Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Minulla on olettamus, että työnantajat palkkaavat mielellään tutun tai ainakin jossain suotuisissa merkeissä aimmin tavanneen henkilön, kun on kyse viiskymppisestä.

Itselläni ainakin on ollut suhtita joiden avuilla olen löytänyt työpaikkani viimeisen kymmenen vuoden aikana. Itseasiassa työnantajani ovat tunteneet toisensa. Siksi vedän sen johtopäätöksen, että verkostoituminen ja hyvät ja ystävälliset suhteet aina työkavereihin ja työnantajiin samoin kuin myös asiakkaisiin voivat poikia työtä.

Jokin kurssi voi olla myös ponnahduslauta, esim miehelläni työpaikkaohjaajakurssi auttoi ajautumaan ammattikoululaisten työnopettajaksi ja siten hän löytää rakennusalan töitä opettajan avulla, omien kontaktien lisäksi.

Miten on ne vanhat parikymmentäkin vuotta vanhat työpaikat ja sen suhteet? Oiskos mitään tuttua hyvää kontaktia menneisyydessä? Itse olen kerran palannut samalle työnantajalla viiden vuoden päästä kun välissä on ollut muita työantajia ja koulutusta. Itse olen hankkinut kolme koulutusta ja niitä vaihdellen ja yhdistellen olen tullut toimeen.

Viimeistä työpaikkaa hain sähköpostilla ja edellisen työpaikkani sain puhuttua itselleni bussissa, lapsenlapseni Puuhamaaretkellä. Olen toiminut sosiaalipuolella lastenkodeissa, nuorisojärjestössä ja seurakunnalla erilaisissa ohjaajan töissä nyt yksityisellä. Harrastustoiminnastani on ollut apua työpaikkojen saannissa myös.

Tsemppiä sinulle työnhakuun, uskon että löydät töitä kun sinulla on noin selkeät ajatukset asiasta. Ihan vainnoista johdonmukaisista kysymyksistäsi päätellen olet järkevä tyyppi.