Voi miten hienon opin ihminen onkaan keksinyt!

kova sota on

JA kuinka halpa ja tehokas, nyt ei puutu enää muutakuin että saataisiin Jumalan koko taivas sitä kumartamaan.

Sitä lutterinlaitos on odottanut Jumalalta nämä sadat vuodet, mutta ei vaan meinaa Herramme taivas taipua!

mitä nyt onko hyviä ehdotuksia miten saataisiin läpimurto tässä taistossa.

11

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sota on kova

      Armo on todella ilmaisnen lahja.

      Mitään lutterinlaitosta ei ole olemassakaan.

      Mutta sama katkera uudestikastaja tuntuu olevan vauhdissa katkerine kommentteineen. Onko taas tullu otettua sitä viinaa?

      Miten saisimme nuo uudestikastajat pysymään selvinä? Kellään ehdotuksia?

    • ihme oppi

      viinaa?

      en ole ikänäni ottanut viinaa ja sitä on pitkästi, mihin sitä tarvitaan kerrotko, mihin lutterin kansa tarvitsee sitä juomaa kymmenen litraa vaavista vaariin ja mummuun, mihin te sitä tarvitsette kerrotko että minäkin saisin ymmärtää tämän suuren salaisuuden!!

      Eikä vauvakasteusko pysy ilman sitä voimassa vai mikä se syy oikein on!

      • ihme u-kastajat

        Vinaa"

        Olet ottanut viinnaa. Olet katkera juoppo uudestikastaja. Kerrotko mitksi te juopottelette? Luterilaiset kristityt eivät tee sellaista.

        Kaste Jumalan tekona pysyy voimassa.


      • P. Äättely
        ihme u-kastajat kirjoitti:

        Vinaa"

        Olet ottanut viinnaa. Olet katkera juoppo uudestikastaja. Kerrotko mitksi te juopottelette? Luterilaiset kristityt eivät tee sellaista.

        Kaste Jumalan tekona pysyy voimassa.

        Vinaa"

        Olet ottanut viinnaa. Olet katkera juoppo uudestikastaja. Kerrotko mitksi te juopottelette? Luterilaiset kristityt eivät tee sellaista.

        Kaste Jumalan tekona pysyy voimassa.


      • T. Otuus
        P. Äättely kirjoitti:

        Vinaa"

        Olet ottanut viinnaa. Olet katkera juoppo uudestikastaja. Kerrotko mitksi te juopottelette? Luterilaiset kristityt eivät tee sellaista.

        Kaste Jumalan tekona pysyy voimassa.

        Kyllä siitä voimme päätellä ettei opetusta ole ssatu tarpeeksi. Kasteen kanssa asialla ei ole tekemistä.


    • Kyllä toiset uudelleenkastajatkin juovat viinaa kaksin käsin.

      • ihmemies Weha

        Wehalla on tuosta omakohtaista kokemusta, kun on pyörinyt noissa kuvioissa
        pienen ikänsä.
        Yleensä viinaa juodaan suulla mutta Weha on tuossakin taitava ja juo käsillä!
        Tarvitaanko siinä kummeja avuksi? Ainakin joskus he ovat päissään noissa
        vesiseremonioissa.


    • Kohtuu käyttö ei ole paha asia, tyyliin saunaolut. Vain lakihenkinen usko ja vaatimus kieltää sen. Onneksi lahkot ei määräile, vaan ohjeena Raamattu.

      1.Tim.2:8 "Niin myös seurakuntapalvelijain tulee olla arvokkaita, ei kaksikielisiä, ei paljon viinin nauttijoita, ei häpeällisen voiton pyytäjiä"

      • dfgdfgdfsg

        no mutta ehkäpä se sauna on sun pakanallinen epäjumalan palvelus? oletko koskaan miettinyt miksi saunaa pidetään niin mystisen arvokkaana paikkana tässä metsäläismaassa???

        kirottuja koko porukka sanon minä, hyljänneet oikean tien, jos ovat koskaan edes sitä tunteneetkaan.


      • hggdgfdgdgdg
        dfgdfgdfsg kirjoitti:

        no mutta ehkäpä se sauna on sun pakanallinen epäjumalan palvelus? oletko koskaan miettinyt miksi saunaa pidetään niin mystisen arvokkaana paikkana tässä metsäläismaassa???

        kirottuja koko porukka sanon minä, hyljänneet oikean tien, jos ovat koskaan edes sitä tunteneetkaan.

        Ja taidat sinä kuulua joukkoon


      • dfgdfgdfgdg
        hggdgfdgdgdg kirjoitti:

        Ja taidat sinä kuulua joukkoon

        joo ehdottomasti, olen sekaannuksen levittäjä, hajottaja vailla vertaa.. tuhoojaenkeli niinkuin Raamattukin minulle nimen antaan... vedän teidät mukanani alas...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe