Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Olen todella pahoillani, että olet joutunut manipuloivan uskonnollisuuden kohteeksi lapsuudessasi. Sellaisesta vapautuminen vaatii väistämättä kunnon irtioton. Muuten ei voi löytää oikeutusta sille, että itsellä on vapaus harkita kaikkia erilaisia mahdollisuuksia elämässä.

Itse olen tietoisesti pysytellyt aika etäällä kristillisistä valtavirroista, sillä olen nähnyt niissä on valitettavan paljon tätä manipulointipyrkimystä. Ymmärrän, että sellainen jättää aika paljon kiukkua hampankoloon.

Itselläni on ollut samantaipainen sitoutumaton vapauden vaihe, josta puhut. Luulen siis jotenkin ymmärtäväni sinua. Uskonnon uhri en ole koskaan ollut, sillä hengellisesti olen saanut kulkea omia teitäni. Kukaan ei ole minulta vaatinut tai minua painostanut uskoon, joten olen voinut tutkia sitä omasta vapaudestani ja harkinnastani käsin.

En tunnustaudu mihinkään suuntaukseen, mutta sanon, että se Jeesus, joka toimii ja puhuu Raamatussa, on saanut minut vakuuttumaan, että hän oikeasti on kaikkea sitä, mitä hän sanoo olevansa.
  2. sanoo näin:

"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas." 1 Joh
    3:2-3

"Sillä minä päätän, että tämän nykyisen ajan kärsimykset eivät ole verrattavat siihen kirkkauteen, joka on ilmestyvä meihin. Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä. Sillä luomakunta on alistettu katoavaisuuden alle - ei omasta tahdostaan, vaan alistajan - kuitenkin toivon varaan, koska itse luomakuntakin on tuleva vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen. Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti; eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta." Room 8:18-23

"Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne. Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle. Autuaat ne palvelijat, jotka heidän herransa tullessaan tapaa valvomasta! Totisesti minä sanon teille: hän vyöttäytyy ja asettaa heidät aterioimaan ja menee ja palvelee heitä." Luuk 12:34-37
  3. "Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi" Matt 12:32

"Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman. Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä." Joh 12:47