Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Jaakob. Tiedätkö, mikä saa meidät ymmärtämään, että maailma on luotu Jumalan sanalla?
  2. Lainaus: ”miksi kristityt eivät voi sivistyneesti, rauhallisesti ja asiallisesti huomauttaa häiriköiville ja kristinuskoa vahingoittaville kristityille heidän käytöksestään?”

Olen muutaman kerran tällä tavoin ”yleistä kristinuskosta” palstalla toiminutkin ja olin havaitsevinani, että kirjoittelu tilapäisesti siistiytyi. Näitä yli-innokkaita kirjoittelijoita löytyy kuitenkin joka lähtöön niin runsaasti etten ainakaan minä jaksa/osaa/voi tätä hulvatonta meininkiä kuriin laittaa.

Kyse on mielestäni laaja-alaisesta kristillisyyden rappiosta, mikä ilmenee lähimmäisen kunnioituksen vähenemisenä. Kun kannamme tästä huolta, taidamme kumpikin kuulua pieneen vähemmistöön. Niin yhteiskunnan kuin eri suuntien seurakuntienkin organisaatiot näyttävät olevan kiinnostuneita ennen kaikkea vallantavoittelusta ja oman julkisuuskuvan kiillottamisesta. Kunhan saadaan komeat kulissit. Yksilötason käytösongelmiin puututaan vasta kun tarvitaan poliisin tai terveydenhuollon palveluja. Ei hyvältä näytä.

”silloin monet lankeavat pois, ja he antavat toisensa alttiiksi ja vihaavat toinen toistaan. Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus” Matt 24:10-12

Ainakin minusta näyttää, että lähimmäisenrakkaus ja -kunnioitus on hiipumassa juuri tuossa lainauksessa kuvatulla tavalla ja olisin varmaan itsekin paniikissa, jos en voisi liittää tätä kaikkea siihen kokonaiskuvaan, jonka Jeesuksen kanssa eläminen avaa. Luulen, että monien kristittyjen asiaton käytös johtuu siitä, että he ovat huolissaan uskostaan ja yrittävät ratkaista tätä ahdinkoaan käännyttämällä väkisin ympäröivää maailmaa. He luultavasti eivät tunne Jeesusta riittävän hyvin säilyttääkseen rauhallisuuden ja toisia kunnioittavan asenteen vaikeissa olosuhteissa.

Ja tuota "ei-kristillistä saastaa" termiäsi kommentoisin siten, että mielestäni sinä et ole kaukana taivasten valtakunnasta. Sinulla on sydäntä toisille ihmisille.