puhuu paljon armolahjoista, joita eivät itseasiassa nuo ulkonaiset asiat ole. Missään ei taideta Raamatussa sanoa noita ulkonaisia, luettelemiasi asioita armolahjoiksi.
Jokatapauksessa teillä on väärä oppi, joten ihmeet eivät voi olla Jumalasta, vaikka niitä esiintyisi.
29.03.2006 16:46
Ei jäsenkirja mitään takaa. Mutta mutta...
19. Sillä teidän seassanne pitää myös eriseurat oleman, että ne, jotka koetellut ovat, teidän seassanne ilmoitettaisiin.
29.03.2006 16:34
että voidaan opettaa monella tavalla ja oll yhtä?
Nimenomaan sanotaan:
42. Ja he pysyivät alati apostolien opissa ja osallisuudessa, ja leivän murtamisessa ja rukouksissa.
Ei ollakkaan samaa mieltä kaikessa, mutta Raamatun oppi on sama: Opetus on myös yksimielistä. Kukaan ei opeta eritavalla.
29.03.2006 16:32
ole ymmärryksen asia, vaan Siinä otetaan pieni lapsi= uskovainen (Matt.18:6), Jumalanlapsi otetaan Jumalan nimelle. Kasteessa lapsi siunataan kolmiyhteisen Jumalan nimeen:
mihinkä paikkaan ikänänsä minä säädän minun nimeni muiston, sinne minä tulen sinun tykös, ja siunaan sinua (2.Moos20:24).
Kaste on hyvän omamantunnon liitto Jumalan luona ja kuuluu sovitetulle(1.Piet.3:21).
Room.5:18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
29.03.2006 16:28
väärinkäsitys: Lars Levi Lestadius perusti uskomme.
Ei perustanu, hän oli vain yksi saarnaaja muiden joukossa, samoin kuin Luther. Lestadius sai parannuksen armon niin kutsutulta lapin Marjalta. Uskomme on jatkunut maan aikojen alusta nykypäivään asti. Uskovaisten joukko on ollut aina suhteellisen pieni täällä maan päällä.
On kirkkohistoriallinen tosiasia, että Laestadius sai herätyksensä lukijaisilta. Lukijaliikkeessä vaikutti Per Brandell -niminen pappi, joka auttoi mm. Lapin Mariana tunnetun lappalaisnaisen elävään uskoon (jonka kautta Laestadius myöhemmin käsitti elävän uskon).
29.03.2006 16:18
erota...Kansankirkossa voi silti saarnata.
29.03.2006 16:10
Tästä ovat monet helluntailaiset) todistuksensa antaneet : ”sata kertaa, kiitos Jeesus, ja saivat kielet”. Huomionarvoista on, että kysymyksessä on ns. ”siansaksa”, jota kukaan ei ymmärrä. On syytä tarkata pyhän Raamatun opetuksia: 1. maailmassa ei ole yhtään kieltä, joka ei olisi ymmärrettävissä (1.Kor.14:10). 2. Raamatussa kielilläpuhuminen oli, jo jotain olemassa olevaa kieltä, so. erikieliä (Apt.2:6; 11:15; 1.Kor.12:28). 3. Raamatussa kielilläpuhuminen oli vain muutamille tarkoitettu lahja (1.Kor.12:28) ja Paavali nimenomaan sanoo, etteivät kaikki puhuneet kielillä (1.Kor.12:30). Helluntailaisten kielilläpuhuminen, joka heidän mielestään kuuluu kaikille, on joko sielullista läpikiitoksella saatua, matkittua tai itse perkeleestä, valheen isästä ja mestarista.
Myös se kieli minkä Paavali sanoo olevan salaisuuksia Hengessä (1.Kor.14:2), oli jotain jo olemassa olevaa kieltä, sillä hän (jakeissa 13-15) opettaa, että on rukoiltava Hengellä ja myöskin ymmärryksellä, koska muuten ymmärrys on hedelmätön. (1.Kor.14:19-20), Paavali taas kiittää Jumalaa, että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut, mutta sanoo, ettei tule olla ymmärrykseltään lapsi. Vielä kun (jakeessa 26) nimenomaan sanotaan: ”mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoot rakennukseksi”. Jumalanlapsina emme tahdo asettaa kielilläpuhumista jalustalle kenenkään ihailtavaksi: Jumalan sana synnyttää uskon ja sakramentit pitävät sitä yllä. Mitkään muut armolahjat, eivät yllä samaan. Me ihmiset kun olemme niin taipuvaisia ”sekoilemaan”, niin on hyvä rukoilla ja pyytää Jumalalta, että hän puhuisi meille yhä selkeästi saarnojen ja laulujen ynnä todistuksien kautta.
29.03.2006 16:08
Joh.10:5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
Edelleen: Joh.10:16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen.
- Ajattelen tämän siten, että Jumalan valtakunan raja on selvä ja esim. yhdellä paikkakunnalla, on yksi Kristuksen seurakunta, niin ei niitä ole monia. On vain yksi lauma ja ne ovat samassa mielessä ja samassa käsityksessä. Sinne hänen omansa johdetaan. Ahkeroiden tulee pitää hengen luoma yhteys.
6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
29.03.2006 16:04
sekahedelmäkeitto olla yhtä? Raamattu opettaa aivan toisin:
1.kor.1:10. Mutta minä neuvon teitä, rakkaat veljet, meidän Herran Jesuksen Kristuksen nimen kautta, että te kaikki yhdenkaltaisen puheen pitäisitte, ja ettei teidän seassanne eriseuroja olisi, vaan olkaat sovitetut yhdessä mielessä ja yhdessä neuvossa.
Room.16:17. Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
18. Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.
29.03.2006 16:00
kyllä se liha/synti pysyy uskovaisessakin tämän elämän ajan, mutta taivaaseen liha ja veri ei pääse.
29.03.2006 15:56
Jes 11.
Sinähän oot mennyt henkilökohtaisuuksiin, johon olen vastannut: "Olen saanut kaikki synnit anteeksi Jeesusken nimessä ja veressä, joten älä sä käy henkilöön, vaan tarkkaa oppia, se on Jumalan".
29.03.2006 15:53
siirtyy,uskosta uskoon (Room.1:17).
Missään Raamatussa ei sanota, että Paavali tuli uskoon Damaskonen tiellä, vaan ananiaan kättepäälle panon kautta, jolloin kuin suomukset tippuivat ja täytettiin Pyhällä Hengellä:
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
kol.2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
29.03.2006 15:41
noita kastettiin epäuskossa, eikä häntä apostolit kehoittaneet uudestaan kasteelle, vaan parannukseen ja uskoon.
29.03.2006 15:30
sanonut, ettei armolahjoja olisi.
29.03.2006 15:28
muualtakin. Lisäksi pienet kuolleet lapset kuuluvat Jumalan valtakuntaan.
29.03.2006 15:27
576 / 622