Lähinnä itkettää tämä kastehelvetissä oleminen. Ei tiedä mitä tekisi, joka puolelta työnnetään oppeja kasteesta. Aivan hirveää. Tuntuu että koko hieno kasteen tarkoitus häviää täällä kun pyörii ja lukee näitä viestejä. Haluan sanoa että jos kaste asia olisi selkeämpi niin kristityt olisivat yhtenäisempiä. En ymmärrä ahdas mielistä ajattelua. Ymmärräm tavallaan sen että on kaksi vaihtoehtoa lapsikaste/kaste uskon lahjan saamisen jälkeen, mutta en voi millään käsittää sellaista että täällä pyörii julistajia jotka olisivat valmiita uusimaan kastetta jopa kolme tai neljä kertaa jos kaste ei ole oikein suoritettu. Milloin puuttuu upotus milloin se että kaste on suoritettu väärän papin toimesta milloin se että kaste hetkellä kastettavalla ei ole ollut kädet kohotettuna kohti taivasta (niinkuin mahdollisesti Jeesuksella oli) ja milloin mitäkin. Seuraa täydellinen KASTEHELVETTI!
Kastehelvetissä!
43
1209
Vastaukset
- kannata lukea
niitä juttuja liiemmin...
kannattaa lukea vain Raamattua ja luottaa Jumalan Sanaan!!!
vain Jeesukseen Kristukseen uskomalla ihminen pelastuu!!!
lue Raamattua, rukoile ja luota Herraan!!! älä kuuntele liikaa ihmisten mielipiteitä. älä sekoita päätäsi lukemalla noita juttuja. vaan pitäydy Jumalan Sanassa.- esim.Ap.t 16luku
ja hiljenny kts. mitä tuossa luvussa lukee!
Ketä ottivat kasteen.Mitä oli ennen kastetta puhuttu, julistettu?
Mikä oli seuraus julistetusta/puhutusta sanasta(Jeesuksesta)?
- Jeesukseen
älä lue liikaa äläkä nojaudu liikaa noihin ihmisten eriäviin mielipiteisiin...
niin Herrakin soisi että olisimme keskenämme yksimieliset me uskovat.
mutta lue Jumalan Sanaa, varsinkin Uutta Testamenttia. ja rukoile Herralta rauhaa sydämeesi. älä anna rauhattomuuden tulla sydämeesi tuon kasteasian takia. vaan kannattaisi hiljentyä nyt Jumalan Sanan ääreen ja keskittyä Herran kanssa olemiseen. anna Hänen tuoda rauha sydämeesi. ja älä koko ajan mieti sitä kasteasiaa vaan anna Herran rauhoittaa mielesi ja sydämesi. ja lue Jumalan Sanasta mitä siellä sanotaan asiasta. ja kysy Herralta sitten mitä Hän haluaa sinun tekevän sen asian kanssa. Hän kyllä antaa rauhan sydämeesi asian suhteen, mitä sinun tulee tehdä. nyt ennenkaikkea älä kuuntele liikaa ihmisten mielipiteitä vaan keskity Sanan lukemiseen ja Herran kanssa olemiseen! uudestikastamista, vaan uudestiuskomista. Kaste on hyvän omantunnonliitto Jumalan luona ja siten Jumalan puolelta aina voimassa (1.piet.3:21).
On totta että ei ole mitään muuta tapaa päästä sovintoveren osallisuuteen kun uskomalla Kristuksen evankeliumin syntein anteeksisaamiseksi. On myös totta että ei voi pysyä uskossa mitenkään muuten kuin yhä uudelleen turvata syntein päästöön.(Käärmeen pää on rikkipoljettu mutta Aadamin myrkky pysyy meissä ja on viemässä syntiin ja epäuskoon)
Kaikille luoduille tulee saarnata evankeliumia. Ei vaan kerran, mutta se on matkasauvana halki koko ajallisen elämän. Uudestisyntyminen tarkoittaa että ihminen saa epäuskon (ja kaikki sen hedelmät) anteeksi. Perisynnin suhteen siinä ei kuitenkaan tapahdu yhtään mitään muutosta, vaan se asuu edelleen lihassa (mika lihasta syntynyt on...) ja ihminen luonnostaan pysyy yhtä turmeltuneena ja kyvyttömänä todelliseen Jumalan pelkoon jne,
MUTTA, kun oot saanut epäuskon ja tekosyntisi anteeksi oot saanut armon palata pienen lapsen puhtaan omantunnon omistajaksi. Ne synnit joita lihassasi tehnyt olet (joista sinä myös tuomitaan) pyyhitään pois ja niitä ei enää ole olemassa.
Kansanomaisesti voisi sanoa että emme tarvitse murehtia Aadamin lankeamuksesta, mutta valvoa siinä että omat syntimme vaihdamme Jumalan armoon. Tähän on yksi armoväline tarjolla: elävä, korvin kuultava ja sydämellä uskottava evankeliumi.- ahdasmielistä
opetusta, tyyliin: Vain MEILLÄ on sitomisen ja päästämisen valtuudet, tämä on hengellistä ylpeyttä mikä ei pohjaudu raamatuun ollenkaan. Ilman tämmöistä lapsellista ja väärää opetusta Kristikunta
olisi paljon yhtenäisempi ja todistusvoimaisempi. ahdasmielistä kirjoitti:
opetusta, tyyliin: Vain MEILLÄ on sitomisen ja päästämisen valtuudet, tämä on hengellistä ylpeyttä mikä ei pohjaudu raamatuun ollenkaan. Ilman tämmöistä lapsellista ja väärää opetusta Kristikunta
olisi paljon yhtenäisempi ja todistusvoimaisempi.Jumalan valtakunan raja on hyvin selvä: 10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
11. Se, joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa.
Pyhän hengen mukaan aito usko Herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.- Tervettä
ahdasmielistä kirjoitti:
olisi paljon yhtenäisempi ja todistusvoimaisempi.Jumalan sanan opetusta.Tosin jokainen sisäluku taidon omaava voi itsekin lukea rukouksen hengessä sanaa ja pyytää että Pyhä Henki, joka on paras opettaja avaisi sanaa.
- myöskin
weha kirjoitti:
Jumalan valtakunan raja on hyvin selvä: 10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
11. Tietäen, että senkaltainen on käännetty pois ja syntiä tekee, niinkuin se, joka itsensä tuominnut on.
1.Joh.4:6. Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä edes tervehtikö häntä.
Pyhän hengen mukaan aito usko Herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.Matteuksen evankeliumin 18:18-20.
- on kokoontunut
weha kirjoitti:
Jumalan valtakunan raja on hyvin selvä: 10. Eriseuraista ihmistä pakene, kun häntä kerta taikka kahdesti neuvottu on,
Pyhän hengen mukaan aito usko Herraan Jeesukseen tarkoittaa myös Jeesuksen sanojen uskomista. Eli jos et usko sitä mitä, Jeesus sanoi, et usko Jeesukseenkaan. Monet jättävät uskomasta juuri tämän:" Minä annan teille taivaan valtakunnan avaimet, joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annettu...". Yleensä ihminen, joka ei omista pyhää henkeä, uskoo sen minkä se on halukas uskomaan.minun nimeeni, siinä minä ole heidän keskellänsä.
Matt.18:20
Siinä ei ole rajoitusta että olen vain tietyn
kuppikunnan kanssa.
Siis lopettakaa tuo lapsellinen vouhotus. on kokoontunut kirjoitti:
minun nimeeni, siinä minä ole heidän keskellänsä.
Matt.18:20
Siinä ei ole rajoitusta että olen vain tietyn
kuppikunnan kanssa.
Siis lopettakaa tuo lapsellinen vouhotus.Syntiä tekevä veli ja seurakunta
15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
19. "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
-On siis kysymys seurakuntalaisista (saman seurakunnan jäsenistä), jolla on sama mieli ja ajatus. Ne eivät ole mitään eriseuroja tässäkään, vaan heillä on avainten valta:
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.- Kristuksen ruumiiseen,
weha kirjoitti:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
15."Jos veljesi tekee syntiä, ota asia puheeksi kahden kesken. Jos hän kuulee sinua, olet voittanut hänet takaisin.
16. Mutta ellei hän kuule sinua, ota mukaasi yksi tai kaksi muuta, sillä 'jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla'.
17. Ellei hän kuuntele heitäkään, ilmoita seurakunnalle. Ja jos hän ei tottele seurakuntaakaan, suhtaudu häneen kuin pakanaan tai publikaaniin.
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.
19. "Minä sanon teille: mitä tahansa asiaa kaksi teistä yhdessä sopien maan päällä rukoilee, sen he saavat minun Isältäni, joka on taivaissa.
20. Sillä missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni, siellä minä olen heidän keskellään."
-On siis kysymys seurakuntalaisista (saman seurakunnan jäsenistä), jolla on sama mieli ja ajatus. Ne eivät ole mitään eriseuroja tässäkään, vaan heillä on avainten valta:
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.meillä on vain yksi seurakunta mihin kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset kuuluvat.
Eriseuraisuus olisi lihan tekoja ja lahkolaisuutta. - asenne ja
weha kirjoitti:
Syntiä tekevä veli ja seurakunta
18. Totisesti: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te vapautatte maan päällä, on myös taivaassa vapautettu.ja eristäytyminen ainoaksi oikeassaolevaksi kaikessa
on lihan mielen tekosia ja lahkolaisuutta.
Hengellistä ylpeyttä. Kristuksen ruumiiseen, kirjoitti:
meillä on vain yksi seurakunta mihin kaikki uudestisyntyneet Jumalan lapset kuuluvat.
Eriseuraisuus olisi lihan tekoja ja lahkolaisuutta.Miksi sitten oot eripaikassa? kehoitan Raamatullisesti lähtemään seuraamaan Herraa ja meitä.
asenne ja kirjoitti:
ja eristäytyminen ainoaksi oikeassaolevaksi kaikessa
on lihan mielen tekosia ja lahkolaisuutta.
Hengellistä ylpeyttä.vedota irrallisesti Raamatunkohtiin.
Uskomme mukaan, meillä ei ole mitään omaa ansiota taivas osuudemme kanssa.
Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)
Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.- sanottu
weha kirjoitti:
Miksi sitten oot eripaikassa? kehoitan Raamatullisesti lähtemään seuraamaan Herraa ja meitä.
Weha edustaa ilmeisesti vanhoilislestadiolaista
uskoa ja on kovin varma siitä, että vain he pelastuvat.
Mutta, mutta,..
Mitenkäs kun Raamattu sanoo, että taivaassa on pe-
lastettuja kaikista kielistä ja kansanheimoista.
Vl:läisiä on vain täällä Pohjolassa ja vähän
Ameriikassa. Samoin luterialaisia ei ole levin-
nyt kovin laajalti. Olisko ne helluntailaiset
sittenkin enemmistönä siellä taivaassa kun niitä
on jokapuolella maapalloa. - mutta pitäähän
weha kirjoitti:
vedota irrallisesti Raamatunkohtiin.
Uskomme mukaan, meillä ei ole mitään omaa ansiota taivas osuudemme kanssa.
Jumalan valtakunnan evankeliumissa on nimenomaan voima koska se ei ole ihmisviisaudessa vaan koska sen saarnaa Jumalan Pyhä Henki. (Jos me johonkuhun soveliaat olemme niin se ei ole meistä vaan että Jumala on meitä soveliaaksi tehnyt. Hän on, sen jälkeen kuin meille armo tapahtunut on, antanut meille viran sovinnosta saarnata ja meissä sovintosaarnan säätänyt jne.)
Jumalan tahto on koota omansa yhteen. Rakkaus johtaa Jumalan lapset yhteen. On siis kaksi valtakuntaa, Jumalan valtakunta ja sielun vihollisen valtakunta. Jumalan valtakunnan ulkopuolella ei ole pelastusta, koska siellä ei ole Kristusta, siellä on vain epäuskoa.
Pyhällä Hengellä on siis taivaan valtakunnan avaimet. Toisella päästetään katuvat ihmiset synneistään ja toisella sidotaan katumattomat ja tottelemattomat heidän väärään tilaansa, että he ymmärtäisivät tehdä parannuksen.se armo sentään vastaan ottaa uskossa.
Liity vaan sinäkin maailmanlaajuiseen Kristuksen
ruumiiseen, niin ei tarvitse ihmisten ohjeita noudataa, vaan luotaa puhtaaseen Jumalan sanaan,
ja saa jätää kaikki lahkot ja lohkot. sanottu kirjoitti:
Weha edustaa ilmeisesti vanhoilislestadiolaista
uskoa ja on kovin varma siitä, että vain he pelastuvat.
Mutta, mutta,..
Mitenkäs kun Raamattu sanoo, että taivaassa on pe-
lastettuja kaikista kielistä ja kansanheimoista.
Vl:läisiä on vain täällä Pohjolassa ja vähän
Ameriikassa. Samoin luterialaisia ei ole levin-
nyt kovin laajalti. Olisko ne helluntailaiset
sittenkin enemmistönä siellä taivaassa kun niitä
on jokapuolella maapalloa.VL:ä, vaan samaa uskoa löytyy kaikkialta. Esim. venäjällä oli samaa uskoa, vaikka nimi oli toinen. Taivaassa on intiaani vauvoja, suloisia eskimo vauvoja, myös kaikista kansoista on vauvana kuolleita taivassa.
Kuinka paljon pelastuvia oli muuten Nooan aikana? Ei varmaan kovin iso seurakunta.
Mitä tulee helluntailaisiin, ne ovat jakaantuneen mm. ameriikassa eri soluihin, opillisista syistä mm. pyhän hengen toiminnan vuoksi.mutta pitäähän kirjoitti:
se armo sentään vastaan ottaa uskossa.
Liity vaan sinäkin maailmanlaajuiseen Kristuksen
ruumiiseen, niin ei tarvitse ihmisten ohjeita noudataa, vaan luotaa puhtaaseen Jumalan sanaan,
ja saa jätää kaikki lahkot ja lohkot.Ei olisi yhtäkään ihmistä parannettu Galileassa ellei Jeesus olisi lähestynyt ihmistä ja tarjonnut apuansa. Ei tänäkään päivänä kukaan voi saada elävän uskon lahjaa ellei Kristus seurakunta-ruumiissaan lähesty ihmistä ja tarjoa tälle armoansa. Pelastus ja valitseminen on siis näin kirjaimellisesti täysin Jumalan kädessä. sinun mielestä tämä armojärjestys tekee sielun pelastuksen riippuvaiseksi tietyistä ihmisistä. Kuule, kaikkivaltias Jumala kyllä taitaa ihmisen johdattaa valtakuntaansa jos ihminen Hänen vanhurskautta etsii. Corneliukselle tuli esim. enkeli taivaasta neuvomaan miten hän saisi yhteyttä noihin uskoviin ihmisiin. Ihminen (me kaikki) varmaan helpommin jaksaa luottaa että se oma ratkaisu oli uudestisyntyminen, mutta meidän autuus on valmistettu ulkona meistä ja mikään "sisäinen" prosessi ei synnytä elävää uskoa vaan se tarjotaan meille lahjana omistettavaksi ja tuolloin PH ulkoa tulvahtaa sisälle ihmisen sydämmeen.
parannuksen armon kautta Jumala siirtää ihmisen pimeydestä Poikansa valtakuntaan ja siellä hoitaa häntä armolla ja totuudella. Uskovaisen tehtävä on saarnata parannusta ja syntein päästöä.
Muutama esimerkki. Etioppialaisen hoviherran parannus (apt.8:26-40). Ei hän ominvoimin saanut henkeä, vaan Philippuksen puheesta.
Samoin Saul (Paavali: apt.9:1-9)
Korneluksen parannus (Kor.10)
Tuhlaajapojan parannuksen armo (Luuk.15:11-24).- saarnatun sanan
weha kirjoitti:
Ei olisi yhtäkään ihmistä parannettu Galileassa ellei Jeesus olisi lähestynyt ihmistä ja tarjonnut apuansa. Ei tänäkään päivänä kukaan voi saada elävän uskon lahjaa ellei Kristus seurakunta-ruumiissaan lähesty ihmistä ja tarjoa tälle armoansa. Pelastus ja valitseminen on siis näin kirjaimellisesti täysin Jumalan kädessä. sinun mielestä tämä armojärjestys tekee sielun pelastuksen riippuvaiseksi tietyistä ihmisistä. Kuule, kaikkivaltias Jumala kyllä taitaa ihmisen johdattaa valtakuntaansa jos ihminen Hänen vanhurskautta etsii. Corneliukselle tuli esim. enkeli taivaasta neuvomaan miten hän saisi yhteyttä noihin uskoviin ihmisiin. Ihminen (me kaikki) varmaan helpommin jaksaa luottaa että se oma ratkaisu oli uudestisyntyminen, mutta meidän autuus on valmistettu ulkona meistä ja mikään "sisäinen" prosessi ei synnytä elävää uskoa vaan se tarjotaan meille lahjana omistettavaksi ja tuolloin PH ulkoa tulvahtaa sisälle ihmisen sydämmeen.
parannuksen armon kautta Jumala siirtää ihmisen pimeydestä Poikansa valtakuntaan ja siellä hoitaa häntä armolla ja totuudella. Uskovaisen tehtävä on saarnata parannusta ja syntein päästöä.
Muutama esimerkki. Etioppialaisen hoviherran parannus (apt.8:26-40). Ei hän ominvoimin saanut henkeä, vaan Philippuksen puheesta.
Samoin Saul (Paavali: apt.9:1-9)
Korneluksen parannus (Kor.10)
Tuhlaajapojan parannuksen armo (Luuk.15:11-24).kautta. Jumalan sanahan on elävä sana joka synnytää uudesti ylhäältä. Saarnaajan pitää olla P.H. voitelema.
Tästä olaan varmaan aika lailla yhtä mieltä,
mutta sitä minä en hyväksy että tuo avainten valta olis pelkästään vl:llä . Se on kaikilla UUdestisyntyneillä me olaan uudenliiton pappeja
pyhä heimo, hylkää sinäki jo se harha niin voidaan olla veljiä Herrassa niinkuin kaikki uudestisyntyneet ympäri maailman on samaa Kristuksen
perheväkeä. - ainakin
weha kirjoitti:
VL:ä, vaan samaa uskoa löytyy kaikkialta. Esim. venäjällä oli samaa uskoa, vaikka nimi oli toinen. Taivaassa on intiaani vauvoja, suloisia eskimo vauvoja, myös kaikista kansoista on vauvana kuolleita taivassa.
Kuinka paljon pelastuvia oli muuten Nooan aikana? Ei varmaan kovin iso seurakunta.
Mitä tulee helluntailaisiin, ne ovat jakaantuneen mm. ameriikassa eri soluihin, opillisista syistä mm. pyhän hengen toiminnan vuoksi.Minulle ainakin yksi vl:n saarnaaja sanoi, että
olen menossa kadotukseen, kun kukaan lestadiolai-
nen ei ole julistanut minulle synninpäästöä.
Ei tällaista uskoa ole kovin paljoa missään.
Ovatko nämä kuolleet vauvat sitten lestadiolaisia.Siksikö ette tee lähetystyötä juuri ollenkaan kun nämä vauvat riittävät teille.
Jeesushan sanoi, että tämä valtakunnan evankel-
jumi pitää saarnata todistukseksi kaikille kan-
soille ja sitten tulee loppu.
Ei näille kuolleille ole sarnattu.
Eihän tähän Nooan aikaa saa sekoittaa, sillä se
oli vain paikallinen ja ajallinen tuho.
Eihän lestadiolaisia ollut ennen Lestadiusta joten
eikö 1800-vuoteen kukaan pelastunut? saarnatun sanan kirjoitti:
kautta. Jumalan sanahan on elävä sana joka synnytää uudesti ylhäältä. Saarnaajan pitää olla P.H. voitelema.
Tästä olaan varmaan aika lailla yhtä mieltä,
mutta sitä minä en hyväksy että tuo avainten valta olis pelkästään vl:llä . Se on kaikilla UUdestisyntyneillä me olaan uudenliiton pappeja
pyhä heimo, hylkää sinäki jo se harha niin voidaan olla veljiä Herrassa niinkuin kaikki uudestisyntyneet ympäri maailman on samaa Kristuksen
perheväkeä.kuin Raamattu ja me. Opetatte monia teitä vanhurskauttamiseen. Raamatto opettaa, että Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17).
Kuulin tämän tapauksen, jossa on se opillinen ero:
Yksi helluntailainen mies kertoi vanhoillislestadiolaiselle saarnamiehelle että millä lailla hän tuli uskoon. Tämä mies kertoi, että hän oli tallissa töissä, ja hän kumartui tallin nurkkaan rukoilemaan. Siinä samassa hän kuuli humauksen taivaasta, ja niin hän tuli uskoon.
Tämä vanhoillislestadiolainen saarnaaja vastasi hänelle: "Sinä erehdyit. Ei se humaus tullut taivaasta vaan hevosen takapuolesta."- eihän toisen
weha kirjoitti:
kuin Raamattu ja me. Opetatte monia teitä vanhurskauttamiseen. Raamatto opettaa, että Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon (Room.1:17).
Kuulin tämän tapauksen, jossa on se opillinen ero:
Yksi helluntailainen mies kertoi vanhoillislestadiolaiselle saarnamiehelle että millä lailla hän tuli uskoon. Tämä mies kertoi, että hän oli tallissa töissä, ja hän kumartui tallin nurkkaan rukoilemaan. Siinä samassa hän kuuli humauksen taivaasta, ja niin hän tuli uskoon.
Tämä vanhoillislestadiolainen saarnaaja vastasi hänelle: "Sinä erehdyit. Ei se humaus tullut taivaasta vaan hevosen takapuolesta."kokemusta voi kokaan tyhjäksi tehdä, tulihan paavalikin uskoon damaskon tiellä ei siinä ihmisiä
tarvittu, Jumalan teko.
Usko alkoi jo siellä damaskon tiellä. eihän toisen kirjoitti:
kokemusta voi kokaan tyhjäksi tehdä, tulihan paavalikin uskoon damaskon tiellä ei siinä ihmisiä
tarvittu, Jumalan teko.
Usko alkoi jo siellä damaskon tiellä.siirtyy,uskosta uskoon (Room.1:17).
Missään Raamatussa ei sanota, että Paavali tuli uskoon Damaskonen tiellä, vaan ananiaan kättepäälle panon kautta, jolloin kuin suomukset tippuivat ja täytettiin Pyhällä Hengellä:
17. Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jotas vaelsit,) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin.
kol.2:9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
10. ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,ainakin kirjoitti:
Minulle ainakin yksi vl:n saarnaaja sanoi, että
olen menossa kadotukseen, kun kukaan lestadiolai-
nen ei ole julistanut minulle synninpäästöä.
Ei tällaista uskoa ole kovin paljoa missään.
Ovatko nämä kuolleet vauvat sitten lestadiolaisia.Siksikö ette tee lähetystyötä juuri ollenkaan kun nämä vauvat riittävät teille.
Jeesushan sanoi, että tämä valtakunnan evankel-
jumi pitää saarnata todistukseksi kaikille kan-
soille ja sitten tulee loppu.
Ei näille kuolleille ole sarnattu.
Eihän tähän Nooan aikaa saa sekoittaa, sillä se
oli vain paikallinen ja ajallinen tuho.
Eihän lestadiolaisia ollut ennen Lestadiusta joten
eikö 1800-vuoteen kukaan pelastunut?väärinkäsitys: Lars Levi Lestadius perusti uskomme.
Ei perustanu, hän oli vain yksi saarnaaja muiden joukossa, samoin kuin Luther. Lestadius sai parannuksen armon niin kutsutulta lapin Marjalta. Uskomme on jatkunut maan aikojen alusta nykypäivään asti. Uskovaisten joukko on ollut aina suhteellisen pieni täällä maan päällä.
On kirkkohistoriallinen tosiasia, että Laestadius sai herätyksensä lukijaisilta. Lukijaliikkeessä vaikutti Per Brandell -niminen pappi, joka auttoi mm. Lapin Mariana tunnetun lappalaisnaisen elävään uskoon (jonka kautta Laestadius myöhemmin käsitti elävän uskon).- Juudas Is Karies
eihän toisen kirjoitti:
kokemusta voi kokaan tyhjäksi tehdä, tulihan paavalikin uskoon damaskon tiellä ei siinä ihmisiä
tarvittu, Jumalan teko.
Usko alkoi jo siellä damaskon tiellä.Salpietarilla pyöri dasmit jaloissa kun Herra tuli häneen:)
Minä olen Juudas Is Karies, Herran Valkoinen Hammas.
- näin on
..haluaa uudistaa lapsena saatua kristillistä kastetta...ja pumpata ihmisen täyteen demoneja...kaatamiset...eläinäänet...pumpulikokemukset
- sen valtuuttamana
Näinkö se piru on käskenyt sinun sanoa?????
- Pyhän Hengen
lahjoista niin äläpä puhu joutavia eihän sulla oo mihin verrata.
- diakhrisis
Pyhän Hengen kirjoitti:
lahjoista niin äläpä puhu joutavia eihän sulla oo mihin verrata.
varo uudestikasteita.
- pelottelu henki
diakhrisis kirjoitti:
varo uudestikasteita.
ja epävarmuus.
- TaistoRa.
...tuo kasteasia nyt kuitenkin sinulla selvillä?
Ettei jää epäselväksi, vai etkö kykene sitä ratkaisemaan mikä on oikea ja mikä väärä tapa!?
Apostolien teot! Lue se, sieltä selviää sinulle tuo kyseinen "vaikea" kastekysymys! Joka itseasiassa ei lainkaan ole vaikea kysymys! Monia ohjaa vain heidän tunteensa vika raiteille!
Siunausta selvyyten löytymiseksi! ;) - Voitto Ramu
Ensinnäkin- ei vauvakaste, eikä aikuiskastekaan kanna taivaaseen JOS lähtee synnin tielle kasteen jälkeen- tämän pitäis olla selvää - ei kaste auta mitään tuhlaajapojan tiellä olevalle.
KASTEEN MERKITYS uudestisyntymisessä on LYHYESTI :
EI LIHALLE tapahdu kasteessa mitään. Ei lihaa pese puhtaaksi edes Jeesuksen veri- vaan liha on ja pysyy viimeiseen hengenvetoon asti synnin ASUINSIJANA ja siksi mikään liha ei voi periä Jumalan valtakuntaa- ei kenenkään.
Siitä yksinkertaisesta syystä jonka Raamattu ilmoittaa:
"Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."
TOISTAN: katoavaisesta lihasta ei voi siitä eikä syntyä katoamattomuutta. katoavaisesta syntynyt ei voi periä katoamattomuutta.
EIKÖ TUON PITÄIS JO OLLA SELVÄÄ SULLEKIN?
PAAVALI TOTEAA ETTÄ:
"14. Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen, mutta minä olen lihallinen, myyty synnin alaisuuteen.
15. Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen.
16. Mutta jos minä teen sitä, mitä en tahdo, niin minä myönnän, että laki on hyvä.
17. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka MINUSSA ASUU.
18. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei;
19. sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
20. Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
21. Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni;
22. sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
23. mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on.
24. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
RATKAISU ON TÄSSÄ:
25. Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
ELI TOSINSANOEN:
Liha on liha ja sillä "palvellaan" lihassa asuvaa syntiä.
"Mieli " on se uudestisyntynyt Paavalin henki, jolla hän palvelee Jumalaa.
LOPUKSI:
Ihminen syntyy maailmaan siinneenä ja syntyneenä SYNTISESTÄ LIHASTA- miehen siemenestä. JA ON SIIS katoavaisesta syntynyt katoavainen KAIKILTA OSILTAAN.
SIKSI UUDESTISYNTYMINEN ON JEESUKSEN MUKAAN VÄLTTÄMÄTÖNTÄ.
katoavaisesta syntynyt ihmisen henki pitää syntyä uudesti YLHÄÄLTÄ, ELI vedestä JA Hengestä JOTTA OLIS IHMISESSÄ UUSI HENKI JOKA EI OLE KATOAVAISESTA Syttynyt VAAN JUMALASTA KUTEN RAAMATTU SANOO:
"jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta."
Kasteessa ihmisen lihasta syntynyt henki kuolee YHDESSÄ Kristuksen kanssa (Rm 6:3-4 ja Kl 2:11-12) ja tilalle syntyy ihmiseen UUSI henki- Jumalasta -tämä on UUDESTISYNTYMINEN.
On toki niin, että tuota ei ymmärrä kukaan muutoin kun Pyhän Hengen pitää se avata. Ei se lihan mielellä avaannu kenellekään, sillä "lihan mieli on vihollisuutta Jumalaa vastaan"
Muuten:
mitä paheen ne Sodoman ja Gomoran pient lapset olivat tehneet kun tuhoutuivat aikuisten syntien tähden?
Taikka mitä pahaa ne Egyptin esikoiset olivat tehneet kun Juhalan enkeli heidät surmasi Faaraon syntien tähden?
Taikka mitä pahaa ne Kooharin joukon pienet lapset olivat tehneet kun maa repesi ja nieli kaikki ja joutivat helvetin tuleen elävinä aikisten syntien tähden?
Kyselepä nyt sitten Jumalan oikeudenmukaisuuden perään ja yritä tehdä oppisi sitten sen mukaan!!- kuultu jo
Älä toista itseäsi.
- Voitto Ramu
kuultu jo kirjoitti:
Älä toista itseäsi.
"Samoista asioista teille kirjoittaminen ei minua kyllästytä, ja teille se on turvaksi."
Kirjoitapa itse vaikka KERRAN lihasta syntyneen lihan katoavaisuudesta- vai väitätkö ,että katovasta syntyy katoamatonta? - pelkkä kaste vai ei
..-
- Voitto Ramu
pelkkä kaste vai ei kirjoitti:
..-
Kaste ei ole koskaan pelkkä kastetoimitus, vaan kasteessa Jumala lahjoittaa kastettavalle lapselle mm ; uskon , uudestyntymisen, Pyhän Hengen, pelastuksen ym.
Tuo kaste hyödyttää lapsikastettua niin kauan kun hän uskoo, eli VAIN niin kauan kun hän pysyy Isän kodissa, MUTTA jos häm lähtee tuhlaajapojan tielle, niin silloin kaste ei häntä hyödytä tuon retken aikana, mutta JOS hän palaa takasin, niin silloin kesteessa Jumalan lahjoittamat asiat häntä taas hyövyttävät. Aina voi siis tuhlaajapoika palata takasin kasteenarmoon.(väitätte sanaa raamatun vastaiseksi, mutta mitä kasteessa tapahtuvat asiat ovat kuin ARMOA) - kun sanot
Voitto Ramu kirjoitti:
Kaste ei ole koskaan pelkkä kastetoimitus, vaan kasteessa Jumala lahjoittaa kastettavalle lapselle mm ; uskon , uudestyntymisen, Pyhän Hengen, pelastuksen ym.
Tuo kaste hyödyttää lapsikastettua niin kauan kun hän uskoo, eli VAIN niin kauan kun hän pysyy Isän kodissa, MUTTA jos häm lähtee tuhlaajapojan tielle, niin silloin kaste ei häntä hyödytä tuon retken aikana, mutta JOS hän palaa takasin, niin silloin kesteessa Jumalan lahjoittamat asiat häntä taas hyövyttävät. Aina voi siis tuhlaajapoika palata takasin kasteenarmoon.(väitätte sanaa raamatun vastaiseksi, mutta mitä kasteessa tapahtuvat asiat ovat kuin ARMOA)että kasteessa annetaan usko, mitenkäs se lapsi vartuttuaan ei yleensä olekaan uskossa, eikö se lapsen usko kestäkään kasvamista. Minun mielestä sinä kirjoitit jossakin että kaste ei pelasta
yksinään, siitä olen samaa mieltä niinkuin monet uudestisyntyneet luterilaisetkin ovat.
Eikös se olis kaikkein selvintä kun uskoontullut kastetaan, niinkuin alkuseurakunnassa.
Siitäkin syystä että ei jää tilaa monille tulkinnoille, että kasteessa saa kaiken ja muuta ei tarvita , ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle. - Voitto Ramu
kun sanot kirjoitti:
että kasteessa annetaan usko, mitenkäs se lapsi vartuttuaan ei yleensä olekaan uskossa, eikö se lapsen usko kestäkään kasvamista. Minun mielestä sinä kirjoitit jossakin että kaste ei pelasta
yksinään, siitä olen samaa mieltä niinkuin monet uudestisyntyneet luterilaisetkin ovat.
Eikös se olis kaikkein selvintä kun uskoontullut kastetaan, niinkuin alkuseurakunnassa.
Siitäkin syystä että ei jää tilaa monille tulkinnoille, että kasteessa saa kaiken ja muuta ei tarvita , ilman uskoa on mahdoton olla otollinen Jumalalle.nimittäin kastamaton on yksinomaan LIHASTA syntynyt ja mikään lihasta syntynyt ei voi periä Jumalan valtakuntaa -Jeesuksen sana on siinä yksiselitteisen selvä.
Kasteessa lapsi saa uskon. Toki monesti käy niin, että hän menettää tuon uskon ja lähete tuhlaajapojan tielle. Silloin ei kaste häntä pelasta koska toinen pelastuksen elementti USKO on menetetty, pelkkä kaste ei riitä, pitää olla myös usko. mutta 1/3 uskovista ei menetä vaan pysyy Isän kotona .
Erään hellaripapin mukaan YLI puolet hellareihinkin kastetuista luopuu myöhemmin- ei heidänkään usko kestänyt vaan lähtivät tuhlaajapojan teille.
KUKAAN EI OPETA ETTÄ PELKKÄ KASTE , ilman uskoa RIITTÄiSI PELASTUKSEEN. - erikoisin mitä
Voitto Ramu kirjoitti:
nimittäin kastamaton on yksinomaan LIHASTA syntynyt ja mikään lihasta syntynyt ei voi periä Jumalan valtakuntaa -Jeesuksen sana on siinä yksiselitteisen selvä.
Kasteessa lapsi saa uskon. Toki monesti käy niin, että hän menettää tuon uskon ja lähete tuhlaajapojan tielle. Silloin ei kaste häntä pelasta koska toinen pelastuksen elementti USKO on menetetty, pelkkä kaste ei riitä, pitää olla myös usko. mutta 1/3 uskovista ei menetä vaan pysyy Isän kotona .
Erään hellaripapin mukaan YLI puolet hellareihinkin kastetuista luopuu myöhemmin- ei heidänkään usko kestänyt vaan lähtivät tuhlaajapojan teille.
KUKAAN EI OPETA ETTÄ PELKKÄ KASTE , ilman uskoa RIITTÄiSI PELASTUKSEEN.olen tähän mennessä kuullut, minäkun uskon että uskoontulo on uudestisyntymä,ja niin käsitääkseni
hyvin monet luterilaisetkin uskoo. - valheeseen
Voitto Ramu kirjoitti:
nimittäin kastamaton on yksinomaan LIHASTA syntynyt ja mikään lihasta syntynyt ei voi periä Jumalan valtakuntaa -Jeesuksen sana on siinä yksiselitteisen selvä.
KUKAAN EI OPETA ETTÄ PELKKÄ KASTE , ilman uskoa RIITTÄiSI PELASTUKSEEN.On se lapsikastelu heikossa, kun pitää turvautua
valheeseen, jotta saisi edes jonkunlaista tukea
lasten viruttamiselle.
Osaatko käyttää järkeäsi ollenkaan, kun mekaani-
sesti kelaat tuota samaa viisua aamusta iltaan.
Mahdatko unissasikin hokea lihassa syntymisestä.
Lihasta syntynyt on lihaa, lihasta syntynyt on
lihaa jne jne
Minä en ole vielä nähnyt lasta, joka olisi syntynyt ilman lihaa. Taitaisi olla haamu.
Simsala bim - lapsi saa uskon, kun vähän vettä
roiskastaan päälakeen. Olet sinä aikamoinen tai-
kuri. Vieläpä näkymättömänä, kun sen uskon teko-
ja ei näy missään. Kas kun ei saa armolahjoja samassa rytäkässä.
Toistat tuota samaa valhetta, että yli puolet
helluntailaisista luopuu myöhemmin. Onko sinulla
ollenkaan omaatuntoa kun vähän väliä esität noita
samoja valheita. Raamattu sanoo, että tyhmäkin
käy viisaasta jos osaa olla vaiti. Suosittelen. - Biblia
valheeseen kirjoitti:
On se lapsikastelu heikossa, kun pitää turvautua
valheeseen, jotta saisi edes jonkunlaista tukea
lasten viruttamiselle.
Osaatko käyttää järkeäsi ollenkaan, kun mekaani-
sesti kelaat tuota samaa viisua aamusta iltaan.
Mahdatko unissasikin hokea lihassa syntymisestä.
Lihasta syntynyt on lihaa, lihasta syntynyt on
lihaa jne jne
Minä en ole vielä nähnyt lasta, joka olisi syntynyt ilman lihaa. Taitaisi olla haamu.
Simsala bim - lapsi saa uskon, kun vähän vettä
roiskastaan päälakeen. Olet sinä aikamoinen tai-
kuri. Vieläpä näkymättömänä, kun sen uskon teko-
ja ei näy missään. Kas kun ei saa armolahjoja samassa rytäkässä.
Toistat tuota samaa valhetta, että yli puolet
helluntailaisista luopuu myöhemmin. Onko sinulla
ollenkaan omaatuntoa kun vähän väliä esität noita
samoja valheita. Raamattu sanoo, että tyhmäkin
käy viisaasta jos osaa olla vaiti. Suosittelen.Raamatulla.
En näy vuodatuksessasi yhtään Raamatunkohtaa. - valhetta
Biblia kirjoitti:
Raamatulla.
En näy vuodatuksessasi yhtään Raamatunkohtaa.Valhe 1, Kastessa lapsi saa uskon.
Ei Raamattu näin opeta. "Usko tulee kuulemisesta
ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta" Room 10:17
-Kun he nyt USKOIVAT Filippusta, joka julisti
evankeljumia.... Ap 8:12
Valhe 2. Yli puolet helluntailaisista luopuu...
Mitenkä se on mahdollista, kun helluntalaisten
määrä kasvaa kaikkein nopeitten koko maailmassa?
Sano sen saarnaajan nimi, niin voimme tarkistaa
asia. Muutoin olet valehtelija!!! - ihmettelen yhä
Voitto Ramu kirjoitti:
KUKAAN EI OPETA ETTÄ PELKKÄ KASTE , ilman uskoa RIITTÄiSI PELASTUKSEEN.Onko siis teidän kastetulla vauva/lapsella Hengen mieli? ei taida olla..kaikki olette ilman sitä!
Jos siis vauveli saa uskon valelussa, niin miksei se pysy ja toimi onhan se Jumalalta vai onko sitenkään?? Todisteet tuosta kaikesta puuttuvat!!!
Sillä totuus on, että vauvat eivät usko, koska heillä ei ole vielä ymmärrystä ymmärtää Evankeliumia, eikä ketään tule kastaa, joka ei usko, Eikö tämä mene teille aikuisille ihmisille perille?!
Tai onko tapahtunut teidän valelussanne vauvoille näin, että he ovat kuolleet LIHAN HIMOILLE?:
Room.7:5 ”Sillä kun OLIMME lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme VAELLA lihan mukaan, vaan Hengen.
8:5 Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.”
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528