Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

55

Kommenttia

985

  1. Tunnen tapauksen, jossa 5000 euron MasterCard -limiittihakemus hylättiin eläkeputkessa olevalta hakijalta, jolla oli sillä hetkellä yli 60 tuhatta euroa sijoituksia samassa pankissa ja lisää muualla eikä yhtään velkaa. Perustelu: "Ei työsuhdetta".
  2. Minulla on Brava (-99, 1,2) ja siinäkin on tänä talvena ollut kaksi kertaa käynnistysongelma. Edellisinä talvina sellaista ei ole ollut yhtään kertaa.

    Olen ollut huomaavinani sellaisen logiikan, että ongelma esiintyy pakkasella silloin, kun lohkolämmitin on ollut usemman lämmitysjakson päällä ilman että autolla on siinä välillä ollenkaan ajettu. (Meillä on lämpötolpassa sähkö päällä vain muutaman tunnin kerrallaan 4 kertaa vuorokaudessa). Ilmeisesti jonnekin kerääntyy kosteutta, kun auto sulaa ja jäätyy taas uudelleen.

    Kyllä se sitten on kuitenkin käyntiin lähtenyt, kun olen suihkuttanut ilmanottoputkeen Biltemasta ostamaani käynnistys-sprayta ja käyttänyt kannettavaa apuakkua (jauhettuani auton akun ensin tyhjäksi ennen näihin toimiin ryhtymistä). Tuossa autossa on harvinaisen kalliit sytytystulpat, joten niitä ei kannata turhan aikaisin vaihtaa.