Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Ymmärsit oikein hyvin. Tekstisi todistaa sen. Puolustat kaunopuheisesti evoluutiota ja paheksut Raamatun Jumalan analogista toimintaa ja lisäät siihen vielä väärää tietoa saadaksesi sen näyttämään inhottavalta.
  2. 1. Rakennukset eivät kuulu taivasten valtakuntaan vaan tähän maailmaan. Jumala ei asu temppeleissä vaan uskovissa kristityissä:

"Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan” Joh 14:23

2. Tämä on perustavaa laatua oleva kysymys. Jeesus on itse valaissut asiaa mm näin:

”Jos joku tahtoo tehdä hänen (Jumalan) tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.” Joh 7:17
    ”Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan.” Matt 7:7-8

3. Luterilaisuus, katolisuus, ortodoksisuus, metodismi, helluntailaisuus, babtismi yms ovat ihmisten rakentamia ”oikeaoppisen” kristillisyyden muotoja. Itse rakastan Jeesusta ja olen sen tähden kristitty. En halua taistella noissa oikeaoppisuuden kulisseissa. Mieluummin kuulun niiden palvelijoiden joukkoon, joista Jeesus sanoi:

”Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä.” Joh 18:36

4. Jotkut todella nappaavat Raamatusta mitä itse haluavat. Jeesus asetti uuden liiton Ihmisten ja Jumalan välille. Hän asetti vanhan testamentin käskyt ja säädökset uuteen valoon, eikä uskova ole enää niiden orjuudessa. Uskova elää Kristuksen laissa, eli seuraa häntä kaikessa.