a.juzka
Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää!
Sähköpostiosoite: [email protected]
Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm
Kotimaa: ---
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: ---
Lapset: ---
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia48 aloitusta · 4262 kommenttia
- Ei se niin kovin raskas ole kun siihen voi laittaa vain vähän vastusta tai ei vastusta lähes ollenkaan. Mielestäni hyvä laite sikäli, että jos edes siihen polkimille pääsee nousemaan on se jo yksi harjoitus, kuin yksi vähän korkempi askelma tai porras :)
- Hoitotyössä olen työskennellyt. Kutsumustyössä, lasten parissa nuorempana, en kuitenkaan päiväkodissa. Ja myöhemmin olen tehnyt työtä eri-ikäisten ihmisten hoitotyössä. Kaksi viimeisintä työpaikkaa olivat parhaimmat ja viimeisestä työpaikasta pidin kaikken eniten. Työskentelin viriketoiminnan ohjaajana. Pidin taidekerhoa, käsityökerhoa ja kirjallisuuskerhoa. Laulattaminen ja jumppa en kuulunut minulle. Usein ihmettelin, että miten tällaisesta hauskanpidosta maksetaan jopa ihan säällistä palkkaakin. Ja hieman harmittaa etten ymmärtänyt aikaisemmin ihan nuorena jo että itsenäinen työ on se, missä viihdyn kaikkein parhaiten. On niitä kurjiakin työpaikkoja sattunut matkan varrella ja ikäviä työkavereita muutama, mutta kiva kun viimeisistä työpaikoista jäi niin ihanat muistot. Voisin tehdä ehkä osa-aikaisena vieläkin, mutta omat kivat harrastukset ja käsityöt sekä satunnaiset lastenhoidot taitaa riittää työpaikan korvikkeeksi.
- Minulla ainakin ihan sama vaikka hakis lukulasit halvimmasta sekatavarakaupasta. Minun ei siis kannata maksaa erikoislääkäreille mitään, koska näkökykyni ei ole stabiili. Näkö voi olla ihan erilainen jo kuukauden kuluttua. Miksi maksaisi kertakäyttösilmälaseista tuhansia. Minulta on yhdet kaihit hoidettu ja tekomykiöt vaihdettu. Nyt on alkanut uusi kierros ja odottelen hetkeä että pakko pyytää lähete uuteen kaihileikkaukseen. Vasemmassa sumenee taas pikkuhiljaa, ei siinä auta erikoissilmälääkärin lasit eikä optikonkaan. Laserilla on aiottu hoitaa seuraavaksi, sitten kun hommaan lähetteen. Niin ja lähetteen antaa terveyskeskuslääkärikin. Tai mistäpä sen nyt tietää onko se sote ja mitä pitää tehdä. Harkitsen asiaa syksymmällä.
- Kiitos, henrji. Yritän hakea sen käsiini :)
- Ai niin, lapinpuikulaa on ihan vähäsen kans yleensä.
- Minä laitan kasvamaan pelkästään salaattia kukkaruukkuun kuistille. Ja salaatinkin laitan siten että valmiin kaupan salaatin juurespaakun pistän multaan. Ja pieni mansikkamaa on viinimarjojen ja vadelmien lisäksi. Siinäpä tarpeeksi kasvimaata kesäkukkien lisäksi. Uudet tulppaanit laitan maahan syksyisin, ja ei muuta
- Minkähän niminen kirja on, kiinnostaa?
- Bursiitti on meidän ikäisten kaikkien vaivana jossainmäärin.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2013/01/17/jumppaohjeita-lonkan-bursiittiin - Jep. Minulla on kirjahyllyssä Halstin kirja: Lapin sodassa JR 11 mukana Oulusta Kaaresuvantoon. Otin selvää isäni sotaretkestä kun hän kuului JR 11.sta ja siksi olen tutustunut kaikkeen mahdolliseen materiaaliin siltä saralta. Halsti oli ollut JR11.sta komentaja. Todella mielenkiintoista. Löysin jopa Oulun Prikaatin kilta julkaisemat perusteelliset kertomukset JR11.sta sotaterkestä. Se ei ole siis kenenkään muistelmaa vaan viralliset tiedot.
- Salmiakkikossua löytyy alkoholittomana ja kerman voi maustaa vaikka vaniljalla ja kahvilla...
https://www.alko.fi/tuotteet/790176/Koskenkorva-Salmiakki-Alcohol-Free-muovipullo - Tosi hyvää. Tässä ohje.
https://www.youtube.com/watch?v=Jd9Be59TWyI - Minä ottaisin ennemmin shotin, vaikkapa mummontossu, jos saan valita.
- Ja höpsistä, hassu peikko.
- Naamaan oon tyytyväinen tällaisenaan mutta rintoja voisin ajatella kohottaa.
- Ehdottomasti Pohjois-Amerikkaan, Kanada.
- Minulle tuo iloa tänään aurinko ja siksi olen lattanut paksumpia talvivaatteita odottamaan uutta talvea ja iloitsen kevät vaatteistani. Ihana kun ei tarvitse pukea sukkahousuja päällyshousujen alle ja kaivoin esiin valkoisia farkkujani ja valkoisen farkkuhameen. Ostin hameen viime syksynä alennusmyynnistä ja pelkäsin ettei se mahdu päälle kun ostin syksyllä yhden koon pienemmän kun yleensä. Ja mikä ilo kun hame onkin justsa sopiva. Sovittelin uutta sifonkista kukkapuseroa sen hameen kanssa ja odotan että saan pukea keväiset vaatteet ylleni. Täällä on vielä paljon lunta mutta iloitsen jo keväästä.
Toinen asia mistä saan suurta iloa on uimareissu läheiseen kylpylään. Rakastan uimista, siis oikeaa uimista, ei vesikävelyä. Ostin syksyllä kymmenen kerran liput ja kaksi on vielä käyttämättä. - Kaikki askartelut ja käsityöt on mukavia. Tykkään kans
- Joo, unohda luistimet potkukelkka parempi. Ja mieluimmin ei olllenkaan jäälle, ihan vaan tienreunassa ja vasenpuoli on oikea puoli.
- Kyllä sitä ihmeesti parantuu kun on kivaa tiedossa.
- En ole ostanut vielä mämmiä.