Jo toisen kerran tänä talvena Bravo (-99, 1,2) ei lähtenyt aamulla Espoossa käyntiin. Se on näin heti, kun mittari menee yöllä 20 astetta miinukselle; 15 miinusasteessa se vielä lähtee juuri ja juuri käyntiin.
Akku on 2 viikkoa vanha, joten siitä se ei johdu; se kyllä jaksoi pyörittää moottoria, mutta moottori EI VAIN JAKSANUT lähteä käyntiin.
Mikä asia se on, jonka pakkanen noin motissa hyydyttää? Olisiko sille jotakin tehtävissä?!?
Ei lähtenyt Bravo käyntiin
6
1249
Vastaukset
- aerhh
ajatko joka päivä sillä autolla, jos akku on 2 viikkoa vanha ja sillä ajetaan kerran viikossa 5km se on todennäköisesti huonossa kunnosa
- vaikuttaa...
käynnistymiseen?
- jauza
perusasiat ensin kuntoon.
-uudet tulpat
-uusi akku (se jo onkin)
-tankki täyteen bensaa (ettei kerää sinne kosteutta)
-aja pitempi lenkki (esim. pakoputkeen saattaa lyhyessä ajossa kertyä yllättävänkin paljon kondensiovettä, joka saattaa jäätää)- odelliks
Minun Bravossani kävi juuri näi että kondensiovettä tuli putkeen niin paljon et oli putki tukos aina ja auto hyyty kun liivate kylmässä eli ei käynnisty ei muuta kun suhisi. Oli kyllä sit tiivistevika kannes ja korjaus tuli kalliiks...
- käynnistynyt aina
Käynnistän Puntoni lähes aina pakkasilla lämmityksestä. Aina käynnistynyt luotettavasti, jopa -35 asteen pakkasilla. Eilen oli pakkasta yli -20 ja ei ollut lämmitysmahdollisuutta. Siitä huolimatta käynnistyi parin sekunnin starttauksella. Akku on alkuperäinen, öljyt 5W-40, kilometrejä pitkälti yli 100 000.
Minulla on Brava (-99, 1,2) ja siinäkin on tänä talvena ollut kaksi kertaa käynnistysongelma. Edellisinä talvina sellaista ei ole ollut yhtään kertaa.
Olen ollut huomaavinani sellaisen logiikan, että ongelma esiintyy pakkasella silloin, kun lohkolämmitin on ollut usemman lämmitysjakson päällä ilman että autolla on siinä välillä ollenkaan ajettu. (Meillä on lämpötolpassa sähkö päällä vain muutaman tunnin kerrallaan 4 kertaa vuorokaudessa). Ilmeisesti jonnekin kerääntyy kosteutta, kun auto sulaa ja jäätyy taas uudelleen.
Kyllä se sitten on kuitenkin käyntiin lähtenyt, kun olen suihkuttanut ilmanottoputkeen Biltemasta ostamaani käynnistys-sprayta ja käyttänyt kannettavaa apuakkua (jauhettuani auton akun ensin tyhjäksi ennen näihin toimiin ryhtymistä). Tuossa autossa on harvinaisen kalliit sytytystulpat, joten niitä ei kannata turhan aikaisin vaihtaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602