Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

55

Kommenttia

985

1. Toivon asiallista vastausta kysymykseen, minkä riskin asiakas ottaa, jos jättää välimuistin tyhjentämättä.

Vastakysymykseen vastaus on esim. se, että jos on ostanut vaikkapa 15 minuuttia maksullista käyttöaikaa, ei sitä kannattaisi käyttää koneen siivoukseen. Helsingin kaupunginkirjaston koneissa istunnon perustaminen vie jo monta minuuttia käytettävissä olevasta 15 minuutista ja minulla on sellainen käsitys, että siellä systeemi tyhjentää välimuistit jokaisen käyttäjäistunnon välillä automaattisesti. Helsingin Työväenopiston käytäväkoneella erehdyin kerran käynnistämään välimuistien tyhjennyksen ja se kesti mahdottoman kauan - ainakin 10 minuuttia.

Ulkomailla olen joutunut käyttämään konetta, jossa oli minulle vieras espanjankielinen selainversio. En osaa ollenkaan espanjaa, joten en olisi edes löytänyt siitä välimuistin tyhjennystoimintoa.
  2. Prosenttilaskun osaamisesta puheen ollen:
    Kauppaopiston luokka kokoontui 30-vuotisjuhlaansa. Luokan priimus tuli nuhruisessa työpuvussa. Hän laati työkseen virastossa tilastoja. Luokan huonoimmasta oli tullut hyvin menestynyt yrittäjä, joka saapui hienolla Mersulla. Toiset kysyivät, kuinka suuren katteen hän ottaa välittämistään tuotteista itselleen. Liikemies vastasi: "Otan itselleni vain 2 prosenttia. Eli jos ostan markalla, myyn 200 markalla."