a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Sellaista pellon kiertämistä se on minulla. Täällä maalla meillä on onneksi kiva valaistu kolmen kilometrin pituinen latu ja siellä ei ole tungosta eikä kukaan huutele että olisi ladun tukkeena.
Minä tein kuitenkin oman, ehkä noin kahden kilometrin lituisen ladun, vanhalle tielle joka johtaa sellaiseen autiotaloon ja sitä ei aurata. Se vanha tie sopii hyvin hiihdellä rauhassa. - Mä en uskaltanut hiihtää kauaa näin ekakerralla, ettei tuu lihakset kipeeksi. Huomenna sitten pitempi reitti ja siitä sitten taas vähän pitempi...
- Hiihtäisitkö jos olis lunta?
- Mä lahjoitan itselleni kymmenen viikon loton, että olisi sitten millä lahjoa itseänsä lisää. Joku viis riviä riittää kyllä, onpahan sitten mitä odottaa joka viikonloppu.
- https://www.youtube.com/watch?v=_YBIolNtLoY
- https://www.youtube.com/watch?v=ZHxC-JtdmGY
- Olen elänyt vain yhden yksinäisen kauhujen joulun, sydän-ja hengityskoneessa sänkyyn sidottuna kiinni lasten teholla. Kaikki muut jouluni ovat olleet oikein ihania ja kaikki muut jouluni olen saanut viettää rakkaiden läheisteni kanssa. Hyvät välit läheisiin on joulun paras lahja.
- Taytyy varmaan alkaa lotta-pukua ompelemaan että on sitten valmiina...hih hih...tädin vanhat merkitkin löytyy.
- Olishan se mielenkiintoista tietää, että mihin sitä joutuisi itsekin. Kaikki hoitoalan ihmiset ovat jonkinlaisessa katastrofi suunnitelmassa.
- No onko sukupuuta? Mä kokosin tyttärelle äidin puoleisesta suvusta tietooni saamat esivanhemmat ja muutaman sukupolven nimet taaksepäin. Teetin vanhimmasta esiäidistä åerheineen suurennetuan A4 kuvan. Laitoin sen muovitaskullisen kansion esimmäiselle sivulle ja lisäsin kopiot sukupuusta muutamalle ensimmäiselle sivulle. Ja jos hän haluaa, jatkakoon siitä sukututkimusta lisää.
Tässä lahjatapauksessa tietysti pitää tietää että toisella ei niitä ole ennestään.
Myös päivän lehti hänen omalta syntymävuodeltaan on myös mielestäni hauska idea. - Teidän jouluvalmistelut ovat melkein kun meillä...goldwingiä ja jammua taputellaan...
- Niin kyllä raha on paras lahja minunkin mielestä...
- Kiitos kysymyksestä. Olen tilannut pikkumatkan vr.ltä ja kerrankin sain tarjoushintaisen parhaat alelähdöt matkan ja säästin 50 euroa ja olen iloinen siitä. Oulu-Turku väli. Joululahjat olen hankkinut mutta ne ovat vielä pakkaamatta.
Kuusen haemme omasta metsästä terassille ulos ja siihen moniväriset sähkökyttilät tälläkertaa. Sukkia olen kutonut kolmet kappaleet ja ostanut arabian astioita ja duutsonien kalsareita. Parit lelut vauvalle ja mäkkärin lahjakortteja koululaisille.Toisillemme ostimme miehen kanssa shiatshu selkähieronta istuimen yhteisesti. Että ihan käytännöllisia ja tarpeellisia lahjoja aion antaa rahalahjojen lisäksi. - Raastemyllyllä porkkanaa, kesäkurpitsaa paistamalla pannulla, punajuurilaattikkoa ja kukkakaalilaatikkoa paistamalla uunivuokassa siinäpä mun vihannekset.
Ja Itse poimittuja mustikoita rasvattomaan rahkaan. - Ihana taulu sullakin. Meillä on 1980 vuosimallia yamaha 850 kuutioo ja sit vähä uudempi goldwing 1200 . Ja mulla ikioma skootteri Honda.
- Ihana taulu.
- Joo ja nykyisin ne kuvat jää monellakin digitaaliseen muotoon. Mustavalkoiset paperivalokuvat tuntuu säilyvät. Kartat menneisyydestä onkin juuri mukavia aikakapseleita.
- Minä olen tutkinut myös oman paikkakunnan karttaa isojaon ajalta vuodelta 1780. Mielenkiintoista. Aika paljon olit kyllä maksanut siitä ilmakuvasta. Teetkö siitä taulun? Tai tapetin?
- Hih hih. Menneisyys vois olla varmenpaa kun tietäisi suurinpiirtein mitä olisi vastassa. Menneisyyttä on kiva tutkia. Joku aikakapselin tekeminen voisi olla kivaa. Siis lähettäisi tietoa nykyisestä jonneski tulevaan. Siis justsa kuvia esimerkiksi vaiks omille jälkeläisilleen.
- Ei kannata niitä maitotukiaisia ei tuu kun meni balttiaan. Ja sitten sinä saat ne eu-direktiivien tarkistajat sinne riesaksesi. Tulevat mittanauhan kanssa mittaamaan että onko tarpeeksi monta senttiä parsi mihinkin suuntaan.
Etkö haluaisi madonreijästä menneisyyteen tai tulevaan? Kumpaan suuntan menisit jos ois pakko?