Olen aina ollut avoin uskontoja ja uskomuksia kohtaan, vaikkakaan en siedä sitä että mennään muitten uskontojen foorumeille saarnaamaan, koska se on loukkaamista. Mutta kummiskin, olen nyt lukenut uuden testamentin alusta loppuun kalenterin mukaan, ja ilman kalenteria, siinä lukemisen ohella kun on tuntunut esim. surulliselta olen lukenut testamentista kohtia, jotka näitä tunteita käsittelevät. Mutta en ole kokenut minkäänlaista valaistusta, vaikka elämäni on ollut sieltä pahimmasta päästä, huono lapsuus, väkivaltainen elämä, huono peruskoulu (koulukiusattu yms. yms). Ja jatkoin näistä elämääni eikä ne häiritse, koska mielestäni menneisyydestä tulee ottaa oppia, ei takertua. En ole kokenut mitään syytä, minkä takia minun tulisi jatkaa raamatun lukemista, koska suurin osa siitä oli "Jumalan sana on laki jne jne." Luulin että raamattu, uusi testamentti on sellainen johon voi turvautua ja luottaa (ainakin näin olen kuullut). Mutta selvästi kaikkialla maailmassa on todisteita siitä että "Jumala" ei ole tunteva, ihmisiä auttava olento. Katsokaa lapsia afrikassa, maahanmuutajia, pakolaisia. Miten voin luottaa raamattuun ja "Jumalan" sanaan, kun en edes uuden testamentin luettuani ja asioita pohtiessani ole löytänyt mitään siihen viittaavaa.
Teoriani on, että raamattu on historian kirja, ja filosofian kirja, johon on sekoitettu taikauskoa. Paljon sieltä sellaista löytyi, johon yhdyn, ja jotka käy järkeen esim. sanonnoista. Mutta en ymmärrä niitä uskovaisia, jotka väittää kiven kovaa että Jumala on "fyysinen", emotionaalisesti tunteva olento. Väitökseni on, että tekstit raamatussa ei ole Jumalan tekemiä, vaan aikamme filosofien ja "nerojen" tekemiä raapustuksia. Se että luottaa johonkin kirjaan, joka on kirjoitettu satoja vuosia sitten, on virhe. Sitä kannattaa tulkita kritisoiden, ja avoimella mielellä myös muitakin, ei vain kristittyjä kohtaan.
syntynyt ateistiksi(ko)
4
150
Vastaukset
- ilosanoma uudelleen!
Pyydä Jeesuksen nimessä ymmärrystä ja viisautta ja anna Hengen sinua opettaa ja kiitä Jeesuksen nimessä siitä että saat mitä olet anonut. Jumala puhuu tavalla ja toisella, ihmiset eivät sitä vain aina huomaa ja epäusko ja lihan mieli pyrkii sotimaan Hengen vaikutusta vastaan. Tämä on tosiasiaa ja sentähden ole kestävä anomisessa ja Jumalan lähestymisessä. Älä usko epäuskon vaikuttajaa vaan ole kestävä etsiessäsi Jumalan valtakuntaa ja Jeesusta. Kun näin teet tulet myös löytämään Herran ja mitä pimeämmästä tulet, sitä suurempana tulet myös valkeutensa kokemaan, kunhan muista kiittää ja kunnioittaa Herraa siitä hyvästä mitä tulet saamaan, sillä elämäsi loppuun asti täällä maailmassa joudut koetuksissa ja eräällä tavalla hapuillen ja vajavaisesti ja puutteellisesti vaeltamaan. Tietysti voit myös kokea Jumalan hyvää sanaa ja siunausta ja armolahjoja ja valtasuuruutta riippuen siitä, miten asennoidut ja mitä Herra suo, sillä yhdelle on yhtä ja toiselle toista armonsa ja totuutensa mukaan.
Tuskin kukaan on ateistiksi syntynyt. Liika järkeily kyllä voi päätyä ateismiin. Sydämellä eläminen on tärkeämpää. Pari vinkkiä Uudesta Testamentista sinulle, joka haluat elää sydämellä:
"Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani." Joh 7:17
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä." Matt 7:15-17
"Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. Sellaista vastaan ei ole laki." Gal 5:22-23- olet tärkeä
Pitäisi laittaa rukouspyyntö esirukoilijoille, että sinä aiheen kirjoittanut saisit uskon, kyllä Jeesus rakastaa myös sinua, ja haluaa että sinä pelastuisit, rukous kuulostaisi nyt siltä mitä sinä tarvitset.
http://www.kotisatama.net/fi/rukous/rukousaiheeni.php
Tulet Jeesukselle tutuksi, älä jää tuntemattomaksi, ettei hänen tarvitse sanoa sinulle, että en tunne sinua. Rukous on sitä keskustelua Jeesukselle, ja rukouspalvelijat voivat rukoilla Jumalalle sinun puolestasi! olet tärkeä kirjoitti:
Pitäisi laittaa rukouspyyntö esirukoilijoille, että sinä aiheen kirjoittanut saisit uskon, kyllä Jeesus rakastaa myös sinua, ja haluaa että sinä pelastuisit, rukous kuulostaisi nyt siltä mitä sinä tarvitset.
http://www.kotisatama.net/fi/rukous/rukousaiheeni.php
Tulet Jeesukselle tutuksi, älä jää tuntemattomaksi, ettei hänen tarvitse sanoa sinulle, että en tunne sinua. Rukous on sitä keskustelua Jeesukselle, ja rukouspalvelijat voivat rukoilla Jumalalle sinun puolestasi!Taisit tarkoittaa tuon "olet tärkeä" viestisi keskustelun aloittajalle etkä minulle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905137
- 534046
- 252149
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271807Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151424
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271207Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21970