Lukaiskaapa raamatusta

roomalaiskirjeen 10. luku

ja hävetkää, olette valehdelleet kannattajillenne
olevanne ainoita taivaaseen astujia mutta totuus
onkin toisin.

180

35835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oulunsalo.

vanhoillislestadiolaisia:

Room. 10: 2-3

"2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
      3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle."

• ihan varma

Siihen viitekehykseen sopii aika paljon porukkaa, kun tarkemmin ajatellaan!

Vl-n se ei sovi ollenkaan. Raamattu otetaan koknaisena , eikä jae sieltä toinen täältä!

• Oulunsalo.
        ihan varma kirjoitti:

Siihen viitekehykseen sopii aika paljon porukkaa, kun tarkemmin ajatellaan!

Vl-n se ei sovi ollenkaan. Raamattu otetaan koknaisena , eikä jae sieltä toinen täältä!

erittäin hyvin. Vanhoillislestadiolainen herätysliike on kehittänut ihan omat oppinsa poiketen Raamatusta. He ovat opeissaan siirtäneet Jumalan pois sielun pelastajan sekä syntien anteeksi antajan paikalta ja sijoittaneet itsensä sille paikalle jne.

Room. 10: 2-3 sopii veeälliin kuin nenä päähän.

• vl-uskovainen Jumalan armosta
        Oulunsalo. kirjoitti:

erittäin hyvin. Vanhoillislestadiolainen herätysliike on kehittänut ihan omat oppinsa poiketen Raamatusta. He ovat opeissaan siirtäneet Jumalan pois sielun pelastajan sekä syntien anteeksi antajan paikalta ja sijoittaneet itsensä sille paikalle jne.

Room. 10: 2-3 sopii veeälliin kuin nenä päähän.

" Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia,jne"

• Oulunsalo.
        vl-uskovainen Jumalan armosta kirjoitti:

" Te eksytte, kun ette tunne kirjoituksia,jne"

on aivan yhtä valaiseva vastaus kuin sinun kommenttisi minulle:

1.Moos. 10:7

"7. Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan."

• synergismiä: "2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle."

VL:sä ei pystytetä omaa vanhurskautta, vaan aina kun uskoon tullaan, kiitetään Jeesusta, ei imnistä. Aloittaja kirjoittaa asiasta, josta ei tiedä mitään...

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

synergismiä: "2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;

VL:sä ei pystytetä omaa vanhurskautta, vaan aina kun uskoon tullaan, kiitetään Jeesusta, ei imnistä. Aloittaja kirjoittaa asiasta, josta ei tiedä mitään...

Room. 10: 2-3 kuvaa erittäin hyvin vanhoillislestadiolaisia. He eivät halua muiden uskovaisten tavoin nöyrtyä Jumalan edessä ja noudattaa Raamatun oppeja. Heillä on ihat omat omavanhurskaat opit, joissa palvotaan ihmistä Jumalan sijasta.

• Oulunsalo. kirjoitti:

Room. 10: 2-3 kuvaa erittäin hyvin vanhoillislestadiolaisia. He eivät halua muiden uskovaisten tavoin nöyrtyä Jumalan edessä ja noudattaa Raamatun oppeja. Heillä on ihat omat omavanhurskaat opit, joissa palvotaan ihmistä Jumalan sijasta.

opeteta kun väität. Sähän valehtelet senkin kerkeät. Emme myöskään opeta synergismiä.

Ei uskoja ole monia, niinkuin väität, vaan On vain "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

opeteta kun väität. Sähän valehtelet senkin kerkeät. Emme myöskään opeta synergismiä.

Ei uskoja ole monia, niinkuin väität, vaan On vain "yksi Herra, yksi usko, yksi kaste".

että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi, vain vanhoillislestadiolainen pystyy antamaan ne anteeksi. Te opetatte, että Jumala ei pysty pelastamaan ihmissielua ilman vanhoillislestadiolaista.

Te olette sijoittaneet itsenne Jumalan paikalle opeissanne. Te kumarratte ja palvotte ihmistä.

Ketä Raamatun mukaan tulee kumartaa ja palvoa?

• acim la i ne n
        Oulunsalo. kirjoitti:

että Jumala ei pysty antamaan syntejä anteeksi, vain vanhoillislestadiolainen pystyy antamaan ne anteeksi. Te opetatte, että Jumala ei pysty pelastamaan ihmissielua ilman vanhoillislestadiolaista.

Te olette sijoittaneet itsenne Jumalan paikalle opeissanne. Te kumarratte ja palvotte ihmistä.

"Ketä Raamatun mukaan tulee kumartaa ja palvoa?"

Ei mikään niin voi virvoittaa,
        en muusta iloani saa,
        en autuutta saa suurempaa
        kuin minkä kessu lahjoittaa.

Kun valitaan synnin tie niin moni asia on sellaisen ihmisen elämässä pielessä.

• Huumeet pois
        acim la i ne n kirjoitti:

en muusta iloani saa,

järkyttävää tuo vanhoillislestojen kessuttelu. Ja vielä uskovia väittävät olevansa.

• Oulunsalo. kirjoitti:

Jumala ne synnit opetuksemme mukaan antaa anteeksi. Raamatun opetuksen mukaan uskovainen voi saarnata syntejä anteeksi, Jeesuksen käskystä ja voimasta. Tätä valtaa (Pyhän hengen virkaa) ei ole eriseuroilla ja väärillä hengellisyyksillä.

Sen ei tokikaan tarvitse olla VL:ä, vaan joilla on elävä usko.

• acim la i ne n kirjoitti:

en muusta iloani saa,

, en halua istua siellä..

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

Jumala ne synnit opetuksemme mukaan antaa anteeksi. Raamatun opetuksen mukaan uskovainen voi saarnata syntejä anteeksi, Jeesuksen käskystä ja voimasta. Tätä valtaa (Pyhän hengen virkaa) ei ole eriseuroilla ja väärillä hengellisyyksillä.

Sen ei tokikaan tarvitse olla VL:ä, vaan joilla on elävä usko.

"Raamatun opetuksen mukaan uskovainen voi saarnata syntejä anteeksi, Jeesuksen käskystä ja voimasta."

Jumala ei voi suoraan antaa syntejä anteeksi vaan se tapahtuu aina ihmisen kautta. Tätä oppia Raamattu ei tunne.

Älä viitsi syyttää minua vääristelystä, kun kerron teidän opeistanne. Sano mieluummin, että vl-opit vääristelevät Raamatun oppeja. Silloin ilmaisu on kohdallaan.

• acim la i ne n
        weha kirjoitti:

, en halua istua siellä..

..se että tupakoimista pidetään syntinä?

• tajuaa
        Oulunsalo. kirjoitti:

"7. Ja Kuusin pojat olivat Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan."

lapsikin, mutta sinulle taitaa olla hakusessa koko Raamatun tuntemus!

• sinä
        Oulunsalo. kirjoitti:

koskaan mitä sinulle kirjoitetaan. Olet saanut rautaisen annoksen oikeaa evankeliumia mm. nimimerkki munkilta. Mutta et ilmeisesti opi mitään.

Lue ja ajattele, äläkä hoe. Äläkä tahallaan vääristele! Kaikki täällä näkee että sinä väännät ja käännät ja kiemurtelet.

Painaako omaatuntoasi?

• Oulunsalo.
        sinä kirjoitti:

koskaan mitä sinulle kirjoitetaan. Olet saanut rautaisen annoksen oikeaa evankeliumia mm. nimimerkki munkilta. Mutta et ilmeisesti opi mitään.

Lue ja ajattele, äläkä hoe. Äläkä tahallaan vääristele! Kaikki täällä näkee että sinä väännät ja käännät ja kiemurtelet.

Painaako omaatuntoasi?

pystynyt millään tavalla kumoamaan sitä, mitä kirjoitin aiemmin. En ihmettele.

Jotakin munkkia vain tarjosit. En juo munkkikahveja enää näin myöhään.

• Oulunsalo. kirjoitti:

"Raamatun opetuksen mukaan uskovainen voi saarnata syntejä anteeksi, Jeesuksen käskystä ja voimasta."

Jumala ei voi suoraan antaa syntejä anteeksi vaan se tapahtuu aina ihmisen kautta. Tätä oppia Raamattu ei tunne.

Älä viitsi syyttää minua vääristelystä, kun kerron teidän opeistanne. Sano mieluummin, että vl-opit vääristelevät Raamatun oppeja. Silloin ilmaisu on kohdallaan.

Lue:

...Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20. Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

• acim la i ne n kirjoitti:

..se että tupakoimista pidetään syntinä?

tupakkaa? Olenko sanonut kannattavani edes sitä?

huoh,,,sinua.

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

Lue:

...Yhtäkkiä Jeesus seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!"
        20. Tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja kylkensä. Ilo valtasi opetuslapset, kun he näkivät Herran.
        Joh.20:21. Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät."
        22. Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki.
        23. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."

kohden tuossa mainitaan, että ihmisen kautta syntien anteeksi saaminen on AINOA TAPA ja että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi?

Kopioitko ystävällisesti sen kohdan tähän jatkoksi.

• Oulunsalo. kirjoitti:

kohden tuossa mainitaan, että ihmisen kautta syntien anteeksi saaminen on AINOA TAPA ja että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi?

Jeesus antoi vallan omilleen antaa syntejä anteeksi. Ne jotka eivät näin opeta, ovat eriseuroja ja eriseuroja on Raamatussa käsketty karttamaan, joten he eivät tietenkään voi antaa syntejä anteeksi. Ymmärrän, että eriseuranen on myös sama kuin epäuskoinen. Eipä niillä loppujen lopuksi eroja ole.

Tämä Pyhän Hengen virka on siis hänen omillaan: 8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

Jeesus antoi vallan omilleen antaa syntejä anteeksi. Ne jotka eivät näin opeta, ovat eriseuroja ja eriseuroja on Raamatussa käsketty karttamaan, joten he eivät tietenkään voi antaa syntejä anteeksi. Ymmärrän, että eriseuranen on myös sama kuin epäuskoinen. Eipä niillä loppujen lopuksi eroja ole.

Tämä Pyhän Hengen virka on siis hänen omillaan: 8. Miksi ei siis paljoa enemmin sillä viralla, joka hengen antaa, pitäisi kirkkaus oleman?

Kopioit kommentin "Sinä epäuskoinen" alle tietyn kohdan Raamatusta. Siinä todetaan YKSI TAPA syntien anteeksi antamiselle.

Pyydän uudelleen sinua kopioimaan tähän jatkoksi sen kohdan Raamatusta, jossa todetaan, että tuo kohta kertoo AINOAN TAVAN eli että syntien anteeksi antaminen tapahtuu AINA ihmisen kautta ja että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi.

Minä ja moni muu odotamme mielenkiinnolla.

• puolestasi
        Oulunsalo. kirjoitti:

ystävällisesti tähän sen paikan Raamatusta, missä sanotaan, että ihmisen kautta syntien anteeksi saaminen ei ole AINOA TAPA ja että Jumala antaa suoraan taivaasta syntejä ihmisille anteeksi.

• Oulunsalo. kirjoitti:

Kopioit kommentin "Sinä epäuskoinen" alle tietyn kohdan Raamatusta. Siinä todetaan YKSI TAPA syntien anteeksi antamiselle.

Pyydän uudelleen sinua kopioimaan tähän jatkoksi sen kohdan Raamatusta, jossa todetaan, että tuo kohta kertoo AINOAN TAVAN eli että syntien anteeksi antaminen tapahtuu AINA ihmisen kautta ja että Jumala ei pysty suoraan antamaan syntejä anteeksi.

Minä ja moni muu odotamme mielenkiinnolla.

eriseuraset ja epäuskoiset ovat jo suljettu Raamatulla pois...eipä sinne jääkkään kuin Pyhänhengen virka...sillä pustavi kuolettaa...Mutta se on Henki se, joka eläväksi tekee...

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

eriseuraset ja epäuskoiset ovat jo suljettu Raamatulla pois...eipä sinne jääkkään kuin Pyhänhengen virka...sillä pustavi kuolettaa...Mutta se on Henki se, joka eläväksi tekee...

esittämään sellaista kohtaa Raamatusta, jonka mukaan syntien anteeksi antaminen tapahtuu aina toisen ihmisen kautta.

Niin arvelinkin, koska sellaista kohtaa ei ole Raamatussa.

• Oulunsalo. kirjoitti:

esittämään sellaista kohtaa Raamatusta, jonka mukaan syntien anteeksi antaminen tapahtuu aina toisen ihmisen kautta.

Niin arvelinkin, koska sellaista kohtaa ei ole Raamatussa.

siitä on faktaa tullut, että Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä. Ei tarvita muuta sekaoppia.

• puolestasi kirjoitti:

ystävällisesti tähän sen paikan Raamatusta, missä sanotaan, että ihmisen kautta syntien anteeksi saaminen ei ole AINOA TAPA ja että Jumala antaa suoraan taivaasta syntejä ihmisille anteeksi.

Avaimet ja sen valta

Luther kirjoittaa "Avaimet" kirjassaan, että tuo on väärää opetusta, että ensin päästettäisiin taivaassa ja sitten vasta maan päällä:

"Kristus ei sano: mitä minä sidon ja päästän taivaassa, se on teidänkin sidottava ja päästettävä maan päällä, kuten harha-avaimen opettajat uskottelevat. Koska saisimme tietää, mitä Jumala sitoo tai päästää taivaassa?

Emme koskaan, ja niin muodoin avaimet olisivat turhat, eikä niistä olisi mitään hyötyä.

Vaan näin hän sanoo: kun te sidotte ja päästätte maan päällä, niin tahdon minä samalla sitoa ja päästää taivaassa. Mitä te sidotte ja päästätte (sanon minä), sitä en minä tahdo enää sitoa enkä päästää, vaan se on oleva sidottu ja päästetty ilman minun sitomistani ja päästämistäni; minun ja teidän tekonne on oleva yksi ja sama teko, eikä kaksi eri tekoa; minun ja teidän avaimenne ovat yhdet ja samat avaimet, eivät kaksi eri avainta. Näin Kristus velvoittaa ja sitoo itsensä meidän työhömme."

...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).

• Oulunsalo.
        puolestasi kirjoitti:

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Usko Kristukseen tuo mukanaan sielun pelastuksen. Oheisen ns. pienoisevankeliumin mukaan usko Kristukseen tuo muassaan iankaikkisen elämän. Silloin on myöskin oltava synnit anteeksi.

Siis USKO KRISTUKSEEN tuo sekä syntien anteeksiannon että sielun pelastumisen. Usko voi syntyä 1) yksin ollessa tai 2) toisen uskovaisen läsnä ollessa.

Vl-herätysliike pyrkii rajoittamaan Pyhän Hengen toimintaa niin, että Jumala ja Pyhä Henki voivat toimia vain ihmisen kautta. Te veeällät siis pyritte sitomaan sekä Jumalan että Pyhän Hengen kädet toimimaan vain teidän pillinne mukaan.

Tuo on vaarallista opetusta.

• Oulunsalo. kirjoitti:

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Usko Kristukseen tuo mukanaan sielun pelastuksen. Oheisen ns. pienoisevankeliumin mukaan usko Kristukseen tuo muassaan iankaikkisen elämän. Silloin on myöskin oltava synnit anteeksi.

Siis USKO KRISTUKSEEN tuo sekä syntien anteeksiannon että sielun pelastumisen. Usko voi syntyä 1) yksin ollessa tai 2) toisen uskovaisen läsnä ollessa.

Vl-herätysliike pyrkii rajoittamaan Pyhän Hengen toimintaa niin, että Jumala ja Pyhä Henki voivat toimia vain ihmisen kautta. Te veeällät siis pyritte sitomaan sekä Jumalan että Pyhän Hengen kädet toimimaan vain teidän pillinne mukaan.

Se, että pelastumme yksin uskon kautta, ei kerro miten usko syntyy: "Usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Jumalan sanan kautta"

...Niin oli myös tuossa antamassasi kohdassa.

• puolestasi
        Oulunsalo. kirjoitti:

"Usko voi syntyä 1) yksin ollessa"

tuohon tuon yksin ollessa? Se on sinun omaa päättelyäsi. Nikodemushan oli Jeesuksen seurassa ja Jeesus saarnasi uskoa, mutta Nikodemus ei uskonut. Äläpä lisäile Raamatun sanomaan omia juttujasi. Jumalan tykö ei pääse "keittiön kautta".

• Oulunsalo.
        puolestasi kirjoitti:

"Usko voi syntyä 1) yksin ollessa"

tuohon tuon yksin ollessa? Se on sinun omaa päättelyäsi. Nikodemushan oli Jeesuksen seurassa ja Jeesus saarnasi uskoa, mutta Nikodemus ei uskonut. Äläpä lisäile Raamatun sanomaan omia juttujasi. Jumalan tykö ei pääse "keittiön kautta".

"Äläpä lisäile Raamatun sanomaan omia juttujasi. Jumalan tykö ei pääse "keittiön kautta"."

Te vanhoillislestadiolaiset opetatte tosiaankin, että Jumalan tykö voi mennä vain rauhanyhdistyksen/vanhoillislestadiolaisen kautta.

Valtavaa omahyväisyyttä ja harhaa!

Raamattu ei opeta missään kohden sellaista oppia, että usko Kristukseen voi syntyä vain toisen ihmisen läsnä ollessa. Kun ihminen nöyrtyy Jumalansa edessä, haluaa saada syntinsä anteeksi ja janoaa omalle kohdalleen sitä pelastustarjousta, jota Jumala tarjoaa jokaiselle ihmiselle, niin tässä tapahtumassa ei tarvita pakolliseksi kyytipojaksi mukaan toista ihmistä.

Raamattu ei opeta ns. kahden pakollisen välimiehen oppia. Vl-herätysliike opettaa ns. kahden pakollisen välimiehen oppia.

Kumman tahon oppia sinä lukija haluat uskoa?

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

siitä on faktaa tullut, että Jumalan vanhurskaus siirtyy uskosta uskoon, josta vanhurskas on elävä. Ei tarvita muuta sekaoppia.

tässä ketjussa synergismeistä ja sekaopeista hämätäksesi lukijoita.

Sen sijaan et kyennyt kahdesta pyynnöstäni huolimatta esittämään Raamatusta sellaista kohtaa, joka sanoo, että syntien anteeksi antaminen tapahtuu AINA ihmisen kautta ja että Jumala ei kykene antamaan suoraan syntejä anteeksi.

Tällaista ihmisoppia vl-herätysliike opettaa.

• no smoke

en muusta iloani saa,

Voi että purskahdin nauruun lukiessani tuon virsivärssyn. Voisiko joku uskalikko ensi kesän seuviseuroissa kirjoittaa tuon värssyn sopivan tilaisuuden hetkellä tupakkakioskin seinään tussilla.
        Voisi herättää suurta hilpeyttä.
        Acim la i ne n, voisitko sinä tehdä tämän hyvän palveluksen, että tämä ihana teksti saataisiin sinne tupakkikopin seinään.

• Sotkamo
        no smoke kirjoitti:

Voi että purskahdin nauruun lukiessani tuon virsivärssyn. Voisiko joku uskalikko ensi kesän seuviseuroissa kirjoittaa tuon värssyn sopivan tilaisuuden hetkellä tupakkakioskin seinään tussilla.
        Acim la i ne n, voisitko sinä tehdä tämän hyvän palveluksen, että tämä ihana teksti saataisiin sinne tupakkikopin seinään.

Värssyn viereen voisi laittaa nuorekkaan Maurin kuva ja tervehdys suviseuraväelle. Maurin kuva löytyy, kun klikkaat oheista linkkiä ja kelaat sieltä jonkin verran alaspäin.

http://www.silikonitieto.net/artikkeli_haku.phtml?arID=235&ID=27

• olevan Raamatun
        Oulunsalo. kirjoitti:

"Äläpä lisäile Raamatun sanomaan omia juttujasi. Jumalan tykö ei pääse "keittiön kautta"."

Te vanhoillislestadiolaiset opetatte tosiaankin, että Jumalan tykö voi mennä vain rauhanyhdistyksen/vanhoillislestadiolaisen kautta.

Valtavaa omahyväisyyttä ja harhaa!

Raamattu ei opeta missään kohden sellaista oppia, että usko Kristukseen voi syntyä vain toisen ihmisen läsnä ollessa. Kun ihminen nöyrtyy Jumalansa edessä, haluaa saada syntinsä anteeksi ja janoaa omalle kohdalleen sitä pelastustarjousta, jota Jumala tarjoaa jokaiselle ihmiselle, niin tässä tapahtumassa ei tarvita pakolliseksi kyytipojaksi mukaan toista ihmistä.

Raamattu ei opeta ns. kahden pakollisen välimiehen oppia. Vl-herätysliike opettaa ns. kahden pakollisen välimiehen oppia.

Kumman tahon oppia sinä lukija haluat uskoa?

..tuntemusta sinullakaan.?? Mutta kuinka voi toinen sokea toista sokeaa taluttaa?

Raamatussa on useita vertauksia siitä miten ihminen autuaaksi tulee, ja aina on ollut uskovainen ihminen siinä mukana!

• Näkevä
        olevan Raamatun kirjoitti:

..tuntemusta sinullakaan.?? Mutta kuinka voi toinen sokea toista sokeaa taluttaa?

Raamatussa on useita vertauksia siitä miten ihminen autuaaksi tulee, ja aina on ollut uskovainen ihminen siinä mukana!

kohden Raamattua ei sanota, että ihminen voi tulla uskoon vain silloin, kun joku toinen henkilö on paikalla.

Sen sijaan monessa kohdin Raamattua sanotaan, että usko Jeesukseen pelastaa. Toista ihmistä ei tarvita pakolliseksi kyynäräkepiksi. Se on SRK:n oma oppi ja oma jippo.

• Metsuri
        weha kirjoitti:

**Ei tarvita muuta sekaoppia.**

vaihtoi nimimerkkiä, mutta sekaopit pysyvät kuin pahka puussa.

• Raamatun tieto
        Näkevä kirjoitti:

kohden Raamattua ei sanota, että ihminen voi tulla uskoon vain silloin, kun joku toinen henkilö on paikalla.

Sen sijaan monessa kohdin Raamattua sanotaan, että usko Jeesukseen pelastaa. Toista ihmistä ei tarvita pakolliseksi kyynäräkepiksi. Se on SRK:n oma oppi ja oma jippo.

sinulla, voisin laitta monta Raamatun paikkaa jossa on uskovainen toinen ihminen julistamassa evankeliumia. Apt.8: 26-40, Apt. 9;1-19 , Apt.10
        Luuk. 15:11-24 Vertaus miehestä joka osti koko pellon, kun löysi aarteen pellosta.

Jeesus jätti omille opetuslapsilleen tehtävän. Minkä te päästätte maanpäällä,se on päästetty Taivaassa. Joten siinä tarvitaan toista uskovaista ihmista julistamassa tämän anteeksiantavan evankeliumin saarnan.

• niin sitä pitää
        Sotkamo kirjoitti:

Värssyn viereen voisi laittaa nuorekkaan Maurin kuva ja tervehdys suviseuraväelle. Maurin kuva löytyy, kun klikkaat oheista linkkiä ja kelaat sieltä jonkin verran alaspäin.

Oi Mauri, teeppä se ensi kesänä siellä Sotkamossa.
        Parempaa tupakkavalistusta ei olekkaan.

KUnhan selviää ensi kesän suviseuroja järjestävän organisaation yhdyshenkilöt, täytyy heille viestittää, ettei tupakkikioskia saa laittaa seurakentälle keskeiseen paikkaan.

Myös lehdistöä on informoitava, että ne tekisivät juttua suviseuratupakoinnista.

• Näkevä
        Raamatun tieto kirjoitti:

sinulla, voisin laitta monta Raamatun paikkaa jossa on uskovainen toinen ihminen julistamassa evankeliumia. Apt.8: 26-40, Apt. 9;1-19 , Apt.10
        Luuk. 15:11-24 Vertaus miehestä joka osti koko pellon, kun löysi aarteen pellosta.

Jeesus jätti omille opetuslapsilleen tehtävän. Minkä te päästätte maanpäällä,se on päästetty Taivaassa. Joten siinä tarvitaan toista uskovaista ihmista julistamassa tämän anteeksiantavan evankeliumin saarnan.

tiettyjä esimerkkejä Raamatusta. Tänäkin päivänä julistetaan evankeliumia ja ihmisiä tulee uskoon toisten ihmisten läsnä ollessa.

Mutta missään kohden Raamattua ei sanota, että ihminen voi tulla uskoon vain silloin, kun joku toinen henkilö on paikalla.

• pakkula
        Oulunsalo. kirjoitti:

tässä ketjussa synergismeistä ja sekaopeista hämätäksesi lukijoita.

Sen sijaan et kyennyt kahdesta pyynnöstäni huolimatta esittämään Raamatusta sellaista kohtaa, joka sanoo, että syntien anteeksi antaminen tapahtuu AINA ihmisen kautta ja että Jumala ei kykene antamaan suoraan syntejä anteeksi.

Tällaista ihmisoppia vl-herätysliike opettaa.

Milloin Jumala tai Jeesus on antanut synnit suoraan anteeksi sen jälkeen, kun tapahtui ristin ryövärin armo. En ole raamatusta paikkaa löytänyt, ei sitä ole toisetkaan minulle esittäneet, pyynnöistä huolimatta.

Kun Jumala Jeesuksen kautta on armojärjestyksensä asettanut, Hän toimii sen mukaisesti, vain sen mukaisesti. Ei sen tähden, ettei Jumala kykenisi, vaan siksi, että Hän ei armojärjestystään muuta.

Kun Jumala on saarnauttamansa hullutuksen (tyhmän saarnan) kautta nähnyt hyväksi armahtaa niitä jotka sen uskovat, meidän on turvalista ottaa se synninpäästö vastaan ja tehdä matkaa armahdettuina Jumalan lapsina.

• Raamatusta
        Raamatun tieto kirjoitti:

Sinä, kuten kaikki muutkin v-lestadiolaiset lainaatte Raamatusta vain niitä jakeita, joita saarnaajat toistavat seuroissa kerrasta toiseen uskotellessaan, että tarvitaan v-lestadiolainen välimieheksi ihmisen ja Jumalan välille, vaikka Raamatun mukaan on vain yksi välimies, Jeesus Kristus.

• Näkevä
        Raamatusta kirjoitti:

Sinä, kuten kaikki muutkin v-lestadiolaiset lainaatte Raamatusta vain niitä jakeita, joita saarnaajat toistavat seuroissa kerrasta toiseen uskotellessaan, että tarvitaan v-lestadiolainen välimieheksi ihmisen ja Jumalan välille, vaikka Raamatun mukaan on vain yksi välimies, Jeesus Kristus.

pääsee harhaoppien makuun, niin joidenkin on hyvin vaikea irrottautua niistä.

• Raamatusta
        Näkevä kirjoitti:

Joku vl kirjoitti jossain televisiokeskustelussa television hypnotisoivasta vaikutuksesta, mutta vl-herätysliike on mielestäni mitä suurinta hypnoosia. Suljetussa, muurein ympäröidyssä (kuvaannollisesti) tilassa kaksi-kolme kertaa viikossa saarnataan vain vl-herätysliikkeeseen kuuluvat uskovaisiksi samoin sanakääntein.

Ei ole siis mikään ihme, että tämä eristäytynyt joukko on luuloissaan ainoita oikeita Jumalalle kelpaavia kristittyjä.

• Oulunsalo.
        pakkula kirjoitti:

Milloin Jumala tai Jeesus on antanut synnit suoraan anteeksi sen jälkeen, kun tapahtui ristin ryövärin armo. En ole raamatusta paikkaa löytänyt, ei sitä ole toisetkaan minulle esittäneet, pyynnöistä huolimatta.

Kun Jumala Jeesuksen kautta on armojärjestyksensä asettanut, Hän toimii sen mukaisesti, vain sen mukaisesti. Ei sen tähden, ettei Jumala kykenisi, vaan siksi, että Hän ei armojärjestystään muuta.

Kun Jumala on saarnauttamansa hullutuksen (tyhmän saarnan) kautta nähnyt hyväksi armahtaa niitä jotka sen uskovat, meidän on turvalista ottaa se synninpäästö vastaan ja tehdä matkaa armahdettuina Jumalan lapsina.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000013250549

• pakkula

• pakkula
        Raamatusta kirjoitti:

Joku vl kirjoitti jossain televisiokeskustelussa television hypnotisoivasta vaikutuksesta, mutta vl-herätysliike on mielestäni mitä suurinta hypnoosia. Suljetussa, muurein ympäröidyssä (kuvaannollisesti) tilassa kaksi-kolme kertaa viikossa saarnataan vain vl-herätysliikkeeseen kuuluvat uskovaisiksi samoin sanakääntein.

Ei ole siis mikään ihme, että tämä eristäytynyt joukko on luuloissaan ainoita oikeita Jumalalle kelpaavia kristittyjä.

Ei suinkaan, saarnat ovat monipuolisia, puhujan lahjoista riippuen asiaa valotetaan erilaisista tilanteista katsoen. Kertoo väitteesi vain sen, että jos olet kuunnellut, olet kuunnellut melkoisen suodattimen läpi. Kun olet jonkun ns fraasin kuullut, sitä olet miettinyt ja varsinainen sanoma jäi kuulematta. Tai ainakin ymmärtämättä.

• Raamatusta
        pakkula kirjoitti:

Ei suinkaan, saarnat ovat monipuolisia, puhujan lahjoista riippuen asiaa valotetaan erilaisista tilanteista katsoen. Kertoo väitteesi vain sen, että jos olet kuunnellut, olet kuunnellut melkoisen suodattimen läpi. Kun olet jonkun ns fraasin kuullut, sitä olet miettinyt ja varsinainen sanoma jäi kuulematta. Tai ainakin ymmärtämättä.

Olen kuunnellut näitä ns.fraaseja. Olivat sen verran tehokkaita, että kävivät hyvin siedätyshoidosta. Enää ei tule kuin joskus vähän näppylöitä. :)

• Näkevä
        Raamatusta kirjoitti:

on se, että vl-vanhemmat alkavat aivopestä lapsiaan heti tutti-iästä lähtien Raamatun vastaiseen "vain me" oppiin.

Minä pidän tätä viattomien lasten epäasiallisena ja raakana hengellisenä pahoinpitelynä.

• Sotkamo
        niin sitä pitää kirjoitti:

Oi Mauri, teeppä se ensi kesänä siellä Sotkamossa.
        Parempaa tupakkavalistusta ei olekkaan.

KUnhan selviää ensi kesän suviseuroja järjestävän organisaation yhdyshenkilöt, täytyy heille viestittää, ettei tupakkikioskia saa laittaa seurakentälle keskeiseen paikkaan.

Myös lehdistöä on informoitava, että ne tekisivät juttua suviseuratupakoinnista.

on vanhoillislestadiolainen.

• ...

Puhut ilmiselvästi itsestäsi ja kaltaisistasi.

• Kunhan kyselen
        ... kirjoitti:

Puhut ilmiselvästi itsestäsi ja kaltaisistasi.

sellainen Oulun ja vanhoillislestadiolaisten harhaoppeja palvova henkilö?

• tähän ja edelliseen
        no smoke kirjoitti:

Aika hyvin se oli ulkomuistista saneltu. Selvästikään ei kuitenkaan ollut virsikirja käytössä, se loppu nimittäin menee hieman toisin. Jos aiotte kirjoittaa sen johonkin seinään, niin tarkistakaa sitä ennen vielä kerran sanat!

• Oulunsalo. kirjoitti:

luettuna tämä saattaisi muistuttaa kielilläpuhista:

>"7. ... Seba, Havila, Sabta, Raema ja Sabteka. Ja Raeman pojat olivat Saba ja Dedan."...

• paavalista
        Oulunsalo. kirjoitti:

Olihan se raamatussakin, että ennen ku paavali rupes saarnaamaan, se vainos uskovaisia.. sit se sokeutu ja Jumala johdatti sen uskovaisen miehen luo (olikohan Ananias) ja se mies saarnasi sille synnit anteeksi. Ja sitten paavalista tuli uskovainen.

"kelle te synnit maan päällä anteeksi annatte, niille ne on myös taivaassa anteeksi annettu" ei tainnu mennä ihan sanasta sanaan mut jotain sinne päin=D

kommentoikaa! en väitä olevani paras raamatuntuntija, mutta tällasia kohtia on jostain jääny mieleen..

• paljon
        Oulunsalo. kirjoitti:

Mietin vaan, että mistä sulla on nuo "tiedot" meidän opeista? montako puhetta oot seuroissa istunut kuuntelemassa?

• Raamatusta
        paavalista kirjoitti:

Olihan se raamatussakin, että ennen ku paavali rupes saarnaamaan, se vainos uskovaisia.. sit se sokeutu ja Jumala johdatti sen uskovaisen miehen luo (olikohan Ananias) ja se mies saarnasi sille synnit anteeksi. Ja sitten paavalista tuli uskovainen.

"kelle te synnit maan päällä anteeksi annatte, niille ne on myös taivaassa anteeksi annettu" ei tainnu mennä ihan sanasta sanaan mut jotain sinne päin=D

kommentoikaa! en väitä olevani paras raamatuntuntija, mutta tällasia kohtia on jostain jääny mieleen..

"sit se sokeutu ja Jumala johdatti sen uskovaisen miehen luo (olikohan Ananias) ja se mies saarnasi sille synnit anteeksi."

ei saarnannut Saulukselle/Paavalille mitään syntejä anteeksi. Vl-herätysliike opettaa tämän asian tahallaan väärin tukeakseen omaa harhaoppiaan, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen henkilön kautta.

Tällaista oppia ei löydy Raamatusta.

• sama
        Raamatusta kirjoitti:

"sit se sokeutu ja Jumala johdatti sen uskovaisen miehen luo (olikohan Ananias) ja se mies saarnasi sille synnit anteeksi."

ei saarnannut Saulukselle/Paavalille mitään syntejä anteeksi. Vl-herätysliike opettaa tämän asian tahallaan väärin tukeakseen omaa harhaoppiaan, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen henkilön kautta.

Tällaista oppia ei löydy Raamatusta.

Eksyyköhän jo aiheesta..
        mutta apostoleitten teoissa on
        "Niin Ananias meni sinne ja tuli huoneeseen sisälle ja pani kätensä hänen päällensä, ja sanoi: rakas veljeni Saul! Se Herra lähetti minun, (Jesus, joka sinulle ilmestyi tiellä, jota vaelsit) että sinä saisit näkös jälleen, ja Pyhällä Hengellä täytettäisiin.
        18. Ja hänen silmistänsä putosivat kohta niinkuin suomukset, ja hän sai sillä hetkellä näkönsä jällensä, nousi ja kastettiin."

Mitä tekemistä tuolla Ananiaksella on koko asian kanssa? Miksei Jeesus suoraan antanut Saulille näköä takaisin ja täyttänyt Pyhällä Hengellä, kun sitä "välikättä" ei kerran tarvita?

• acim la i ne n
      • Väinö

vl-saarnaajat voivat päästellä puhujan paikalta puuta heinää ja se uppoaa kuulijoihin kuin häkä päähän.

Olen jopa kuullut sellaistakin, että jotkut vl-saarnaajat ovat varoittaneet ihmisiä lukemasta yksin Raamattua.

• acim la i ne n
        Väinö kirjoitti:

vl-saarnaajat voivat päästellä puhujan paikalta puuta heinää ja se uppoaa kuulijoihin kuin häkä päähän.

Olen jopa kuullut sellaistakin, että jotkut vl-saarnaajat ovat varoittaneet ihmisiä lukemasta yksin Raamattua.

..että varoittavat. Raamattua kun yksin lukee ja siinä samalla sydämensä tilaa tutkiskelee niin voi käydä niin kuin minullekin kävi, että Pyhä Henki nappaa lukijan puhutteluunsa. Yhtä-äkkiä Jumala onkin todellinen ja Jeesus läsnäoleva eikä mikään historian henkilö joka heitti Peralle avaimet ennenkuin häipyi.

Jos näin käy niin sellaisen lukijan silmissä menee vl-papeilta auktoriteetti ja elämän ohjat eivät olekaan enää heidän käsissään, vaan itsensä Pyhän Hengen.

• Väinö

..että varoittavat. Raamattua kun yksin lukee ja siinä samalla sydämensä tilaa tutkiskelee niin voi käydä niin kuin minullekin kävi, että Pyhä Henki nappaa lukijan puhutteluunsa. Yhtä-äkkiä Jumala onkin todellinen ja Jeesus läsnäoleva eikä mikään historian henkilö joka heitti Peralle avaimet ennenkuin häipyi.

Jos näin käy niin sellaisen lukijan silmissä menee vl-papeilta auktoriteetti ja elämän ohjat eivät olekaan enää heidän käsissään, vaan itsensä Pyhän Hengen.

vl-saarnaajille, jos vl-ihmiset alkaisivat omatoimisesti lukea Raamattua ja oivaltaisivat, millaista opetusta siellä on.

Siitä todennäköisesti seuraisi varsinainen kysymysten tulva vl-saarnaajille. Kysymysten, joihin ei olisi helppo löytää vastauksia.

• Väinö kirjoitti:

pidä paikkaansa. Usein VL-seuroissa kehotetaan lukemaan Raamttua.

mutu juttu, siis sinulla.

• Väinö kirjoitti:

vl-saarnaajille, jos vl-ihmiset alkaisivat omatoimisesti lukea Raamattua ja oivaltaisivat, millaista opetusta siellä on.

Siitä todennäköisesti seuraisi varsinainen kysymysten tulva vl-saarnaajille. Kysymysten, joihin ei olisi helppo löytää vastauksia.

on niin, että epäuskoiset kyselee ja uskomassa oleva uskoo Vapahtajaansa.

• Väinö
        weha kirjoitti:

pidä paikkaansa. Usein VL-seuroissa kehotetaan lukemaan Raamttua.

mutu juttu, siis sinulla.

käynyt kaikissa Suomen rauhanyhdistyksissä kuuntelemassa puheita?

Vai oliko kommenttisi pelkkää mutu-tietoa?

• pakkula

On niitä luettukin, yksi on kohta irtolehtinä, se keskikokoinen, kädessä pidettävän kokoinen. Yksi on pieni, kulkee taskussakin. Ostin pyhäkoulutyötä varten. Viimeistä käännöstä on yksi, hyvä että ostin sen, on taittokannet. Helppo ottaa mukaan tarvittaessa. Yksi iso tavallinen Biblia, ýksi kuvaraamattu. Vanha huutokaupassa tullut uusi testamentti ja psalmit, jota luin poikasena.

Tarpeeseen ja käyttöön ostettu kaikki, ei keräilykappaleiksi.

Täällä tosiaan pilkataan meitä, kiitos acimlainen, Oulunsalo ynnä muut. Pilkkaa ja vääristelyä täältä saan osakseni,samoin monet ystäväni. ON TÄMÄ MELKOINEN VANHOILLISLESTADIOLAINEN keskustelupalsta. Miten täällä voi keskustella asiallisesti, kun kaikki sanat väännetään päinvastaiseksi. Minuakin on syytetty tupakanpoltosta, vaikka inhoan tupakkaa sydämeni pohjasta. Enemmän kuitenkin inhoan tuota tupakkatupakkatupakka tupakka tuputusta.

• Oulunsalo.
        pakkula kirjoitti:

On niitä luettukin, yksi on kohta irtolehtinä, se keskikokoinen, kädessä pidettävän kokoinen. Yksi on pieni, kulkee taskussakin. Ostin pyhäkoulutyötä varten. Viimeistä käännöstä on yksi, hyvä että ostin sen, on taittokannet. Helppo ottaa mukaan tarvittaessa. Yksi iso tavallinen Biblia, ýksi kuvaraamattu. Vanha huutokaupassa tullut uusi testamentti ja psalmit, jota luin poikasena.

Tarpeeseen ja käyttöön ostettu kaikki, ei keräilykappaleiksi.

Täällä tosiaan pilkataan meitä, kiitos acimlainen, Oulunsalo ynnä muut. Pilkkaa ja vääristelyä täältä saan osakseni,samoin monet ystäväni. ON TÄMÄ MELKOINEN VANHOILLISLESTADIOLAINEN keskustelupalsta. Miten täällä voi keskustella asiallisesti, kun kaikki sanat väännetään päinvastaiseksi. Minuakin on syytetty tupakanpoltosta, vaikka inhoan tupakkaa sydämeni pohjasta. Enemmän kuitenkin inhoan tuota tupakkatupakkatupakka tupakka tuputusta.

"Täällä tosiaan pilkataan meitä, kiitos acimlainen, Oulunsalo ynnä muut."

mitä olen pilkannut.

• on IOK

Varmaan osaan Raamattuni siinä kuin sinäkin. Sinä puhut vasten parempaa tietoasi.

Parjata sinä kyllä osaat, se onkin teidän uskollenne sopivaa????

• kirjoituksesi
        Oulunsalo. kirjoitti:

"Täällä tosiaan pilkataan meitä, kiitos acimlainen, Oulunsalo ynnä muut."

mitä olen pilkannut.

ovat olleet vl-ä pilkkaavia kirjoituksia, niin kauan kuin olen niitä täällä palstalla lukenut!

Siinä voi pilkka tulla omaan nilkkaan sitten kun se viimeinen oikeudenkäyni käydään!

• olleet
        kirjoituksesi kirjoitti:

ovat olleet vl-ä pilkkaavia kirjoituksia, niin kauan kuin olen niitä täällä palstalla lukenut!

Siinä voi pilkka tulla omaan nilkkaan sitten kun se viimeinen oikeudenkäyni käydään!

ehtaa 'melperimäistä' hapatusta.

• käy tällä

palstalla keskustelua itsensä kanssa. ainakin tuo wäinö = acimlaine. luultavasti useampi muukin kommentti.

tyypillistä acimlaineen uskoa. viimeksi kokeili Sunin teksteillä lyödä, nyt uudet kujeet.

Admata ja acimlaine ja melperi1, erityisesti 2 jälkimmäistä ovat näiden sivustojen pahimmat saastat. eivät sen vuoksi ettemmekö ole usein helposti osoittaneet heidän teesinsä vääriksi, vaan siksi että he kirjoittavat 50% tämän palstan viesteistä ja ne ovat poikkeuksetta erittäin TUOMIOhenkisiä.

Siis toisin kuin useimpien Vl:ien viestit.

• Oulunsalo.
        kirjoituksesi kirjoitti:

kuvannut vl-oppeja. Ovatko ne sinun mielestä pilkkaa Raamatun valossa?

• Väinö kirjoitti:

käynyt kaikissa Suomen rauhanyhdistyksissä kuuntelemassa puheita?

Vai oliko kommenttisi pelkkää mutu-tietoa?

kaikissa aivan sama...

• Oulunsalo. kirjoitti:

kuvannut vl-oppeja. Ovatko ne sinun mielestä pilkkaa Raamatun valossa?

kuten aina...

• Oulunsalo.
        weha kirjoitti:

kuten aina...

kuvaamani vl-opit ovat mielestäsi pilkkaa, niin asia on sitten niin.

Itse olen hyvin pitkälle samaa mieltä tietyistä vl-opeista - mm. "vain me" ja muutama muu oppi.

• Oulunsalo. kirjoitti:

Itse olen hyvin pitkälle samaa mieltä tietyistä vl-opeista - mm. "vain me" ja muutama muu oppi.

sinä pilkkaat, vaikka sinulle on asia kerrottu.

• ihan totta
        Väinö kirjoitti:

Saarnamiehen puheita ei saa kyseenalaistaa, sillä hänhän puhuu Jumalan Sanaa eli on kaikkitietävä. Näin minä sen ymmärsin liikkeessä ollessani (n. 20-vuotiaaksi olin, vuoteen 1999 asti).

Olen joskus miettinyt, millaista on elää ja kasvaa sellaisessa perheessä, jossa isä on saarnaaja eli kaikkitietävä Jumalan Sanan äänitorvi. Onneksi oma isäni ei ole puhuja.

• käy tällä kirjoitti:

palstalla keskustelua itsensä kanssa. ainakin tuo wäinö = acimlaine. luultavasti useampi muukin kommentti.

tyypillistä acimlaineen uskoa. viimeksi kokeili Sunin teksteillä lyödä, nyt uudet kujeet.

Admata ja acimlaine ja melperi1, erityisesti 2 jälkimmäistä ovat näiden sivustojen pahimmat saastat. eivät sen vuoksi ettemmekö ole usein helposti osoittaneet heidän teesinsä vääriksi, vaan siksi että he kirjoittavat 50% tämän palstan viesteistä ja ne ovat poikkeuksetta erittäin TUOMIOhenkisiä.

• käy tällä kirjoitti:

• acim la i nen
        käy tällä kirjoitti:

Acim la i ne n EI ole sama kuin Väinö.

• uskomme Raamatun
        Oulunsalo. kirjoitti:

opetuksen mukaan, Eli luehan sieltä, kuinka Jeesus antoi opille opetuslapsilleen "viran sovinnosta saarnata" Ei siis kenellekkään muille. Onko sinun mielestäsi kaikki maailman uskonnot samanhenkisiä mitä Jeesus opetti?

Raamatun mukaan on vain yhdenkaltainen usko ja oppi!

• melperi on taas
        Melperi1 kirjoitti:

..vauhdissa. Sääli kun on noin omanvanhurskauden sokaisema.

• acim lainen
        on IOK kirjoitti:

Varmaan osaan Raamattuni siinä kuin sinäkin. Sinä puhut vasten parempaa tietoasi.

Parjata sinä kyllä osaat, se onkin teidän uskollenne sopivaa????

..puolustella tupakointia ja harhaoppeja?

• melperi on taas kirjoitti:

..vauhdissa. Sääli kun on noin omanvanhurskauden sokaisema.

Omavanhurskas on sellainen henkilö/herätysliike, joka ei halua nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle. Se ei yksinkertaisesti sovi omavanhurskaalle. Hänen pitää rakentaa omat Raamatusta poikkeavat oppinsa. Hänen pitää myös rakentaa itselleen oma kultavasikkainen jalusta, josta hän huutaa silmät salamaa iskien maailman kaikille muille elävässä uskossa oleville paitsi oman omavanhurskaan herätysliikkeensä jäsenille:

"Tehkää parannus! Olette matkalla kadotukseen ja tulimereen!"

Samalta kultavasikkaiselta jalustaltaan hän saattaa tiedoksi kaikille kansakunnille:

1. Vain ME kelpaamme Jumalalle.

2. Vain ME voimme antaa syntejä anteeksi.

3. Ilman MEITÄ ei kukaan voi pelastua.

4. Vain MEILLÄ on Pyhä Henki.

Jumalaa me emme tarvitse näissä puuhissa.

Tällaisten oppien rakentamisen taustana on OMAVANHURSKAUS, VALTAVA HENGELLINEN YLPEYS, TOTAALINEN NÖYRTYMÄTTÖMYYS ja EHDOTON PIITTAAMATTOMUUS iäti kestävästä Jumalan sanasta.

Mitä Jumalan sana sanoo näistä omavanhurskauden liemessä uiskentelevista KULTAVASIKKAKEKKULOIJISTA?

1.Piet. 5:5

"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon".

Mihin Jumalan sana kehottaa ihmislasta suhteessa Jumalaan? Kehottaako se ihmistä opeissaan syrjäyttämään Jumalan syntien anteeksi antajana ja sielun pelastajana sekä ottamaan nämä roolit itselleen?

1.Piet. 5:6

"6. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi"

• Väinö
        acim la i nen kirjoitti:

Acim la i ne n EI ole sama kuin Väinö.

arvailee. Siinähän sitä on heille ajankulua. Koulusta kuitenkin pinnaavat.

• älä viitsi :(
        Melperi1 kirjoitti:

Omavanhurskas on sellainen henkilö/herätysliike, joka ei halua nöyrtyä Jumalan väkevän käden alle. Se ei yksinkertaisesti sovi omavanhurskaalle. Hänen pitää rakentaa omat Raamatusta poikkeavat oppinsa. Hänen pitää myös rakentaa itselleen oma kultavasikkainen jalusta, josta hän huutaa silmät salamaa iskien maailman kaikille muille elävässä uskossa oleville paitsi oman omavanhurskaan herätysliikkeensä jäsenille:

"Tehkää parannus! Olette matkalla kadotukseen ja tulimereen!"

Samalta kultavasikkaiselta jalustaltaan hän saattaa tiedoksi kaikille kansakunnille:

1. Vain ME kelpaamme Jumalalle.

2. Vain ME voimme antaa syntejä anteeksi.

3. Ilman MEITÄ ei kukaan voi pelastua.

4. Vain MEILLÄ on Pyhä Henki.

Jumalaa me emme tarvitse näissä puuhissa.

Tällaisten oppien rakentamisen taustana on OMAVANHURSKAUS, VALTAVA HENGELLINEN YLPEYS, TOTAALINEN NÖYRTYMÄTTÖMYYS ja EHDOTON PIITTAAMATTOMUUS iäti kestävästä Jumalan sanasta.

Mitä Jumalan sana sanoo näistä omavanhurskauden liemessä uiskentelevista KULTAVASIKKAKEKKULOIJISTA?

Mihin Jumalan sana kehottaa ihmislasta suhteessa Jumalaan? Kehottaako se ihmistä opeissaan syrjäyttämään Jumalan syntien anteeksi antajana ja sielun pelastajana sekä ottamaan nämä roolit itselleen?

1.Piet. 5:6

"6. Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi"

Sun on ihan turha potkia "tutkainta vastaan" tuolla paasaamisella menetät lopunkin uskottavuutesi. Olet suorastaan fanaatikko.

• älä viitsi :( kirjoitti:

Sun on ihan turha potkia "tutkainta vastaan" tuolla paasaamisella menetät lopunkin uskottavuutesi. Olet suorastaan fanaatikko.

monia paatuneita omavanhurskaita vilkuttelijoita astelee viikottain rauhanyhdistyksen ovesta sisälle. Saarnan jälkeen onkin jo kiire laittaa tupakaksi, kun nikotiinin himo repii persuuksissa.

Sinä vaikutat aika nuorelta ja paatuneelta KUKKOPOJALTA. Toivotaan, että peli kohdallasi ei ole vielä kokonaan menetetty.

• Janatuinen
        ihan totta kirjoitti:

Saarnamiehen puheita ei saa kyseenalaistaa, sillä hänhän puhuu Jumalan Sanaa eli on kaikkitietävä. Näin minä sen ymmärsin liikkeessä ollessani (n. 20-vuotiaaksi olin, vuoteen 1999 asti).

Olen joskus miettinyt, millaista on elää ja kasvaa sellaisessa perheessä, jossa isä on saarnaaja eli kaikkitietävä Jumalan Sanan äänitorvi. Onneksi oma isäni ei ole puhuja.

rehellinen kommentti.

• :) :) :) :)
        Melperi1 kirjoitti:

monia paatuneita omavanhurskaita vilkuttelijoita astelee viikottain rauhanyhdistyksen ovesta sisälle. Saarnan jälkeen onkin jo kiire laittaa tupakaksi, kun nikotiinin himo repii persuuksissa.

Sinä vaikutat aika nuorelta ja paatuneelta KUKKOPOJALTA. Toivotaan, että peli kohdallasi ei ole vielä kokonaan menetetty.

No mutta, kukas se taas? hau hau :)

• itseäsi vastaan
        Melperi1 kirjoitti:

..eli TUOMITSET !!!

• :) :) :) :) kirjoitti:

No mutta, kukas se taas? hau hau :)

hyviä luita. Minä annan kissalle paistista jauhelihaa (aina joskus).

:))

• itseäsi vastaan kirjoitti:

..eli TUOMITSET !!!

Minä en tuomitse yhtään mitään. Minä kritisoin niitä lukuisia Raamatun vastaisia harhaoppeja, joita vanhoillislestadiolainen herätysliike opettaa.

Sen sijaan HIRVEÄLLÄ "vain me" opillaan vl-herätysliike leikkii Jumalaa. Se on leikkiä tulella.

Samanlaista TULELLA LEIKKIMISTÄ on se, että vl-herätysliike on opeillaan riistänyt Jumalalta oikeuden antaa syntejä anteeksi sekä lahjoittaa ihmiselle sielun pelastuksen. Olette VARASTANEET nuo oikeudet Jumalan kädestä.

Tietenkään taivas ei noteeraa Oulun PELLEILYÄ ja kaikki sujuu muiden ihmisten osalta Raamatun mukaisella tavalla. Olen kuitenkin varma siitä, että taivas jollakin tavalla noteeraa nuo ilmiselvät Jumalan sanaa vastaan keksityt opit ja hyökkäykset.

• yks vl
        Väinö kirjoitti:

Minusta on tosi mukavaa lukea välillä raamattua. ja ihan itsekseni! Vaikka iltalukemiseksi.
        Se vahvistaa uskoa.

• on acimlaineen.

Acimlaine teeskenteelee ja kirjoittaa useilla nimimerkeillä. Teuvo Suni on hänen oppi-isänsä!

Varsinainen uskovainen.

jätä vl:t rauhaan. heillä on sisäinen rauha. etsi itsellekin sellainen rauha, ettei tarvitse toisten uskosta kadehtia. kadehtiminen on nimittäin synti.

ja lopeta tämän palstan terrorisoiminen. Pakkula oli aivan oikeassa.

• acim la i nen

..tätä avausta.

• KGB
        acim la i nen kirjoitti:

..tätä avausta.

osumatarkkuus on suorastaan surkeaa luokkaa.

• oulunsalolainen

= acimlaine.

Kuten 80% tämän ketjun nimimerkeistä.

Että viitsii polttaa omaa aikaansa tällaiseen touhuun. Yhtään ainutta vl:ää et horjuta, päinvastoin sinä, Melperi ja Admata olette vanhoillisten parhaimpia ystäviä. Nimittäin karkotatte loputkin lukijat tältä palstalta omalla törppöilyllä.

• minäkin ajattelin

oikein ärsyttää, että kehtaa pelleillä. pilaa tämän palstan henkeä pahemman kerran.

• aciml ainen

Valehtelet.

• miksi noin kiivasta

puhetta?
      Teidät on näköjään aivopesty lestaadiolaisella
      pesuvedellä.
      Jokainen järkevä ihminen ei tunnusta
      lestaadiolaisten yksinoikeutta taivaaseen.
      Mahdatteko itsekkään vakavasti puhuen uskoa
      saarnamiestenne vakuutuksiin oppinne perusteista.
      kunhan nyt käytte seuroissanne tekopyhä ilme kasvoillanne.
      Ajatelkaa nyt vähän.- ainoa oikea usko!!!!
      Taivaassakin enkelit nauravat touhuillenne.
      Maailmassa on elänyt miljardeja ihmisiä ja
      te olette niin tyhmiä että kehtaatte väittää
      pientä Lestaadiuksen jälkeensä jättämää lahkoa
      taivaan perijöiksi.
      Sanon vielä että HALOOO.

• lähtenyt

"Sanon vielä että HALOOO."

soitellen sotaan sotimaan Jumalan lapsia vastaan.

• Ajatelkaa nyt vähän.- ainoa oikea usko!!!!

"Yksi hERRA, YKSI USKO, YKSI KASTE" (eF.4).

• Vl-misu
        weha kirjoitti:

Ajatelkaa nyt vähän.- ainoa oikea usko!!!!

"Yksi hERRA, YKSI USKO, YKSI KASTE" (eF.4).

Vastaa ja kerro se ossa mikä kahvila se on minne meet jos mä tuun mukaan?

• Enkelitkin

iloitsevat yhdestäkin joka parannuksen tekee! Jospa se asia kirkastuisi sinullekkin.

• Ampiainen

alkaa aina kuhina, kun veeälliä muistuttaa heidän monista Raamatun vastaisista opeistaan.

• Reppu ja reissumies
        Enkelitkin kirjoitti:

iloitsevat yhdestäkin joka parannuksen tekee! Jospa se asia kirkastuisi sinullekkin.

"Jospa se asia kirkastuisi sinullekkin."

muuten tiedät, että se ei ole kirkastunut avaajalle? Hänhän vain ihmetteli monen muun tavoin vanhoillislestadiolaisen herätysliikkeen ufomaista "vain me" harhaoppia.

• järjetön

Miksi taistelet täällä. Usko miten uskot ja anna muiden olla rauhassa. Lueppa juttus uudelleen ja mieti itseksesi miksi, miksi olet tällainen ja tällaista asiaa jauhat.

• Tuulahdus Oulusta

"ja hävetkää"

Ei kunnon vanhoillislestadiolainen osaa hävetä. Hän nostaa päänsä Jumalaa korkeammalle ja kuuluttaa sieltä: "Vain me olemme ainoita oikeita uskovaisia, vain me annamme synnit anteeksi, vain meidän kautta voi sielu pelastua".

Tuossa ei ole sijaa normaalille nöyryydelle ja vaatimattomuudelle.

• acim la i nen

Sunia on väitetty tällä palstalla minun oppi-isäkseni.

Tässä asiassa olen Sunin kanssa samaa mieltä:

Armo on ahtaan portin takana. Ihmisen pitää tehdä parannus Jumalan edessä, ei vilkutella vanhoillisille jos mielii taivaaseen päästä.

• ette siitä

portista mahdu sisälle, ainakaan noine omanvanhurkauden säkkienne kanssa.

Saatte sitten kyllä vilkutella viimeisellä tuomiolla vaikka kuinka ei auta.

Paras se on vaan täällä ajassa tehdä parannus, sillä se ei onnistu enään kuoleman jälkeen.
        Lue Lasarus tuonelassa, Raamatustasi

• PERHOnen
        ette siitä kirjoitti:

Paras se on vaan täällä ajassa tehdä parannus, sillä se ei onnistu enään kuoleman jälkeen.

• siellä...
        PERHOnen kirjoitti:

Raamatussa lukee, sillä millä sinä tuomitset tullaan sinut tuomitsemaan. On vain yksi tuomari ja se on Jumala.

Järkyttävää, että ihmiset saadaan oppimaan noin, että he sumeilematta maanpäällä julistavat kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei.

• neulansilmä
        ette siitä kirjoitti:

"Ja taas sanon minä teille: huokiampi on kamelin käydä neulan silmän lävitse, kuin rikkaan tulla Jumalan valtakuntaan."

Koivunevan Mauno aikanaan selitti tuota vertausta.
        Neulansilmäksi kutsuttiin Jerusalemin muurissa olevaa pientä porttia. Se oli niin pieni, kapea ja matala, että kamelilta oli riisuttava kaikki kuorma pois päältä, ja sen piti mennä polvillaan portista sisään.
        Kuormalla tarkoitetaan syntiä, epäuskoa, joka on rinnastettavissa myös rikkauteen, eli omavanhurskauteen.
        Polvistumisen vertaus kertoo nöyryydestä, joka kuvaa syntejään katuvan sieluntilaa. Ja sitä, että yksinkertainen parannussaarna kelpaa.

• Unijukka
        neulansilmä kirjoitti:

"Ja taas sanon minä teille: huokiampi on kamelin käydä neulan silmän lävitse, kuin rikkaan tulla Jumalan valtakuntaan."

Koivunevan Mauno aikanaan selitti tuota vertausta.
        Neulansilmäksi kutsuttiin Jerusalemin muurissa olevaa pientä porttia. Se oli niin pieni, kapea ja matala, että kamelilta oli riisuttava kaikki kuorma pois päältä, ja sen piti mennä polvillaan portista sisään.
        Kuormalla tarkoitetaan syntiä, epäuskoa, joka on rinnastettavissa myös rikkauteen, eli omavanhurskauteen.
        Polvistumisen vertaus kertoo nöyryydestä, joka kuvaa syntejään katuvan sieluntilaa. Ja sitä, että yksinkertainen parannussaarna kelpaa.

ihmisen sielun pelastumisen pakollinen edellytys ei ole vanhoillislestadiolaisen tai kenenkään muunkaan "parannussaarna".
        Jumala voi pelastaa henkilön vaikkapa yksin yövuoteella, kun sydän kääntyy Jumalan puoleen. Ei tarvitse odottaa aamuun, jotta ihmiset heräävät. Kuolema voi tulla vaikka ennen sitä.

Hölmöjä oppeja vanhoillislestadiolaisilla, kun opettavat olevansa Jumalaa suurempia.

• pakkula
        Unijukka kirjoitti:

ihmisen sielun pelastumisen pakollinen edellytys ei ole vanhoillislestadiolaisen tai kenenkään muunkaan "parannussaarna".
        Jumala voi pelastaa henkilön vaikkapa yksin yövuoteella, kun sydän kääntyy Jumalan puoleen. Ei tarvitse odottaa aamuun, jotta ihmiset heräävät. Kuolema voi tulla vaikka ennen sitä.

Hölmöjä oppeja vanhoillislestadiolaisilla, kun opettavat olevansa Jumalaa suurempia.

Palvelija vai Herra? Jeesus Kristus on meidän Herramme, me olemme vain vähäisiä palvelijoita. Tehtäväksemme on kuitenkin annettu tärkeä toimi: Pestä katuvien synnit pois ja pestä toinen toisemme jalkoja. Kiirastorstain iltana se esimerkki annettiin apostoleille. Suljettujen ovien takana annettiin lähetyskäsky: Menkää, opettakaa. Opettakaa noudattamaan kaikkea, mitä Minä olen teidän käskenyt noudattaa.
        Tämän kerran vielä vastaan, vaikka tiedänkin, ettei tämä avaudu sille puolen, se kuitenkin avautuu sitten, jos ja kun joskus saatte omistaa kóhdallenne tämän kalleimman evankeliumin.

• Unijukka
        pakkula kirjoitti:

Palvelija vai Herra? Jeesus Kristus on meidän Herramme, me olemme vain vähäisiä palvelijoita. Tehtäväksemme on kuitenkin annettu tärkeä toimi: Pestä katuvien synnit pois ja pestä toinen toisemme jalkoja. Kiirastorstain iltana se esimerkki annettiin apostoleille. Suljettujen ovien takana annettiin lähetyskäsky: Menkää, opettakaa. Opettakaa noudattamaan kaikkea, mitä Minä olen teidän käskenyt noudattaa.
        Tämän kerran vielä vastaan, vaikka tiedänkin, ettei tämä avaudu sille puolen, se kuitenkin avautuu sitten, jos ja kun joskus saatte omistaa kóhdallenne tämän kalleimman evankeliumin.

"Tämän kerran vielä vastaan, vaikka tiedänkin, ettei tämä avaudu sille puolen, se kuitenkin avautuu sitten, jos ja kun joskus saatte omistaa kóhdallenne tämän kalleimman evankeliumin."

ei ole syytä kenenkään ihmisen - ei uskovaisen eikä epäuskoisen - uskoa ja ottaa tosissaan.

Pimeyden valheoppi = ihminen voi saada syntinsä anteeksi vain toisen ihmisen kautta ja Jumala on kykenemätön antamaan synnit anteeksi suoraan ilman ihmisvälikättä.

• Oulunsalo.

"Mutta sinä,kerro vihdoinkin, milloin
      Kirjoittanut: pakkula 13.1.2006 klo 18.58

Milloin Jumala tai Jeesus on antanut synnit suoraan anteeksi sen jälkeen, kun tapahtui ristin ryövärin armo."

Jos henkilö on riittävän tehokkaasti aivopesty vl-harhaoppeihin, niin hän ei usko, vaikka kivet puhuisivat.

Sinä ja muut samaa valheoppia opettavat vanhoillislestadiolaiset tiedätte, kuinka monelle ja milloin Jumala on vuosisatojen aikana antanut synnit suoraan anteeksi.

Niinkö?

• pakkula

Pyysin vain yhtä esimerkkiä, milloin Jumala tai Jeesus on suoraan taivaasta antanut uskon ihmiselle, ilman uskovaisen suun kautta julistettua synninpäästöä. Jeesus sen julisti lihassa ollessaan ristillä ryövärille. Mikä on seuraava kerta, sitä kysyn, missä vastaus. Jos ensimmäinen tai yksikin kerta osoitetaan, muuta en pyydä.

Siis yksi esimerkki riittää, voit luetella myös kaikki, jos haluat.

• Vainö
        pakkula kirjoitti:

Pyysin vain yhtä esimerkkiä, milloin Jumala tai Jeesus on suoraan taivaasta antanut uskon ihmiselle, ilman uskovaisen suun kautta julistettua synninpäästöä. Jeesus sen julisti lihassa ollessaan ristillä ryövärille. Mikä on seuraava kerta, sitä kysyn, missä vastaus. Jos ensimmäinen tai yksikin kerta osoitetaan, muuta en pyydä.

Te vanhoillislestadiolaiset opetatte, että Jumala on luovuttanut syntien anteeksi antamisen kokonaan pois itseltään ja antanut sen teille. Te ette piittaa pätkääkään siitä, että Jeesus kehottaa Isä meidän -rukouksessa anomaan syntejä anteeksi suoraan Jumalalta. Te olette Isä meidän -rukouksenkin vääristelleet omaan korvasyyhyynne ja opetatte Jeesuksen tarkoittaneen, että ihmisen luokse on mentävä.

Joka yhtään on avannut Raamattua, tietää teidän oppienne olevan täysin järjettömiä. Älä suotta vastaa, että usko ei ole järjen asia. Tuo pitää toki paikkansa, mutta ei siitä huolimatta yksittäisen herätysliikkeen pidä täysin hulluja oppeja ruveta opettamaan.

ISÄ MEIDÄN -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä
        meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta
        ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen.

"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi"

• Peter
        pakkula kirjoitti:

Ap.T 9

32 Pietari kiersi paikkakunnalta toiselle ja tuli myös Lyddassa asuvien pyhien luo.
        33 Hän tapasi kaupungissa Aineas-nimisen miehen, joka oli halvaantunut ja oli ollut vuoteenomana kahdeksan vuotta.
        34 Pietari sanoi hänelle: "Jeesus Kristus parantaa sinut, Aineas! Nouse ja kokoa vuoteesi." Mies nousi heti. [Luuk. 5:24]
        35 Kaikki, jotka asuivat Lyddassa ja Saaronin tasangolla, näkivät hänet, ja he kääntyivät ja uskoivat Herraan

Tässä yksi esimerkki. Pietari ei julistanut kaikille Lyddalaisille ja Saaronilaisille synninpäästöä.

• Elävässä uskossa
        Peter kirjoitti:

Ap.T 9

32 Pietari kiersi paikkakunnalta toiselle ja tuli myös Lyddassa asuvien pyhien luo.
        33 Hän tapasi kaupungissa Aineas-nimisen miehen, joka oli halvaantunut ja oli ollut vuoteenomana kahdeksan vuotta.
        34 Pietari sanoi hänelle: "Jeesus Kristus parantaa sinut, Aineas! Nouse ja kokoa vuoteesi." Mies nousi heti. [Luuk. 5:24]
        35 Kaikki, jotka asuivat Lyddassa ja Saaronin tasangolla, näkivät hänet, ja he kääntyivät ja uskoivat Herraan

Tässä yksi esimerkki. Pietari ei julistanut kaikille Lyddalaisille ja Saaronilaisille synninpäästöä.

lainaamassasi Raamatun kohdassa kuvatulla tavalla ihmisten sydämissä, kun he näkivät Jeesuksen Kristuksen parantaneen miehen.

Kukaan ihminen ei julistanut heille synninpäästöä.

Näin on asianlaita. Pyhä Henki voi koskettaa ihmistä monin eri tavoin. Vanhoillislestadiolaiset pyrkivät rajaamaan Pyhän Hengen ja Jumalan toiminnan tapahtumaan yksinomaan heidän kauttaan. Jumalahan ei lähde ihmisten orjaksi kuten vl-herätysliike opettaa.

Esille ottamasi kohta Raamatusta sekä koko Raamattu todistavat vääjäämättömästi, että vl-herätysliikkeen opettama ns. kahden pakollisen välimiehen oppi (Jeesus ja ihminen) on:

VALHEOPPI.

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

• pakkula
        Peter kirjoitti:

Ap.T 9

evankeliumia Jeesuksesta. Usko levisi uskosta uskoon, apostolin kirjoituksen mukaisesti.

Pitäisiköhän minun pyyhkiä jaloistani Suomi24 pölytkin pois? Siltä näyttää, ei täällä montakaan rauhan lasta taida olla??

• pakkula kirjoitti:

evankeliumia Jeesuksesta. Usko levisi uskosta uskoon, apostolin kirjoituksen mukaisesti.

Pitäisiköhän minun pyyhkiä jaloistani Suomi24 pölytkin pois? Siltä näyttää, ei täällä montakaan rauhan lasta taida olla??

Apt. 9:

"32. Ja tapahtui, että Pietari, kiertäessään kaikkien luona, tuli myöskin niiden pyhien tykö, jotka asuivat Lyddassa.
        33. Siellä hän tapasi Aineas nimisen miehen, joka kahdeksan vuotta oli maannut vuoteessaan ja oli halvattu.
        34. Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saaronin asukkaat näkivät hänet; ja he kääntyivät Herran tykö."

Tuossa sanotaan YKSISELITTEISESTI, että nähdessään Jeesuksen Kristuksen parantaneen miehen Lyddan ja Saaronin asukkaat kääntyivät Herran tykö = tulivat uskoon.

Puolella sanalla ei sanota, että Pietari saarnasi heille kaikille.

Onko tosiaankin noin vaikeata uskoa SELKEÄÄ RAAMATUN SANAA? Paljon makeammalta suussa maistuvat vl-HARHAOPIT, vaikka tässäkin on ilmiselvä todistus, että vl-herätysliikkeen opettama ns. kahden pakollisen välimiehen (Jeesus ja ihminen) on

HUIKEA HARHAOPPI!

1.Tim. 2:

"5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6. joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa"

• Raamatun linjoilla
        pakkula kirjoitti:

monta monituista kertaa esittämään Raamatusta ainakin yhden kohdan, jossa Jumala suoraan taivaasta antaa ihmisille uskon ilman toisen henkilön suorittamaa ns, synninpäästöä.

Tässä ketjussa sinulle esitettiin kohta, jossa näin tapahtui:

Apt. 9: 32-35

Toivottavasti olet nyt tyytyväinen.

• tuossakin
        Melperi1 kirjoitti:

Apt. 9:

"32. Ja tapahtui, että Pietari, kiertäessään kaikkien luona, tuli myöskin niiden pyhien tykö, jotka asuivat Lyddassa.
        33. Siellä hän tapasi Aineas nimisen miehen, joka kahdeksan vuotta oli maannut vuoteessaan ja oli halvattu.
        34. Ja Pietari sanoi hänelle: "Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saaronin asukkaat näkivät hänet; ja he kääntyivät Herran tykö."

Tuossa sanotaan YKSISELITTEISESTI, että nähdessään Jeesuksen Kristuksen parantaneen miehen Lyddan ja Saaronin asukkaat kääntyivät Herran tykö = tulivat uskoon.

Puolella sanalla ei sanota, että Pietari saarnasi heille kaikille.

Onko tosiaankin noin vaikeata uskoa SELKEÄÄ RAAMATUN SANAA? Paljon makeammalta suussa maistuvat vl-HARHAOPIT, vaikka tässäkin on ilmiselvä todistus, että vl-herätysliikkeen opettama ns. kahden pakollisen välimiehen (Jeesus ja ihminen) on

HUIKEA HARHAOPPI!

1.Tim. 2:

oli julistusta. Siinä oli tottakai, myös hengellinen parannus:

"Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.

Kukaan ei tule uskoon pelkän ihmeen vuoksi, vaan nimenomaan Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

• lahkohenget
        Raamatun linjoilla kirjoitti:

monta monituista kertaa esittämään Raamatusta ainakin yhden kohdan, jossa Jumala suoraan taivaasta antaa ihmisille uskon ilman toisen henkilön suorittamaa ns, synninpäästöä.

Tässä ketjussa sinulle esitettiin kohta, jossa näin tapahtui:

Toivottavasti olet nyt tyytyväinen.

voi höpöttää ilman sanaa, sisäistä anteeksiantamusta:

34. Ja Pietari sanoi hänelle: Eneas, Jesus Kristus sinun paratkoon! nouse ja tee itse vuotees; ja hän kohta nousi.

• tuossakin kirjoitti:

oli julistusta. Siinä oli tottakai, myös hengellinen parannus:

"Aineas, Jeesus Kristus parantaa sinut; nouse ja korjaa vuoteesi". Ja kohta hän nousi.

Kukaan ei tule uskoon pelkän ihmeen vuoksi, vaan nimenomaan Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

• se kävi
        Melperi1 kirjoitti:

se eläväsana muillekkin:

35. Ja kaikki Lyddan ja Saronin asuvaiset näkivät hänen,

Huom:jotka tulivat käännetyksi Herran tykö.

• Bjr
        pakkula kirjoitti:

"Pietari saarnasi heille
        pakkula 15.1.2006 klo 11.13

evankeliumia Jeesuksesta. Usko levisi uskosta uskoon, apostolin kirjoituksen mukaisesti."

ja usko levisi uskosta uskoon. Tämän vanha käännös sanoo yksiselitteisesti:

Apt.t. 9:
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saronin asuvaiset näkivät hänen, jotka tulivat käännetyksi Herran tykö.

Evankeliumin saarnan kautta tulivat uskovaisiksi,sanamuoto "käännetyksi" ilmaisee, ettei tapahtunut mitään omatoimista "uskoon tuloa", niin kuin täällä koko ajan markkinoidaan. Tämä on kristuksen opin mukainen armojärjestys, joten tämäkin kohta pitää yhtä muitten raamattujen kanssa.

• Bjr kirjoitti:

"Pietari saarnasi heille
        pakkula 15.1.2006 klo 11.13

evankeliumia Jeesuksesta. Usko levisi uskosta uskoon, apostolin kirjoituksen mukaisesti."

ja usko levisi uskosta uskoon. Tämän vanha käännös sanoo yksiselitteisesti:

Apt.t. 9:
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saronin asuvaiset näkivät hänen, jotka tulivat käännetyksi Herran tykö.

Evankeliumin saarnan kautta tulivat uskovaisiksi,sanamuoto "käännetyksi" ilmaisee, ettei tapahtunut mitään omatoimista "uskoon tuloa", niin kuin täällä koko ajan markkinoidaan. Tämä on kristuksen opin mukainen armojärjestys, joten tämäkin kohta pitää yhtä muitten raamattujen kanssa.

Raamattu 1938:

Raamattu 1992:

"32 Pietari kiersi paikkakunnalta toiselle ja tuli myös Lyddassa asuvien pyhien luo. 33 Hän tapasi kaupungissa Aineas-nimisen miehen, joka oli halvaantunut ja oli ollut vuoteenomana kahdeksan vuotta. 34 Pietari sanoi hänelle: "Jeesus Kristus parantaa sinut, Aineas! Nouse ja kokoa vuoteesi." Mies nousi heti. 35 Kaikki, jotka asuivat Lyddassa ja Saaronin tasangolla, näkivät hänet, ja he kääntyivät ja uskoivat Herraan."

Kummankaan käännöksen jakeessa 35 ei puhuta puolta sanaa, että Lyddan ja Saaroninen asukkaille joku olisi saarnannut evankeliumia tahi julistanut synninpäästön.
        Kaikkien meidän luettavissa on, että he nähtyään Jeesuksen parantaman miehen kääntyivät ja uskoivat Herraan eli tulivat uskoon.

Tämä on ILMISELVÄÄ TEKSTIÄ iäti kestävästä Jumalan sanasta. Vaikka te vanhoillislestadiolaiset kuinka yritätte vääntää toiseksi tuota Raamatun tekstiä, niin ei se miksikään muutu vaan se ON ja PYSYY sellaisena.

Tämä Apt. 9:35 on monen muun Raamatun kohdan ohella vakuuttava todistus siitä, että vanhoillislestadiolaisten opettama ns. pakollisen kahden välimiehen oppi (Jeesus ja ihminen) eli että ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja kokea sielun pelastuksen vain toisen ihmisen läsnä ollessa, on Raamatun vastaista

HARHAOPPIA eli OULUN OLKIOPPIA!

Lopettakaa vanhoillislestadiolaiset vihdoinkin ASIOIDEN VÄÄRISTELY, SUORANAINEN VALEHTELU sekä IHMISTEN HARHAANJOHTAMINEN!!!

• Bjr
        Melperi1 kirjoitti:

Raamattu 1938:

Raamattu 1992:

"32 Pietari kiersi paikkakunnalta toiselle ja tuli myös Lyddassa asuvien pyhien luo. 33 Hän tapasi kaupungissa Aineas-nimisen miehen, joka oli halvaantunut ja oli ollut vuoteenomana kahdeksan vuotta. 34 Pietari sanoi hänelle: "Jeesus Kristus parantaa sinut, Aineas! Nouse ja kokoa vuoteesi." Mies nousi heti. 35 Kaikki, jotka asuivat Lyddassa ja Saaronin tasangolla, näkivät hänet, ja he kääntyivät ja uskoivat Herraan."

Kummankaan käännöksen jakeessa 35 ei puhuta puolta sanaa, että Lyddan ja Saaroninen asukkaille joku olisi saarnannut evankeliumia tahi julistanut synninpäästön.
        Kaikkien meidän luettavissa on, että he nähtyään Jeesuksen parantaman miehen kääntyivät ja uskoivat Herraan eli tulivat uskoon.

Tämä on ILMISELVÄÄ TEKSTIÄ iäti kestävästä Jumalan sanasta. Vaikka te vanhoillislestadiolaiset kuinka yritätte vääntää toiseksi tuota Raamatun tekstiä, niin ei se miksikään muutu vaan se ON ja PYSYY sellaisena.

Tämä Apt. 9:35 on monen muun Raamatun kohdan ohella vakuuttava todistus siitä, että vanhoillislestadiolaisten opettama ns. pakollisen kahden välimiehen oppi (Jeesus ja ihminen) eli että ihminen voi saada syntinsä anteeksi ja kokea sielun pelastuksen vain toisen ihmisen läsnä ollessa, on Raamatun vastaista

HARHAOPPIA eli OULUN OLKIOPPIA!

Lopettakaa vanhoillislestadiolaiset vihdoinkin ASIOIDEN VÄÄRISTELY, SUORANAINEN VALEHTELU sekä IHMISTEN HARHAANJOHTAMINEN!!!

"Kaikkien meidän luettavissa on, että he nähtyään Jeesuksen parantaman miehen kääntyivät ja uskoivat Herraan eli tulivat uskoon."

Biblia 1776(1872)

'tulivat käännetyksi' ei tarkoita omatoimista kääntymistä. Jumalan armojärjestys on muuttumaton=saivat kuulla evankeliumin ja uskoivat.

Biblia ei jätä tässä tulkinnalle sijaa.

• Bjr kirjoitti:

"Kaikkien meidän luettavissa on, että he nähtyään Jeesuksen parantaman miehen kääntyivät ja uskoivat Herraan eli tulivat uskoon."

Biblia 1776(1872)

'tulivat käännetyksi' ei tarkoita omatoimista kääntymistä. Jumalan armojärjestys on muuttumaton=saivat kuulla evankeliumin ja uskoivat.

Biblia ei jätä tässä tulkinnalle sijaa.

Biblia 1776:

Apt. 9:

"32. Niin tapahtui, kuin Pietari vaelsi joka paikassa, että hän myös tuli pyhäin tykö, jotka Lyddassa asuivat.
        33. Niin hän löysi siellä yhden miehen, Eneas nimeltä, joka jo kahdeksan ajastaikaa oli vuoteessa halvattuna maannut.
        34. Ja Pietari sanoi hänelle: Eneas, Jesus Kristus sinun paratkoon! nouse ja tee itse vuotees; ja hän kohta nousi.
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saronin asuvaiset näkivät hänen, jotka tulivat käännetyksi Herran tykö."

Biblia on ensinnäkin erittäin huonoa suomen kieltä. Käytetäänkö sitä vl-herätysliikkeen virallisena Raamattuna sen vuoksi, että halutaan estää ihmisiä lukemasta uudempia ja selkeämpiä Raamatun käännöksiä? Tämä siksi, että ihmisiä on helpompi naruttaa?

Biblian Apt. 9:35 tarkoittaa tietenkin sitä, että ihmisten nähdessä Jeesuksen parantaneen halvatun miehen JEESUS/JUMALA käänsi heidän sydämensä Jumalan puoleen ja he tulivat uskoon.

Myöhemmät käännökset ovat selkeämpää suomen kieltä ja kuten aiemmassa kommentissani totesin niissä ei puhuta puolta sanaa mistään synnispäästöstä tms.

Nämä ihmiset, jotka varmaan olivat kuulleet Jumalasta, tulivat sairaan parantumisen kautta vakuuttuneiksi Jumalasta ja Hänen hyvyydestään ja JUMALA VETI HEIDÄT SUORAAN PARANNUKSEEN ilman mitään ihmisvälikäsiä.

Olen pahoillani puolestasi, koska vänkäät kynsin hampain JUMALAN ja RAAMATUN TOTUUKSIA vastaan.
        :((

• lahkohenget kirjoitti:

voi höpöttää ilman sanaa, sisäistä anteeksiantamusta:

Apt. 9:35

"35. Ja kaikki Lyddan ja Saaronin asukkaat näkivät hänet; ja he kääntyivät Herran tykö."

Nähdessään Jeesuksen parantaman halvatun miehen kaikki Lyddan ja Saaronin asukkaat kääntyivät Herran tykö = tulivat uskoon.

Raamattu ei puhu mistään ihmisvälimiehestä tässä tilanteessa. Pelkkä Jumalan voimallinen teko Pyhän Hengen vaikutus synnyttivät uskon näissä ihmisissä. Melko pinttynyt ja munaskuita myöten aivopesty pitää olla sen vanhoillislestadiolaisen, joka tämänkin kohdan lukemisen jälkeen uskoo Oulun HARHAOPPIA, että ihminen voi tulla uskoon vain toisen ihmisen saarnan/synninpäästön kautta.

Raamattu ei tunne ns. kahden pakollisen välimiehen oppia (Jeesus ihminen).

1.Tim. 2:

Heitä sinäkin jo kiireen vilkkaa Oulun HÖPÖOPIT roskakoriin ja usko Raamatun oppeja. Niitä noudattamalla kostuu perille.

• acim la i ne n
        Melperi1 kirjoitti:

Biblia 1776:

Apt. 9:

"32. Niin tapahtui, kuin Pietari vaelsi joka paikassa, että hän myös tuli pyhäin tykö, jotka Lyddassa asuivat.
        33. Niin hän löysi siellä yhden miehen, Eneas nimeltä, joka jo kahdeksan ajastaikaa oli vuoteessa halvattuna maannut.
        35. Ja kaikki Lyddan ja Saronin asuvaiset näkivät hänen, jotka tulivat käännetyksi Herran tykö."

Biblia on ensinnäkin erittäin huonoa suomen kieltä. Käytetäänkö sitä vl-herätysliikkeen virallisena Raamattuna sen vuoksi, että halutaan estää ihmisiä lukemasta uudempia ja selkeämpiä Raamatun käännöksiä? Tämä siksi, että ihmisiä on helpompi naruttaa?

Biblian Apt. 9:35 tarkoittaa tietenkin sitä, että ihmisten nähdessä Jeesuksen parantaneen halvatun miehen JEESUS/JUMALA käänsi heidän sydämensä Jumalan puoleen ja he tulivat uskoon.

Myöhemmät käännökset ovat selkeämpää suomen kieltä ja kuten aiemmassa kommentissani totesin niissä ei puhuta puolta sanaa mistään synnispäästöstä tms.

Nämä ihmiset, jotka varmaan olivat kuulleet Jumalasta, tulivat sairaan parantumisen kautta vakuuttuneiksi Jumalasta ja Hänen hyvyydestään ja JUMALA VETI HEIDÄT SUORAAN PARANNUKSEEN ilman mitään ihmisvälikäsiä.

Olen pahoillani puolestasi, koska vänkäät kynsin hampain JUMALAN ja RAAMATUN TOTUUKSIA vastaan.
        :((

..paitsi jos on vl:ää kohtaan jotain syntiä tehnyt. Ne synnit voi vl:kin antaa anteeksi.

Vl-oppi avainten vallasta on saatanallista valheoppia jossa estetään menemästä ahtaasta portista niitäkin jotka menisivät. Vain Jumalan Henki tietää mitä ihmisen sydämessä on ja milloin siellä oleva saasta on tunnustettu ja hylätty. Vain ja ainoastaan Jumala pystyy tähän. Ehkä apostoleilla oli sellainen kyky Pyhän Hengen kautta annettu, eräs kohta apostolien teoissa vittaavat siihen. Tai kysymys oli siitä että apstoli toimi suorana Jumalan äänitorvena tässä tilanteessa. (Tarkoitan sitä kohtaa kun oli myyty jotain ja rahat olisi kokonaisuudessaan pitänyt tuoda esille, muttei tuotu ja sekä mies että vaimo kuolivat).

Vanhoillisuudessa ei ole monellakaan kokemusta henkilökohtaisesta Jumalan kohtaamisesta. Siihen ei edes uskota eli ei siis kertakaikkiaan olla uskovaisia! Tämän vuoksi siihen ei toisiakaan kehoteta. Vanhoillislestadiolaisuudessa ei kehoteta kääntymään Jumalan puoleen syntitaakkoineen vaan toisen vanhoillislestadiolaisen. Ja paskat sellainen mitään auttaa syntistä! Jeesuksen NIMISSÄ mukamas jaetaan syntejä anteeksi mutta ei YHTEISTYÖSSÄ Jeesuksen kanssa. Tällaisille sanoo Jeesus että menkää pois pahantekijät, minä en tunne teitä. Tietenkään ei voi Jeesus tuntea heitä kun ei ole heihin todellisuudessa tutustunut.

Jeesus ajatellaan jonkinlaiseksi historian henkilöksi joka kauan sitten nakkasi jollekin "taivasten valtakunnan avaimet" kouraan ja häipyi sen siliän tien. Nyt nämä avaimet olisivat jollain konstilla kulkeutuneet vanhoillislestadiolaisille. Saatanallista harhaoppia tällainen on.

• taitaa

..paitsi jos on vl:ää kohtaan jotain syntiä tehnyt. Ne synnit voi vl:kin antaa anteeksi.

Vl-oppi avainten vallasta on saatanallista valheoppia jossa estetään menemästä ahtaasta portista niitäkin jotka menisivät. Vain Jumalan Henki tietää mitä ihmisen sydämessä on ja milloin siellä oleva saasta on tunnustettu ja hylätty. Vain ja ainoastaan Jumala pystyy tähän. Ehkä apostoleilla oli sellainen kyky Pyhän Hengen kautta annettu, eräs kohta apostolien teoissa vittaavat siihen. Tai kysymys oli siitä että apstoli toimi suorana Jumalan äänitorvena tässä tilanteessa. (Tarkoitan sitä kohtaa kun oli myyty jotain ja rahat olisi kokonaisuudessaan pitänyt tuoda esille, muttei tuotu ja sekä mies että vaimo kuolivat).

Vanhoillisuudessa ei ole monellakaan kokemusta henkilökohtaisesta Jumalan kohtaamisesta. Siihen ei edes uskota eli ei siis kertakaikkiaan olla uskovaisia! Tämän vuoksi siihen ei toisiakaan kehoteta. Vanhoillislestadiolaisuudessa ei kehoteta kääntymään Jumalan puoleen syntitaakkoineen vaan toisen vanhoillislestadiolaisen. Ja paskat sellainen mitään auttaa syntistä! Jeesuksen NIMISSÄ mukamas jaetaan syntejä anteeksi mutta ei YHTEISTYÖSSÄ Jeesuksen kanssa. Tällaisille sanoo Jeesus että menkää pois pahantekijät, minä en tunne teitä. Tietenkään ei voi Jeesus tuntea heitä kun ei ole heihin todellisuudessa tutustunut.

Jeesus ajatellaan jonkinlaiseksi historian henkilöksi joka kauan sitten nakkasi jollekin "taivasten valtakunnan avaimet" kouraan ja häipyi sen siliän tien. Nyt nämä avaimet olisivat jollain konstilla kulkeutuneet vanhoillislestadiolaisille. Saatanallista harhaoppia tällainen on.

"Nyt nämä avaimet olisivat jollain konstilla kulkeutuneet vanhoillislestadiolaisille. Saatanallista harhaoppia tällainen on."

olla. Raamattu ei isommin tue vl-oppeja. Jos Jumalan sana ei tue, niin mikä/kuka tukee...?

• ymmärryksen...

Sain pari päivää sitten. Ihmiset on kahlittu "vankilaan" tällä vl-opilla, heiltä yritetään estää mahdollisuus löytää se oikea usko.

Hekin jotka siihen saavat alun, saatetaan tylysti torjua sielunvihollisen yrityksenä. Se on vihollisen yritys sille vl-opille, mutta yrittäjänä on itse Jumala, joka yrittää ihmisen pelastaa pahalta.

Ihmisen täytyy olla todella vahva, että uskaltaa lähteä seuraamaan Jumalaa, heikko ihminen sortuu aina vl-opin edessä. Antaako Jumalakaan enään loputtomiin mahdollisuuksia jos ihminen on selkeästi valinnut sen tien mitä haluaa seurata?

Tälläkin palstalla huomaa, että asiat ovat pahasti pielessä. Ihmiset kyselevät ihmisiltä lupaa sille mitä saa tehdä ja mitä ei, mikä on syntiä ja mikä ei. Mikseivät he luota Jumalaan ja kysy Häneltä, sillä Jumala vain voi kertoa sen mikä on syntiä ja mikä ei. Ilman Jumalaa ihminen sortuu koko ajan syntiin, jos yrittää vain vältellä niitä ihmisen keksimiä syntejä. Mikä on saannut ihmisen uskomaan enemmän ihmiseen kuin Jumalaan?

• ymmärryksen... kirjoitti:

Sain pari päivää sitten. Ihmiset on kahlittu "vankilaan" tällä vl-opilla, heiltä yritetään estää mahdollisuus löytää se oikea usko.

Hekin jotka siihen saavat alun, saatetaan tylysti torjua sielunvihollisen yrityksenä. Se on vihollisen yritys sille vl-opille, mutta yrittäjänä on itse Jumala, joka yrittää ihmisen pelastaa pahalta.

Ihmisen täytyy olla todella vahva, että uskaltaa lähteä seuraamaan Jumalaa, heikko ihminen sortuu aina vl-opin edessä. Antaako Jumalakaan enään loputtomiin mahdollisuuksia jos ihminen on selkeästi valinnut sen tien mitä haluaa seurata?

Tälläkin palstalla huomaa, että asiat ovat pahasti pielessä. Ihmiset kyselevät ihmisiltä lupaa sille mitä saa tehdä ja mitä ei, mikä on syntiä ja mikä ei. Mikseivät he luota Jumalaan ja kysy Häneltä, sillä Jumala vain voi kertoa sen mikä on syntiä ja mikä ei. Ilman Jumalaa ihminen sortuu koko ajan syntiin, jos yrittää vain vältellä niitä ihmisen keksimiä syntejä. Mikä on saannut ihmisen uskomaan enemmän ihmiseen kuin Jumalaan?

• acimlai ne n
        Melperi1 kirjoitti:

..ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään. Muistatko missä kohtaa Raamatussa tämä asia on sanottu?

• acim la ine n
        Melperi1 kirjoitti:

"Älä siis suotta ihmettele, jos tälläkin palstalla jotkut veeällät kyselevät neuvoa toisiltaan asioista. Heidät on opetettu IHMISEN KAIKKIVOIPAISUUTEEN ja JUMALAN MITÄTTÖMYYTEEN."

Ja tähän tarjotaan sitten sitä vanhaa tuttua hakomajaa vastaukseksi ja sitä ettei halua nöyrtyä uskomaan että tavallisille pienille syntisille vanhoillislestadiolaisille olisi Jumala voinut uskoa niin suuren tehtävän kuin syntien anteeksiantamisen. Tämän uskominen on se vanhoillislestadiolaisten ikioma ahdas portti josta "epäuskoisten" on vaikea päästä jumalanvaltakuntaan eli vanhoillislestadiolaisten porukoihin. Mutta Jumala on ylpeitä vastaan ja nöyrille hän antaa armon. Mitäs nyt sanot, Melperi? ;)

• acim la ine n kirjoitti:

"Älä siis suotta ihmettele, jos tälläkin palstalla jotkut veeällät kyselevät neuvoa toisiltaan asioista. Heidät on opetettu IHMISEN KAIKKIVOIPAISUUTEEN ja JUMALAN MITÄTTÖMYYTEEN."

Ja tähän tarjotaan sitten sitä vanhaa tuttua hakomajaa vastaukseksi ja sitä ettei halua nöyrtyä uskomaan että tavallisille pienille syntisille vanhoillislestadiolaisille olisi Jumala voinut uskoa niin suuren tehtävän kuin syntien anteeksiantamisen. Tämän uskominen on se vanhoillislestadiolaisten ikioma ahdas portti josta "epäuskoisten" on vaikea päästä jumalanvaltakuntaan eli vanhoillislestadiolaisten porukoihin. Mutta Jumala on ylpeitä vastaan ja nöyrille hän antaa armon. Mitäs nyt sanot, Melperi? ;)

sanovat täällä niin meille, että "kun te ette halua nöyrtyä", niin ette voi olla Jumalan lapsia.

Tällä nämä samaiset vanhoillisveijarit eivät suinkaan tarkoita Jumalan edessä nöyrtymistä vaan HEIDÄN ITSENSÄ EDESSÄ.

Vasta sitten vl-opin mukaan ihminen on kelvollinen Jumalan valtakunnan (= vl-herätysliike) jäsen, kun hän suostuu NUOLEMAAN JONKUN VANHOILLISLESTADIOLAISEN KENGÄT eli pokkuroimaan veeällän edessä.

Tätä se on ihmisoppi KAUHEIMMILLAAN.

Hengellisesti ylpeämpiä ja omavanhurskaampia ihmisiä kuin vanhoillislestadiolaiset saa hakemalla hakea kristikunnan keskuudesta. Eikä löydä sittenkään.

---------------

Acimlaiselle: En nyt äkikseltään muista sellaista Totuuden Henki -kohtaa Raamatusta.

• melperille
        Melperi1 kirjoitti:

sanovat täällä niin meille, että "kun te ette halua nöyrtyä", niin ette voi olla Jumalan lapsia.

Tällä nämä samaiset vanhoillisveijarit eivät suinkaan tarkoita Jumalan edessä nöyrtymistä vaan HEIDÄN ITSENSÄ EDESSÄ.

Vasta sitten vl-opin mukaan ihminen on kelvollinen Jumalan valtakunnan (= vl-herätysliike) jäsen, kun hän suostuu NUOLEMAAN JONKUN VANHOILLISLESTADIOLAISEN KENGÄT eli pokkuroimaan veeällän edessä.

Tätä se on ihmisoppi KAUHEIMMILLAAN.

Hengellisesti ylpeämpiä ja omavanhurskaampia ihmisiä kuin vanhoillislestadiolaiset saa hakemalla hakea kristikunnan keskuudesta. Eikä löydä sittenkään.

---------------

Acimlaiselle: En nyt äkikseltään muista sellaista Totuuden Henki -kohtaa Raamatusta.

"En nyt äkikseltään muista sellaista Totuuden Henki -kohtaa Raamatusta."

Johannes 15
        26. Mutta kuin Lohduttaja tulee, jonka minä teille Isältä lähetän, totuuden Henki, joka Isästä käy ulos, se on minusta todistava.

Johannes 16
        13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.

1. Johannes
        6. Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

• melperille kirjoitti:

"En nyt äkikseltään muista sellaista Totuuden Henki -kohtaa Raamatusta."

Johannes 15
        26. Mutta kuin Lohduttaja tulee, jonka minä teille Isältä lähetän, totuuden Henki, joka Isästä käy ulos, se on minusta todistava.

Johannes 16
        13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.

1. Johannes
        6. Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.

mutta kun "acimlainen" kysyi seuraavaa:

"Sen jossa on Totuuden henki..
        Kirjoittanut: acimlai ne n 16.1.2006 klo 14.36

..ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään. Muistatko missä kohtaa Raamatussa tämä asia on sanottu?"

..ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään."

Todennäköisesti tuollaista ei löydy Raamatusta.

• että kiltti poika
        acim la ine n kirjoitti:

Ja anna karkki. Acimlaine on kuin koiranpentu, räksyttää kaikkea ja kaikesta haluaa kiitosta. Nyt se on oppinut ahtaanportin ja "hengenahdistuksen" ja jonkun pitäs se hyväksyä. Anna sille karkki ja nakkaa keppiä vähän kauemmas...

• aci m la i n en
        Melperi1 kirjoitti:

mutta kun "acimlainen" kysyi seuraavaa:

Kirjoittanut: acimlai ne n 16.1.2006 klo 14.36

..ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään. Muistatko missä kohtaa Raamatussa tämä asia on sanottu?"

..ei tarvitse kysellä keneltäkään mitään."

Todennäköisesti tuollaista ei löydy Raamatusta.

..ei tuossa muodossa lähes tulkoonkaan mutta tuo ajatus pitäisi löytyä. Että opetuslapsien ei tarvitse kuunnella kenenkään opetusta koska heillä on Pyhä Henki joka neuvoo mikä pätee.

• kannattaa
        aci m la i n en kirjoitti:

..ei tuossa muodossa lähes tulkoonkaan mutta tuo ajatus pitäisi löytyä. Että opetuslapsien ei tarvitse kuunnella kenenkään opetusta koska heillä on Pyhä Henki joka neuvoo mikä pätee.

Viimeistään nyt olisi acimlaisen syytä alkaa itse lukea, mitä Raamatussa oikein sanotaankaan.Tulee sitten vähän pontta noihin mielipiteisiin eikä tarvitse koko ajan joo-miestä.

• acim laine n
        kannattaa kirjoitti:

Viimeistään nyt olisi acimlaisen syytä alkaa itse lukea, mitä Raamatussa oikein sanotaankaan.Tulee sitten vähän pontta noihin mielipiteisiin eikä tarvitse koko ajan joo-miestä.

..Raamattua ulkoa siteerata. Olen vain ymmärtänyt sieltä olennaiset asiat.

• acim la i nen
        että kiltti poika kirjoitti:

Ja anna karkki. Acimlaine on kuin koiranpentu, räksyttää kaikkea ja kaikesta haluaa kiitosta. Nyt se on oppinut ahtaanportin ja "hengenahdistuksen" ja jonkun pitäs se hyväksyä. Anna sille karkki ja nakkaa keppiä vähän kauemmas...

Käännyt puhumaan minusta kun kirjoituksieni asiasisällölle et voi mitään.

"Acimlainen on kuin koiranpentu, räksyttää kaikesta..."

Voit luetella kaikki maailman eläimet nimimerkkini yhteydessä tyyliin:

Acimlainen on kuin kana, kotkottaa kaikkea
        Acimlainen on kuin kettu, hiipii kaikkialla
        Acimlainen on kuin käärme, luikertaa kaikesta
        Acimlainen on kuin elefantti, polkee kaiken alleen..

jne.

Vain mielikuvituksesi asettaa rajat tälle,

mutta niille tosiasioille jotka vanhoillisuudessa on väärin ymmärretty et voi mitään.

Vanhoillislestadiolaiset opettavat harhaoppeja ja sehän taas perusteltu tälläkin palstalla moneen kertaan.

• menee
        acim la i nen kirjoitti:

Käännyt puhumaan minusta kun kirjoituksieni asiasisällölle et voi mitään.

"Acimlainen on kuin koiranpentu, räksyttää kaikesta..."

Voit luetella kaikki maailman eläimet nimimerkkini yhteydessä tyyliin:

Acimlainen on kuin kana, kotkottaa kaikkea
        Acimlainen on kuin kettu, hiipii kaikkialla
        Acimlainen on kuin käärme, luikertaa kaikesta
        Acimlainen on kuin elefantti, polkee kaiken alleen..

jne.

Vain mielikuvituksesi asettaa rajat tälle,

mutta niille tosiasioille jotka vanhoillisuudessa on väärin ymmärretty et voi mitään.

Vanhoillislestadiolaiset opettavat harhaoppeja ja sehän taas perusteltu tälläkin palstalla moneen kertaan.

Vanhoillislestadiolaisten oppi ja elämä säilyvät entisellään koska niille ei ole tarkoituskaan voida mitään ja niin on hyvä. Kirjoitustesi "asiasisällöstä" olen edelleen samaa mieltä: yli-innokkaan koiranpennun räksytystä.

• aciml ai ne n
        menee kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisten oppi ja elämä säilyvät entisellään koska niille ei ole tarkoituskaan voida mitään ja niin on hyvä. Kirjoitustesi "asiasisällöstä" olen edelleen samaa mieltä: yli-innokkaan koiranpennun räksytystä.

..edelleenkin on kääntää keskustelu koskemaan minua. Et pysty perustelemaan vl-harhaoppia.

• ei käännetä
        aciml ai ne n kirjoitti:

..edelleenkin on kääntää keskustelu koskemaan minua. Et pysty perustelemaan vl-harhaoppia.

Ei tarvitse kääntää keskustelua sinuun henkilönä, ei lainkaan.

• -rukous
        Vainö kirjoitti:

Te vanhoillislestadiolaiset opetatte, että Jumala on luovuttanut syntien anteeksi antamisen kokonaan pois itseltään ja antanut sen teille. Te ette piittaa pätkääkään siitä, että Jeesus kehottaa Isä meidän -rukouksessa anomaan syntejä anteeksi suoraan Jumalalta. Te olette Isä meidän -rukouksenkin vääristelleet omaan korvasyyhyynne ja opetatte Jeesuksen tarkoittaneen, että ihmisen luokse on mentävä.

Joka yhtään on avannut Raamattua, tietää teidän oppienne olevan täysin järjettömiä. Älä suotta vastaa, että usko ei ole järjen asia. Tuo pitää toki paikkansa, mutta ei siitä huolimatta yksittäisen herätysliikkeen pidä täysin hulluja oppeja ruveta opettamaan.

ISÄ MEIDÄN -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa.
        Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
        Tulkoon sinun valtakuntasi.
        Tapahtukoon sinun tahtosi,
        myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä
        meidän jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
        Äläkä saata meitä kiusaukseen,
        vaan päästä meidät pahasta.
        Sillä sinun on valtakunta
        ja voima ja kunnia iankaikkisesti.
        Aamen.

"Ja anna meille meidän syntimme anteeksi"

Mukava, että osaat Isä meidän -rukouksen!

Siis, ainakin copy-pastettaa...
        Mutta ymmärrätkö mitä rukoilet?

Ensin rukoilet:
        "Tulkoon sinun valtakuntasi."
        Vanhassa kirkkokäsikirjassa se on: "Lähestulkoon sinun valtakuntasi."
        Siinä pyydät, että Jumalan valtakunta lähestyisi sinua. Tapaisit jonkun uskovaisen ihmisen, joka voisi auttaa sinua synnin hädässäsi.
        "MITÄ SE MERKITSEE? VASTAUS:
        Jumalan valtakunta tulee kyllä itsestäänkin, ilman rukoustamme, mutta me pyydämme tässä rukouksessa, että se tulisi meidänkin luoksemme." Lutherin vähä-katekismus

Sitten pyydät:
        "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

Kun Jumalan valtakunta on sinua lähestynyt ja olet saanut voimaa nöyrtyä parannukseen, olet saanut sanallisen saarnan kautta omat syntisi anteeksi. Silloin sinullakin on Pyhän Hengen pappaeuden virka ja voit saarnata synnit anteeksi myös toiselle katuvaiselle.

Pyydämme tässä rukouksessa, ettei taivaallinen Isä ottaisi huomioon syntejämme eikä niiden vuoksi torjuisi pyyntöjämme. Sillä me emme ensinkään ansaitse sitä, että saisimme mitä pyydämme, vaan Jumala tahtoo antaa meille kaiken armosta. Me teemme näet joka päivä paljon syntiä emmekä ole ansainneet mitään muuta kuin rangaistuksen. Samoin haluamme mekin todella sydämemme pohjasta armahtaa niitä, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan, sekä mielellämme tehdä heille hyvää." Lutherin Vähä-katekismus

Tämä on pyyntö, että saisit voimaa ja rohkeutta PYYTÄÄ syntejäsi anteeksi!
        Sielunvihollinen haluaisi sinun pysyvän synneissäsi, jotta et perisi taivasta :(

• tunkee
        -rukous kirjoitti:

Mukava, että osaat Isä meidän -rukouksen!

Siis, ainakin copy-pastettaa...
        Mutta ymmärrätkö mitä rukoilet?

Ensin rukoilet:
        "Tulkoon sinun valtakuntasi."
        Vanhassa kirkkokäsikirjassa se on: "Lähestulkoon sinun valtakuntasi."
        Siinä pyydät, että Jumalan valtakunta lähestyisi sinua. Tapaisit jonkun uskovaisen ihmisen, joka voisi auttaa sinua synnin hädässäsi.
        Jumalan valtakunta tulee kyllä itsestäänkin, ilman rukoustamme, mutta me pyydämme tässä rukouksessa, että se tulisi meidänkin luoksemme." Lutherin vähä-katekismus

Sitten pyydät:
        "Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
        jotka ovat meitä vastaan rikkoneet."

Kun Jumalan valtakunta on sinua lähestynyt ja olet saanut voimaa nöyrtyä parannukseen, olet saanut sanallisen saarnan kautta omat syntisi anteeksi. Silloin sinullakin on Pyhän Hengen pappaeuden virka ja voit saarnata synnit anteeksi myös toiselle katuvaiselle.

Pyydämme tässä rukouksessa, ettei taivaallinen Isä ottaisi huomioon syntejämme eikä niiden vuoksi torjuisi pyyntöjämme. Sillä me emme ensinkään ansaitse sitä, että saisimme mitä pyydämme, vaan Jumala tahtoo antaa meille kaiken armosta. Me teemme näet joka päivä paljon syntiä emmekä ole ansainneet mitään muuta kuin rangaistuksen. Samoin haluamme mekin todella sydämemme pohjasta armahtaa niitä, jotka ovat rikkoneet meitä vastaan, sekä mielellämme tehdä heille hyvää." Lutherin Vähä-katekismus

Tämä on pyyntö, että saisit voimaa ja rohkeutta PYYTÄÄ syntejäsi anteeksi!
        Sielunvihollinen haluaisi sinun pysyvän synneissäsi, jotta et perisi taivasta :(

Sait sitten Isä meidän-rukouksen selitysten väliinkin tungetuksi vl-oppia!

"Kun Jumalan valtakunta on sinua lähestynyt ja olet saanut voimaa nöyrtyä parannukseen, olet saanut sanallisen saarnan kautta omat syntisi anteeksi. Silloin sinullakin on Pyhän Hengen pappaeuden virka ja voit saarnata synnit anteeksi myös toiselle katuvaiselle."

Lue kirkon tunnustuskirjoista Lutherin selitys koko Isä meidän-rukouksesta, jos kerran kuulut kirkkoon!

• Tapio

Voi kun Lassi ja Leevi Laestadius vielä eläisi, niin hän tuomitsisi näiden nykylestaadikkojen dogmit, näkemykset ja opit heti suoralta kädeltä. Maallikot kun saivat liikkeessä vallan 1860-luvulla, niin koko homma meni humpuukiksi. Laestadiuksella oli oikeanlaista munaa, mies tunsi tunturien kasvit ja Uppsalan naiset. Kävi naisissakin kuin mies opiskeluaikanaan. Ja on myöntänyt sen itsekin.

• reija

.. melperit ja muut halveksivat kirjoittajat.. en ymmärrä teidän käytöstänne lestadiolaisia kohtaan. se on täynnä ivaa pilkkaa ja halveksuntaa..

Tunnetteko te itse olevanne näitä oikealla tavalla uskovia, joista Raamatussa puhutaan?

teidän puheenne muista ihmisistä ei ole uskovan ihmisen puhetta! eikö meidän tulisi rakastaa muita ihmisiä kuin itseämme! Raamatussa kehotetaan siihen..
        olen surullinen teidän puolestanne!

• reija kirjoitti:

.. melperit ja muut halveksivat kirjoittajat.. en ymmärrä teidän käytöstänne lestadiolaisia kohtaan. se on täynnä ivaa pilkkaa ja halveksuntaa..

Tunnetteko te itse olevanne näitä oikealla tavalla uskovia, joista Raamatussa puhutaan?

teidän puheenne muista ihmisistä ei ole uskovan ihmisen puhetta! eikö meidän tulisi rakastaa muita ihmisiä kuin itseämme! Raamatussa kehotetaan siihen..
        olen surullinen teidän puolestanne!

• ei-Reija
        Melperi1 kirjoitti:

Siksi monet meistä on surullisia, koska te olette paneutuneet harhaoppiinne harhaopista, että oma uskonelämänne kuivuu. Olemme surullisia ja rukoilemme että vielä löytäisitte tien taivaan kotiin. Ei se ole kuin pienen matkan päässä, siinä kun suomukset putoavat. Oikeaa osoitetta te kierrätte, mutta vihollinen pitää lujasti kiinni.

• ei-Reija kirjoitti:

Siksi monet meistä on surullisia, koska te olette paneutuneet harhaoppiinne harhaopista, että oma uskonelämänne kuivuu. Olemme surullisia ja rukoilemme että vielä löytäisitte tien taivaan kotiin. Ei se ole kuin pienen matkan päässä, siinä kun suomukset putoavat. Oikeaa osoitetta te kierrätte, mutta vihollinen pitää lujasti kiinni.

vl-sontaa ikäänkuin kauniiseen paperiin käärittynä.

Mutta sonta haisee aina sonnalle.

• haisee
        Melperi1 kirjoitti:

vl-sontaa ikäänkuin kauniiseen paperiin käärittynä.

Mutta sonta haisee aina sonnalle.

niin kuin itse sen kerrot. Jeesus-lapsi syntyi halpaan talliin ja halvasta tallista se on tänäkin aikana löydettävissä, ei kuninkaitten eikä keisareitten palatseista. Jumalan valtakunnasta on aina lähtenyt kahdenlainen haju.

Toinen Korint. 2
        15. Sillä me olemme Jumalalle yksi hyvä haju Kristuksessa, sekä niiden seassa, jotka autuaaksi tulevat, että myös niiden seassa, jotka hukkuvat;
        16. Näille tosin surman haju kuolemaksi, mutta toisille elämän haju elämäksi: ja kuka on nyt tähän kelvollinen?

• ei-Reija kirjoitti:

• sinä ihan
        ei-Reija kirjoitti:

Tosissasi niin, että he jotka uskovat nyt sydämestään Jumalaan olisivat valmiit kääntämään Hänelle selkänsä ja liittymään vl-liikkeeseen?

On suorastaan kauhistus, jos Jumalalle kääntäisi selkänsä, ja alkaisikin uskomaan ihmiseen, ja pyytämään ihmiseltä anteeksi syntejään. Kukaan sydämestään uskova ei edes uskaltaisi liittyä sellaiseen joukkoon missä pitäisi korottaa vain oman liikkeensä edustajat oikein uskoviksi, sekä itsensä varmaksi Taivaaseen menijäksi, ja liikkeen ulkopuolella olevia joutuisi pitämään epäuskoisena. Tämä on karu totuus.

Miten uskova edes voisi puhtaalla omallatunnolla katsella sitä, kun ihmiset mieltävät ihmisiä uskotaan luopujiksi ja/ tai kieltäjäksi jos joku rikkoo jotain "rakkaudellista vl-neuvoa"?

• estävät
        sinä ihan kirjoitti:

Tosissasi niin, että he jotka uskovat nyt sydämestään Jumalaan olisivat valmiit kääntämään Hänelle selkänsä ja liittymään vl-liikkeeseen?

On suorastaan kauhistus, jos Jumalalle kääntäisi selkänsä, ja alkaisikin uskomaan ihmiseen, ja pyytämään ihmiseltä anteeksi syntejään. Kukaan sydämestään uskova ei edes uskaltaisi liittyä sellaiseen joukkoon missä pitäisi korottaa vain oman liikkeensä edustajat oikein uskoviksi, sekä itsensä varmaksi Taivaaseen menijäksi, ja liikkeen ulkopuolella olevia joutuisi pitämään epäuskoisena. Tämä on karu totuus.

Miten uskova edes voisi puhtaalla omallatunnolla katsella sitä, kun ihmiset mieltävät ihmisiä uskotaan luopujiksi ja/ tai kieltäjäksi jos joku rikkoo jotain "rakkaudellista vl-neuvoa"?

On varmasti paremmillakin lahjoilla selitetty, että ei niitä syntejä_ihmiseltä_ anteeksi pyydetä. Ihminen on vain välikappale, Pyhän Hengen lihallinen ääni.

Kaikki asiat on varmasti jo sanottu moneen kertaan. Toiset ovat ihmisen ajata ja toiset Jumalan. Sirppi kädessä ei auta kylvää.

• acimla i ne n
        estävät kirjoitti:

On varmasti paremmillakin lahjoilla selitetty, että ei niitä syntejä_ihmiseltä_ anteeksi pyydetä. Ihminen on vain välikappale, Pyhän Hengen lihallinen ääni.

Kaikki asiat on varmasti jo sanottu moneen kertaan. Toiset ovat ihmisen ajata ja toiset Jumalan. Sirppi kädessä ei auta kylvää.

..kun syntejä ei pyydetä ihmiseltä anteeksi niin vanhoillislestadiolaistakaan ei tarvita. Riittää kun kääntyy Jumalan puoleen. Ymmärsinkö oikein?

• onkin siinä...
        estävät kirjoitti:

Jumala itse antaa ihmiselle henkilökohtaisesti sen Pyhän Hengen. Nyt jos ihmiset on opettu siihen, että sitä Pyhää Henkeä voi jaella kuin namuja lapsille, niin mistä kukaan enään edes tietää onko jollain Pyhää Henkeä vai ei.

Joku joka ei usko, niin hänet on opettu siihen, että minulla on Pyhä Henki kun sen sain joltain veljeltä tai sisarelta, ihminen kuvittelee sen itsellään myös olevan, sitten vie aina vain eteenpäin sitä "teko pyhää henkeä" mikä ei ole koskaan oikeaa ollutkaan.

Kyllä Jumalaan kannattaisi luottaa enemmän kuin ihmiseen. Pyhä Henki näkyy ihmisen elämässä rakkaudellisina ja hyvinä hedelminä. Teko pyhä henki taas kärsimyksenä ja onnellisuus elämästä saattaa puuttua, ihan syystä kun ei Pyhä Henki vaikuta ihmisen elämässä vaan se väärä henki.

• reija
        Melperi1 kirjoitti:

tämän kerran nyt vielä osallistun tähän niin hedelmättömään ja ala-arvoiseen keskusteluun. melperille olisi kysyttävää.. ihan vilpittömällä mielellä kysyisin miksi sinä kylvät tuollaista vihan mieltä tällä keskustelulla?

eikös se ole tärkeintä että sinulla on hyvä omatunto itselläsi..? siinä uskossa missä sinä nyt sitten oletkin. pistää epäilemään tämä sinun reuhkaaminen omaa sieluntilaasi: nimittäin jos sinulla olisi Jumalan rauha tunnollasi, luulen, että kertoisit täällä(tai muussa elämässäsi) siitä ilosta mikä sinulla on uskosta Jumalaan. etkä olisi täällä sortamassa muita uskovia.. nämä vihan sävyttämät viestisi näyttävät ihan muuta kuin oikeaa uskonelämää.. jonka hedelminä ovat nöyryys ja rakkaus muun muassa. ja vaikka vanhoillislestadiolaiset olisivatkin nyt väärässä uskossa, eikö Raamattu kuitenkin kehota rakastamaan myös niitä vääräuskoisia? sinun toimintasi on valitettavasti hieman vastoin Raamatun kehoitusta.

kerrohan onko sinulla itselläsi Jumalan rauha tunnollasi.

ja edelleen.. olen todella surullinen että ihminen on noin halveksuva toisia yhtä arvokkaita ihmisiä kohtaan! toivon todella että sinäkin joskus löytäisit rakastavan Jumalan valtakunnan täällä maan päällä. hyvää alkanutta uutta vuotta Sinulle!

• Melperi1
        reija kirjoitti:

tämän kerran nyt vielä osallistun tähän niin hedelmättömään ja ala-arvoiseen keskusteluun. melperille olisi kysyttävää.. ihan vilpittömällä mielellä kysyisin miksi sinä kylvät tuollaista vihan mieltä tällä keskustelulla?

eikös se ole tärkeintä että sinulla on hyvä omatunto itselläsi..? siinä uskossa missä sinä nyt sitten oletkin. pistää epäilemään tämä sinun reuhkaaminen omaa sieluntilaasi: nimittäin jos sinulla olisi Jumalan rauha tunnollasi, luulen, että kertoisit täällä(tai muussa elämässäsi) siitä ilosta mikä sinulla on uskosta Jumalaan. etkä olisi täällä sortamassa muita uskovia.. nämä vihan sävyttämät viestisi näyttävät ihan muuta kuin oikeaa uskonelämää.. jonka hedelminä ovat nöyryys ja rakkaus muun muassa. ja vaikka vanhoillislestadiolaiset olisivatkin nyt väärässä uskossa, eikö Raamattu kuitenkin kehota rakastamaan myös niitä vääräuskoisia? sinun toimintasi on valitettavasti hieman vastoin Raamatun kehoitusta.

ja edelleen.. olen todella surullinen että ihminen on noin halveksuva toisia yhtä arvokkaita ihmisiä kohtaan! toivon todella että sinäkin joskus löytäisit rakastavan Jumalan valtakunnan täällä maan päällä. hyvää alkanutta uutta vuotta Sinulle!

• kuitenkin..
        reija kirjoitti:

"ja vaikka vanhoillislestadiolaiset olisivatkin nyt väärässä uskossa, eikö Raamattu kuitenkin kehota rakastamaan myös niitä vääräuskoisia? sinun toimintasi on valitettavasti hieman vastoin Raamatun kehoitusta."

Se ole suurinta rakkautta vääräuskoisia kohtaan, että yrittää pelastaa heidät siltä väärältäuskolta? Raamatun opetushan on nimenomaan viedä sitä uskoa eteenpäin.

Melperi ei varmaankaan halveksu yhtäkään ihmistä eikä varsinkaan heidän uskoaan. Kaikki Melperin kirjoitukset käsittelevät vl-oppia, en ole huomannut niiden koskevan ihmisiä.

• kuitenkin.. kirjoitti:

"ja vaikka vanhoillislestadiolaiset olisivatkin nyt väärässä uskossa, eikö Raamattu kuitenkin kehota rakastamaan myös niitä vääräuskoisia? sinun toimintasi on valitettavasti hieman vastoin Raamatun kehoitusta."

Se ole suurinta rakkautta vääräuskoisia kohtaan, että yrittää pelastaa heidät siltä väärältäuskolta? Raamatun opetushan on nimenomaan viedä sitä uskoa eteenpäin.

Melperi ei varmaankaan halveksu yhtäkään ihmistä eikä varsinkaan heidän uskoaan. Kaikki Melperin kirjoitukset käsittelevät vl-oppia, en ole huomannut niiden koskevan ihmisiä.

Tuo on ikävää monen veeällän kohdalla. Monia heistä vaivaa sellainen "sokeus", että kun minä tahi joku muu kritisoi heidän herätysliikkeensä oppeja, niin tämä kritiikki tulkitaan ikäänkuin ihmisten arvosteluksi.

Näinhän asia ei tietenkään ole.

Ihmisinä me olemme kaikki tasan ja tarkkaan samalla viivalla. Sen sijaan selkeät Raamatun vastaiset harhaopit eivät anna sijaa hyssyttelylle. Niihin on tartuttava rivakalla otteella.

Soon moro!

• reija
        Melperi1 kirjoitti:

keiden sinä uskot pääsevän taivaaseen? kerrohan vielä se.. :)

• reija kirjoitti:

keiden sinä uskot pääsevän taivaaseen? kerrohan vielä se.. :)

• reija
        Melperi1 kirjoitti:

entäs mitä Raamattu sanoo oikean ja elävän uskon hedelmistä? muistatko sen Raamatun kohdan..?

• reija kirjoitti:

entäs mitä Raamattu sanoo oikean ja elävän uskon hedelmistä? muistatko sen Raamatun kohdan..?

Älä vedätä. Etsi itse.

• reija
        Melperi1 kirjoitti:

Älä vedätä. Etsi itse.

onko oikein käskeä minua etsimään itse jos pyydän sinua valaisemaan minua ko. Raamatun kohdasta!
        hm..ihme touhua.
        muistatko oikeasti?? jos muistat, mietippäs käyvätkö nuo hedelmät toteen sinun kohdallasi, sinun elämässäsi??!
        juu että sellaista! :)

• reija kirjoitti:

onko oikein käskeä minua etsimään itse jos pyydän sinua valaisemaan minua ko. Raamatun kohdasta!
        hm..ihme touhua.
        muistatko oikeasti?? jos muistat, mietippäs käyvätkö nuo hedelmät toteen sinun kohdallasi, sinun elämässäsi??!
        juu että sellaista! :)

huomaa sinun vedätysyrityksesi.

Älä pidä minua tyhmänä.

• reija
        Melperi1 kirjoitti:

huomaa sinun vedätysyrityksesi.

Älä pidä minua tyhmänä.

olen kyllä sen verran tyhmä itse etten ymmärrä mitä tuo sinun "vedätysyritys" sana tarkoittaa!?? :D voisitko valaista, niin tiedän mitä olen yrittämässä!

• keskityttäisiin

Luomaan sitä taivasta MAAN PÄÄLLE. Tosiasia on että monella ihmisellä on paha olla. Tuettaisko heitä sillä tuella mitä he kipeimmin tarvitsevat että elämä olisi ,jos ei ei nyt taivas maan päällä, mutta ainakin laadukkaampaa. Eikä ruvettaisi jumaliksi tuomitsemaan kuka pääsee taivaaseen...ehkä sekin on keino ummistaa silmät lähimmäisen hädältä-

• "Kultainen sääntö"

(Vuorisaarna) "Kaikki mitä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkää se samoin ensin heille"
      (vedin jakeen "hatusta" voip olla toisiakin sana-
      muotoja nyk. Raamatunkäännöksess) MUISTAKEE TÄMÄ
      S.O. LAKI JA PROFEETAT!!!!!

• mato

kyllähän se näin on et noi vaalihöpötykset on aikuisten hölmöilyä.kyllä se näin on et nuoret ja lapset jää aina turvaa ja huolenpitoa vaille aina, vaan raha ja rahaa enempi isompia optioita isompia voittoja mut entä sitten kun on köyhiä ja onnettomia on liikaa ,no kaikille rikkaille terveisiä itelleppähän ja lapsillenne maailmaa rakennatte.kaikille nuorille töitä ja tietokoneet roskiin ei taida paljo raamattu auttaa

• pakkula

Missään en ole kuulut tai lukenut fraaseja enempää, kuin tällä palstalla VL uskovaisten arvostelijoiden kirjoituksista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3593
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2224
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      32
      1865
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1609
    5. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      15
      1565
    6. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1558
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1407
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1277
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      80
      1263
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1222
    Aihe