Vapaa kuvaus

Olen tavallinen höpöttäjä. Ei oteta elämää vakavasti, hauskaa sen olla pitää! Sähköpostiosoite: [email protected] Linkit: http://www.liis.lv/majtur/darbmac/raksti.htm Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

48

Kommenttia

4262

1. Ajattelen monista asioista tässä maailmassa hyvin eri tavalla kuin nainen yleensä. Tuntuu usein kuin he puhuisivat minulle täysin vierasta kieltä. Ja tuntuu, että minulla on hyvin vähän mitään jaettavaa heidän kanssaan. Viihdyn paremmin, miesten, ikään katsomatta, lasten, nuorten, niin nais- kuin miespuolistenkin, ja vanhusten seurassa.

Mutta kaikki me ihmiset olemme erilaisia.
  2. Jep elämä on. Kyllä elatusvelvolliset valittavat turhaan.
    Jopa ammattiliitotkin ovat niitä velvollisuuksiaan pakoilevia ihmisiä rahallisesti tukemassa. Todellisuudessahan he useinmiten heittäytyvätkin työttömäksi ja ammattiliitto maksaa jokaiselle BIOLOGISELLE isälle lapsikorotuksen, jotka voidaan ulosmitata elatusmaksuna.

Siis väännän Hartzalle ja muillekin rautalangasta: Työttömien ammattiliitto maksaa lapsikorotusta ihmiselle, joka on elatusvelvollinen ja työtön. Siis vaikka ei koskaan edes tapaa lastaan, nostaa hän lapsikorotusta, jonka "kruununvouti" ulosmittaa lapsen huoltajalle, jos huoltaja ymmärtää sitä pyytää ulosmitattavaksi. Ei työttömän ja vähävaraisen tarvitse omasta lompakostaan mitään maksaa, vaan hän saa ne määrätyt elatusmaksunsa yhteiskunnalta. Ja hän joka on työssä maksaa lainmukaisen osuutensa oman lapsensa elättämiseen ja sen summan sopivuuden voi tarkistuttaa kunnassa.

Aika erikoista, mutta ainakin kaksikymmentävuotta sitten, huoltajan piti itse olla aktiivinen, ja ymmärtää olla hakemassa elatusmaksun korotusta, jos tiesi, että hän oli siihen oikeutettu. Siis ne elatusmaksujen korotukset eivät hoituneet mitenkään automaattisesti, ja epäilenpä, että moni elatusvelvollinen pääsi pinnaamaan maksuistaan vuosikausia ihan lapsen huoltajan oman tietämättömyyden, matemaattisen vähälahjakkuuden tai välinpitämättömyyden vuoksi. Toivon todella, että tuohon asiaan on nyt tullut parannuksia yhteiskunnassa, missä kaikkien tulot ovat nykyään viranomaisten tarkistettavissa atk.lla.

Ja sitten kun elatusvelvollinen putoaa työmarkkinatuelle, harjoittelee velvollisuuksiaan pakoileva lurkki krokotiilinkyyneleitä, ja niillä hän voi jopa onnistua niin että myötätuntoinen sossutäti kirjoittaa surkealle raukalle nolla kuukaudessa suuruisen elatusmaksusopimuksen. Ja huom. lapsen huoltaja ei koskaan selviä nolla menoilla kuukaudessa.

Anteeksi kun vastasin sun kommenttiin, vaikka tää oli tarkoitettu yleisesti. Ja olen siis kanssasi samaa mieltä yksihuoltajan etuudet ovat pieniä roposia ja jokainen voi ne tarkistaa Kelan sivuilta. Itselläni oli aikoinaan onnellinen sattuma, koska minulle tuli suurempaa elatustukea, kuin Suomessa yleensä, koska sain elatusmaksua Ruotsin "kruununvoudin" päätöksellä. Aika yllättävää, sitä Ruotsin alkuperäistä päätöstä elatusvelvollinen ei pystynyt kumoamaan milloinkaan. Ja indeksikorotukset tupsahtelivat tilille asianmukaisesti ja itse anotut korotukset tippuivat asiallisesti. Kyllä Kansankoti hoitaa lapsensa.
  3. Tosi kiva teillä kun viihdytte siellä molemmat. Minä en ole mieheltä edes kysynyt, kun tiedän että turha edes kysyä. Hän on niin kiinni äidissään ja lapsissaan, että ei varmasti niitä jätä niin kauas, kun hänkin asuu kiinteesti ihan sukulaistensa lähellä vierekkäisissä taloissa. Siis kuten minäkin omani lapsen ja lapsenlapsen vieressä. Tartteis ottaa koko suku mukaan, heh heh.

Oletteko saaneet sieltä maaseudulta töitä vai oletteko eläkkeellä? Mä luulen että kaikki kaatuu työpaikan saantiin. Kun me ei niitä työttömyyskorvauksiakaan, siis niitä työmarkkinatukia, taideta saada. Täytyy varmaan odottaa sitä eläkettä, yksi kymmenen vuotta ainakin vielä, nyyh.

Mutta jospa tekisi sellaisen pitemmäntähtäimen suunnitelman. Ja onhan se kiva kun on jokin paikka, mihin kuvittelee lähtevänsä aina jos tulee murheita. Kuvittelee, että sinne sitten turvaan sitten menen jos paha päivä tulee. Hih hih