Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
weha
profiilit
weha
weha
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luther säätiö ei ole mitään sääntöjä rikkonut. Luopuneen kirkon kirkolliskokoukset saa jättää omaan arvoonsa, ja uskoa Raamattua ja luterilaisen kirkon tunnustuskirjojen opetuksia.
21.01.2015 18:02
Ei luopuneeseen kirkkoon tarvitse kuulua, jos kuuluu lähetys säätiöön. Minä ja perheeni ei kuuluta ainakaan.
21.01.2015 17:59
Uudelleenkastajat opettavat, ettei pieni lapsi osaa uskoa. Raamattu opettaa, että pienet lapset uskovat, kun Jeesus sen vaikuttaa. On ero siis vanhurskauttamisopissa...
21.01.2015 17:20
Aloitukseen lyhyesti. Ei koske luopunut kansankirkko kaikkia sentään.
21.01.2015 13:45
Ei vaan uudelleenkastajat kastajat kummina,,,,Olen kyllä ihan virallisesti naimisissa .
21.01.2015 13:44
Kohtuu käyttö ei ole paha asia, tyyliin saunaolut. Vain lakihenkinen usko ja vaatimus kieltää sen. Onneksi lahkot ei määräile, vaan ohjeena Raamattu.
1.Tim.2:8 "Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä"
21.01.2015 13:41
Se on Pyhän Hengen teko, kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa.
Usko syntyy sanan ja sakramenttien kautta. Mitä ilman "sanaa ja sakramentteja henkenä ylistetään, on perkeleestä".
21.01.2015 13:34
Kyllä toiset uudelleenkastajatkin juovat viinaa kaksin käsin.
21.01.2015 13:03
Siis uskovainen luterilainen pappi opetta, että kaste pelastaa ja usko omistaa kasteessa tarjotun pelastuksen ja armon. Kaikki muu on uudelleenkastajien tahallista ivaa, haukkumista ja vääristämistä. Mitäpä muuta uudelleenkastaja voisi, kun käydä tervettä oppia vastaan.
21.01.2015 12:59
Hetkien, tarkoitus on, että on uskovaiset kummit/todistajat. Uskovaisista kummeista/todistajista ei ole seurakunnassa puutetta (lähetyssäätiö). Emmekä kenenkään sydämeen kuitenkaan näe. Kasteen saa aikaan Jumalan sana ja asetus, ei ihmisen pyhyys.
Yksi asia minua vähän harmittaa, siis opillisesti ei muuten, kun lapsemme kummeina on helluntailaisia myös. Ajattelin inhimillisesti ja Tuo oli oma mokani, että niin kävi. Toisaalta mukava kun helluntailaiset olivat mukana ja tunnustivat kasteen sillä tavoin oikeaksi.
21.01.2015 12:53
Uudelleenkastajat eivät usko Raamattua, eivätkä esim. usko perisyntiä, vaan pienokaiset eivät Jeesusta tarvitse , vaan pelastuvat sellaisenaan. Lisäksi synergismissä, kun vain huutaa avuksi Jeesuksen nimeä pelastuu. Edelleen (lakiuskoa) synergismiä, kun sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Vanhurskauttamisoppi siis poikkeaa Raamatun opetuksesta ja näin myös siis luterilaisesta opista.
On selvää, ettei tule veljeillä uskonasioissa uudelleenkastajien kanssa. Pelastus on edelleenkin Raamatun ja luterilaisen uskonpuhdistuksen mukaan: "Yksin armosta, yksin uskon kautta, Yksin Kristuksen tähden, ilman lain tekoja." Uudelleenkastajat ja helluntailaiset käyttävät samoja sanoja, mutta tarkoittavat tekoja.
21.01.2015 12:45
Perisynti ja kadotus on siis tosiasia, myös vauvoille ja kaikille ihmisille. Kylliäisen oppia ei siis voi kannattaa, että kaikki pääsisi taivaaseen, koska Jeesus on kuollut kaikkien puolesta. Tuota Kylliäisen oppia opettaa myös uudellenkastajat.
Edelleen, vauvojen ja vaarien pelastustie on sama: "Uskon kautta".
20.01.2015 19:16
weha: "Siis syntiinlankeemus toi vauvallekkin kadotustuomion":
Room.5:18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.
weha: Jeesuksen teko, toi kaikille ihmisille vanhurskauden. Tämä osallisuus Jeesukseen tulee sanan ja kasteen voimasta, uskon kautta":
Room.6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
20.01.2015 15:09
"Synnin palkka on kuolema" vauvakin kuolee. Kysymyksessä on hengellinen ja fyysinen kuolema (Room.5:12; Room.5:18).
"Olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin"(Ef.2:3).
weha: "Ihminen alkaa tekemään syntiä, koska on syntyessään syntinen."
20.01.2015 14:37
Kasteessa Jeesus on läsnä konkreettisella tavalla. Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Gal.3:27, Joh.3:5; Ef.5:25-26), niin kuin uskonpuhdistajammekin usein opettaa. Kaste on kertakaikkinen toimitus (aoristi).
Joh.3:3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
4 Nikodemos kysyi: "Miten joku voisi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran?"
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
7 Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: 'Teidän täytyy syntyä uudesti.'
20.01.2015 14:34
weha:
- On kysymys siitä, kuinka lihasta syntyneen ihmisen tulee syntyä uudestaan ylhäältä, kasteen vedestä ja Hengestä. Näitä molempia vauva on, siis lihasta syntynyt ja ihminen. Siinä uudesti kastajille ihan Raamatusta vastaus.
Perisynti on asia, jota ei uudesti kastajat myöskään näe, eikä usko.
Perisynti on vain uskottava pyhän Raamatun ilmoituksen perusteella:
Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-
Room.3:10 niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan,
11 ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa"
"olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin" (Ef.2:3).
Ps.51:7."Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."
Joh.3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. [Ef. 5:26; Tit. 3:5; 1. Piet. 3:21]
6 Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]
Matt 18:10
"Katsokaa, että ette halveksu yhtäkään näistä pienistä, sillä minä sanon teille:
Heidän enkelinsä taivaassa näkevät aina minun Isäni kasvot."
weha: "Kohdan mukaan, 0n siis kysymys Jeesuksen luokse viedyistä ja hänen yhteydessään elävistä lapsista. Juuri kyseinen kohta puhuu siitä, kuinka uskovaiset vanhemmat haluavat viedä pienokaiset kasteessa Vapahtajan luokse; Älkää siis estäkö heitä, nuhtelee Jeesus uudelleenkastajille/esteliöille.
Ps 22:10
"Snä vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla.
Sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka.
Sinä olet ollut minun Jumalani hamasta äitini kohdusta."
weha: "Kohdassa on siis kysymys profeetasta, Jumalan valituista. Toisaalla epäuskoisesta sanotaan Raamatussa, että jumalaton on äidin kohdusta saakka"
Ps. 58:4 - Luopuneita ovat jumalattomat äidin kohdusta asti, eksyneitä valhettelijat hamasta äidin helmasta. ...
20.01.2015 12:12
"Pelastusta ei saakaan aikaan vesi, vaan Jumalan sana, joka on vedessä ja veden kanssa":
1:Piet.3:21 "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus" [Ef. 5:26; Hepr. 10:22]
19.01.2015 14:22
Siinäpä se uudelleenkastaja, se lain ja evankeliumin sekoittaminen kohtalokkaasti jo tuli. Kerrot ihan vastoin antamiani Raamatunkohtia yllä, ja sepittelet juttujasi. Kun luonnollisesta ihmisestä, eikä siis lihasta ole mitään hyötyä hengelliseen ratkaisuun, katso (Joh.6:63). Merkillistä opetusta, eli sepittelyä uudelleenkastajat harjoittaa.
Niin, en luota kummien tai vanhempien tai papinkaan tekoon kasteessa, vaan Jumalan sanaan ja asetukseen, siihen lupaukseen mikä kasteessa on luvattu. (Room.6:3,5).
19.01.2015 14:20
Siis kaste on Jumalan sana ja asetus. Ihmiset eivät ole keksineet kastetta omasta päästään. Sana on siinä, kun vauva tai aikuinen kastetaan, Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Jäljellä oleva vesi, on tavallista vettä, jossa ei ole Jumalan lupausta mukana.
19.01.2015 14:10
Uudelleenkastajien kaikki opetukset, ei vain vanhurskauttamisoppi ja kasteopetus, vaan mitä heidän opetuksia tunnen on pielessä pahemman kerran.
19.01.2015 14:05
71 / 622