Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. Ei luopuneeseen kirkkoon tarvitse kuulua, jos kuuluu lähetys säätiöön. Minä ja perheeni ei kuuluta ainakaan.
  2. weha:
    - On kysymys siitä, kuinka lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä, kasteen vedestä ja Hengestä. Näitä molempia vauva on, siis lihasta syntynyt ja ihminen. Siinä uudesti kastajille ihan Raamatusta vastaus.

Perisynti on asia, jota ei uudesti kastajat myöskään näe, eikä usko.

Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
    Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-

Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
    11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"

"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).

Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
    6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

Matt 18:10
    "Katsokaa, että ette halveksu yhtäkään näistä pienistä, sillä minä sanon teille:
    Heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun Isäni kasvot."

weha: "Kohdan mukaan, 0n siis kysymys Jeesuksen luokse viedyistä ja hänen yhteydessään elävistä lapsista. Juuri kyseinen kohta puhuu siitä, kuinka uskovaiset vanhemmat haluavat viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse; Älkää siis estäkö heitä, nuhtelee Jeesus uudelleenkastajille/esteliöille.

Ps 22:10
    "Snä vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla.
    Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka.
    Sinä olet ollut minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."

weha: "Kohdassa on siis kysymys profeetasta, Jumalan valituista. Toisaalla epäuskoisesta sanotaan Raamatussa, että jumalaton on äidin kohdusta saakka"

Ps. 58:4 - Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. ...
  3. Uudelleenkastajien kaikki opetukset, ei vain vanhurskauttamisoppi ja kasteopetus, vaan mitä heidän opetuksia tunnen on pielessä pahemman kerran.