Uskon että jokainen uskonasiat ja Jumalan vakavasti ottava kristitty tahtoisi muuttua rakkaudellisemmaksi ja ylipäätään paremmaksi ihmiseksi.
Jos haluamme säilyttää inhimillisyytemme, yrittämättä muuttua kiiltokuva-uskovaisiksi, on ratkaisu haettava jostain muualta kuin omasta ponnistelustamme hyveellisyyteen.
Seuraava kysymys kuuluu: "Miten voi olla rakkaudellinen, ellei siihen pyri?"
- Vastaus löytyy muualta kuin meidän kyvyistämme, kristillisessä rakkaudessa on ensisijaisesti kyse Jumalan rakkaudesta. Tuo rakkaus voi olla elämässämme koettavana, elämää muuttavana todellisuutena - sekä meille itsellemme että ihmisille jotka ovat tekemisissä kanssamme.
Niille jotka ovat kokeneet tämän käytännössä, on selvää että inhimillinen yritys luoda hengellistä elämää, joko itsessään tai toisissa, on yhtä tuloksellista kuin elvyttää kuivalla maalla makaavaa kalaa. Kun Pyhä Henki itse toimii, kala pääsee veteen, jossa se alkaa elää omaa elämäänsä itsestään.
Aloitukseni tiivistäen: Kyse ei ollutkaan siitä, että minä opin rakastamaan täydellisesti, vaan siitä että löydän elämääni hänet, joka siihen pystyy.
Rakkauden läsnäolo
2
103
Vastaukset
Seuraava kysymys on: "Mitä opastusta nostaisit esiin Raamatusta, jotta uskova/kristitty löytäisi elämänsä eri alueille yhä enemmän Häntä, joka pystyy tuomaan rakkaudesta köyhän elämään rakkauttaan?" Jos ihmisen mieli on kokonaan irrallaan lähteestä, ei uutta vettä voi virrata hänen elämäänsä.
- Jumalan pieni köyhä
Kirjoitin pari kolme kertaa erilaisen vastauksen vain todetakseni kirjoittavani puutaheinää. En ihan tosissaan osaa kertoa, miten "tehdään Jumalasuhde" - ehkä siksi, ettei se ole mahdollista... =) Voisin toki kuvailla sitä, mutta kukkasen kuvailu ei auta juuren istutukseen.
Kysymyksestä saa helposti vaikutelman että ongelma "en pysty rakkauteen vaikka yritän" - siirretään toiseksi ongelmaksi, eli siihen että hengellinen voima tulisi jotenkin hankkia itse elämäänsä - näin siis hiukan kärjistäen.
En usko ihmistekoihin, sen enempää (kristillisessä) rakkaudessa kuin Jumalasuhteessa. En usko että Jumalan rakkauden tavoittelu henkisillä voimillani johtaa mihinkään. Ainut tapa jolla etsin sitä, on se että kieltäydyn johdonmukaisesti tavoittelemasta henkisillä voimillani mitään hengellistä - minussa asuva Pyhä Henki tekee sen kauttani puolestani, vaikka nukkuessani - ja ohjaan sensijaan henkiset voimavarani maallisten asioiden hoitamiseen, siihen ne sopivat paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1557190
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505986- 1475247
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484727Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554068- 723271
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633239Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252992- 472467
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182369