Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Jaa, minä en kyllä ole kirjoittanut sanakaan, eläkeläinen. Mutta kun otit puheeksi niin, ero se on eläkeläisellä ja eläkeläiselläkin. Jotkut ovat itse ne eläkkeensä tienanneet ja jotkut köröttelee vaan kyytissä ku muut maksaa.
  2. Rakastan hyvin pelkistettyä, puhdasta, valkoista, siistiä ja raikasta kotia. Ihanaa yksinkertaisuus väljät ja valoisat tilat. Vihaan tunkkaisuutta, paksuja mattoja vihaan verhoja ja pölynkerääjä romua ja rihkamaa. Inhoan tavarakasoja epämääräisiä vaatekasoja pölynpeittämiä pintoja tahmeita lattioita. yökyök...

Mutta se risti riita, inhoan myös muiden jälkien siivoamista. Silti koko ajan pakko itse siivota. Mies yrittää vältellä selvästi ja ei ymmärrä minun siisteysintoa. Vihaan imuria ja katson että imuroiminen on miesten puuhaa. Melkein on aina pakotettava se auttamaan. Välillä odotan, että se alottaisi oma-alotteisesti, mutta todella harvoin sellaista tapahtuu. Käskytettävä on.

Jos minä saisin päättää, niin vetäisin kaikki verhot alas ikkunoista ja verhot ja myös kaikki matot lattialta kantaisin suoraan roskikseen. Seuraavaksi lentäisi kuin leppäkeihäs parvekkeelta alas tuo pölyimuri hirviö, joka aina kun yritän imuroida alkaa vaan keppuroida lattialla tassut kattoa kohti ja ulisee, en, en, en...

Kaikki tavarat kaappeihin justsa omalle paikalleen aina pitäisin millilleenkin samoin päin tavaroita. Käyttäisin vain kosteita pyyhkeitä ja luutuja siivoamiseen ja pyyhkisin kaikki pinnat päivittäin. Koti olisi lähes tyhjä valkoinen ja steriili.

Mut ei, pakko siivota ja siivota vaikka inhoa yli kaiken. Siirreltävä sitä roinaa ja raahattava sitä hirviöimuria perässään. Nytkin se homma on edessä ja vihaan sitä.
  3. Joo, kallista on. Sitä ei ennen tiedä kun omalle kohdalle kolahtaa. Itse olen saanut uudet silmän sisäiset silikoniset tekolinssit, ja muutamien kuukauksien väliin on täytynyt videä aina satanen silmälääkärille, ja loppua ei näy. Kohta alkaa taas uusi kierros.

Ensin näön tutkimus silmälääkärillä ja lähete yliopistolliseen, satanen. Siitä sitten esitutkimus yliopistollisen silmäpolilla, todetaan molempien silmien sairaus ja satanen ei edes riitä.

Sitten toimenpide, silikoninen linssi asetetaan sairaan sijalle, ensimmäiselle silmälle yliopistollisella, satanen ei riitä. Seuraavaksi jälkitarkistus silmälääkärille ja todetaan leikkauksen onnistuneen mutta, tule kohta uudelleen toisen silmän vuoksi ja taas satanen.

Muutaman kuukauden päästä toisen silmän vuoro, näöntarkistus ja lähete yliopistolliseen satanen. Sitten uudelleen esitutkimus yliopistollisessa ja satanen ei riitä. Taas silikonilinssi siihen toiseenkin silmään ja satanen ei edes riitä. Sitten jälkitarkastus ja satanen. Seuraavaksi jälkitarkastus silmälääkärillä, satanen. Ja todetaan tarvitaan lasertoimenpide uudelle silikonilinsille plus lähete, satanen.

Aloitetaan parin kuukauden kuluttua kierros uudelleen...ja loppua ei näy. Siihen sitten miinus lääkkeet, silmätipat, sairaslomanajan palkan pienennysvaikutus, uudet silmälasit ja mahdolliset antibiootit poskiontelotulehdukseen.

Kelalta tulee joku kymppi silloin tällöin korvaushakemuksen jälkeen, mutta se on hyttysen pieru.

Ja kun silmät on vain yksi osa vanhenevaa kroppaa niin, voi vain mitä muuta joutuu maksamaan syd.polille ynnä muuhun ....vaikka saisikin terveyskeskuspalvelua muihin vaivoihin, hammaslääkäristä puhumattakaan.

Ja kaiken tämän maksat ihan itse jos olet tavallinen työläinen tai tavallinen eläkeläinen, jolla on maksettu asunto allasi. Toisin sanoen kaikki rahasi mitä suinkin liikenee joudut kantamaan koko ajan lääkäreille. Joskus miettii, että olisinpas tavallinen pummi ja kaikki hoidettaisiin sossusta.

Sitä en tiedä mitä muualla maailmassa maksaa terveydenhuolto, mutta täällä se maksaa kaiken mitä sulla on antaa.