Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Lainauksellesi "jos sanoo ymmärtävänsä kvanttifysiikkaa, ei ole vain lukenut riittävästi" löytyy vastineita, mm: "Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee." (1 Kor 8:2)

Katriina esimerkki sopii yhtä hyvin tähän yhteyteen kuin Newtonilainen ajattelu ydinfysiikkaan. Ei erityisolosuhteissa tapahtuvia ilmiöitä voi tyrmätä tilastollisella arkikokemuksella.

Ja toisin päin: on ihmisiä, joiden arkikokemukset puhuvat sen puolesta, että joissain erityisissä tilanteissa ja sopivan suhtautumistavan vallitsessa ympäröivä todellisuus muuttuu kuten on uskottu/tahdottu.

"Kaikki, mitä te rukoilette ja anotte, uskokaa saaneenne, niin se on teille tuleva." Mark 11:24
  2. Täällä käymisen estäminen ei ole minun tehtäväni eikä se minua kiinnosta, mutta evankeliumin vääristäjille viestini on sama kuin Paavalilla:

"Mitään toista evankeliumia ei kuitenkaan ole. Jotkut vain hämmentävät teidän ajatuksianne ja koettavat vääristää Kristuksen evankeliumia. Julistipa kuka tahansa teille evankeliumia, joka on vastoin meidän julistamaamme - vaikkapa me itse tai vaikka taivaan enkeli - hän olkoon kirottu. Toistan sen, minkä olen ennenkin sanonut: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä minkä olette saaneet, hän olkoon kirottu." Gal 1:7-9

Muihin oppeihin (buddhalaisuuteen, sufilaisuuteen, zeniin, parapsykologiaan, psykiatriaan, antipsykiatriaan, shamanismiin, taolaisuuteen, teosofiaan, filosofiaan, joogaan, meditaatioon, lääketieteeseen, herätysliikkeisiin, kirkon historiaan, tieteen filosofiaan ym) tutustumiseen paneuduin vuosien ajan ennen kuin ryhdyin tunnustamaan Jeesuksen ainoaksi tieksi. Nyt minä tunnen Hänet ja tiedän mistä puhun.

Muiden kulttuurien piirissä syntyneisiin hengellisiin opetuksiin tutustuminen herätti minussa suurta ihailua. Ne ovat inhimillisen ponnistelun arvokkaita merkkipaaluja siinä kuin tieteen tuloksetkin. Ne ovat kuitenkin alhaalta, inhimillisin keinoin rakennettuja oppeja. Niitä ei pidä sekoittaa tai rinnastaa Raamatussa ilmoitettuun Jeesuksen Kristuksen evankeliumiin, joka on meille ylhäältä ojennettu Jumalan käsi. Se ei ole tie, jossa me kehitämme itsessämme olevaa jumalisuutta. Se on kokonaan uusi syntymä ja elämä Kristuksessa.
  3. Häikäilemättä jumalaton vainoaa köyhiä, saalistaa heitä kavalilla juonillaan. 3. Väärintekijä rehentelee mielihaluillaan, kiskuri kerskuu voitoistaan ja pilkkaa Herraa. 4. Jumalaton ylvästelee: "Ei Jumala rankaise. Ei häntä edes ole!" Siinä hänen ajatuksensa. 5. Väärintekijä menestyy kaikessa, mitä tekee. Sinun tuomiosi eivät häntä kosketa. Hän hymähtää kaikille vastustajilleen, 6. sanoo itsekseen: "Mikään ei minua horjuta! Vastoinkäymiset eivät minua kohtaa!" 7. Hänen suustaan tulvii kirousta, petosta ja uhkaa, hänen kielensä syytää tuhoa ja hävitystä. 8. Hän asettuu väijyksiin kylien liepeille ja murhaa salaa viattoman, vaanii katseellaan avutonta. 9. Hän väijyy piilopaikassaan kuin leijona tiheikössä. Hän vaanii siepatakseen heikon, kaappaa köyhän verkkoonsa. 10. Niin sortuu avuton ja heikko, köyhät joutuvat hänen valtansa alle. 11. Hän sanoo itsekseen: "Ei Jumala välitä, hän on kääntänyt katseensa pois, ei hän mitään huomaa."