Haaste uskovaiselle

Kun palstalla lukee uskovaisten kirjoituksia ymmärtää uskovaisen pitävän jumalien olemassaoloa täysin varmana. Mikään todisteiden puute ei pysty sitä asiaa horjuttamaan jos on päättänyt uskoa sokeasti.

Uskaltaako yksikään uskovainen julkiseen haasteeseen jossa oikeasti otetaan se "uskon askel"? Raamattu lupaa jumalan auttavan jos vain uskoa on. Tule tekemään jumalasi nimessä ihmeteko julkisesti! Yliluonnollinen ihmeparantuminen on niin valtava teko, että saa tuhannet ihmiset kääntymään uskovaiseksi ja valtava osoitus jumalasi toiminnasta konkreettisesti. TV kamerat paikalle dokumentoimaan tapahtuma.

Mikä valtava mahdollisuus osoittaa jumalasi kunnia tässä pimenevässä maailmassa!

209

3735

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jloveu

tv7 sivuilta voit katsoa parantuneiden ihmisien tarinoita ja ihmisiä joille Jumalan on antanut parantamisen armolahjan. Ja näillä ihmisillä jotka on parantunut on myös ne lääkärin todisteet parantumisestaan. Voih kun te ateistit ette nähdessännekään näe.

Maailmassa on tuhansia, TUHANSIA parantumisia ollut kautta aikojen. ja ihmisiä paranee koko ajan kokouksissa ym. mene seurakuntaan käymään niin näet niitä parantumisia.

• Selvennystä

Olet ymmärtänyt täysin väärin - KeljuKooKojootti - koko asian! Ei kukaan ota uskoa tuosta noin vain! Usko on Jumalan lahja.
        Room. 10:17 "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
        Ef. 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on JUMALAN LAHJA"

Ei uskovainen voi tehdä ainoatakaan ihmetekoa! Vain Jumala voi kaikkivaltiaana tehdä aivan mitä haluaa. Uskovainen voi rukoilla sairaan puolesta, mutta parantuminen on Jumalan teko! Eikä kukaan uskovainen voi luvata että nyt tuo ihminen varmasti paranee. Jumala sen päättää.

• Näytä ne Kelan tilastot, missä on lakattu maksamasta esim. pyörätuolipotilaalle tai entiselle sokeelle(näitäkin tarinoita teiltä löytyy) vammastaan johtuvia korvauksia, niin sitten uskon sinuakin.
        Te syytätte kokoajan meitä uskonpuutteesta ja että me ei uskota todisteita vaikka niitä kuinka annetaan, mutta missä on ne todisteet, olen pahoillani, mutta se että joku tyyppi kertoo näin tv7 kanavalla, ei täytä todisteen kriteereitä.
        Kysyn sultakin, että uskoisitko, jos sanoisin, että olen parantunut sydänviasta kuin taikaiskusta(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Näytä ne Kelan tilastot, missä on lakattu maksamasta esim. pyörätuolipotilaalle tai entiselle sokeelle(näitäkin tarinoita teiltä löytyy) vammastaan johtuvia korvauksia, niin sitten uskon sinuakin.
        Te syytätte kokoajan meitä uskonpuutteesta ja että me ei uskota todisteita vaikka niitä kuinka annetaan, mutta missä on ne todisteet, olen pahoillani, mutta se että joku tyyppi kertoo näin tv7 kanavalla, ei täytä todisteen kriteereitä.
        Kysyn sultakin, että uskoisitko, jos sanoisin, että olen parantunut sydänviasta kuin taikaiskusta(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

Jos teille näytettäisiin todisteet paperilla, te väittäisitte niitä väärennetyiksi, jos saisitte todisteet etteivät ne ole väärennetyt, väittäisitte että se ihme oli vain joku yksittäis tapaus-mutta ei johdu Jumalasta - sitten pitäisi etsiä todiste että se oli nimenomaan Jumalasta... ja tätä rataa...

Jos haluat todella oppia tuntemaan Jumalan, lopeta tuo todisteiden jahtaaminen, Jumala kyllä todistaa olemansa olonsa sinulle henkilökohtaisesti jolloin sinun ei tarvitse enään etsiä noita paperilappusia - saat kokea jotain paljon suurempaa.

Sulla tuntuu olevan kova tarve etsiä Jumalaa koska pyörit näillä palstoilla puhumassa Jumalasta, hyvä niin. Et sinä löydä Jumalaa maallisista asioista, sinun pitää etsiä sitä jostain aivan muualta. Kun saat lahjaksi pyhän hengen, koet Jumalan.

• Tiedoksi jloveu:lle että ainoatakaan kriittisen tarkastelun kestävää äkillistä ja yliluonnollista ihmeparanemista ei ole pystytty osoittamaan todeksi missään. Mitkään todistelut tv7 propagandakanavalla, jota ei totuus kiinnosta, ole mitään todisteita, ne ovat ihmisten kertomuksia, joissa on tapahtunut luonnollinen paraneminen, väliaikainen oireiden poistuminen, lääketieteen avulla saavutettu parantuminen tai keksityn sairauden poistuminen.

http://www.markushirsila.com/content/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

• jloveu kirjoitti:

Jos teille näytettäisiin todisteet paperilla, te väittäisitte niitä väärennetyiksi, jos saisitte todisteet etteivät ne ole väärennetyt, väittäisitte että se ihme oli vain joku yksittäis tapaus-mutta ei johdu Jumalasta - sitten pitäisi etsiä todiste että se oli nimenomaan Jumalasta... ja tätä rataa...

Jos haluat todella oppia tuntemaan Jumalan, lopeta tuo todisteiden jahtaaminen, Jumala kyllä todistaa olemansa olonsa sinulle henkilökohtaisesti jolloin sinun ei tarvitse enään etsiä noita paperilappusia - saat kokea jotain paljon suurempaa.

Sulla tuntuu olevan kova tarve etsiä Jumalaa koska pyörit näillä palstoilla puhumassa Jumalasta, hyvä niin. Et sinä löydä Jumalaa maallisista asioista, sinun pitää etsiä sitä jostain aivan muualta. Kun saat lahjaksi pyhän hengen, koet Jumalan.

Näytä yhdestä tapauksesta:

Diagnoosi juuri ennen paranemista
        Diagnoosi paranemisen jälkeen
        käytetyt hoidot
        käytetyt lääkkeet
        puolueettomien asiantuntijalääkäreiden lausunnot

Yhdestäkään jumalasta ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita muualla kuin uskovaisen mielikuvituksessa.

• ateistix
        jloveu kirjoitti:

mutta eihän teillä uskiksilla ole ainuttakaan antaa.

• jloveu kirjoitti:

Mutta näytä ne Kelan paperit, niin sitten uskon, siinä on sellainen todiste mitä ei voi yksinkertaisesti väärentää.
        "Sulla tuntuu olevan kova tarve etsiä Jumalaa koska pyörit näillä palstoilla puhumassa Jumalasta"
        Miksi sinä olet ateismi palstalla, kiinnostaako ateismi noin kovasti? Ja ei en ole täällä kirjoittelemassa Jumalasta, vaan jumalista, ja siitä miksi ihmisillä on kumma tarve tukeutua mielenkuvituksen tuotteisiin, plus alunperin tulin tänne kirjoitteleen, kun poikani opettaja sattuu oleen juurikin erittäin harras uskovainen.

• jloveu
        KeljuKooKojootti kirjoitti:

käytetyt hoidot
        käytetyt lääkkeet

Yhdestäkään jumalasta ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita muualla kuin uskovaisen mielikuvituksessa.

Jos te haluatte keskittyä muiden paranemisiin ja Jumala kokemuksiin, teidän pitää ensiksi kokea itse Jumala. Silloin loppuu tuo todistearkiston kerääminen.
        Se joka kokee Jumalan ei ole edes kiinnostunut etsimään maallisia todisteita, koska se on saanut henkilökohtaisen hengen todisteen- jota kukaan ei voi ihmiseltä pois ottaa eikä vääräksi todistaa.

Itsekin olen saanut sellaiset todisteet Jumalasta että vaikka kaikki maailman ihmiset esittäisivät mulle todisteita Jumalan EI olemassa olosta, niin mulla ei olisi epäilystäkään siitä etteikö Jumalaa olisi koska minä TIEDÄN sen ITSE . mä en tarvitse siihen muiden vahvistuksia/todisteita.

Ja tätä suosittelen jokaisen itselleen etsivän niin ei tarvitse etsiä sitä mikä on turhaa.

"Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko; profetoiminen sen sijaan ei ole merkkinä epäuskoisille vaan uskoville. Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne."

• jloveu kirjoitti:

Jos te haluatte keskittyä muiden paranemisiin ja Jumala kokemuksiin, teidän pitää ensiksi kokea itse Jumala. Silloin loppuu tuo todistearkiston kerääminen.
        Se joka kokee Jumalan ei ole edes kiinnostunut etsimään maallisia todisteita, koska se on saanut henkilökohtaisen hengen todisteen- jota kukaan ei voi ihmiseltä pois ottaa eikä vääräksi todistaa.

Itsekin olen saanut sellaiset todisteet Jumalasta että vaikka kaikki maailman ihmiset esittäisivät mulle todisteita Jumalan EI olemassa olosta, niin mulla ei olisi epäilystäkään siitä etteikö Jumalaa olisi koska minä TIEDÄN sen ITSE . mä en tarvitse siihen muiden vahvistuksia/todisteita.

Ja tätä suosittelen jokaisen itselleen etsivän niin ei tarvitse etsiä sitä mikä on turhaa.

"Outoja kieliä ei siis ole tarkoitettu merkiksi uskoville vaan niille, jotka eivät usko; profetoiminen sen sijaan ei ole merkkinä epäuskoisille vaan uskoville. Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne. Jos sen sijaan kaikki profetoisivat ja joku epäuskoinen tai ulkopuolinen tulisi paikalle, hän joutuisi kaikkien koeteltavaksi ja tutkittavaksi ja hänen sydämensä salaisuudet paljastuisivat. Silloin hän heittäytyisi kasvoilleen maahan, rukoilisi Jumalaa ja tunnustaisi: "Jumala on todella teidän keskuudessanne."

Eli kun pyydetään aikuisten oikeesti jotain todistamaan, niin sinä vaihdat puheenainetta, mitä se kertoo taas sinun uskomuksistasi?

• jloveu kirjoitti:

Uskonnollinen kokemus on ainoastaan ihmisaivoissa tapahtuva tunnetila. Merkittävä ja voimakas sen kokevalle, mutta asiat tapahtuvat ainoastaan hienoissa aivoissamme. Muistelepa sitä huippuhetkeäsi jonka yksityiskohdat voit pitää omana tietonasi. Mitä päällimmäisenä tulee mieleen tunnetiloista? Mitä voidaan havaita tästä tapahtumasta ulkoisesti?

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Eli kun pyydetään aikuisten oikeesti jotain todistamaan, niin sinä vaihdat puheenainetta, mitä se kertoo taas sinun uskomuksistasi?

Ne aikuistenoikeet todisteet jokainen voi kokea itse, lueppa uudestaan minun tekstit niin ehkä asia valaistuu:`)

• jloveu kirjoitti:

Ne aikuistenoikeet todisteet jokainen voi kokea itse, lueppa uudestaan minun tekstit niin ehkä asia valaistuu:`)

Niin eli sulla ei ole niitä aikuisten oikeesti todisteita mistään muusta asiasta kuin siitä, että sinä olet itse uskovainen, ja yllättävää kyllä, sen uskon myös minä:)

• jloveu

Uskonnollinen kokemus on ainoastaan ihmisaivoissa tapahtuva tunnetila. Merkittävä ja voimakas sen kokevalle, mutta asiat tapahtuvat ainoastaan hienoissa aivoissamme. Muistelepa sitä huippuhetkeäsi jonka yksityiskohdat voit pitää omana tietonasi. Mitä päällimmäisenä tulee mieleen tunnetiloista? Mitä voidaan havaita tästä tapahtumasta ulkoisesti?

Tottakai se on henkilökohtainen kokemus - ei mikään ulkopuolinen näky mitä kaikki ihmettelevät (tietysti kielilläpuhuminen ym on tällaista), mutta se mitä koemme Pyhässä Hengessä tapahtuu vain Pyhässä Hengessä, ja se ei ole mikä tahansa tunnetila - vaan suuri Jumalan yhteys.
        Ja siihen liittyy myös henkilökohtaisella tasolla paljon muutakin kuin se pelkkä Jumalan yhteys - Jumalan hengen kautta saa kokea niin paljon yliluonnollisia asioita.. Jumala kyllä ilmoittaa itsestään, usko Jumalaan ei ole mitään yhteen suuntaan tapahtuvaa puhelua. Se yhteys toimii molempiin suuntiin.

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Niin eli sulla ei ole niitä aikuisten oikeesti todisteita mistään muusta asiasta kuin siitä, että sinä olet itse uskovainen, ja yllättävää kyllä, sen uskon myös minä:)

Et näytä ymmärtävän asian pointtia !

Usko on ihmisen henkilökohtainen asia ja kokemus, kukaan ei voi nähdä toisen ihmisen yhteyttä Jumalaan ulkoa päin - sen voi kokea vain itse Pyhässä Hengessä. Ja kun ottaa Jeesuksen vastaan ja uskoo Jumalaan, kaikki tapahtuu kyllä ihan itsestään - noita paperilappusia ei enää tarvita koska sen asian KOKEE.

• jloveu kirjoitti:

Usko on ihmisen henkilökohtainen asia ja kokemus, kukaan ei voi nähdä toisen ihmisen yhteyttä Jumalaan ulkoa päin - sen voi kokea vain itse Pyhässä Hengessä. Ja kun ottaa Jeesuksen vastaan ja uskoo Jumalaan, kaikki tapahtuu kyllä ihan itsestään - noita paperilappusia ei enää tarvita koska sen asian KOKEE.

"tv7 sivuilta voit katsoa parantuneiden ihmisien tarinoita ja ihmisiä joille Jumalan on antanut parantamisen armolahjan. Ja näillä ihmisillä jotka on parantunut on myös ne lääkärin todisteet parantumisestaan. Voih kun te ateistit ette nähdessännekään näe."
        Mutta rakas ystävä, kun aluksi sinä puhuit konkreettisista asioista, mitkä pystyy ihan helposti todistamaan konreettisilla todisteilla, joita kenelläkään ei ole, jonkajälkeen vaihdoit puheenaiheen henkilökohtaisiin kokemuksiin, jotka ymmärrän hyvin, minä uskon täysin, että sinä uskot johonkin taivasherraan niinpaljon kuin ihminen nyt vain voi uskoa, tekeekö se tästä Raamattu nimisessä kirjassa esiintyvästä henkioliosta totta ja olemassaolevaa, niin minun mielestäni ei, ja tämä on minun henkilökohtainen kokemus.

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

"tv7 sivuilta voit katsoa parantuneiden ihmisien tarinoita ja ihmisiä joille Jumalan on antanut parantamisen armolahjan. Ja näillä ihmisillä jotka on parantunut on myös ne lääkärin todisteet parantumisestaan. Voih kun te ateistit ette nähdessännekään näe."
        Mutta rakas ystävä, kun aluksi sinä puhuit konkreettisista asioista, mitkä pystyy ihan helposti todistamaan konreettisilla todisteilla, joita kenelläkään ei ole, jonkajälkeen vaihdoit puheenaiheen henkilökohtaisiin kokemuksiin, jotka ymmärrän hyvin, minä uskon täysin, että sinä uskot johonkin taivasherraan niinpaljon kuin ihminen nyt vain voi uskoa, tekeekö se tästä Raamattu nimisessä kirjassa esiintyvästä henkioliosta totta ja olemassaolevaa, niin minun mielestäni ei, ja tämä on minun henkilökohtainen kokemus.

Kyllä varmasti on konkreettiset todisteet ihmisillä ketkä on parantunut esim. syövästä ja muista vakavista sairauksista rukouksen avulla, onhan monet lääkäritkin näistä todistaneet että potilas on parantunut. Minä ainakin oon vaikka kuinka paljon kuullut tämmöisistä ja nähnyt ohjelmia, joissa heillä on myös ne todistepaperit mukana.

Jos minulta jotain kelan papereita pyydät niin mistähän mulla ois semmosia ? En mä nyt pysty muiden ihmisien kelatietoja saamaan. Mutta kyllä näillä parantuneilla ihmisillä ne on.

• ateistix
        jloveu kirjoitti:

Kyllä varmasti on konkreettiset todisteet ihmisillä ketkä on parantunut esim. syövästä ja muista vakavista sairauksista rukouksen avulla, onhan monet lääkäritkin näistä todistaneet että potilas on parantunut. Minä ainakin oon vaikka kuinka paljon kuullut tämmöisistä ja nähnyt ohjelmia, joissa heillä on myös ne todistepaperit mukana.

Jos minulta jotain kelan papereita pyydät niin mistähän mulla ois semmosia ? En mä nyt pysty muiden ihmisien kelatietoja saamaan. Mutta kyllä näillä parantuneilla ihmisillä ne on.

"Jos minulta jotain kelan papereita pyydät niin mistähän mulla ois semmosia ? En mä nyt pysty muiden ihmisien kelatietoja saamaan. Mutta kyllä näillä parantuneilla ihmisillä ne on."

Sinä esität väitteitä, mutta et pysty niitä mitenkään todistamaan, koska ihmeparantumisia rukouksen avulla ei yksinkertaisesti ole tapahtunut. Jos sellaisia olisi tapahtunut ja ihmisillä olisi todisteena lääkärinlausunnot ja juurikin Mikkosen pyytämät Kelan päätökset jne, niin sanonpa vaan, että tiedemaailmassa asia tiedettäisiin ja noista asioista olisi kirjoituksia kaikissa tiedejulkaisuissa.

• jloveu kirjoitti:

Tottakai se on henkilökohtainen kokemus - ei mikään ulkopuolinen näky mitä kaikki ihmettelevät (tietysti kielilläpuhuminen ym on tällaista), mutta se mitä koemme Pyhässä Hengessä tapahtuu vain Pyhässä Hengessä, ja se ei ole mikä tahansa tunnetila - vaan suuri Jumalan yhteys.
        Ja siihen liittyy myös henkilökohtaisella tasolla paljon muutakin kuin se pelkkä Jumalan yhteys - Jumalan hengen kautta saa kokea niin paljon yliluonnollisia asioita.. Jumala kyllä ilmoittaa itsestään, usko Jumalaan ei ole mitään yhteen suuntaan tapahtuvaa puhelua. Se yhteys toimii molempiin suuntiin.

"(tietysti kielilläpuhuminen ym on tällaista)"

kielilläpuhuminen on glossolaliaa ja tunnettu ilmiö lähes kaikissa kulttuureissa ja uskonnoissa, ei mitään tekemistä jumalolentojen kanssa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kielilläpuhuminen

"mutta se mitä koemme Pyhässä Hengessä tapahtuu vain Pyhässä Hengessä, ja se ei ole mikä tahansa tunnetila - vaan suuri Jumalan yhteys."

Asioiden nimeäminen haluamallaan tavalla ei muuta asioita millään tavalla. Kerrotko miten muuten tämä "pyhän hengen" yhteys näkyy kuin tunnetilana ja sisäisenä kokemuksena?

"Jumala kyllä ilmoittaa itsestään, usko Jumalaan ei ole mitään yhteen suuntaan tapahtuvaa puhelua. Se yhteys toimii molempiin suuntiin."

Kerrotko kuinka se jumalasi ilmoittaa itsestään? Sisäisillä kokemuksilla ja tuntemuksilla? Niillä ei ole mitään eroa oman mielikuvituksen ja alitajunnan tuottamiin ilmiöihin. Asiasta on tehty laajoja tutkimuksiakin ja tutkimuksien tuloksena huomattiin että jokaisella ihmisellä on erilainen käsitys jumalista. Ihmisen jumalakuva vastaa täsmälleen kuvaa omasta minäkuvasta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jumalia on yhtä monta kuin ihmisiäkin.

• ++++++++++++++
        jloveu kirjoitti:

"Jos haluat todella oppia tuntemaan Jumalan, lopeta tuo todisteiden jahtaaminen, Jumala kyllä todistaa olemansa olonsa sinulle henkilökohtaisesti jolloin sinun ei tarvitse enään etsiä noita paperilappusia - saat kokea jotain paljon suurempaa."

Sulle on siis tämä todistus jo tehty, mutta mistä tiedät ettei sinua ole huijattu?

Kannatta olla todella varma, että kuuluu oikeaan uskontoon ja sen oikean uskonnon oikeaan versioon.

• jloveu kirjoitti:

Etkös sinä juurikin kirjoittanut tänne, että äitis toinen jalka kasvoi pituutta, meinaan vaan että mun yhdellä tutulla on samanlainen vaiva, ja hän on eläkkeellä kyseisen vian vuoksi(alle viiskymppinen). Eli kyllähän sinun pitäisi tietää miten ne on kelassa käyttäytynyt, kun hän on mennyt sinne ilmoittamaan, että kyseistä vaivaa ei enään ole, ja invaliditeetistä johtuvia kelan toimenpiteitä ei enään tarvitse jatkaa.
        Muuten mulla oli toinenkin tuttu(RIP) jolla muuten jalka piteni oikeesti, operaatio kesti toista vuotta, kun jalkaa pidennettiin sellasella metallihäkkyrällä, mistä meni rautapuikkoja hänen sääriluuhunsa, ja sitä vempelettä pidennettiin ruuvista vääntämällä joka päivä, toimenpide oli tuskallinen kuulemma, ja kipulääkkeitä meni.

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Etkös sinä juurikin kirjoittanut tänne, että äitis toinen jalka kasvoi pituutta, meinaan vaan että mun yhdellä tutulla on samanlainen vaiva, ja hän on eläkkeellä kyseisen vian vuoksi(alle viiskymppinen). Eli kyllähän sinun pitäisi tietää miten ne on kelassa käyttäytynyt, kun hän on mennyt sinne ilmoittamaan, että kyseistä vaivaa ei enään ole, ja invaliditeetistä johtuvia kelan toimenpiteitä ei enään tarvitse jatkaa.
        Muuten mulla oli toinenkin tuttu(RIP) jolla muuten jalka piteni oikeesti, operaatio kesti toista vuotta, kun jalkaa pidennettiin sellasella metallihäkkyrällä, mistä meni rautapuikkoja hänen sääriluuhunsa, ja sitä vempelettä pidennettiin ruuvista vääntämällä joka päivä, toimenpide oli tuskallinen kuulemma, ja kipulääkkeitä meni.

Ei minun äitini vika ollut noin suuri että olisi joutunut työkyvyttömyyseläkkeellä olemaan tai että olisi noin suurta vaivaa siitä ollut, joten ei siitä mitään kelan papereita tarvinnut tehdä. Kyseessä oli paljon lievempi vaiva.

• jloveu kirjoitti:

Ei minun äitini vika ollut noin suuri että olisi joutunut työkyvyttömyyseläkkeellä olemaan tai että olisi noin suurta vaivaa siitä ollut, joten ei siitä mitään kelan papereita tarvinnut tehdä. Kyseessä oli paljon lievempi vaiva.

No mitä lääkäri sanoi kun jalka oli pidentynyt, kun eikö se kuitenkin ihan diagnosoitu vaiva kuitenkin ollut, kun se jokatapauksessa tarvitsi parannusta, ethän sinä siitä muuten olisi maininnut.

• O'ou

On se kummallista, että jos on kyse jostakin "maallisesta" ihmeellisestä uutisesta, monet uskikset osaavat olla hyvinkin lähdekriittisiä ja skeptisiä. Mutta antaas olla, kun on kyse uskonnollisesta ihmeestä, niin mikä takansa on uskottavaa ja totta.

Kuvitellaan, että lehdessä on uutinen Pohjois- Korean tiedemiesten kehittämästä kylmäfuusiosta, jolla on onnistuttu tuottamaan sähköä. Useimmat sanoo:
        -Ei oo totta, en usko
        -Se on pelkkää propagandaa
        -Lehtijututhan nyt on mitä on
        -Täytyy ainakin odottaa, jos tulee varmistus jostakin luotettavasta lähteestä
        Jne.

Jos taas kuullaan huhu esim. jossakin nimeämättömässä Afrikan maassa tapahtuneesta kuolleista heräämisestä, niin ilman muutahan se on totta. Jos TV-7 kertoo jostain ihmeistä rukouksen voimalla niin tottahan ne on ilman muuta. Jos minä kerron täällä nimettömänä, että syöpäni parani rukouksella, niin eihän sitä edes sovi epäillä. Varsinkaan, jos käytän nikkiä "Jeesuksen oma."

• epikuro,ei kirj.

käytetyt hoidot
        käytetyt lääkkeet

lääkärin- ja jumalan "suorittamat" parannuskeinot kuuluvat vaitiolosäädöksiin, jolloin ei kummallakaan heistä ole lupakeroa, että mitä hoitometodeja he ovat käyttäneet ; )

• A.N.Atomi
        A.Mikkonen kirjoitti:

Näytä ne Kelan tilastot, missä on lakattu maksamasta esim. pyörätuolipotilaalle tai entiselle sokeelle(näitäkin tarinoita teiltä löytyy) vammastaan johtuvia korvauksia, niin sitten uskon sinuakin.

(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

Aika erikoista jos aortasta jotain läppiä löytyy!

• ateistix
        A.N.Atomi kirjoitti:

(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

Aika erikoista jos aortasta jotain läppiä löytyy!

"Aortta (lat. aorta) on ison verenkierron suurin valtimo, joka lähtee sydämen vasemmasta kammiosta ja vie happipitoista verta kaikkialle ruumiiseen. Aortan tyvessä on aorttaläppä (lat. valva aortae), joka sallii veren virtauksen vasemmasta kammiosta aorttaan, mutta estää takaisinvirtauksen. Aorttaläppä on puolikuuläppä, jolla on taskumainen rakenne ja veren virratessa aorttaan läppä painautuu aortan seinämää vasten."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aortta

• ateistix kirjoitti:

"Aortta (lat. aorta) on ison verenkierron suurin valtimo, joka lähtee sydämen vasemmasta kammiosta ja vie happipitoista verta kaikkialle ruumiiseen. Aortan tyvessä on aorttaläppä (lat. valva aortae), joka sallii veren virtauksen vasemmasta kammiosta aorttaan, mutta estää takaisinvirtauksen. Aorttaläppä on puolikuuläppä, jolla on taskumainen rakenne ja veren virratessa aorttaan läppä painautuu aortan seinämää vasten."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aortta

Nyt mulla on siellä hyvä mekaaninen varaosa, mä olen gyborgi:)

• ateistix
        A.Mikkonen kirjoitti:

Nyt mulla on siellä hyvä mekaaninen varaosa, mä olen gyborgi:)

Hyvä juttu. Kummastutti vaan tuo nimimerkki A.N.Atomin kommentti. Googlettaminen on helppoa, mutta joillekin se tuntuu kuitenkin olevan ylivoimaisen vaikeaa ja sitten mielummin heittävät tänne typerän kommentin ennen kuin tarkastavat asian.

Mutta mitäs sanot tästä?

"Sisäinen ristiriita: Kyborgeiksi tehtäessä ihminen menettää usein alkuperäisen persoonallisuutensa aivan perin pohjin. Aivojen ihmisosissa saattaa kuitenkin putkahtaa myöhemmin esiin muistoja aikaisemmasta elämästä. Jokus kyborgi voikin haluta muuttua takaisin ihmiseksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyborgi#Superaistit

• D4Death
        jloveu kirjoitti:

"Usko on ihmisen henkilökohtainen asia ja kokemus, kukaan ei voi nähdä toisen ihmisen yhteyttä Jumalaan ulkoa päin"

Huomaatko minkä ongelman tällainen usko muodostaa? Se ei ole millään tavalla testattavissa tai edes vertailtavissa.
        Tuolla logiikalla sinä voit tietää vain omasta uskostasi, et kenenkään muun. Näin ollen et voi verrata omaa uskoasi kenenkään muun uskomuksiin, etkä voi näin ollen myöskään todistaa millään että kukaan teistä uskiksista olisi uskoineen oikeassa, koska toisten uskosta et voi tietää ja omasta uskostasi et voi tarjota mitään ulkoisia päteviä todisteita, koska se on vain sinun korviesi välissä. Subjektiiviset kokemukset omista sisäisistä tuntemuksista taas ovat tunnetusti niitä todisteista epäpätevimpiä.

• ateistix kirjoitti:

Hyvä juttu. Kummastutti vaan tuo nimimerkki A.N.Atomin kommentti. Googlettaminen on helppoa, mutta joillekin se tuntuu kuitenkin olevan ylivoimaisen vaikeaa ja sitten mielummin heittävät tänne typerän kommentin ennen kuin tarkastavat asian.

Mutta mitäs sanot tästä?

"Sisäinen ristiriita: Kyborgeiksi tehtäessä ihminen menettää usein alkuperäisen persoonallisuutensa aivan perin pohjin. Aivojen ihmisosissa saattaa kuitenkin putkahtaa myöhemmin esiin muistoja aikaisemmasta elämästä. Jokus kyborgi voikin haluta muuttua takaisin ihmiseksi."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kyborgi#Superaistit

"(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

Aika erikoista jos aortasta jotain läppiä löytyy! "
        Tälläisten väittelijöiden kanssa me täällä väitellään, joittenka perustieto on tätä luokkaa.
        Ennen leikkausta pyysin läppää joka on tehty kudoksesta, sen kestävyys olisi ollut noin 10-15v leikkauksesta, ja sitten uus leikkaus, mutta ei joudu syömään Marevania lopun ikäänsä, ne kuitenkin laitto tän mekaanisen läpän, uskokaa tai älkää, kun ei ollu tarpeeksi suurta kudoksesta tehtyä. Tää mekaaninen läppä on tehty teflonista/kullasta, kesto noin 300 vuotta, kumpihan prakaa ekaks, minä vai läppä, veikkauksia?
        Leikkaus kesti vähemmän aikaa kun mikä nyt kestää vähemmän aikaa kuin 5 tuntia, mun sydän jäähdytettiin alle 10 asteeseen, ettei tule kudosvaurioita, ja niin edespäin, eli olen ollut hetken dead, en nähny valotunnelia, mikähän siinä oli.

• A.Mikkonen kirjoitti:

"(mulla on ollut synnynnäinen aortan läppävika, eikä ole enään, dokumentit löytyy)

Tälläisten väittelijöiden kanssa me täällä väitellään, joittenka perustieto on tätä luokkaa.
        Ennen leikkausta pyysin läppää joka on tehty kudoksesta, sen kestävyys olisi ollut noin 10-15v leikkauksesta, ja sitten uus leikkaus, mutta ei joudu syömään Marevania lopun ikäänsä, ne kuitenkin laitto tän mekaanisen läpän, uskokaa tai älkää, kun ei ollu tarpeeksi suurta kudoksesta tehtyä. Tää mekaaninen läppä on tehty teflonista/kullasta, kesto noin 300 vuotta, kumpihan prakaa ekaks, minä vai läppä, veikkauksia?
        Leikkaus kesti vähemmän aikaa kun mikä nyt kestää vähemmän aikaa kuin 5 tuntia, mun sydän jäähdytettiin alle 10 asteeseen, ettei tule kudosvaurioita, ja niin edespäin, eli olen ollut hetken dead, en nähny valotunnelia, mikähän siinä oli.

"Jokus kyborgi voikin haluta muuttua takaisin ihmiseksi."
        I'am a maan!!!!:)

• ateistix
        A.Mikkonen kirjoitti:

" Tää mekaaninen läppä on tehty teflonista/kullasta, kesto noin 300 vuotta, kumpihan prakaa ekaks, minä vai läppä, veikkauksia?"

Läppä?

"en nähny valotunnelia, mikähän siinä oli."

Laittoiko ne sulle aurinkolasit?

Kävin äsken kirkon palstalla katsastamassa, mutta oli pakko lähteä pois, kun papeilta alkoi tulla niin vittumaista tekstiä.

• ateistix kirjoitti:

" Tää mekaaninen läppä on tehty teflonista/kullasta, kesto noin 300 vuotta, kumpihan prakaa ekaks, minä vai läppä, veikkauksia?"

Läppä?

"en nähny valotunnelia, mikähän siinä oli."

Laittoiko ne sulle aurinkolasit?

Kävin äsken kirkon palstalla katsastamassa, mutta oli pakko lähteä pois, kun papeilta alkoi tulla niin vittumaista tekstiä.

Kyllä suoraansanottuna vituttais jos elinaika ennuste olis tollanen 300 vuotta:)

Jos ne laitto mulle valotunnelisuotimen, taikka sit se ei vaan toimi meillä uskonnottomilla.

En ole oikeen tuolla kirkko kuulolla palstalla paljo käyny notkumassa, mutta jos siellä papit rupee näyttään todellisen luonteensa.

• ateistix
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kyllä suoraansanottuna vituttais jos elinaika ennuste olis tollanen 300 vuotta:)

Jos ne laitto mulle valotunnelisuotimen, taikka sit se ei vaan toimi meillä uskonnottomilla.

En ole oikeen tuolla kirkko kuulolla palstalla paljo käyny notkumassa, mutta jos siellä papit rupee näyttään todellisen luonteensa.

"En ole oikeen tuolla kirkko kuulolla palstalla paljo käyny notkumassa, mutta jos siellä papit rupee näyttään todellisen luonteensa."

Siellä on aika räyhä päällä kappeleista ja yhteisöveroista ja kirkkoon kuulumattomien oikeuksista. Katso vaikka tätä.

"Kysyit henkilökohtaista mielipidettäni, joten vastaan henkilökohtaisella tasolla, en siis vastauksellani edusta mitenkään "kirkon yleistä linjaa."
        Mielestäni kappelit ovat varta vasten kristilliseen käyttöön pyhitettyjä paikkoja, joten mielestäni on asiaankuuluvaa että kappelin käyttöä leimaa asiaankuuluva kunnioitus paikan arvoa kohtaan. Toisaalta esim. kotiseurakunnassani kappeli vuokrataan kyllä kirkkoon kuulumattomillekin, sillä paikkakunnallani ei ole oikastaan muita tiloja, joissa kirkkoon kuulumattoman saattohetki voidaan pitää. Mielestäni käytäntö on tällaisissa tapauksissa aivan oikeutettu ja kaikin puolin ok.
        Ymmärrän kyllä että tilanne aiheuttaa kiistaa,kuohuntaa ja kysymyksiä, asia ei todellakaan ole aivan mitätön. Toivottavasti kirkkohallitukselta saisimme lähiaikoina vastauksen,joka olisi mahdollisimman kattava. Malttia vielä.
        Riina teologi "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9673122/48161919

Tuo nainen on siis sitä mieltä, että jos vainaja ei kuulunut kirkkoon, niin muistotilaisuuteen ei ole soveliasta kappelia antaa, paitsi hmm, jos siitä maksaa. Silloin se onkin yllätys yllätys, soveliasta.

• ateistix kirjoitti:

"En ole oikeen tuolla kirkko kuulolla palstalla paljo käyny notkumassa, mutta jos siellä papit rupee näyttään todellisen luonteensa."

Siellä on aika räyhä päällä kappeleista ja yhteisöveroista ja kirkkoon kuulumattomien oikeuksista. Katso vaikka tätä.

"Kysyit henkilökohtaista mielipidettäni, joten vastaan henkilökohtaisella tasolla, en siis vastauksellani edusta mitenkään "kirkon yleistä linjaa."
        Mielestäni kappelit ovat varta vasten kristilliseen käyttöön pyhitettyjä paikkoja, joten mielestäni on asiaankuuluvaa että kappelin käyttöä leimaa asiaankuuluva kunnioitus paikan arvoa kohtaan. Toisaalta esim. kotiseurakunnassani kappeli vuokrataan kyllä kirkkoon kuulumattomillekin, sillä paikkakunnallani ei ole oikastaan muita tiloja, joissa kirkkoon kuulumattoman saattohetki voidaan pitää. Mielestäni käytäntö on tällaisissa tapauksissa aivan oikeutettu ja kaikin puolin ok.
        Ymmärrän kyllä että tilanne aiheuttaa kiistaa,kuohuntaa ja kysymyksiä, asia ei todellakaan ole aivan mitätön. Toivottavasti kirkkohallitukselta saisimme lähiaikoina vastauksen,joka olisi mahdollisimman kattava. Malttia vielä.
        Riina teologi "

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9673122/48161919

Tuo nainen on siis sitä mieltä, että jos vainaja ei kuulunut kirkkoon, niin muistotilaisuuteen ei ole soveliasta kappelia antaa, paitsi hmm, jos siitä maksaa. Silloin se onkin yllätys yllätys, soveliasta.

Vallan rippeistä on pakko pitää kiinni, ja se yhteisöverokin pääsee aina unohtumaan, ja se että kirkolla on vielä periaatteessa monopoliasema kyseisessä liiketoiminnassa, no eiköhän se siitä vielä joskus muutu, kun kirkon jäsenmäärä huitelee viittäkytä prosenttia niin...
        Mäkin maksoin kirkkoveroo kolmattakytä vuotta, saisinkohan mä jotain alennuksia, vai pyyhitäänkö kaikki siihenmennessä maksetut rahan pois muistista:)

• ölölölölöl

Näitä yksinkertaisia pöykäreitä sikiää.

• iisisti

Ota darwin-keksi niin rauhoitut.

• +++++++++++++

"Tule tekemään jumalasi nimessä ihmeteko julkisesti!"

Varmaan tässä painotetan sellaitsa asiaa mitä ei voi näytellä aiheuttaa luonnollisesti tai lumelääke effektillä.

Hyvä ihme olisi amputoidun raajan uudelleenkasvaminen ihmisellä.

Sitä nimittäin ei ole koskaan tapahtunut koko tunnetun historian aikana ja jos joku väittää, että tämä on tapahtunut tämän tuntemattoman aikana niin halusin tietää mistä ihmeestä väittäjä sitten tietää siitä?

• jloveu

Oon minä ainakin kuullut todistuksia missä on kasvanut uudelleen raajatkin. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Pikku juttu se raajan kasvaminen on esim. kuolleesta heräämisen rinnalla.

• ateistix
        jloveu kirjoitti:

Oon minä ainakin kuullut todistuksia missä on kasvanut uudelleen raajatkin. Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Pikku juttu se raajan kasvaminen on esim. kuolleesta heräämisen rinnalla.

"Oon minä ainakin kuullut todistuksia missä on kasvanut uudelleen raajatkin."

Vai oot sinä kuullut:)

"Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Pikku juttu se raajan kasvaminen on esim. kuolleesta heräämisen rinnalla."

Aivan varmasti olisikin, jos se olisi totta.

• jloveu kirjoitti:

Sillä että kuulee hengellisissä piireissä "todistuksia" ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Typilliset jalkojen kasvamiset ovat poikkeuksetta osoittautuneet lähemmin tarkasteltaessa perättömiksi.

Yhdestäkään jumalolennosta ei ole minkäänlaista näyttöä olemassa.

• jloveu kirjoitti:

Ja sinä uskoit sen heti, kun sulle joku kerto?

• jloveu
        A.Mikkonen kirjoitti:

Ja sinä uskoit sen heti, kun sulle joku kerto?

Turha teidän kanssa asioista väitellä, minun mielipiteeni kyllä tulee hyvin selväksi ed. kommenteissa ja niistä myös löydätte vastaukset omiin kysymyksiinne, en jaksa kirjoittaa uudelleen samoja asioita:)

Etsikää Jumalaa niin löydätte sen, jos etsitte vaan maallisia ateistijen kirjoittamia "todisteita" millä yritetään kumota totuus - olette hyvin kaukana totuudesta, tai jos yritätte löytää todisteita millä uskoisitte Jumalaan tuntematta Jumalaa ja Jeesusta, ette ikinä ymmärrä sitä. Totuuden löydätte VAIN Jeesusta seuraamalla - ette kelan papereista. Ja ilman Jeesusta ette ikinä pääse käsiksi totuuteen koska niin pitkään te olette sokeita näkemään. Ja kun kaksi sokeaa taluttaa toistaan niin kumpikin putoaa kuoppaan.

Hyvää kevään jatkoa.

• jloveu kirjoitti:

Turha teidän kanssa asioista väitellä, minun mielipiteeni kyllä tulee hyvin selväksi ed. kommenteissa ja niistä myös löydätte vastaukset omiin kysymyksiinne, en jaksa kirjoittaa uudelleen samoja asioita:)

Etsikää Jumalaa niin löydätte sen, jos etsitte vaan maallisia ateistijen kirjoittamia "todisteita" millä yritetään kumota totuus - olette hyvin kaukana totuudesta, tai jos yritätte löytää todisteita millä uskoisitte Jumalaan tuntematta Jumalaa ja Jeesusta, ette ikinä ymmärrä sitä. Totuuden löydätte VAIN Jeesusta seuraamalla - ette kelan papereista. Ja ilman Jeesusta ette ikinä pääse käsiksi totuuteen koska niin pitkään te olette sokeita näkemään. Ja kun kaksi sokeaa taluttaa toistaan niin kumpikin putoaa kuoppaan.

Hyvää kevään jatkoa.

Ei saa suuttua, sä vaan teet väittämiä asioista mitkä ei ole totta/tapahtunut esim. raajan kasvaminen, ja näillä "todisteilla" sä mainostat täällä omaa uskoas ja kehoitat muitakin ajattelemaan asioista samanlailla kuin sinä, ja sitten pahoitat vähän mieles, kun sun esittämiis väitteisiin pyydetään oikeesti todisteita, ymmärräthän että täysin paikkaansapitämättömien väitteiden esittämistä sanotaan reaalimaailmassa, anteeksi nyt kova kielenkäyttöni, valehtelemiseksi.
        Eikä minunmielestäni ole ollenkaan kohtuutonta esimerkiksi kysyä että mitä ne kelassa sanoi, jos on esimerkiksi parantunut vaikka sokeudesta, niinkuin olette väittänyt kokoontumisissanne tapahtuneen.
        Juurikin sieltä kelan papereista, se kiistämätön totuus löytyisi, mutta eipä taidä sellaisia papereita löytyä, eli taas tullaan siihen, sori ny, valehtelemiseen.
        Ihan hyvä jos olet uskossa, jos se on sunmielestä sulle oikee elämäntapa, mutta minunmielestä on kohtuutonta ruveta kiukutteleen muille, jos ne eivät jaa näkemystäsi, eivätkä usko olemattomiin todisteisiin.
        Mutta onnee valitsemallasi tiellä, ja hyvää keväänjatkoa:)

• jloveu kirjoitti:

Hyvää kevään jatkoa.

Ihmeet ja jumalat jäi taas kerran todistamatta.

Kuka yllättyi?

• rukouksen lapsi
        v-ms kirjoitti:

Ihmeet ja jumalat jäi taas kerran todistamatta.

Kuka yllättyi?

Kirjoitin aamupäivällä yhden todistetun selvityksen parantumisihmeestä, jonka itse aivan tunnetun henkilön kohdalla tiedän, mutta ei se viesti saanut olla kuin hetken, koska ei ateistit anna totuuden olla muiden nähtävillä.

Ihmeitä on maailma pullollaan, mutta niistä ei kerrota kovinkaan paljon julkisuudessa. Syitä on ainakin kaksi: ei haluta niitä yleiseen tietoon, vaan kiitoksella annetaan kunnia Hänelle, parantajalle. Toinen on tietenkin se, että vaikka kuinka ihme on jollekin tapahtunut, ei se vaikuta mitenkään uskosta osattoman todistamiseen.

Katsotaan nyt, miten kauan tämä saa olla ateisti-palstalla, kun ei kerran palstan aiheeseen, ateismiin liity mitenkään. No, ei tosin mitkään uskontoa koskevat kysymykset ylipäätäänkään kuuluisi ateismi-palstalle. Mutta kun ateismissa ei ole mitään keskusteltavaa tai sisältöä kenenkään elämään tarjolla, niin pilkataan sitten uskovaisia.

• rukouksen lapsi kirjoitti:

Kirjoitin aamupäivällä yhden todistetun selvityksen parantumisihmeestä, jonka itse aivan tunnetun henkilön kohdalla tiedän, mutta ei se viesti saanut olla kuin hetken, koska ei ateistit anna totuuden olla muiden nähtävillä.

Ihmeitä on maailma pullollaan, mutta niistä ei kerrota kovinkaan paljon julkisuudessa. Syitä on ainakin kaksi: ei haluta niitä yleiseen tietoon, vaan kiitoksella annetaan kunnia Hänelle, parantajalle. Toinen on tietenkin se, että vaikka kuinka ihme on jollekin tapahtunut, ei se vaikuta mitenkään uskosta osattoman todistamiseen.

Katsotaan nyt, miten kauan tämä saa olla ateisti-palstalla, kun ei kerran palstan aiheeseen, ateismiin liity mitenkään. No, ei tosin mitkään uskontoa koskevat kysymykset ylipäätäänkään kuuluisi ateismi-palstalle. Mutta kun ateismissa ei ole mitään keskusteltavaa tai sisältöä kenenkään elämään tarjolla, niin pilkataan sitten uskovaisia.

Onko sulla vaikka linkkiä laittaa tosta todistetusta paranemisihmeestä, kun en kerinny todistustas näkeen.

• rukouksen lapsi kirjoitti:

Koskaan ei kukaan ole missään pystynyt todistamaan minkäänlaisen rukousparantamisen tapahtuneen.

Sama juttu jumalien kanssa.

Koskaan ei kukaan ole missään pystynyt todistamaan minkäänlaisen jumalan olemassaoloa.

Mistähän samankaltaisuus johtuu?

Ovatkohan sekä rukousparantamiset että jumalat mielikuvituksen tuotoksia?

• tiedetään kyllä
        jloveu kirjoitti:

Hyvää kevään jatkoa.

Aina vain niitä samoja valheita löytyy, ei koskaan mitään todisteita eikä koskaan mitään totuutta.

• kjhkhkhkhjkhjkhjkhjk
        rukouksen lapsi kirjoitti:

'Ihmeitä on maailma pullollaan, mutta niistä ei kerrota kovinkaan paljon julkisuudessa. Syitä on ainakin kaksi: ei haluta niitä yleiseen tietoon, vaan kiitoksella annetaan kunnia Hänelle, parantajalle. Toinen on tietenkin se, että vaikka kuinka ihme on jollekin tapahtunut, ei se vaikuta mitenkään uskosta osattoman todistamiseen. '
        No minkä helvetin takia sinä noita satujas sitten tänne tunget

• ++++++++++
        jloveu kirjoitti:

Asioiden, joita ei tapahdu luonnollisesti, kohdalla ei riitä kuulopuheet. Jos riittäisi niin miksi et usko kaikkiin yliluonnollisiin väittämiin?

• silmäpari

Vastaavanlaiseen haasteeseen Jeesus vastasi:

"Älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi"

• snsep

"Vastaavanlaiseen haasteeseen Jeesus vastasi:

Mutta hän sanoi myös

"Jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään vertaa, voisitte käskeä tuota vuorta siirtymään mereen ja tottelisi."

Tuo siis ulkomuistista, alkuperäinen ei varmaan poikkea paljoa esittämästäni versiosta.
        Eli tuohon lauseeseen nojaten, joku TOSI uskovainen vain kokeilemaan :)

• tässäpä sinulle
        snsep kirjoitti:

Mutta hän sanoi myös

"Jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään vertaa, voisitte käskeä tuota vuorta siirtymään mereen ja tottelisi."

Tuo siis ulkomuistista, alkuperäinen ei varmaan poikkea paljoa esittämästäni versiosta.

Kiitos, tuokin kirjoittamasi on paikkansapitävä. Oliko raamatusta, en tiedä mutta kuullut olen. Jollainmuotoa voisi kertoa näin: itseluottamus itseensä kun ihmisellä on, hän tekee ne itselleen oikeat teot.

Totuus uskosta on yksinkertainen lopulta, olemme hyvin inhimillisiä ja hyviä ihmisiä kaikki, vaan se ei aina aukene jokaiselle ihmiselle itselle, kun sisällään on itselleen tiedostamaton sielu räyhäämässä. Ja se tykkää sotimisesta kun ei saa tahtoaan käyttäjänsä ymmärrettäväksi- Ja siksi käyttäjä tekee itselleen vääriä tekoja ja kärsii lopputulemista.

Opi rakastamaan oikein itseäsi voisi olla siis yksi tapa asiaa ilmaista.

• silmäpari
        snsep kirjoitti:

Mutta hän sanoi myös

Täytynee kääntää siis nykykielelle:
        Jeesus vastasi noilla sanoilla, kun Saatana provosoi häntä "elvistelemään" asemallaan ja kyvyillään.
        Eli: "ei pidä provosoitua, kun provosoidaan".

Sinun ehdottamasi Raamatunkohta on lisäprovosointia.

• tässäpä sinulle

Heh no johan on sinulla haaveet. Vai sirkusta olet rakentamassa toisten totuuksista. Teillä ei uskovaisilla on jo bigbrotherit ja juorulehdet johon kuka tahansa linssilude on tervetullut. Sitten niitä seurailette ja naureskelette "herttaisesti" toisten mokille, olettehan löytäneet joitakin joilla menee vielä kurjemmin ja pääsette tämän myötä korottamaan itsenne niin jumalaiseksi. No se on teidän tienne, pimeä.

Miksi hullun haastetta kukaan ottaisi vastaan?
      Vaan kyllä sinua näyttää totuus kuitenkin kiinnostavan, et muuten tälläistä aloitusta olisi tehnyt. Itseäsi yrität vakuuttaa. Ja se on ihan hyvä alku, muista kulkea myös eteenpäinkin. Lupaan jotta se kannattaa. Toivon sinulle löytämisen ihmettä ja kaikkea mahdollista hyvää.

En ollut palstan vakikirjoittajia, vaan vastaukseni silti sinulle laitoin. Sinä se taistelet, minulla ei ole siihen tarve. Kun on rauha sydämmessä käy sisäinen sotakin tarpeettomaksi. Ja sisäisellä mielensodilla nykyihmiset taistelevat. Milloinkaan mikään ei ole kyllin hyvää vaan aina pitää saada jotain enemmän. Onni on kun voi rakastaa ikuisen taistelun sijaan. Uskovaisten kirjat siis ovat suuriamielenterveyskirjoja, kuinka parantua sisäisesti. Kertomukset niissä kertovat mielentaisteluista ja myös tieteestä jotta kehomme kykenee ymmärtämään itsessä tapahtuvaa toimintaa. Ja lopulta paljastuu totuus jotta sairaudet ovatkin parannettavissa/luulosairautta. Riittää vain kuin parantaa mielensä haluamasta kehonsa olevan sairas. Vain sairasmieli sairastuu.

• Eskoo

Se parenee ihmeellisesti muutamassa päivässä. Se näyttää siltä, kuin olisi olemassa näkymätön malli, minkä mukaan haava paranee.

Jumalan olemassaolo taas on niin välttämätöntä, että jos ei Jumalaa olisi, ihmiset keksisivät hänet.

• "Se parenee ihmeellisesti muutamassa päivässä. Se näyttää siltä, kuin olisi olemassa näkymätön malli, minkä mukaan haava paranee."

http://www.amk.fi/opintojaksot/0507017/1181299920961/1181908495899/1181908776080/1182237485287.html

"Jumalan olemassaolo taas on niin välttämätöntä, että jos ei Jumalaa olisi, ihmiset keksisivät hänet."

Heh. Näinhän on jo tapahtunut. Ensimmäisenä palvottiin aurinkoa ja ulvottiin kuuta. Siitä sitten alkoi tupsahdella ihmisten keksiminä milloin mitäkin jumalia aukkoja paikkaamaan.

• Liskolle kasvaa uusi häntä pudonneen tilalle. Karismaattisten liikkeiden selitys asialle lie ihme, tieteelle maallisempi.
        Nyt uskikset pistämään tieteen kirjat sekaisin ja menette estradille muutakin kuin kasvattamaan partaa ja soittamaan poskea. Aloittaa voitte haluamallanne tavalla, esim juuresta amputoitu peukalo voisi kasvaa takaisin.
        Jäämme kiinnostuneina odottamaan kuka ehtii ensin. Nokia-missio on varmaankin jo lähtökuopissa ja raskaammalla organisaatiolla varustettu helluntai-liike tulee hyvänä kakkosena. Muistuttaisin, että ensimmäinen ihmeparantumisen estradilla suorittanut joukkue korjaa koko potin ja ameriikoista tulee taloudellista jeesiä helposti muutama sata miljoonaa dollaria heti tuon peukalonkasvattamisen jälkeen.

• diipadaapa!

Leikkaahan paskaesko tarpeeksi syvä haava vatsaasi niin katsotaan paraneeko se ihmeellisesti näkymättömän mallin mukaan.

Jumalasi on saamaton näpertelijä joka näpertelee pikku naarmujen parissa kun ei muuhun kykene.

• diipadaapa! kirjoitti:

Leikkaahan paskaesko tarpeeksi syvä haava vatsaasi niin katsotaan paraneeko se ihmeellisesti näkymättömän mallin mukaan.

Jumalasi on saamaton näpertelijä joka näpertelee pikku naarmujen parissa kun ei muuhun kykene.

Olis kenkku lukee iltiksestä jostai sekopäästä joka teki julkisen seppukun todistaakseen jumalan ihmeitä tekevän voiman. Tuollainen kuolinilmoitus vähän aikaa vaivais.
        Toisaalta, jos tuon ihmeet tekemisestä tulis muoti-ilmiö, niin karismaattisten liikkeiden kannattajakunta dramaattisesti pienenis.
        Sehän taasen olis vain positiivinen asia ja sanoohan vanha sananlaskukin, että aina roiskuu kun rapataan.

• Eskoo
        missxcessive kirjoitti:

"Se parenee ihmeellisesti muutamassa päivässä. Se näyttää siltä, kuin olisi olemassa näkymätön malli, minkä mukaan haava paranee."

http://www.amk.fi/opintojaksot/0507017/1181299920961/1181908495899/1181908776080/1182237485287.html

"Jumalan olemassaolo taas on niin välttämätöntä, että jos ei Jumalaa olisi, ihmiset keksisivät hänet."

Heh. Näinhän on jo tapahtunut. Ensimmäisenä palvottiin aurinkoa ja ulvottiin kuuta. Siitä sitten alkoi tupsahdella ihmisten keksiminä milloin mitäkin jumalia aukkoja paikkaamaan.

Jos leikkaat sianlihaa, se ei parane. Eikä muukaan teurastettu liha parane. Mutta jos elävää otusta leikkaa vähän, niin se paranee. Selitäpä se.

• Eskoo kirjoitti:

Jos leikkaat sianlihaa, se ei parane. Eikä muukaan teurastettu liha parane. Mutta jos elävää otusta leikkaa vähän, niin se paranee. Selitäpä se.

sisiliskoa, sillä se ahdistettuna (raskautettuna) katkaisee häntänsä ja pääsee karkuun.
        Lienee se pystyy myös kasvattamaan uuden, täysmittaisen hännän, sillä en ole koskaan nähnyt 1/2 häntäistä sisiliskoa.
        Kyllä evoluutio on ihmeellistä - vai onko ?????

• Eskoo kirjoitti:

Eipä sillä kuolleella elukalla toimi enää mikään muukaan. Ei se enää kävele, hengitä, sydän ei pumppaa verta eikä verenkierto toimi.

• +++++++++

"Se parenee ihmeellisesti muutamassa päivässä. Se näyttää siltä, kuin olisi olemassa näkymätön malli, minkä mukaan haava paranee."

Miksi jumalaa tarvittaisiin tähän luonnolliseen prosessiin?

Totta, mutta silti tämä keksiminen tekee jumalasta vain käsitteen, jumala on ihan sama kuin numerot tai kirjaimet.

• Kantapää
        Eskoo kirjoitti:

Jos et tajua tuon vertaa mitä eroa on elävän ja kuolleen eliön ruumiintoiminnoilla niin sinuna ihan oikeasti kävisin kyllä peruskoulusta muutaman vuoden uudestaan, on yleissivistyksesi sen verta kuralla..

• Eli voiko näistä vastauksista päätellä ettei yksikään uskovainen omaa uskoa edes sen vertaa että voisi kirkastaa varmana pitämänsä jumalan kunniaa?

Valtava selittelyjen vyöry ja raamatun siteeraus alkaa saman tien kun usko pitäisi panna käytäntöön, niinkö tämä on tulkittava?

• tässäpä s....

Kun et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi, kysyt yhä vaan vaikka vastauksia on kerrottukin.

Uskonasia on aina henkilökohtainen, ei kukaan usko puolestasi mihinkään, sinun on opittava ymmärtämään siis itse itseäsi. Ei kaikkea tarjotakaan kultalautaselta, itse on töitä itsensä eteen tehtävä tai jatkettava nukkumistaan. Jos haluaa rakkautta kohdalleen, eikä elää saatanaansa. Pimeä kun on aina sellainen joka imee valoa ja sen jano on pohjaton.

Elääkin siis voi tai sitten elää vain harhaunessaan joku kutsuu tätä myös masennukseksi.
        Kyllä minä suosittelen itsensä todellista löytämistä.

• tässäpä s.... kirjoitti:

Kun et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi, kysyt yhä vaan vaikka vastauksia on kerrottukin.

Uskonasia on aina henkilökohtainen, ei kukaan usko puolestasi mihinkään, sinun on opittava ymmärtämään siis itse itseäsi. Ei kaikkea tarjotakaan kultalautaselta, itse on töitä itsensä eteen tehtävä tai jatkettava nukkumistaan. Jos haluaa rakkautta kohdalleen, eikä elää saatanaansa. Pimeä kun on aina sellainen joka imee valoa ja sen jano on pohjaton.

Elääkin siis voi tai sitten elää vain harhaunessaan joku kutsuu tätä myös masennukseksi.
        Kyllä minä suosittelen itsensä todellista löytämistä.

"Uskonasia on aina henkilökohtainen, ei kukaan usko puolestasi mihinkään, sinun on opittava ymmärtämään siis itse itseäsi"

Tutkimusten mukaan jopa niin henkilökohtainen että jokaisen uskovaisen käsitys jumalastaan on erilainen, mutta vastaa kyseisen ihmisen minäkuvaa. Projektio ihanneminästä?

"Kun et osaa lukea ja ymmärtää lukemaasi, kysyt yhä vaan vaikka vastauksia on kerrottukin."

Kerrotko tarkasti siteeraten mitä en mielestäsi ymmärrä?

Miksi on niin vaikea pistää usko toteen kun raamattukin siihen kehoittaa? Jos kerran jumalasi on totta hän myös näyttää sen muuallakin kuin mielikuvituksessasi eikö niin?

• olet pilkkaaja

kunniansa vuoksi. Hän antanut Sanassansa selvät pelisäännöt, miten Hänet voidaan löytää: nöyryys ja rehellisyys. Hän kyllä ilmestyy ja lahjoittaa uskon sitä janoavalle.

• JesseDiggaaSua

Suurin osa ateisteista omistaa jollakin tavalla jonkinmoisen historian uskonasioissa.
        Esimerkiksi minähän olen käytännössä melko "uusi" ateisti, koska ymmärsin vasta 12-vuotiaana sen että ei ole mitään järkeä uskoa jumalaan/jumaliin.
        Oikeastaan vielä 11-vuotiaanakin yritin rehellisesti löytää jumalan sydämestäni, kävin kirkossa mutta se ei koskaan tuntunut oikealta.
        Olen peräisin ns. tapakristitty-perheestä, jossa uskotaan jumalan olemassaoloon ja siihen että olemalla rehellinen ja avoin jumalaa kohtaan saa iänkaikkisen elämän.
        Tuhlasin lähes koko lapsuuteni etsien jumalaa kunnes ymmärsin että koko jumalalla ei ole mitään todistuspohjaa.
        Olin katkera asiasta, koska pienenä pelkäsin kamalasti helvetin liekeissä palamista vaikka silloin olinkin kristittyjen standardin mukaisesti "hyvä ihminen".
        Usko pilasi lapsuuteni, usko vei 11-vuotta minun elämästäni ja heti sen jälkeen kuin luovuin siitä ja heti kun tein sen, olo oli kuin olisin avannut vihdoinkin silmäni.
        Maailma on itsessään ihmeellinen, ihminen on luonnollisesti utelias etsimään selityksiä useista ilmiöistä. Uskosta luopuminen palautti mielenterveyteni, rauhoitti ja enää en kokenut huonoa omatuntoa niistä samoista pienistä asioista mistä vielä tunsin silloin kun olin kristitty.
        Olin sanoinkuvaamattoman iloinen ja silti en edelleenkään tee tahallani pahaa kenellekään, miksikö?
        Koska minä en halua tehdä pahaa ihmisille.
        Omistan paremmat moraalistandardit kuin tuo psykopaatti-jumala itse.

Lopettakaa hyvänen aika tuo järjetön paskanjauhanta hihhulit.
        Ottakaa pää pois sieltä perseestänne ja tulkaa tähän maailmaan.
        Maailma on itsessään jo kaunis ja yhteiskuntaa ei paranneta rukoilemalla vaan yhteiskunnan luo ihmiset itse.
        Rukouksella ei ole koskaan parannettu yhtään mitään, hyvässä kunnossa oleva vaarinikin kuoli alle 60-vuotiaana vaikka hänkin oli kristitty, piti itsestään huolta, uskoi jumalaan ja urheili.
        Hän kuoli sydänkohtaukseen, vaikka jokainen ilta rukoilin koko perheeni ja sukuni puolesta.
        Jos vielä tuohon sanotte että "Se oli vain osa Jumalan suurta suunnitelmaa" pyydän teitä haistamaan pitkän paskan.

• vaha vaeltaja

avanneesi kaikki ovat ja komerot olet kolunut. Pitkänkin tien toteat käyneesi. Mutta sitä pääovea et ole vielä löytänyt. Et sisä nyt ihan kaikkea ole entinyt, Itse olen kulkenut Jeesuksen seurassa jo päivänä, kun et ollut vielä syntynytkään. Ethän ole vasta kuin keski-iässä. Jospa se vielä sinullekin löytyy?

• Olen ollut 20v uskovainen, nähnyt ja kokenut suurinpiirtein kaiken mitä kunnon fundamentalistiuskovainen voi kokea. Siitä huolimatta en ole löytänyt mitään todisteita jumalan olemassaolosta.

Pääovi kohdallani on auennut. Oven takaa löytyi kaunis totuus ilman mielikuvitusolentoja. Olet sanonut kulkeneesi jeesuksesi kanssa. Mistä tiedät että kyseessä ei ole uskonnolle ehdollistuminen ja oman mielikuvituksesi tuotteet? Sisäisistä tuntemuksista?

Minusta tuli ateisti siksi että etsin totuutta, en halua elää valheessa joka perustuu itsensä pettämiselle kuten uskonnot.

Olisiko sinusta oi vanha vaeltaja tuohon testiin jolla mitataan uskoasi? Raamattu kehoittaa (kuten varmaan hyvin tiedät uskovaisena) uskon tekoihin. Tartu sinä haasteeseen jos kerran jeesuksesi ja jumalasi on totta.

• kontrastia!

Olen ollut 20v uskovainen, nähnyt ja kokenut suurinpiirtein kaiken mitä kunnon fundamentalistiuskovainen voi kokea. Siitä huolimatta en ole löytänyt mitään todisteita jumalan olemassaolosta.

Pääovi kohdallani on auennut. Oven takaa löytyi kaunis totuus ilman mielikuvitusolentoja. Olet sanonut kulkeneesi jeesuksesi kanssa. Mistä tiedät että kyseessä ei ole uskonnolle ehdollistuminen ja oman mielikuvituksesi tuotteet? Sisäisistä tuntemuksista?

Minusta tuli ateisti siksi että etsin totuutta, en halua elää valheessa joka perustuu itsensä pettämiselle kuten uskonnot.

Olisiko sinusta oi vanha vaeltaja tuohon testiin jolla mitataan uskoasi? Raamattu kehoittaa (kuten varmaan hyvin tiedät uskovaisena) uskon tekoihin. Tartu sinä haasteeseen jos kerran jeesuksesi ja jumalasi on totta.

"Olen ollut 20v uskovainen, nähnyt ja kokenut suurinpiirtein kaiken mitä kunnon fundamentalistiuskovainen voi kokea. Siitä huolimatta en ole löytänyt mitään todisteita jumalan olemassaolosta."

Kuinka ihminen on voinut olla uskovainen vaikka ei ole uskonut Jumalaan? Siinä on hämmästystä kerrakseen!

• Samaa hämmästyen !
        kontrastia! kirjoitti:

"Olen ollut 20v uskovainen, nähnyt ja kokenut suurinpiirtein kaiken mitä kunnon fundamentalistiuskovainen voi kokea. Siitä huolimatta en ole löytänyt mitään todisteita jumalan olemassaolosta."

Kuinka ihminen on voinut olla uskovainen vaikka ei ole uskonut Jumalaan? Siinä on hämmästystä kerrakseen!

Ei ole KeljuK ollut uskossa ollenkaan tai sitten luopiona ateistina kieroilee ja kieltää Jumalan, vaikka
        varmasti tietää, niinkuin jokainen, joka on Jumalan Hengen kautta uudestisyntynyt, että Jumala on !

• Samaa hämmästyen ! kirjoitti:

Ei ole KeljuK ollut uskossa ollenkaan tai sitten luopiona ateistina kieroilee ja kieltää Jumalan, vaikka
        varmasti tietää, niinkuin jokainen, joka on Jumalan Hengen kautta uudestisyntynyt, että Jumala on !

Eikö ole erikoista miten yhtäkkiä te voitte tietää minun asiani paremmin kuin minä itse? NoTrueScotchman on tyypillinen fundamentalistiuskovaisen reaktio tällaisessa tilanteessa.

Uskovaiselle on erittäin kiusallista se jos joku sisäpiirissä ja "oikeassa uskossa" ollut ei enää pidäkään niitä asioita totena. Asia nyt sattuu vaan olemaan niinkuten kerroin. Kerrotko mitä kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä sinulla on jumalastasi muutakuin omat tuntemukset ja uskonnollinen kirjakokoelma?

Kaikki uskovaisen jumalaan liittyvät toiminnot kiertyvät poikkeuksetta uskovaisen mielikuvitukseen ja tuntemuksiin. Parantumistapauksissa on poikkeuksetta kyseessä vahva liioittelu, asioiden tulkinta oman mielen mukaan tai suoranainen valehtelu. Joskus tapahtuu vahvassa tunnekuohussa oireiden väliaikaista lievitystä esim. ms tauti mutta oireet palaavat uudelleen parin kuukauden kuluttua.

• Erikoista on

Eikö ole erikoista miten yhtäkkiä te voitte tietää minun asiani paremmin kuin minä itse? NoTrueScotchman on tyypillinen fundamentalistiuskovaisen reaktio tällaisessa tilanteessa.

Uskovaiselle on erittäin kiusallista se jos joku sisäpiirissä ja "oikeassa uskossa" ollut ei enää pidäkään niitä asioita totena. Asia nyt sattuu vaan olemaan niinkuten kerroin. Kerrotko mitä kriittisen tarkastelun kestävää näyttöä sinulla on jumalastasi muutakuin omat tuntemukset ja uskonnollinen kirjakokoelma?

Kaikki uskovaisen jumalaan liittyvät toiminnot kiertyvät poikkeuksetta uskovaisen mielikuvitukseen ja tuntemuksiin. Parantumistapauksissa on poikkeuksetta kyseessä vahva liioittelu, asioiden tulkinta oman mielen mukaan tai suoranainen valehtelu. Joskus tapahtuu vahvassa tunnekuohussa oireiden väliaikaista lievitystä esim. ms tauti mutta oireet palaavat uudelleen parin kuukauden kuluttua.

Olen aivan varma että ateistitkin ihmettelevät että mikä tämä KeljuKooKojootti oikein on.

• Erikoista on kirjoitti:

Olen aivan varma että ateistitkin ihmettelevät että mikä tämä KeljuKooKojootti oikein on.

:D Vai niin. Täällä on monia ateisteja jotka ovat entisiä uskovaisia ja alkaneet käyttämään tervettä järkeä uskonnon sumutuksen sijaan ja huomanneet että tämä elämä on paljon hienompi ja arvokkaampi paikka ilman keksittyjä jumalia ja saatanoita.

Totuuden etsintä sai minut kääntymään ateistiksi. Et muuten vastannut kysymykseen. Miten on, tarttuuko tosiuskova haasteeseen ja pistääkö uskonsa kokeeseen?

• ihmettelijä.

:D Vai niin. Täällä on monia ateisteja jotka ovat entisiä uskovaisia ja alkaneet käyttämään tervettä järkeä uskonnon sumutuksen sijaan ja huomanneet että tämä elämä on paljon hienompi ja arvokkaampi paikka ilman keksittyjä jumalia ja saatanoita.

Totuuden etsintä sai minut kääntymään ateistiksi. Et muuten vastannut kysymykseen. Miten on, tarttuuko tosiuskova haasteeseen ja pistääkö uskonsa kokeeseen?

KeljuKooKojootti kysyy aina samoja asioita parantumisesta ja uskovat vastaavat siihen että kysymään vain parantuneilta, mutta KeljuKooKojootti se ei uskalla. Liian iso kynnys se tuntuu olevan.

• Erikoista on kirjoitti:

"Olen aivan varma että ateistitkin ihmettelevät että mikä tämä KeljuKooKojootti oikein on."
        En mä ainakaan ihmettele, mutta kovasti ihmettelen mistä tämä teidän vainoharhainen varmuus tälläisissä asioissa oikeen löytyy?

• ihmettelijä. kirjoitti:

KeljuKooKojootti kysyy aina samoja asioita parantumisesta ja uskovat vastaavat siihen että kysymään vain parantuneilta, mutta KeljuKooKojootti se ei uskalla. Liian iso kynnys se tuntuu olevan.

Mistäs näitä oikeesti ihmeparantuneita oikeen löytyy?

• Kössönöm
        Erikoista on kirjoitti:

mutta teitä multinikkejä ihmettelen kyllä. Raukkamaista vittuilua päivästä toiseen ja sinäkin vaihtelet nikkiäsi koko ajan.

• toiset...
        A.Mikkonen kirjoitti:

"Olen aivan varma että ateistitkin ihmettelevät että mikä tämä KeljuKooKojootti oikein on."
        En mä ainakaan ihmettele, mutta kovasti ihmettelen mistä tämä teidän vainoharhainen varmuus tälläisissä asioissa oikeen löytyy?

Et sinäkään kysy mitään parantuneilta? Kukaan ei estä. No, pelkohan se paulan tekee.

• Kössönöm
        ihmettelijä. kirjoitti:

"KeljuKooKojootti kysyy aina samoja asioita parantumisesta ja uskovat vastaavat siihen että kysymään vain parantuneilta, mutta KeljuKooKojootti se ei uskalla. Liian iso kynnys se tuntuu olevan."

- Sinulla ei minkäänlaista parantumista taudistasi ole havaittavissa. Jotenkin tuntuu siltä, että pääsi on hakattu raamatulla niin littanaksi, ettei siellä paljon aivotoimintaa sovi olemaan.

• toiset... kirjoitti:

Et sinäkään kysy mitään parantuneilta? Kukaan ei estä. No, pelkohan se paulan tekee.

Mielestäni kysyin"Mistäs näitä oikeesti ihmeparantuneita oikeen löytyy?"
        Tällä palstalla on tullut jo lukemattomia ihmeparannus "todistuksia", mitä hirveämmistä ja vammauttavimmista sairauksista, mutta kun on kysyny, että mitenkä on käynyt esim. kelankorvausten tämän ihmeparantumisen jälkeen, niin vastausta ei enään ole tullut, näistä asioista ei ole mainintoja missään teidän lehdissännekään. Kela on sellainen instanssi, missä tälläiset asiat ovat viimeistä piirtoa myöden kirjoissa ja kansissa, kun Suomi on tunnetusti hyvinkin byrokraattinen maa. Ja ole kiltti äläkä viitsi lyödä linkkiä tv7 kanavalle, kun kanavan rehellisyys on oikeesti vähintäänkin kyseenalainen.

• ...
        ihmettelijä. kirjoitti:

Tämä 'parantuneiden' ja puolesta rukoiltujen gallup lienee siinä mielessä väärin painotettu ja puolueellinen, koska ainoastaan osa heistä vastaa. Niiltä eräiltä 'ihmeparantuneilta', joiden puolesta on rukoiltu, ei mitään voikaan kysyä, koska he eivät vastaa. Heillä on suu täynnä multaa.

• ihmettelijä. kirjoitti:

Jos kerran olet niin varma siitä että jumalasi parantaa mikä estää tässä esittämästä kriittisen tarkastelun kestävät todisteet paranemisista? Olen yrittänyt etsiä mutten ole löytänyt ainoatakaan. Oletko sinä? Et ilmeisesti edes kyseenalaista näitä "paranemisia" koska ne tukevat omaa mielikuvitususkoasi.

Lue vielä kerran tämä läpi ajatuksen kanssa. Herääkö mieleesi siitä mitään ajatuksia?

http://www.markushirsila.com/content/files/herra_tekee_ihmeita_ilman_maaraa.pdf

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Mielestäni kysyin"Mistäs näitä oikeesti ihmeparantuneita oikeen löytyy?"
        Tällä palstalla on tullut jo lukemattomia ihmeparannus "todistuksia", mitä hirveämmistä ja vammauttavimmista sairauksista, mutta kun on kysyny, että mitenkä on käynyt esim. kelankorvausten tämän ihmeparantumisen jälkeen, niin vastausta ei enään ole tullut, näistä asioista ei ole mainintoja missään teidän lehdissännekään. Kela on sellainen instanssi, missä tälläiset asiat ovat viimeistä piirtoa myöden kirjoissa ja kansissa, kun Suomi on tunnetusti hyvinkin byrokraattinen maa. Ja ole kiltti äläkä viitsi lyödä linkkiä tv7 kanavalle, kun kanavan rehellisyys on oikeesti vähintäänkin kyseenalainen.

on yleensä se, että emme me voi tänne ihmisten henkilötietoja antaa...

• ... kirjoitti:

Tämä 'parantuneiden' ja puolesta rukoiltujen gallup lienee siinä mielessä väärin painotettu ja puolueellinen, koska ainoastaan osa heistä vastaa. Niiltä eräiltä 'ihmeparantuneilta', joiden puolesta on rukoiltu, ei mitään voikaan kysyä, koska he eivät vastaa. Heillä on suu täynnä multaa.

:D

• Kössönöm kirjoitti:

on yleensä se, että emme me voi tänne ihmisten henkilötietoja antaa...

... tai se että ateisti ei usko vaikka näkisi tai toisi mitä papereita..

• Kössönöm

... tai se että ateisti ei usko vaikka näkisi tai toisi mitä papereita..

Nämä on ne tyypillisimmät. kovasti väitetään ja "todistetaan", mutta ei ensimmäistäkään todistetta ole antaa.

Jos joku heräisi kuolleista, tai amputoidun jalan tilalle kasvaisi uusi, niin tiedemaailmahan olisi taatusti paikalla asioita tutkimassa. Jos siis olisi mitä tutkia.

• Kössönöm kirjoitti:

Nämä on ne tyypillisimmät. kovasti väitetään ja "todistetaan", mutta ei ensimmäistäkään todistetta ole antaa.

Jos joku heräisi kuolleista, tai amputoidun jalan tilalle kasvaisi uusi, niin tiedemaailmahan olisi taatusti paikalla asioita tutkimassa. Jos siis olisi mitä tutkia.

Tai joku parantuis vaikka down syndroomasta, altsheimerista, parkinsonista, näitäkin juttuja löytyy, tiedemiehet selvittäis väkisin paranemismekanismin, selvittääkseen kuinka vois auttaan niitä tuhansia ja taas tuhansia kyseisestä taudista kärsiviä.

• Entisenä uskovana

sinulle ei ole tapahtunut mitään senkummempaa, kuin että olet palannut takaisin syntielämään.
        Ristin tie on kaita tie - sen sinäkin tulit ymmärtämään, mutta laveaa tietä on helpompi kulkea..

• Joo tiedetään
        Entisenä uskovana kirjoitti:

sinulle ei ole tapahtunut mitään senkummempaa, kuin että olet palannut takaisin syntielämään.
        Ristin tie on kaita tie - sen sinäkin tulit ymmärtämään, mutta laveaa tietä on helpompi kulkea..

"kyse oli parantumisista"..mutta kirjoitukseni olikin KeljuK:lle tuonne toisaanne.

• Vainoharhaisuus ?
        A.Mikkonen kirjoitti:

Kyse on siitä, ettei ole kuin kaksi tietä: toinen, lavea tie, vie kuolemaan
        ja toinen, kaita tie, vie elämään. Muita vaihtoehtoja ei ole, eikä tule.

• Ja tämäkin vastaus
        Vainoharhaisuus ? kirjoitti:

Kyse on siitä, ettei ole kuin kaksi tietä: toinen, lavea tie, vie kuolemaan
        ja toinen, kaita tie, vie elämään. Muita vaihtoehtoja ei ole, eikä tule.

meni muualle, kuin oli tarkoitus..eli A.Mikkoselle vastasin tuonne ylemmäs.

• Nikit voi vaihtua
        Kössönöm kirjoitti:

mutta teitä multinikkejä ihmettelen kyllä. Raukkamaista vittuilua päivästä toiseen ja sinäkin vaihtelet nikkiäsi koko ajan.

mutta totuus ei.

• awegwg
        Kössönöm kirjoitti:

Onko nikin vaihtaminen kielletty säännöissä?

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Tai joku parantuis vaikka down syndroomasta, altsheimerista, parkinsonista, näitäkin juttuja löytyy, tiedemiehet selvittäis väkisin paranemismekanismin, selvittääkseen kuinka vois auttaan niitä tuhansia ja taas tuhansia kyseisestä taudista kärsiviä.

"Tai joku parantuis vaikka down syndroomasta, altsheimerista, parkinsonista, näitäkin juttuja löytyy, tiedemiehet selvittäis väkisin paranemismekanismin, selvittääkseen kuinka vois auttaan niitä tuhansia ja taas tuhansia kyseisestä taudista kärsiviä."

- Ei taatusti jättäisi tutkijat tutkimatta mistä sellainen paraneminen voisi johtua. En ole koskaan missään tiedejulkaisussa nähnyt mitään kirjoituksia näistä ihmeparantumisista. Kuolleista herätään ja amputoitu jalka kasvaa takaisin tai syövästä paranee rukouksen voimalla???

• Kössönöm
        Nikit voi vaihtua kirjoitti:

mutta totuus ei.

Ja se oli mielestäsi mikä?

• A.Mikkonen kirjoitti:

tietoa ja todella suurella rahalla ja valtavalla tutkimuspanostuksella aikaan saatu.

Patentin voimassa oloaika lienee 25 v. ja "ihmelääkkeiden" (ihmeparantamisen) kohdalla voimassa oloaika on sama joten salaiset arkistot avautuvat aikaisintaan vuonna 2036 joten odottelemme raporttia ja kiitämme mielenkiinnosta tuotetamme kohtaan. Terv. Epi.... IHME Oyj, pr-osasto

• KeljuKooKojootti kirjoitti:

Olen ollut 20v uskovainen, nähnyt ja kokenut suurinpiirtein kaiken mitä kunnon fundamentalistiuskovainen voi kokea. Siitä huolimatta en ole löytänyt mitään todisteita jumalan olemassaolosta.

Olen ollut Jeesuksen oma 30v

Minusta tuli Jeesuksen oma siksi että etsin totuutta, en halua elää valheessa joka perustuu itsensä pettämiselle kuten uskonnot ja tämän maailman viisaus.

• Kössönöm
        epikuros kirjoitti:

tietoa ja todella suurella rahalla ja valtavalla tutkimuspanostuksella aikaan saatu.

Patentin voimassa oloaika lienee 25 v. ja "ihmelääkkeiden" (ihmeparantamisen) kohdalla voimassa oloaika on sama joten salaiset arkistot avautuvat aikaisintaan vuonna 2036 joten odottelemme raporttia ja kiitämme mielenkiinnosta tuotetamme kohtaan. Terv. Epi.... IHME Oyj, pr-osasto

vai onko tällainen luterilaispappien piirissä kovinkin yleistä?

"Ihmeparantumisia tapahtuu, mutta ne ovat monelle yksityisasioita, joista ei kirjoiteta lehdissä. Kiitetään toki perhepiirissä ja läheisten kesken.

Itse tunnen ihmisen, joka oli saanut tyrmäävän tuomion silmässä olevasta syöpäkasvaimesta, jota ei voisi leikata, vaan kivuliaita elinkuukausia annettiin vain muutamia. Hän kävi uskovana ihmisenä ystävänsä kanssa rukousillassa, jossa hän tunsi lämpöä silmässään ja oli kokenut näkevänsäkin paremmin. Ajatteli tämän johtuvan vain lämminsydämisten ihmisten ystävällisyyden tuomasta hyvänolontunteesta. Mennessään parin päivän kuluttua lääkäriin lääkityksen takia, kuvissa ei löytynyt jälkeäkään kasvaimesta. Aikaisempia kuvia ja tutkimustuloksia verrattiin uusiin ja todettiin, että kyseessä on varmasti sama ihminen. Minne syöpä hävisi, siihen ei saatu vastausta. Tämä ihminen elää edelleen vuosia tapahtuman jälkeen ja on terve.

Näitä siis tapahtuu ja tämän lisäksi joskus toisten ihmisten hyvä tarkoitus ja rukous tekee niin hyvän olon, että vointi tuntuu paremmalta tilaisuudesta lähtiessä, vaikka parantumista ei ole tapahtunut.

Mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Hän parantaa, jos niin on tarkoitus. Ja jos ihmisen elinpäivien määrä on tullut täyteen, vaikeaakaan sairautta ei voida parantaa.

pappi Sonja"

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9667157/48118634

• Kössönöm kirjoitti:

vai onko tällainen luterilaispappien piirissä kovinkin yleistä?

"Ihmeparantumisia tapahtuu, mutta ne ovat monelle yksityisasioita, joista ei kirjoiteta lehdissä. Kiitetään toki perhepiirissä ja läheisten kesken.

Itse tunnen ihmisen, joka oli saanut tyrmäävän tuomion silmässä olevasta syöpäkasvaimesta, jota ei voisi leikata, vaan kivuliaita elinkuukausia annettiin vain muutamia. Hän kävi uskovana ihmisenä ystävänsä kanssa rukousillassa, jossa hän tunsi lämpöä silmässään ja oli kokenut näkevänsäkin paremmin. Ajatteli tämän johtuvan vain lämminsydämisten ihmisten ystävällisyyden tuomasta hyvänolontunteesta. Mennessään parin päivän kuluttua lääkäriin lääkityksen takia, kuvissa ei löytynyt jälkeäkään kasvaimesta. Aikaisempia kuvia ja tutkimustuloksia verrattiin uusiin ja todettiin, että kyseessä on varmasti sama ihminen. Minne syöpä hävisi, siihen ei saatu vastausta. Tämä ihminen elää edelleen vuosia tapahtuman jälkeen ja on terve.

Näitä siis tapahtuu ja tämän lisäksi joskus toisten ihmisten hyvä tarkoitus ja rukous tekee niin hyvän olon, että vointi tuntuu paremmalta tilaisuudesta lähtiessä, vaikka parantumista ei ole tapahtunut.

Mutta Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. Hän parantaa, jos niin on tarkoitus. Ja jos ihmisen elinpäivien määrä on tullut täyteen, vaikeaakaan sairautta ei voida parantaa.

pappi Sonja"

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9667157/48118634

asiaa, se hämmästyttää pientä (yksinkertaista) kulkijaa......

Tuo pappi Sonjan esitys oli varsinainen limbo ! Ei uskoisi mutta kai sitä on riittävästi jauhettu dogmatiikan tunneilla ja sitä sitten alkaa itsekin uskoa , että se on totta.

Mää olen kauhiast hämmästynyt ! alikers. Urho Hietanen Tuntematon

• EJKR kirjoitti:

Minusta tuli Jeesuksen oma siksi että etsin totuutta, en halua elää valheessa joka perustuu itsensä pettämiselle kuten uskonnot ja tämän maailman viisaus.

nikki EKJR
        Analyyttinen ajattelu Ei ole Kiellettyä.

• Kössönöm kirjoitti:

"Tai joku parantuis vaikka down syndroomasta, altsheimerista, parkinsonista, näitäkin juttuja löytyy, tiedemiehet selvittäis väkisin paranemismekanismin, selvittääkseen kuinka vois auttaan niitä tuhansia ja taas tuhansia kyseisestä taudista kärsiviä."

- Ei taatusti jättäisi tutkijat tutkimatta mistä sellainen paraneminen voisi johtua. En ole koskaan missään tiedejulkaisussa nähnyt mitään kirjoituksia näistä ihmeparantumisista. Kuolleista herätään ja amputoitu jalka kasvaa takaisin tai syövästä paranee rukouksen voimalla???

Vitsit kun en ole linkkiä mistään löytäny, mutta tossa yks päivä ton satelliittiperkeleen kautta tuli dokumentti hypotermiasta, ja siinä oli Norjalainen likka( reilu 20 v) joka tipahti jäätikköllä vedentekemään railoon, ja pyristeli siellä jonkun aikaa kunnes lakkas pyristely. Siinä oli kaveri sillä, mutta hän ei saanu häntä sieltä ylös, ennenkuin apu saapui. Tän likan ruumiinlämpö tippu johonkin 13 celsiukseen, ja tällästä pientä, lääkärit elvytti ja lämmitti sydänkeuhkokoneella tytön verta, ja teki muutenkin kaiken voitavansa, periaatteena lääkäri sanoi, että ruumiin pitää olla kuollut ja lämmin ennenkuin todetaan kuolleeks. Tapaus kesti 6 tuntia ennenkuin tyttö lähti niinsanotusti takas tulille, eli sydän rupes lyömään, yllättävää oli että aivot selvis hyvin. Kaikken näkösiä komplikaatioita oli pitkään tapauksen jälkeen, ja sormet hällä ei pelaa vieläkään, mutta kun tytöltä kysyttiin että näitkö valotunnelin, ja miltä kuoleman jälkeinen olotila näytti, niin hän sanoi ettei miltään, hän ei nähnyt minkäälaisia valoja ei enkeleitä ei mitään, mutta hän rupes kutsumaan tapausta ensimmäiseksi kuolemakseen, ja naureskeli, että toivottavasti toinen kuolema olis vähän helpompi. Eikä hänestä ollu tullu uskovaistakaan.
        Samassa ohjelmassa haastateltiin, oliko se nyt Arkansasista se emäntä, ja oli ollu hetken "kuolleena", niin hän oli nähny muka taas koko hoidon valoineen enkeleineen päivineen.
        Tän jutun pointtina on se, että Ameriikan raamattuvyöhykkeellä näkyy kaikki kliseet, ja jostain syystä Norjassa taas ei:)

• Kössönöm
        A.Mikkonen kirjoitti:

Vitsit kun en ole linkkiä mistään löytäny, mutta tossa yks päivä ton satelliittiperkeleen kautta tuli dokumentti hypotermiasta, ja siinä oli Norjalainen likka( reilu 20 v) joka tipahti jäätikköllä vedentekemään railoon, ja pyristeli siellä jonkun aikaa kunnes lakkas pyristely. Siinä oli kaveri sillä, mutta hän ei saanu häntä sieltä ylös, ennenkuin apu saapui. Tän likan ruumiinlämpö tippu johonkin 13 celsiukseen, ja tällästä pientä, lääkärit elvytti ja lämmitti sydänkeuhkokoneella tytön verta, ja teki muutenkin kaiken voitavansa, periaatteena lääkäri sanoi, että ruumiin pitää olla kuollut ja lämmin ennenkuin todetaan kuolleeks. Tapaus kesti 6 tuntia ennenkuin tyttö lähti niinsanotusti takas tulille, eli sydän rupes lyömään, yllättävää oli että aivot selvis hyvin. Kaikken näkösiä komplikaatioita oli pitkään tapauksen jälkeen, ja sormet hällä ei pelaa vieläkään, mutta kun tytöltä kysyttiin että näitkö valotunnelin, ja miltä kuoleman jälkeinen olotila näytti, niin hän sanoi ettei miltään, hän ei nähnyt minkäälaisia valoja ei enkeleitä ei mitään, mutta hän rupes kutsumaan tapausta ensimmäiseksi kuolemakseen, ja naureskeli, että toivottavasti toinen kuolema olis vähän helpompi. Eikä hänestä ollu tullu uskovaistakaan.
        Samassa ohjelmassa haastateltiin, oliko se nyt Arkansasista se emäntä, ja oli ollu hetken "kuolleena", niin hän oli nähny muka taas koko hoidon valoineen enkeleineen päivineen.
        Tän jutun pointtina on se, että Ameriikan raamattuvyöhykkeellä näkyy kaikki kliseet, ja jostain syystä Norjassa taas ei:)

Tuo muuten, että jos uppoaa kylmään veteen, niin on paremmat mahdollisuudet selviytyä ilman aivovaurioita. Älä kysy miksi, koska en ole tutkija, mutta näin ne väittävät. Kun ruumiinlämpö laskee alhaalle, niin se jotenkin suojelee aivosoluja. Tai jotain.

• ikiateisti kirjoitti:

nikki EKJR
        Analyyttinen ajattelu Ei ole Kiellettyä.

Lainaus: Analyyttinen ajattelu Ei ole Kiellettyä.

Eikä varsinkaan itselle tärkeiden itsestäänselvyyksien suhteen. Se vain on kovin harvinaista riippumatta uskosta tai sen puutteesta.

• epikuros kirjoitti:

Tuo pappi Sonjan esitys oli varsinainen limbo ! Ei uskoisi mutta kai sitä on riittävästi jauhettu dogmatiikan tunneilla ja sitä sitten alkaa itsekin uskoa , että se on totta.

Sattuuhan sitä, sano Vatanen. Uuno Turhapuro:)

• EJKR kirjoitti:

Lainaus: Analyyttinen ajattelu Ei ole Kiellettyä.

Eikä varsinkaan itselle tärkeiden itsestäänselvyyksien suhteen. Se vain on kovin harvinaista riippumatta uskosta tai sen puutteesta.

Määrittele valhe.

• A.Mikkonen kirjoitti:

Määrittele valhe.

Häipyny taas viesti välistä, gutles bastards:)

• A.Mikkonen kirjoitti:

Määrittele valhe.

Tuo KeljuKooKojootti voisi vastata, kun kerran käsitteen nosti esiin. Minä vain lainasin hänen sanamuotoaan ja sovelsin samoin itseeni.

Ilmeisesti uskova on rakentanut maailmankatsomuksensa useiden uskonnollisten dogmien varaan.
        Tuon maailmankatsomuksen logiikka on senverran tiukkaan rakennetty, että analyyttinen ajattelu voidaan unohtaa. Tietävät kaikki asiat maailmassa noiden dogmiensa läpi katseltuna.
        Toisaalta, Lipposta lainate So What. Mitä haittaa, vaikka pieni osa uskovista on naulannut dogminsa tiukkaankiinni. Ei minua loukkaa eikä häiritse, jos fundis-uskis "tietää" minusta koko joukon asioita.
        Älykkyyden ja luovuuden kanssa en oleta asialla olevan tekemistä. Itsellänikin on muutamissa asioissa aika tiukka kanta, eli dogmini on minullakin. Uskontoon liittyviä dogmeja en itsestäni löydä. Sehän ei tosin muuta todista, kuin että en ole niitä löytänyt. Tosin aihekaan ei saa suurempia mielenliikutuksia aikaan.
        Oma elämäni on ihmisten tasa-arvoista ja ystävällistä kohtelua. Jutustelu vennonvieraiden kanssa milloin vain ja missä vaan, on mielestäni antoisaa ja mielenkiintoista. Vanhat mummelit kaupan kassajonossa ovat oma suosikkini, koskapa ovat puheliaita. Papatkin on ihan mukavia. Juttuseuran suhteen olen ns kaikkiruokainen. Mukava ja positiivinen sana ja iloinen ilme ei maksa mitään ja omakin päivä muuttuu paremmaksi.

• Entisenä uskovana kirjoitti:

Tämä "syntielämä" ja monet muut käsitteet kuuluvat kristinuskon käsitteistöön. Syyllistäminen on kautta aikojen ollut tehokas mekanismi ohjailla ihmistä. Syy miksi minusta on tullut ateisti on se, ettei jumalasta ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Et ole ensimmäinen "tosiuskova" joka tällä palstalla sovittelee päälleni jos jonkinlaista luopioviittaa. Väitän olevani nykyisin ateistina rehellisempi ja moraalisempi kun aikoinaan uskovaisena ollessani. Mitkään käsittämättömät mielikuvitusolentojen ohjailut eivät vaikuta päätöksiini eikä tekemiseeni ja olen puhdistunut uskonnon saastutukselta vuosien saatossa. Uskonnollisuuden järkiajattelulta vapaa vyöhyke aivoissa on murtunut ja tilalle on tullut normaali ajattelu.

Todellisuus on paljon kauniimpi paikka ilman kuvitteellisia henkiolentoja. Sinähän et sitä voi tietenkään ymmärtää koska olet niin aivopestu uskontosi totuuksille.

• ikiateisti kirjoitti:

Ilmeisesti uskova on rakentanut maailmankatsomuksensa useiden uskonnollisten dogmien varaan.
        Tuon maailmankatsomuksen logiikka on senverran tiukkaan rakennetty, että analyyttinen ajattelu voidaan unohtaa. Tietävät kaikki asiat maailmassa noiden dogmiensa läpi katseltuna.
        Toisaalta, Lipposta lainate So What. Mitä haittaa, vaikka pieni osa uskovista on naulannut dogminsa tiukkaankiinni. Ei minua loukkaa eikä häiritse, jos fundis-uskis "tietää" minusta koko joukon asioita.
        Älykkyyden ja luovuuden kanssa en oleta asialla olevan tekemistä. Itsellänikin on muutamissa asioissa aika tiukka kanta, eli dogmini on minullakin. Uskontoon liittyviä dogmeja en itsestäni löydä. Sehän ei tosin muuta todista, kuin että en ole niitä löytänyt. Tosin aihekaan ei saa suurempia mielenliikutuksia aikaan.
        Oma elämäni on ihmisten tasa-arvoista ja ystävällistä kohtelua. Jutustelu vennonvieraiden kanssa milloin vain ja missä vaan, on mielestäni antoisaa ja mielenkiintoista. Vanhat mummelit kaupan kassajonossa ovat oma suosikkini, koskapa ovat puheliaita. Papatkin on ihan mukavia. Juttuseuran suhteen olen ns kaikkiruokainen. Mukava ja positiivinen sana ja iloinen ilme ei maksa mitään ja omakin päivä muuttuu paremmaksi.

Hävettää tunnustaa että uskovaisaikana olen samallalailla "tietänyt" ylimielisesti ei uskovien asiat. Sitä on vaan niin uskontonsa sumuttama että on tietyillä alueilla täysin ymmärtämätön kun uskonto saa aivoissa vallan. Se on varmaan joku primitiivinen lokero tuolla ihmisaivoissa josta uskonnot löytävät sopivan paikan mellastaa.

Itse pidän myös tuollaisista keskusteluhetkistä :) Joskus saattaa joku ihminen kertoa koko elämäntarinansa minulle. Sitten yhdessä ihmetellään miten se sattuman arpa on kohtaloa viskellyt :)

• EJKR kirjoitti:

Totuuskäsite on meillä erilainen. Sinun todellisuutesi perustuu asioille joita ei voi havaita mitenkään reaalimaailmassa.

Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko. Pidät totena kyseisen uskonnon dogmeja ja harjoitat erilaisia palvontamenoja kuten rukoilu ja samoin uskovien kanssa kokoontuminen.

Se on hienoa että tunnustat uskonnon olevan itsensä pettämistä. Siitä ei ole pitkä matka enää ateistiksi.

• Jalat maassa

Tämä "syntielämä" ja monet muut käsitteet kuuluvat kristinuskon käsitteistöön. Syyllistäminen on kautta aikojen ollut tehokas mekanismi ohjailla ihmistä. Syy miksi minusta on tullut ateisti on se, ettei jumalasta ole minkäänlaisia todisteita olemassa. Et ole ensimmäinen "tosiuskova" joka tällä palstalla sovittelee päälleni jos jonkinlaista luopioviittaa. Väitän olevani nykyisin ateistina rehellisempi ja moraalisempi kun aikoinaan uskovaisena ollessani. Mitkään käsittämättömät mielikuvitusolentojen ohjailut eivät vaikuta päätöksiini eikä tekemiseeni ja olen puhdistunut uskonnon saastutukselta vuosien saatossa. Uskonnollisuuden järkiajattelulta vapaa vyöhyke aivoissa on murtunut ja tilalle on tullut normaali ajattelu.

Todellisuus on paljon kauniimpi paikka ilman kuvitteellisia henkiolentoja. Sinähän et sitä voi tietenkään ymmärtää koska olet niin aivopestu uskontosi totuuksille.

mutta sydän taivaassa, tavataan sanoa. En ole aivopesty, vaan uskon sen totuuden, jonka
        Jeesuksen kautta olen löytänyt. Armo on joka aamu uusi ja voin uudistaa liittoni Hänen
        kanssaan päivittäin, eli valinta on minun, eikä minulla ei ole mitään halua luopua Hänestä.
        Samoin se on ollut sinunkin kohdallasi, valinta on ollut sinun, ja sinä olet valinnut Hänen
        tahtonsa sijaan oman tahtosi, joten ei siinä mitään sen kummallisempaa ole tapahtunut.

• Minäkin ole elänyt

Hävettää tunnustaa että uskovaisaikana olen samallalailla "tietänyt" ylimielisesti ei uskovien asiat. Sitä on vaan niin uskontonsa sumuttama että on tietyillä alueilla täysin ymmärtämätön kun uskonto saa aivoissa vallan. Se on varmaan joku primitiivinen lokero tuolla ihmisaivoissa josta uskonnot löytävät sopivan paikan mellastaa.

Itse pidän myös tuollaisista keskusteluhetkistä :) Joskus saattaa joku ihminen kertoa koko elämäntarinansa minulle. Sitten yhdessä ihmetellään miten se sattuman arpa on kohtaloa viskellyt :)

elämääni erossa Jumalasta, joten siinä tietämyksessä ei ole mitään sellaista tai niin ihmeellistä, jota uskovat eivät tietäisi omasta kokemuksestaan, ennen uskoon tuloaan..

• Kössönöm
        epikuros kirjoitti:

samoilla linjoilla. Tässä Sonjalta uusi käsittämätön sepustus.

"Jumalaan uskovan on syytä hoidattaa sairautensa lääkärissä. Jumalan kädessä on se, parantavatko leikkaus- tai lääkehoidot. Jumalan tahto tapahtuu, vaikka se olisi ihmisjärjelle käsittämätön.

pappi Sonja"

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9668847/48132905

Totuuskäsite on meillä erilainen. Sinun todellisuutesi perustuu asioille joita ei voi havaita mitenkään reaalimaailmassa.

Olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko. Pidät totena kyseisen uskonnon dogmeja ja harjoitat erilaisia palvontamenoja kuten rukoilu ja samoin uskovien kanssa kokoontuminen.

Se on hienoa että tunnustat uskonnon olevan itsensä pettämistä. Siitä ei ole pitkä matka enää ateistiksi.

Mistä tiedät, että totuuskäsitteemme ovat erilaiset? En ole uskonnollinen ihminen. Ateistiksi minun on yhtä mahdoton tulla kuin uskonnolliseksi ihmiseksi. Ateistit pettävät itseään siinä kuin uskonnollisetkin ihmiset.

• EJKR kirjoitti:

Mistä tiedät, että totuuskäsitteemme ovat erilaiset? En ole uskonnollinen ihminen. Ateistiksi minun on yhtä mahdoton tulla kuin uskonnolliseksi ihmiseksi. Ateistit pettävät itseään siinä kuin uskonnollisetkin ihmiset.

"Mistä tiedät, että totuuskäsitteemme ovat erilaiset?"

Siitä tiedän kun mehustelet olleesi "jeesuksen oma" 30v. Tämä tarkoittaa sitä että olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko. Samalla hyväksyt kristinuskon dogmit totuutena.

Olen ateisti siksi koska jumalista ja jeesuksista eikä muistakaan henkiolennoista ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Jumaluskon puute todisteiden puuttuessa.

• Minäkin ole elänyt kirjoitti:

elämääni erossa Jumalasta, joten siinä tietämyksessä ei ole mitään sellaista tai niin ihmeellistä, jota uskovat eivät tietäisi omasta kokemuksestaan, ennen uskoon tuloaan..

Omalla kohdallani voin sanoa että olin laput silmillä kulkeva ylimielinen vajakki uskovaisena ollessani. Luulin tietäväni totuuden lukemalla uskonnollisia kirjoituksia ja toimimalla samoin kuin suurin osa fundamentalistiuskovaisista. En tiennyt mistään mitään. Luulin tietäväni. Samaa paskaa näen tälläkin palstalla joka päivä uskovaisten käyttäytymisessä. On se ihmeellinen asia miten usko saa aivot solmuun.

"Mistä tiedät, että totuuskäsitteemme ovat erilaiset?"

Siitä tiedän kun mehustelet olleesi "jeesuksen oma" 30v. Tämä tarkoittaa sitä että olet uskonnollinen ihminen ja harjoitat uskontoa nimeltään kristinusko. Samalla hyväksyt kristinuskon dogmit totuutena.

Olen ateisti siksi koska jumalista ja jeesuksista eikä muistakaan henkiolennoista ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Jumaluskon puute todisteiden puuttuessa.

En minä Jumalan olemassaoloa voi enkä yritä todistaa. Sen sijaan Raamatussa on kuvattuna erään Jeesus- nimisen henkilön edesottamuksia ja sanomisia. Se, mitä hän puhuu ja miten hän noissa kirjoituksissa toimii, riittää minulle. En tarvitse mitään muuta liittyäkseni häneen, en parantumisia, näkyjä enkä muita todisteita Jumalasta. Elän siis erittäin heikosti objektiivisin keinoin todeksi osoitettavien seikkojen varassa. Pidän tätä totuudellisuutena.

• Jalat maassa kirjoitti:

mutta sydän taivaassa, tavataan sanoa. En ole aivopesty, vaan uskon sen totuuden, jonka
        Jeesuksen kautta olen löytänyt. Armo on joka aamu uusi ja voin uudistaa liittoni Hänen
        kanssaan päivittäin, eli valinta on minun, eikä minulla ei ole mitään halua luopua Hänestä.
        Samoin se on ollut sinunkin kohdallasi, valinta on ollut sinun, ja sinä olet valinnut Hänen
        tahtonsa sijaan oman tahtosi, joten ei siinä mitään sen kummallisempaa ole tapahtunut.

"En ole aivopesty, vaan uskon sen totuuden, jonka
        Jeesuksen kautta olen löytänyt"

No niin tästä päästäänkin aiheeseen. Millä perusteella uskot siihen että joku henkiolento vaikuttaa elämääsi?

Uskonnolliset kirjoitukset/sisäinen tunne/samanmielisten todistelut? Samoilla argumenteilla toimivat kaikki uskonnot maailmassa. Mikään ei erota meidän uskontoamme muista uskonnoista tuossa suhteessa.

Mistään jumalista ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Sinun henkilökohtainen uskosi jeesukseesi tapahtuu tarkoin valittuja uskonnollisia kirjoja lukemalla sekä oman aivotoimintasi tuotteena. Jumalasi ovat pelkästään pääsi sisällä vaikka sinähän pidät niitä olemassaolevina eikö totta? Mistään muualta jumaliasi ei voi havaita toiminnastasi joka kumpuaa ajattelustasi.

Minä tiedän että kyseessä on ainoastaan yksi uskonto sadoista uskonnoista ja totuusarvoltaan sadun luokkaa. Ehkäpä sinullekin tulee joskus sellainen kirkas hetki että ymmärrät tämän.

• EJKR kirjoitti:

En minä Jumalan olemassaoloa voi enkä yritä todistaa. Sen sijaan Raamatussa on kuvattuna erään Jeesus- nimisen henkilön edesottamuksia ja sanomisia. Se, mitä hän puhuu ja miten hän noissa kirjoituksissa toimii, riittää minulle. En tarvitse mitään muuta liittyäkseni häneen, en parantumisia, näkyjä enkä muita todisteita Jumalasta. Elän siis erittäin heikosti objektiivisin keinoin todeksi osoitettavien seikkojen varassa. Pidän tätä totuudellisuutena.

Sinulla on vapaus uskoa juuri kuten haluat :)

Sinulla on vapaus uskoa juuri kuten haluat :)

Erittäin miellyttävää, että kuuntelet vastauksiani ja suhtaudut minuun asiallisesti.

Olisiko niin, etteivät totuuskäsityksemme poikkeakaan kovin paljon toisistaan? Totuudellisuudella ja valheellisuudellakin on kovin monet kasvot.

• Usko ei ole tunne

"En ole aivopesty, vaan uskon sen totuuden, jonka
        Jeesuksen kautta olen löytänyt"

No niin tästä päästäänkin aiheeseen. Millä perusteella uskot siihen että joku henkiolento vaikuttaa elämääsi?

Uskonnolliset kirjoitukset/sisäinen tunne/samanmielisten todistelut? Samoilla argumenteilla toimivat kaikki uskonnot maailmassa. Mikään ei erota meidän uskontoamme muista uskonnoista tuossa suhteessa.

Mistään jumalista ei ole olemassa minkäänlaisia todisteita. Sinun henkilökohtainen uskosi jeesukseesi tapahtuu tarkoin valittuja uskonnollisia kirjoja lukemalla sekä oman aivotoimintasi tuotteena. Jumalasi ovat pelkästään pääsi sisällä vaikka sinähän pidät niitä olemassaolevina eikö totta? Mistään muualta jumaliasi ei voi havaita toiminnastasi joka kumpuaa ajattelustasi.

Minä tiedän että kyseessä on ainoastaan yksi uskonto sadoista uskonnoista ja totuusarvoltaan sadun luokkaa. Ehkäpä sinullekin tulee joskus sellainen kirkas hetki että ymmärrät tämän.

se on varma sisäinen tietoisuus siitä, että Jumala on. Itsessään ihminen ei voi uskoa,
        vaan Pyhä Henki vaikuttaa uskon ihmisessä, joka vastaanottaa Jumalan kutsun.

Toki sinä voit ajatella ihan mitä haluat, mutta ei se minun uskoani tyhjäksi tee.

• Mitä ihmeellistä
        Kössönöm kirjoitti:

samoilla linjoilla. Tässä Sonjalta uusi käsittämätön sepustus.

"Jumalaan uskovan on syytä hoidattaa sairautensa lääkärissä. Jumalan kädessä on se, parantavatko leikkaus- tai lääkehoidot. Jumalan tahto tapahtuu, vaikka se olisi ihmisjärjelle käsittämätön.

pappi Sonja"

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9668847/48132905

tuossa on ? Jumala, joka on luonut ihmisen, on antanut myöskin viisauden
        käyttää aivoja hyödyllisesti ja niinkuin meillä jokaisella on omat kykymme
        ja taitomme, niin samoin ovat nämäkin ihmiset käyttäneet viisauttaan ja
        saaneet aikaan lääketieteen, joka palvelee ihmiskuntaa ja ovat siten Jumalan hyvän tahdon välikappaleina ihmisille. On todella typerää kuvitella
        että Jumala olisi jotenkin erillään kaikesta luomakunnastaan tai ettei Häntä
        olisi.

"Jumalan kädessä on se, parantavatko leikkaus-tai lääkehoidot. Jumalan
        tahto tapahtuu, vaikka se olisi ihmisjärjelle käsittämätön"

Raamatun mukaan:
        Jokaiselle ihmiselle on määrätty aika milloin hän syntyy ja milloin kuolee;
        elinajat ja asumisenrajat ovat määrätyt ennakkoon, sekin minne syntyy.

• Uskosi perustui

Omalla kohdallani voin sanoa että olin laput silmillä kulkeva ylimielinen vajakki uskovaisena ollessani. Luulin tietäväni totuuden lukemalla uskonnollisia kirjoituksia ja toimimalla samoin kuin suurin osa fundamentalistiuskovaisista. En tiennyt mistään mitään. Luulin tietäväni. Samaa paskaa näen tälläkin palstalla joka päivä uskovaisten käyttäytymisessä. On se ihmeellinen asia miten usko saa aivot solmuun.

siis omiin tekoihisi ja kirjojen lukemiseen ? Se selittääkin kaiken.

Usko tulee Jumalalta, ei lukemalla ja omilla tekemisillä eli
        se ei perustu ollenkaan omaan itseen ja omiin tekoihin,
        vaan Jumalan armoon.

• Uskosi perustui kirjoitti:

siis omiin tekoihisi ja kirjojen lukemiseen ? Se selittääkin kaiken.

Usko tulee Jumalalta, ei lukemalla ja omilla tekemisillä eli
        se ei perustu ollenkaan omaan itseen ja omiin tekoihin,
        vaan Jumalan armoon.

Uskoni perustui "henkilökohtaiseen suhteeseen" jeesukseen kristukseen. Olin "uudestisyntynyt ylhäältä" ja "täyttynyt pyhällä hengellä". Tästä esimerkkinä mm. kielliläpuhuminen (joka on muuten glossolaliaa) ja kielten selityksen "armolahjat". Ymmärsin että olin pelastettu yksin armosta en tekojen kautta. Eli jos olet fundispiireissä sisällä tiedät mistä puhun. Kaikki on kuitenkin omien aivojen tuottamia tiloja ja uskovainen tuottaa itse kaikki ilmiöt jotka liittyvät uskon kohteeseen. Yhdelläkään näistä ilmiöistä ei ole tekemistä jumalien kanssa. Se on itsepetosta ja toiveajattelua. Ihminen joka kulkee uskonnon silmälaput silmillä ei voi sitä mitenkään tajuta. Ymmärrän kuitenkin rajoittuneisuutesi, olenhan itse ollut joskus samassa jamassa.

Tekoihinhan sinunkin uskosi perustuu: rukoileminen on teko, raamatun lukeminen on teko, ylistäminen on teko, ateismi-palstalla roikkuminen on teko jne.

Mistään jumalista ei ole minkäänlaisia todisteita olemassa.

• JesseDiggaaSua

Sanotaan että lapsi on kaikkein eniten avoin uskonasioille.
        Olen nyt tällä hetkellä 16-vuotias (myönnettäköön että olen nuori) mutta minä en oikestaan ole koskaan edes kaivannut mitään jumalia elämääni enkä ole myöskään koskaan tuntenut missään muodossa minkään yliluonnollisen läsnäoloa vaan pelkäsin sitä JOS jokin yliluonnollinen olento olisi olemassa ja laittaisi minut helvetin liekkeihin palamaan.
        Kristityn perisynti on jumalan olemassaolon kyseenalaistaminen. Omituista, eikös?
        Kristinuskon suurin synti on AJATTELEMINEN.
        Ajatteleminen on suurin synti mitä ihminen voi tehdä ja raamatun mukaan jumalan kyseenalaistamista ei anneta anteeksi.
        Raiskaaja saa syntinsä anteeksi, murhaaja saa syntinsä anteeksi ja vaikka olisit diktaattori ja ajaisit koko kansan perikatoon, silti saisit syntisi anteeksi. Tämä on koko kristinuskon läpimätä järjestelmä.
        Vaikka olisit kuinka korruptoitunut ihminen, silti saat "taivaspaikan".
        Elämäni menee paremmin ilman harhakuvitelmia.
        Kuten mainitsin, uskonto lähinnä pilasi lapsuuteni ja siihen vielä lisätään että kyllä, olen avannut jo pääoven mutta harhakuvitelmien sijasta sieltä löytyikin ihmeellinen maailma, josta opin enemmän opiskelemalla ja tutkimalla.
        En näe yhtään syytä sekoittaa siihen uskontoa.
        Pidän tieteen ja uskonnon kaukana toisistaan.
        En tarvitse mielikuvitusystävää päästäkseni vaikeiden aikojen ohi, koska olen vahva ihminen.
        Selviydyn omin voimin vaikeistakin elämäntilanteista ja olen iloisempi kuin koskaan mitä olen lapsena ollut.

• EJKR kirjoitti:

Erittäin miellyttävää, että kuuntelet vastauksiani ja suhtaudut minuun asiallisesti.

Olisiko niin, etteivät totuuskäsityksemme poikkeakaan kovin paljon toisistaan? Totuudellisuudella ja valheellisuudellakin on kovin monet kasvot.

Niin, sinua tarkemmin tuntematta ei tiedä miten monessa asiassa totuuskäsityksemme poikkeaa toisistaan. Tuossa jumala-asiassa ainakin paljon.

• Kuka tahansa voi

Uskoni perustui "henkilökohtaiseen suhteeseen" jeesukseen kristukseen. Olin "uudestisyntynyt ylhäältä" ja "täyttynyt pyhällä hengellä". Tästä esimerkkinä mm. kielliläpuhuminen (joka on muuten glossolaliaa) ja kielten selityksen "armolahjat". Ymmärsin että olin pelastettu yksin armosta en tekojen kautta. Eli jos olet fundispiireissä sisällä tiedät mistä puhun. Kaikki on kuitenkin omien aivojen tuottamia tiloja ja uskovainen tuottaa itse kaikki ilmiöt jotka liittyvät uskon kohteeseen. Yhdelläkään näistä ilmiöistä ei ole tekemistä jumalien kanssa. Se on itsepetosta ja toiveajattelua. Ihminen joka kulkee uskonnon silmälaput silmillä ei voi sitä mitenkään tajuta. Ymmärrän kuitenkin rajoittuneisuutesi, olenhan itse ollut joskus samassa jamassa.

Tekoihinhan sinunkin uskosi perustuu: rukoileminen on teko, raamatun lukeminen on teko, ylistäminen on teko, ateismi-palstalla roikkuminen on teko jne.

rukoilla, lukea Raamattua, ylistää..jne, ilman, että se tapahtuu Jumalan Hengessä ja
        silloin, kun se ei tapahdu Hengessä, se on ihmisen omaa tekoa eli oman lihan tekoa,
        jota sanotaan uskonnollisuudeksi.

Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä..sanotaan Raamatussa.

• Kössönöm
        Mitä ihmeellistä kirjoitti:

saaneet aikaan lääketieteen, joka palvelee ihmiskuntaa ja ovat siten Jumalan hyvän tahdon välikappaleina ihmisille. On todella typerää kuvitella
        olisi.

Raamatun mukaan:

miten sekopääksi jumalharha ihmisen tekee. Tai ehkäpä sekopäisyys on edellytys uskovaisuudelle.

Lopetas nyt sitten se lääkärillä ramppaaminen, jos kerran jumala sinusta huolen pitää.

"Raamatun mukaan:
        elinajat ja asumisenrajat ovat määrätyt ennakkoon, sekin minne syntyy."

- Säälittävää typeryyttä.

• Usko ei ole tunne kirjoitti:

se on varma sisäinen tietoisuus siitä, että Jumala on. Itsessään ihminen ei voi uskoa,
        vaan Pyhä Henki vaikuttaa uskon ihmisessä, joka vastaanottaa Jumalan kutsun.

Toki sinä voit ajatella ihan mitä haluat, mutta ei se minun uskoani tyhjäksi tee.

"Usko ei ole tunne, se on varma sisäinen tietoisuus siitä, että Jumala on"

:D Mietipäs nyt tuota lausetta kaksi kertaa, ehkä kolmekin..

Mikä on varma sisäinen tietoisuus?

Onko se tunne?

Jos ei niin mikä se on?

"vaan Pyhä Henki vaikuttaa uskon ihmisessä, joka vastaanottaa Jumalan kutsun."

Tämä on tätä sinun uskontosi mantraa.. Jolla ei ole mitään totuuspohjaa - ainoastaan subjektiivisia tuntemuksia.

• 478+
        Mitä ihmeellistä kirjoitti:

olisi.

Raamatun mukaan:

''Jokaiselle ihmiselle on määrätty aika milloin hän syntyy ja milloin kuolee;''
        Vapaa tahto?

• Miksi minä en saisi
        Kössönöm kirjoitti:

miten sekopääksi jumalharha ihmisen tekee. Tai ehkäpä sekopäisyys on edellytys uskovaisuudelle.

Lopetas nyt sitten se lääkärillä ramppaaminen, jos kerran jumala sinusta huolen pitää.

"Raamatun mukaan:
        elinajat ja asumisenrajat ovat määrätyt ennakkoon, sekin minne syntyy."

- Säälittävää typeryyttä.

käyttää hyväkseni lääkkeitä, jotka Jumalan antaman viisauden kautta
        ovat keksityt ?

Niin, sinua tarkemmin tuntematta ei tiedä miten monessa asiassa totuuskäsityksemme poikkeaa toisistaan. Tuossa jumala-asiassa ainakin paljon.

Voi olla, että poikkeaa, mutta sehän on vain virkistävää ja opettavaista.

Itseasiassa saan koko ajan itsekin tarkistaa käsitystäni Jumalasta, kun yritän päästä sisään Jeesuksen tapaan suhtautua Jumalaan.

Hän on nimittäin mielestäni ihminen, joka on kaikkein parhaiten perillä asiasta.

• Ei tunne, vaan usko

"Usko ei ole tunne, se on varma sisäinen tietoisuus siitä, että Jumala on"

:D Mietipäs nyt tuota lausetta kaksi kertaa, ehkä kolmekin..

Mikä on varma sisäinen tietoisuus?

Onko se tunne?

Jos ei niin mikä se on?

"vaan Pyhä Henki vaikuttaa uskon ihmisessä, joka vastaanottaa Jumalan kutsun."

Tämä on tätä sinun uskontosi mantraa.. Jolla ei ole mitään totuuspohjaa - ainoastaan subjektiivisia tuntemuksia.

Syntiinlankeemuksesta lähtien ihmiset ovat olleet hengellisesti kuolleessa tilassa.
        Kun Jumala alkaa kutsua ihmistä, Hänen Henkensä herättelee ihmisen henkeä ja kun ihminen tulee uskoon eli tekee parannuksen syntielämästään, hänessä herää hengellinen elämä eli Jumalan Henki tulee häneen ja elävöittää hänen henkensä.

• Ei tunne, vaan usko kirjoitti:

Syntiinlankeemuksesta lähtien ihmiset ovat olleet hengellisesti kuolleessa tilassa.
        Kun Jumala alkaa kutsua ihmistä, Hänen Henkensä herättelee ihmisen henkeä ja kun ihminen tulee uskoon eli tekee parannuksen syntielämästään, hänessä herää hengellinen elämä eli Jumalan Henki tulee häneen ja elävöittää hänen henkensä.

Yhdestäkään jumalasta ei ole minkäänlaista näyttöä olemassa. Mistään ei voi havaita että nämä jumalat vaikuttaisivat arkitodellisuuteemme tai sen ilmiöihin millään tavalla.

Tuo sinun tekstisi on kopioitu yhden uskonnon uskonnollisista kirjoituksista jotka ovat totuusarvoltaan tuossa kohtaa satujen kanssa samalla viivalla.

• Kuka tahansa voi kirjoitti:

rukoilla, lukea Raamattua, ylistää..jne, ilman, että se tapahtuu Jumalan Hengessä ja
        silloin, kun se ei tapahdu Hengessä, se on ihmisen omaa tekoa eli oman lihan tekoa,
        jota sanotaan uskonnollisuudeksi.

Henki tekee eläväksi, ei liha mitään hyödytä..sanotaan Raamatussa.

Tyypillinen uskovaisen vastaus joka perustuu No true Scotchman argumenttiin. Kyllä olin oikeasti uskossa ja uskoin "sisäisen varmuuden" kautta pyhän hengen johdattavan itseäni kuten sinäkin uskot tällä hetkellä.

Jokainen ihminen joka on uskovainen on myös uskonnollinen, lue alta uskonnollisuude määritelmä ja opi tänään yksi uusi asia. Tuon luettuasi toivon että omaksut uuden tiedon etkä käytä virheellisesti uskonnollinen-sanaa tämän jälkeen. Sovittu?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnollisuus

Olet ilmeisesti kokenut vapautumisen sosiaalisesta harhasta, pakosta toimia ja ajatella joukon mukana.

• EJKR kirjoitti:

Olet ilmeisesti kokenut vapautumisen sosiaalisesta harhasta, pakosta toimia ja ajatella joukon mukana.

Siis minähän elin "vapaana" uskovaisten yhteisöissä. Ei sitä silloin kykene ajattelemaan sitä mitenkään pakkona ajatella tai toimia yhteisön mukana. Aluksi syy ateismiini oli se ettei jumalista ole mitään todisteita olemassa. Ymmärsin että kyseessä on ihmisen aivojen tuottama järjestelmä kaikkinen tunnetiljen tuottamisineen. Psykologian, tarujen ja sosiaalisen verkoston luoma seitti, jossa on kiinni kun purkka tukassa.

Myöhemmin perehtyessäni todisteisiin evoluutiosta, biologiasta fysiikasta, kemiasta jne. osin opiskelujen myötä osin omatoimisesti on piirtynyt selkeä kuva todellisuudesta. Todellisuudesta jossa ei ole olemassa raamatun kuvailemia henkiolentoja. Siihen en ota kantaa onko jumalia yleensä olemassa. Jos joskus löytyy, hyvä jos ei löydy sekin on hyvä.

Uskovaisena ollessaan "tiesi" ylimielisesti kaikki asiat kun raamatussahan ne sanottiin ja pyhä henki kertoi loput :)

Ateistina ymmärrän nykyään sen että olemme vain yksi eläinlaji täällä maapallolla muiden seassa. Enkä todellakaan ymmärrä tai tiedä kaikkea. Totuuden etsiminen rehellisesti on saanut minut ateistiksi.

• Kopioin vain

Yhdestäkään jumalasta ei ole minkäänlaista näyttöä olemassa. Mistään ei voi havaita että nämä jumalat vaikuttaisivat arkitodellisuuteemme tai sen ilmiöihin millään tavalla.

Tuo sinun tekstisi on kopioitu yhden uskonnon uskonnollisista kirjoituksista jotka ovat totuusarvoltaan tuossa kohtaa satujen kanssa samalla viivalla.

Raamatusta, mutta selitin asian, niinkuin sen ymmärrän omakohtaisesti.
        Jumala vaikuttaa ei-uskovienkin arkitodellisuuteen, vaikka ihminen ei sitä luonnollisin silmin huomaisikaan.

Jumala on Henki, eikä Hän ole kaukana yhdestäkään meistä, vaan Hänessä me olemme, elämme ja liikumme, Hän on kaikkialla läsnäoleva ja Kaikkitietävä.
        Hän on Totuuden Henki ja meidän Puolustajamme, jota maailma (ei-uskovat)
        eivät näe, eivätkä tunne, mutta uskovat tuntevat Hänet, koska Hän on asuu
        meissä, sanotaan Raamatussa.

• Olit siis enemmän

Siis minähän elin "vapaana" uskovaisten yhteisöissä. Ei sitä silloin kykene ajattelemaan sitä mitenkään pakkona ajatella tai toimia yhteisön mukana. Aluksi syy ateismiini oli se ettei jumalista ole mitään todisteita olemassa. Ymmärsin että kyseessä on ihmisen aivojen tuottama järjestelmä kaikkinen tunnetiljen tuottamisineen. Psykologian, tarujen ja sosiaalisen verkoston luoma seitti, jossa on kiinni kun purkka tukassa.

Myöhemmin perehtyessäni todisteisiin evoluutiosta, biologiasta fysiikasta, kemiasta jne. osin opiskelujen myötä osin omatoimisesti on piirtynyt selkeä kuva todellisuudesta. Todellisuudesta jossa ei ole olemassa raamatun kuvailemia henkiolentoja. Siihen en ota kantaa onko jumalia yleensä olemassa. Jos joskus löytyy, hyvä jos ei löydy sekin on hyvä.

Uskovaisena ollessaan "tiesi" ylimielisesti kaikki asiat kun raamatussahan ne sanottiin ja pyhä henki kertoi loput :)

Ateistina ymmärrän nykyään sen että olemme vain yksi eläinlaji täällä maapallolla muiden seassa. Enkä todellakaan ymmärrä tai tiedä kaikkea. Totuuden etsiminen rehellisesti on saanut minut ateistiksi.

tiedon paisuttama, kuin rakkauden rakentama, niinkuin Raamatussa sanotaan
        Samassa kohdassa sanotaaan myös: Jos joku luulee jotain tietävänsä, ei hän
        vielä tiedä, niinkuin tulee tietää; mutta joka rakastaa Jumalaa, sen Jumala
        tuntee.

Kun ollaan tiedon paisuttamia, niin silloin rakkaus puuttuu ja sen seurauksena
        on ylpistyminen. Tiedon avulla ei voida kristilliseen vapauteen ja sen rajoituksiin
        liittyviä ongelmia ratkaista, vaan ne selviävät rakkauden avulla.
        Kristuksen rakkauden olisi hallittava uskovan sydämessä ja meidän tulee kasvaa
        Hänen armossaan ja tuntemisessaan. Kyse on rakkauden kautta vaikuttavasta
        uskosta.

Kypsymättömyydessä monet nuoret (ja aikuisetkin) ylpeilevät sillä tiedolla, joka
        heillä Raamatusta ja hengellisistä asioista on, koska ovat tiedon paisuttamia,
        silti heiltä puuttuu omakohtainen Kristuksen tunteminen, jonka meissä tulisi
        kasvaa ja ellei uskovassa tapahdu tätä kasvua, niin hänen uskonsa kylmenee ja seurauksena on lankeaminen ja pahimmassa tapauksessa uskosta luopuminen.

Jumalan ja ihmisen välisessä yhteydessä on kyse rakkaudesta, ei uskonnosta.

• Olit siis enemmän kirjoitti:

tiedon paisuttama, kuin rakkauden rakentama, niinkuin Raamatussa sanotaan
        tuntee.

Kun ollaan tiedon paisuttamia, niin silloin rakkaus puuttuu ja sen seurauksena
        on ylpistyminen. Tiedon avulla ei voida kristilliseen vapauteen ja sen rajoituksiin
        liittyviä ongelmia ratkaista, vaan ne selviävät rakkauden avulla.
        Kristuksen rakkauden olisi hallittava uskovan sydämessä ja meidän tulee kasvaa
        Hänen armossaan ja tuntemisessaan. Kyse on rakkauden kautta vaikuttavasta
        uskosta.

Kypsymättömyydessä monet nuoret (ja aikuisetkin) ylpeilevät sillä tiedolla, joka
        heillä Raamatusta ja hengellisistä asioista on, koska ovat tiedon paisuttamia,
        silti heiltä puuttuu omakohtainen Kristuksen tunteminen, jonka meissä tulisi
        kasvaa ja ellei uskovassa tapahdu tätä kasvua, niin hänen uskonsa kylmenee ja seurauksena on lankeaminen ja pahimmassa tapauksessa uskosta luopuminen.

Jumalan ja ihmisen välisessä yhteydessä on kyse rakkaudesta, ei uskonnosta.

Sieltä sitä tietoa tulee.. :)

"tiedon paisuttama, kuin rakkauden rakentama, niinkuin Raamatussa sanotaan
        tuntee."

Olin normaali uskovainen joka piti totena raamatussa esitettyjä asioita. Silloin en sitä ylimielisyyttäni ymmärtänyt tietenkään, ethän itsekään huomaa vimmaasi saada minut selitettyä jotenkin huonon vaelluksen aikaansaamaksi luopioksi. Ymmärrän sen tosin hyvin olenhan joskus ollut samalla lailla sokea näkemään todellisuutta kuin sinäkin nyt olet.

Jumalasta ei ole olemassa minkäänlaista näyttöä. Kaikki uskovaisen jumalaan liittyvät toiminnot tapahtuvat mielikuvituksessa.

Loppuosa viestistä on dogmipohjaista psykologista jargonia. Rakkaus on hieno asia, mutta rakkauden kohteen pitäisi olla olemattoman mielikuvitusolennon sijasta oikea ihminen.

• EJKR kirjoitti:

Voi olla, että poikkeaa, mutta sehän on vain virkistävää ja opettavaista.

Itseasiassa saan koko ajan itsekin tarkistaa käsitystäni Jumalasta, kun yritän päästä sisään Jeesuksen tapaan suhtautua Jumalaan.

Hän on nimittäin mielestäni ihminen, joka on kaikkein parhaiten perillä asiasta.

No.. Jumalasi tai jeesuksesi olemassaolosta ei ole mitään todisteita olemassa. Voithan toki niihin uskoa jos niin haluat.

Kiitos kuvauksesta. Kyllä vilpittömästi totuutta etsivä ateisti aina totuuden hallitsijana esiintyvän kristityn keskustelukumppanina voittaa.

Itselleni samantapainen vapautuminen on tapahtunut tavallaan päinvastoin. Vapauduin (yliopistotasoisen) tieteellisen ihmiskuvan orjuudesta ja kaikeksi onneksi olosuhteissa, jossa sain aivan omin päin ilman kenenkään opastusta tutkia kaikkea kirjallisuutta, joka yrittää ymmärtää imhisenä olemisen salaisuutta.

Meni monta vuotta ennen kuin päädyin tunnustamaan keneen liityn, sillä jo aivan alunpitäen kavahdin eri uskonsuuntien (niin kristllisten kuin muidenkin uskontojen) toimintamalleja. Edelleenkään en halua leimautua mihinkään dogmien, käyttäytymissääntöjen tai organisaatioiden hallinnoimaan suuntaukseen tai poppooseen.

• En epäile

Sieltä sitä tietoa tulee.. :)

"tiedon paisuttama, kuin rakkauden rakentama, niinkuin Raamatussa sanotaan
        tuntee."

Olin normaali uskovainen joka piti totena raamatussa esitettyjä asioita. Silloin en sitä ylimielisyyttäni ymmärtänyt tietenkään, ethän itsekään huomaa vimmaasi saada minut selitettyä jotenkin huonon vaelluksen aikaansaamaksi luopioksi. Ymmärrän sen tosin hyvin olenhan joskus ollut samalla lailla sokea näkemään todellisuutta kuin sinäkin nyt olet.

Jumalasta ei ole olemassa minkäänlaista näyttöä. Kaikki uskovaisen jumalaan liittyvät toiminnot tapahtuvat mielikuvituksessa.

Loppuosa viestistä on dogmipohjaista psykologista jargonia. Rakkaus on hieno asia, mutta rakkauden kohteen pitäisi olla olemattoman mielikuvitusolennon sijasta oikea ihminen.

uskossaoloasi, olenhan tuonut esille sen, että uskossa oleminen, kuin siitä luopuminenkin ovat ihmisen oman vapaan valinnan seurausta. Ihminen voi
        pysyä Jumalan yhteydessä ja elää Hänen tahtonsa mukaan tai sitten elää
        oman tahtonsa mukaan ja luopua yhteydestä Jumalaan.

Oli syy luopumiseen mikätahansa, on se aina lähtöisin tietoisesta synnistä
        eli tietoisesta tottelemattomuudesta Jumalan tahdolle. Luopuminen ei
        koskaan tapahdu tuostavaan, vaan se alkaa ihmisen omasta sisimmästä
        ja ajatusmaailmasta - niinkuin itse kerrotkin.

Ymmärrän sen, jos he, jotka eivät mitään Jumalasta tiedä, ovat ateisteja
        ja sanovat, ettei Jumalaa ole, mutta muiden uskosta luopuneiden kohdalla
        en sitä ymmärrä, varsinkaan sinun, joka täällä kerrot uskoneesi Jumalaan
        20v ajan ja sitten todenneen, ettei Jumalaa olekaan, että se olikin sinun
        oman pääsi tuotosta ja mielikuvitusta..itse olen ollut uskossa 30v ja tiedän
        Jumalan olevan olemassa, mutta jokainen tekee elämässä omat valintansa omine seuraamuksineen.

No.. Jumalasi tai jeesuksesi olemassaolosta ei ole mitään todisteita olemassa. Voithan toki niihin uskoa jos niin haluat.

Olen tainnut ilmaista itseäni hieman epäselvästi. Raamatussa on monipuolisia sanallisia kuvauksia henkilöstä nimeltä Jeesus Nasaretilainen. Hänen edesottamuksistaan ja sanomisistaan on mustaa valkoisella. Hänestä on siellä varsin yksityiskohtainen kuva ihmisenä ja toimijana. Se riittää minulle liittyäkseni hänen elämäänsä. En siis viittaa yhtään mihinkään sellaiseen asiaan, jota en voi konkreettisesti osoittaa. En myöskään viittaa omaan uskooni, sillä sitäkään minulla ei ole.

• on Jumalan ihme ja niin olet sinäkin, hänen luomansa, Jumalan kuva. Eletään Jumalan kunniaksi -kaikessa rauhassa.

• Entäs SavonArola, Jaakob, LJH, Tuttumies, kadun*nainen, H.H., Tosimies, Fred Phelps, Pat Robertson jne.?

En ole jumalan kuva, koska minä pystyn antamaan anteeksi ILMAN veriuhria.

• jason_dax kirjoitti:

Entäs SavonArola, Jaakob, LJH, Tuttumies, kadun*nainen, H.H., Tosimies, Fred Phelps, Pat Robertson jne.?

En ole jumalan kuva, koska minä pystyn antamaan anteeksi ILMAN veriuhria.

oma lukunsa, kuten voit Raamatun heprealaiskirjeestä todeta. Jumalan edessä he seisovat tai kaatuvat. Jumala on kuitenkin niin suuri ja niin hyvä, että hän on voimallinen pitämään heidät pystyssä.

Kuka sinut on Jumalaksi korottanut?

• purje kirjoitti:

oma lukunsa, kuten voit Raamatun heprealaiskirjeestä todeta. Jumalan edessä he seisovat tai kaatuvat. Jumala on kuitenkin niin suuri ja niin hyvä, että hän on voimallinen pitämään heidät pystyssä.

Kuka sinut on Jumalaksi korottanut?

He ovat mitä iljettävimmät esimerkit uskovaisuudesta. Minä karsastan uskoa entistä enemmän, koska en ikinä haluaisi tulla heidän kaltaisikseen.

"Kuka sinut on Jumalaksi korottanut?"
        - - Korottanut? Jos teidän jumalanne sallii noin törkeätä käytöstä seuraajiltaan, niin en usko ikinä voivani alentua jumalanne alennustilaa vastaavalle tasolle.

• jason_dax kirjoitti:

He ovat mitä iljettävimmät esimerkit uskovaisuudesta. Minä karsastan uskoa entistä enemmän, koska en ikinä haluaisi tulla heidän kaltaisikseen.

"Kuka sinut on Jumalaksi korottanut?"
        - - Korottanut? Jos teidän jumalanne sallii noin törkeätä käytöstä seuraajiltaan, niin en usko ikinä voivani alentua jumalanne alennustilaa vastaavalle tasolle.

Jumalan lahja, jonka vain voi ottaa vastaan tai jättää sikseen. Ei ne Raamatun uskonsankarit itsessään kovin salonkikelpoisia olleet joka tilanteessa: portto, naistennaurattaja, petturi ja sotarikollinen jne. Mutta tiukan paikan tullen he luottivat Jumalaan ja hänen hyvyyteensä eli armoon. Jumala armahti heitä jokaista ja antoi heille uuden identiteetin: oikeuden kuulua Jumalan perheväkeen.

• purje kirjoitti:

Jumalan lahja, jonka vain voi ottaa vastaan tai jättää sikseen. Ei ne Raamatun uskonsankarit itsessään kovin salonkikelpoisia olleet joka tilanteessa: portto, naistennaurattaja, petturi ja sotarikollinen jne. Mutta tiukan paikan tullen he luottivat Jumalaan ja hänen hyvyyteensä eli armoon. Jumala armahti heitä jokaista ja antoi heille uuden identiteetin: oikeuden kuulua Jumalan perheväkeen.

"Usko on Jumalan lahja, jonka vain voi ottaa vastaan tai jättää sikseen."
        - - Jätän sikseen, koska en halua muuttua pahaksi ihmiseksi.

"Ei ne Raamatun uskonsankarit itsessään kovin salonkikelpoisia olleet joka tilanteessa: portto, naistennaurattaja, petturi ja sotarikollinen jne."
        - - Verrattuna mainitsemiini 'uskonsankareihin', nuo ovat varsin myönteisiä kuvauksia.

"Jumala armahti heitä jokaista ja antoi heille uuden identiteetin: oikeuden kuulua Jumalan perheväkeen."
        - - Tuliko heistä yhtä pahoja ja kuvottavia 'ihmisiä' kuin mainitsemani uskovat?

• jason_dax kirjoitti:

"Usko on Jumalan lahja, jonka vain voi ottaa vastaan tai jättää sikseen."
        - - Jätän sikseen, koska en halua muuttua pahaksi ihmiseksi.

"Ei ne Raamatun uskonsankarit itsessään kovin salonkikelpoisia olleet joka tilanteessa: portto, naistennaurattaja, petturi ja sotarikollinen jne."
        - - Verrattuna mainitsemiini 'uskonsankareihin', nuo ovat varsin myönteisiä kuvauksia.

"Jumala armahti heitä jokaista ja antoi heille uuden identiteetin: oikeuden kuulua Jumalan perheväkeen."
        - - Tuliko heistä yhtä pahoja ja kuvottavia 'ihmisiä' kuin mainitsemani uskovat?

voimme tutustua heihin kaikkiin.

• purje kirjoitti:

voimme tutustua heihin kaikkiin.

Jos nuo mulkut pääsevät Taivaaseen, niin valitsen ilomielin Helvetin.

• Suuri lääkäri operoi

Oli puhumassa sunnuntai-iltana seurakunnassani. Oli tullut keskussairaalaan ja tarkoituksena oli ollut tehdä seuraavana aamuna lonkkaleikkaus ensin toiseen ja myöhemmin kuntoutumisen jälken toiseen jalkaan. Yön aikana kurkku alkoi aristaa ja aamulla oli jo selvät flunssan oireet. Lääkäri kierroksella totesi, että kotiin ja toinen potilas laverille. Mies oli harmissaan, koska oli jonottanut jo tarpeeksi ja jälleen oli tiedossa kivuliaita viikkoja ja odotusta. Flunssa meni ohi mutta niin alkoivat kivut väistyä lonkistakin. Tapauksesta on kulunut jo vuosia, mies on käynyt patikoimassa lapin tuntureillakin ja leikkausta ei ole vieläkään suoritettu ei ensimmäiseen eikä toiseenkaan lonkkaan.
      Se on varma että Kainuun korkeudella, ei ihan väärän diagnoosin perusteella olla keksussairaalssa valmistautumassa keinonivelleikkaukseen. Pitkät on jonot ja paikkaa odotetaan.
      Tunnenveljen ja iteänikin on tuo johtava kirurgi aikanansa hoitanut, kun katkasin käteni. Nimiä en kuitenkaan tässä mainitse.
      Parantumista kertonut veli oli murheissan rukoillut kun flunssa esit silloiseen hoitoon pääsyn.

• vertovista

Spämmiä, miksi sinä samaa satua taas laitat?

• ne kestävät

Jumalan teoista kannattaa puhua. Tyhjiä juttuja ja kaskuja tämä maailma on tarpeeksi täynnä!

• Oletteko te kaikki sukua toisillenne? Se kertoo jotain...

• ateistix

Mene muualle siitä spämmäämästä!

• Kyllä olemme
        jason_dax kirjoitti:

Oletteko te kaikki sukua toisillenne? Se kertoo jotain...

veljiä ja sisaria Jumalassa, koska olemme Hänen lapsiaan.

• HUI SENTÄÄN !
        ateistix kirjoitti:

Mene muualle siitä spämmäämästä!

Eihän ateisti usko helvettiin..?

• Valitettavasti
        HUI SENTÄÄN ! kirjoitti:

Ei usko. Se uskoo teorioihin. Valitettavasti.

• Paparazzi.
        Valitettavasti kirjoitti:

Ei usko. Se uskoo teorioihin. Valitettavasti.

Alkuräjähdys tapahtui näin: Pikkupojat leikkivät trotyylilla ja pamauttivat tyhjän ilmaan! Nyt he vasta ovat kertoneet tämän. He asuvat eräällä kaukaisella planeetalla, mutta en voi sitä kertoa tietenkään missä se on.

• ?
        Paparazzi. kirjoitti:

Alkuräjähdys tapahtui näin: Pikkupojat leikkivät trotyylilla ja pamauttivat tyhjän ilmaan! Nyt he vasta ovat kertoneet tämän. He asuvat eräällä kaukaisella planeetalla, mutta en voi sitä kertoa tietenkään missä se on.

"Ota selvää evoluutiosta ennekuin tulet tuollaisia idioottimaisuuksia laukomaan. Jos välimuotoja olet vailla katse peiliin riittää."

Mikäs on sinun selityksesi välimuotojen puuttumiseen?

• keljuttaa
        ? kirjoitti:

"Ota selvää evoluutiosta ennekuin tulet tuollaisia idioottimaisuuksia laukomaan. Jos välimuotoja olet vailla katse peiliin riittää."

Keljua kun KeljuKooKojootti ei vastaa kysymykseen.

• Heippa ateistit!
        keljuttaa kirjoitti:

Keljua kun KeljuKooKojootti ei vastaa kysymykseen.

Jätän nyt tämän palstan. Palaan vasta ensi kerralla.

• ? kirjoitti:

sinä ja minä ja kaikki muutkin eläimet ovat välimuotoja. Siksi peiliin katsominen tuo yhden välimuodon esille. Evoluutio on hidas prosessi ja tapahtuu pikkuhiljaa. Miksi et ota selvää alan kirjoista vaan tulet esittelemään tänne julkisesti tietämättömyyttäsi ja samalla tarjoamaan jotain fiktiivistä uskonnollista propagandaa?

Ota vaikka asiaksesi lukiotason tieto evoluutiosta kun kerran täällä netissä roikut:

http://www02.oph.fi/etalukio/biologia/kurssi1/evoluutio.html

Jos haluat evoluutiosta keskustella on varmasti syvempää tietoa esim. täällä:

http://www.tiede.fi/keskustelut/evoluutio-ja-fossiilit-f8/

• awaaaa

Miksi täällä puhutaan niin paljon uskovaisista ja uskonnoista ja niin vähän ateismista?

• että kaikki

ateismitarinat on jo moneen kertaan koluttu. Kaikki ois vaan vanhan kertausta.

• Hän on n:ro 1

Tämäkin palsta olisi tosi torso, kuiva ja vaisu ilman Jeesus-uskovaisia.

• rakkaudesta:
        -lääkäri - kaksi tervettä ihmistä sängyssä

-tuomari: altavastaaja on kantajan asemassa

- insinööri: tekniikan lakien vastaista - liikkuva osa seisoo.

Turhan tuhma juttu K-16

• ¨'ä'ä'¨¨..

Ja te hihhulit jäätte aina ei-vastaajiksi, teillä ei ole koskaan mitään järkevää vastausta mihinkään.

• Juuri näin.
        ¨'ä'ä'¨¨.. kirjoitti:

Ja te hihhulit jäätte aina ei-vastaajiksi, teillä ei ole koskaan mitään järkevää vastausta mihinkään.

"Ja te hihhulit jäätte aina ei-vastaajiksi, teillä ei ole koskaan mitään järkevää vastausta mihinkään."

Niin. Ateistihihhulit.

• ¨'ä'ä'¨¨
        Juuri näin. kirjoitti:

"Ja te hihhulit jäätte aina ei-vastaajiksi, teillä ei ole koskaan mitään järkevää vastausta mihinkään."

Niin. Ateistihihhulit.

Olipa säälittävä vastaus taas, ja todistit että olen oikeassa, kiitos siitä.

• Juuri näin.
        ¨'ä'ä'¨¨ kirjoitti:

Olipa säälittävä vastaus taas, ja todistit että olen oikeassa, kiitos siitä.

En tajunnut ,selvennä viestiäsi!

• Juuri näin. kirjoitti:

En tajunnut ,selvennä viestiäsi!

Ymmärrän.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      31
      3527
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      123
      1399
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1331
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1048
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1041
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1026
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      967
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      941
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      920
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      875
    Aihe