Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
kuten aina...
12.01.2006 22:32
Jeesus antoi vallan omilleen antaa syntejä anteeksi. Ne jotka eivät näin opeta, ovat eriseuroja ja eriseuroja on Raamatussa käsketty karttamaan, joten he eivät tietenkään voi antaa syntejä anteeksi. Ymmärrän, että eriseuranen on myös sama kuin epäuskoinen. Eipä niillä loppujen lopuksi eroja ole.
Tämä Pyhän Hengen virka on siis hänen omillaan: 8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?
12.01.2006 22:24
tupakkaa? Olenko sanonut kannattavani edes sitä?
huoh,,,sinua.
12.01.2006 22:17
Lue:
...Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
20. Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
12.01.2006 22:14
kaikissa aivan sama...
12.01.2006 22:11
on niin, että epäuskoiset kyselee ja uskomassa oleva uskoo Vapahtajaansa.
12.01.2006 20:37
, en halua istua siellä..
12.01.2006 20:34
pidä paikkaansa. Usein VL-seuroissa kehotetaan lukemaan Raamttua.
mutu juttu, siis sinulla.
12.01.2006 20:32
Jumala ne synnit opetuksemme mukaan antaa anteeksi. Raamatun opetuksen mukaan uskovainen voi saarnata syntejä anteeksi, Jeesuksen käskystä ja voimasta. Tätä valtaa (Pyhän hengen virkaa) ei ole eriseuroilla ja väärillä hengellisyyksillä.
Sen ei tokikaan tarvitse olla VL:ä, vaan joilla on elävä usko.
12.01.2006 20:30
Aikuisena, vaikka toivoisin, että olisin saanut olla aina tässä laumassa.
12.01.2006 20:15
opeteta kun väität. Sähän valehtelet senkin kerkeät. Emme myöskään opeta synergismiä.
Ei uskoja ole monia, niinkuin väität, vaan On vain "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".
12.01.2006 20:12
synergismiä: "2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle."
VL:sä ei pystytetä omaa vanhurskautta, vaan aina kun uskoon tullaan, kiitetään Jeesusta, ei imnistä. Aloittaja kirjoittaa asiasta, josta ei tiedä mitään...
12.01.2006 19:39
hedelmiä niillä jotka puhuvat omaa seurakuntaansa vastaan.
12.01.2006 00:31
ja tietenkin yksin Raamattu on ylin ohje. Ihmisiä ei tule nostaa sen rinnalle, eikä jalustoille. Molemmat olivat uskovaisia ja mielestäni Lutherin työ (Jumalan armosta) oli erikoisen merkittävä. Lestadiuksen työtäkään ei voi väheksyä. Molempien uskon päässeen "taivaalliseen" lepoon.
12.01.2006 00:05
ja ihan aamenta vastaa Paukkulan kirjoitus.
tapaus kohtaisia
En osaa laulaa, kuuntelen kyllä mielläni.
Minulla si siis tarvitse olla kantaa, olen kertonut vain sen, mitä musiikkitaitoisilta olen kullut. Mainitsin siellä Y.K.n kirjoituksesta, joka seurakunan kanttorina oli johtanut muistaakseni neljää eri kuoroa, siis seurakunnan kuoroja kaikki. Yhdessä niistä, nuorten koraalikuorossa nelisenkymmentä laulajaa, melkein kaikki VL uskovaisia. Muita siihen ei saanut mukaan montakaan, edes houkuttelemalla. Olivatko ne laulut siellä, vai laulutapa niille ulkopuolisile vastenmielisiä, vai niiden uskovaisten rauhallinen elämäntapa. En tiedä, pohdiskelen vain.
Yritän nyt jotakin vastata, vaikka todennäköisesti tulee uusia kysymyksiä, kun vastaukseni ei kelpaa jokaiselle. On varmaan laulamisen kannalta aivan sama, minkälaisessa kokoonpanossa laulaa, kunhan musiikkipuoli on kunnossa. Siis musikaalisuus. Uskon kannalta asia hiukan mutkistuu, eikä yksioikoista vastausta voi antaa. Monet ovat laulaneet mukana, monella on siitä huonoja, joillakin vähemmän huonoja kokemuksia. Gospelin kaltaiseen ei ole syytä lähteä, se on pidetty selviönä. Muuten tilanne vaihtelee paikkakunnittain, että ratkaisut on tehtävä aina sikäläisen tilanteen mukaan. Sen vuoksi ei ole tarpeen tämän tarkemmin, ainakaan minun taholtani, tätä keskustelua jatkaa.
Miksi muuten tähän kärtetään vastausta niin kovin tällä palstalla? Mielestäni ratkaisu kuuluu sinne, missä on sen toiminnan paikka. Siis paikalliselle tasolle.
11.01.2006 23:37
19. Niin ettepä te silleen ole vieraat ja muukalaiset, vaan pyhäin kylänmiehet ja Jumalan perhe,
20. Apostolein ja prophetain perustuksen päälle rakennetut, jossa Jesus Kristus paras kulmakivi on,
11.01.2006 00:09
muuta?
11.01.2006 00:04
hyviä hedelmiä taida muualta löytyä. Muistan kun olin ulkopuolella lauman, niin usein oli saatavilla vain sekaoppia.
Ihmettelin kovasti sitä, kuinka VL-seuroissa kävi paljon lapsia ja nuoria ja kuinka säilytään usein uskomassa suvuttainkin...Jumala omiaan siunaa...Oon tässä käsityksessä.
10.01.2006 23:27
Meidän on uskottava ennemmin Raamattua, kuin ihmisiä.
10.01.2006 23:22
Alkuun heti mainitsen, että kyllä minä olen ollut tilaisuudessa, jossa on tehty parannus ihan itkien kun on käyty kirkkokuorossa ja vielä seurojen aikaan.
Ei tule sekoittaa käsitteitä, maallinen on eriasia kuin hengellinen. Jos uskovainen menee väärän hengellisyyden kirkkokuoroon, siellä on silloin myös hengellistä yhteyttä.
Toki uskovaiset nuoret voivat vaikkapa laulaa kirkon Jumalanpalveluksessa. Tämän on jo toinen asia-
En enempää väittele asiasta.
Sitten todella ihmettelen, jos Ma ria olisi VL:Ä, kun saa niin paljon kiitosta maailmalta.
10.01.2006 23:13
612 / 622