Hyvä on sen osa,
joka ei vaella jumalattomien tavoin,
ei astu syntisten teille,
ei istu pilkkaajien parissa
vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
Niin ei käy jumalattomien.
He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
Väärintekijät saavat kerran tuomionsa,
syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.
Näinköhän on asia. Oman kokemukseni mukaan jumalattomilla on iso palkka ja suuren talon edut.
Psalmi 1
20
183
Vastaukset
Häikäilemättä jumalaton vainoaa köyhiä, saalistaa heitä kavalilla juonillaan. 3. Väärintekijä rehentelee mielihaluillaan, kiskuri kerskuu voitoistaan ja pilkkaa Herraa. 4. Jumalaton ylvästelee: "Ei Jumala rankaise. Ei häntä edes ole!" Siinä hänen ajatuksensa. 5. Väärintekijä menestyy kaikessa, mitä tekee. Sinun tuomiosi eivät häntä kosketa. Hän hymähtää kaikille vastustajilleen, 6. sanoo itsekseen: "Mikään ei minua horjuta! Vastoinkäymiset eivät minua kohtaa!" 7. Hänen suustaan tulvii kirousta, petosta ja uhkaa, hänen kielensä syytää tuhoa ja hävitystä. 8. Hän asettuu väijyksiin kylien liepeille ja murhaa salaa viattoman, vaanii katseellaan avutonta. 9. Hän väijyy piilopaikassaan kuin leijona tiheikössä. Hän vaanii siepatakseen heikon, kaappaa köyhän verkkoonsa. 10. Niin sortuu avuton ja heikko, köyhät joutuvat hänen valtansa alle. 11. Hän sanoo itsekseen: "Ei Jumala välitä, hän on kääntänyt katseensa pois, ei hän mitään huomaa."
RE:Psalmi 1
-noin on
>>Näinköhän on asia. Oman kokemukseni mukaan jumalattomilla on iso palkka ja suuren talon edut.vaikka jumalaton olenkin. En kuitenkaan kadehdi niitä, joilla on, sillä oma elämäni on mallillaan.
- haastemees
Minä olen vastuussa tekemisistäni läheisilleni ja poliisille. Sinun mielikuvituksellisille jumaluuksille taas en ole minkään sortin vastuussa. Enkä niille muillekaan tuhansille hippiäisille, mitä ihmiskuupista kimpoaa.
haastemees kirjoitti:
Minä olen vastuussa tekemisistäni läheisilleni ja poliisille. Sinun mielikuvituksellisille jumaluuksille taas en ole minkään sortin vastuussa. Enkä niille muillekaan tuhansille hippiäisille, mitä ihmiskuupista kimpoaa.
on hippiäisen latinankielinen nimi. Niitä lentelee kuuppajumien päässä palstalla tämän tästä.:-D))))
- ...
ovat parasta todistusaineistoa, jos pitäisi todistaa, että raamattu on lahjattomien tekstiä muille lahjattomille.
Olisi kannattanut keksiä joulupukki jahven sijaan.- Lu Cifer
Joulupukki, viimeinen oljenkorsi lahjattomalle.
Tonttu seuraa joulupukkia. Lu Cifer kirjoitti:
Joulupukki, viimeinen oljenkorsi lahjattomalle.
Tonttu seuraa joulupukkia.joulupukki on jumala, joten eipäs väheksytä joulupukin merkitystä:-)
- c
jah jah-man pastafarianism.
Ei ole kyse ulkoisista, vaan siitä että iloitsee ja kiittää siitä mitä on.
Esim; Kun teillä on vaatteet ja elatus, olkaa tyytyväiset.
Jotkut "menestys teologit" kuvittelevat harhoissaan, että Usko näkyisi maallisena menestyksenä. Sellainen oppi ei kestä Raamatun valoa.Teotwawki kirjoitti:
ovat eri mieltä asiasta.
Sen tähden, että eivät voi palvella kahta Herraa.
He ovat valineet mammonan. Juuri se sokeuttaa meidät ihmiset.
Olen itse ollut todella katkera/kateellinen paremmin menestyville.
Siitä on mahdollisuus vapautua terveelle tasolle, yksin Jumalan armosta.
Riittää kun rukoilee Herra Jeesusta Kristusta, sillä joka aamu on uusi armo.
Ihanaa. Shalom.hobo7 kirjoitti:
Sen tähden, että eivät voi palvella kahta Herraa.
He ovat valineet mammonan. Juuri se sokeuttaa meidät ihmiset.
Olen itse ollut todella katkera/kateellinen paremmin menestyville.
Siitä on mahdollisuus vapautua terveelle tasolle, yksin Jumalan armosta.
Riittää kun rukoilee Herra Jeesusta Kristusta, sillä joka aamu on uusi armo.
Ihanaa. Shalom.kyllä sitä mammonaa saa vain työtä tekemällä, joten ei siihen Jessestä mitään apua ole.
:-D
Eihän se "iso palkka ja suuren talon edut" ole elämässä kaikki kaikessa, on paljon muutakin,tärkemäpääkin. Kuten ystäväni totesi hyvin surullisena muutama kuukausi myyntipäälliköksi nimeämisen jälkeen, että "ei se raha tuo onnea".
mutta tiettyyn pisteeseen asti raha lisää onnea ihan tutkitusti. Mutta siitä eteen päin se ei lisää onnea kumulatiivisesti.
- joh. 14:6
Psalmi 53 on myös hyvä:
1. Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; Daavidin mietevirsi.
2. Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". Turmiollinen ja iljettävä on heidän väärä menonsa; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on.
3. Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.
4. Mutta kaikki he ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään.
5. Eivätkö he mitään käsitä, nuo väärintekijät, jotka saavat leipänsä syömällä minun kansaani, eivätkä avuksensa huuda Jumalaa?
6. Siinä heidät valtaa kauhu, missä ei kauhistavaa ole; sillä Jumala hajottaa niiden luut, jotka sinua saartavat. Sinä saatat heidät häpeään, sillä Jumala hylkää heidät.
7. Oi, että Israelille tulisi pelastus Siionista! Kun Jumala kääntää kansansa kohtalon, silloin Jaakob riemuitsee, Israel iloitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1726832
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353883- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341429
- 1431197