Kaikille henkilökohtainen kysymys.
Jos joku tekee kanssasi sopimuksen, laatii sopimusehdot ja vaatii ehdotonta uskollisuutta ja kuuliaisuutta. Vastapalvelukseksi hän lupaa olla kanssasi maailman loppuun asti.
Sinun tietämättäsi hän sopiikin jonkun ulkopuolisen kanssa saman sopimuksen muunnelluin sopimusehdoin, joihin sinun tulisi suostua. Muuta todistusta kolmannen osapuolen
oikeutuksesta edustaa alkuperäistä sopimuskumppaniasi ei ole, kuin hänen sanansa.
Kolmas osapuoli väittää, että alkuperäisessä sopimuksessa kyllä mainitaan hänen mukaan tulonsa. Todistettavasti, alkuperäisestä sopimuksesta ei kuitenkaan löydy kohtaa, jossa hänet, oman ja ystäviensä väittämän mukaan mainitaan.
Eikö alkuperäisen sopimuskumppanisi tulisi ilmoittaaa sinulle, että sopimus ( liitto ) on nyt uusi ja sopimukseen on tullut välimies.
Kun näin ei ole tapahtunut, muuten kuin välimiehen puheissa, eikö ole parempi pitää kiinni alkuperäisestä sopimuksesta, kuin luottaa
muutenkin hämäräperäisen ja mystisen joutomiehen puheisiin.
Kun alkuperäinen sopimuskumppanisi on valalla vannonut, Kuule minua, minä olen YKSI.
Tämä välimies vielä väittää olevansa hänen poikansa.
Mitä sinä tekisit?
LIITTO
10
248
Vastaukset
- vai kuis on?
Voihan asian ottaa sopimiskumppanin kanssa puheeksi, jos on jotain epäselvyyttä.
Eihän sitä pidä jäädä silloin kuuntelemaan mitä kylällä puhutaan, vai kuis on?- LEARSI
Vaikka kylä kuinka suuri olisi, ei kannata jäädä kuuntelemaan mitä siellä puhutaan.
Sopimus on sopimus, eikä niitä kesken kaiken muutella. Luottamushan siinä menee. - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
Vaikka kylä kuinka suuri olisi, ei kannata jäädä kuuntelemaan mitä siellä puhutaan.
Sopimus on sopimus, eikä niitä kesken kaiken muutella. Luottamushan siinä menee.Eikö niin, että kun Jumala teki liiton Israelin kanssa, se vaikutti samalla erottavasti meihin pakanoihin nähden?
Siksihän olikin kohtuullista, että Jumalan lähettämä nöyrä Herran palvelija tuli tuomaan meillekin liiton, joka ei loukkaa mitenkään entistä liittoa?
Ja jotta peli oli reilua kaikinpuolin, yritettiin ensin hoitaa asia sovussa entisten liittolaisten kanssa.
Kun sitten tuli vähän kärhämää, niin asia tehtiin vaikka verenmaku suussa.
Ei se neuvottelu ole aina kovin helppoa, vai kuis on? - vai kuis on?
LEARSI kirjoitti:
Sopimus on sopimus, eikä niitä kesken kaiken muutella. Luottamushan siinä menee.Eikö niin, että henkilön puheen ymmärtää oikein kun tuntee hänet hyvin?
Meille pakanauskoville on tärkeää tuntea se, mitä tarkoittaa Israelin ja Jumalan välinen liitto, vaikka se ei koskekaan meitä.
Ilman tuntemista me emme voi oppia niistä opetuksista joita juutalaisten on määrä osata.
Mutta yhtä tärkeätä meidän on tiedostaa koko ajan, että meillä on eräät asiat toisin kuin heillä.
Eli meidän pitää tuntea hyvin myös oma asemamme.
Jotta me ymmärtäisimme KOKO Raamatun opetukset, meidän on ymmärrettävä se tapa, jolla kumpiakin voidaan Raamatussa opettaa.
Tuo opettamisen tyyliero, josta juutalaiset ovat katkeria Paavalille, selittyy juuri näin ymmärrettynä.
Ja tämä ero kaikki perustuu Moosekselta saatuun Israelilaisten lakiin.
Mutta juutalaiset eivät ole sitä puolta ymmärtäneet, ja se on eräs syy, joka on heidät harhauttanut vastustamaan Paavalin kirjoituksia.
Tämä ilmenee käytännössä siten, että juutalainen saa Paavalin puhumaan eri sisältöä kuin me Paavalin opetukset ymmärrämme.
Tämä on eräs seikka joka liittyy siihen, "kenelle käsky kuuluu".
- Zatani
Tämä on Liiton Veri ja Tämä on Lihani,maista on tuoretta,ole hyvä.
Älä katso jos olet Lammas.
http://www.youtube.com/watch?v=rCYlnLctLBU
-
Ja Viimeisinä päivinä Kuolleet herätetään.-
Rakastelkaa.
Z.- LEARSI
No en ole lammas. Uusi vierailija vai?
Tervetuloa joukkoon. Kyllä tänne sopii, kovin on hiljaista.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Sanoistasi päätellen, uuden liiton miehiä/naisia. Vai? - Zatani
LEARSI kirjoitti:
No en ole lammas. Uusi vierailija vai?
Tervetuloa joukkoon. Kyllä tänne sopii, kovin on hiljaista.
Et kuitenkaan vastannut kysymykseeni. Sanoistasi päätellen, uuden liiton miehiä/naisia. Vai?'Armosta'minut siinnettiin,joka oli tuomittu jo syntyessään ja Hän vieläpä antoi 'Kupin'jota on kitkerä tyhjentää jos Hänen totuutensa täytän.
666
-Hyvä ja Paha on vain polarisuuden kaksi puolta.-
Liitto,teidän liittonne on Harha jolla Jumala teidät uhraa,ollut ennen ja on nykyään,maksatte omista kymmenyksistänne.Menkää pois te sokeat.
Z.
-Jolla on niin sille annetaan,jolla ei ole niin siltä viedään se vähäinenkin.-
-Jos Totuuden kertoisin,olisi se teille loppu ja jos kaiken sanoisin,te hulluksi tulisitte,se mikä on Jumalan se on Jumalan.-
Rauha.
"Sinun tietämättäsi hän sopiikin jonkun ulkopuolisen kanssa" ei päde ainakaan Raamatun Jumalaan, sillä vallan selkeästi Hän etukäteen ilmoittaa, että jotain sopimusta täydentävää tulee ilmestymään Israelin kansan keskuudesta historian kuluessa:
"Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen." 1 Moos 22:18
"Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa." 5 Moos 18:15
Liitto on siis tässä mielessä avoin. Samalla tavallahan Jumalan lupaukset paljastuivat vähitellen VT:n kirjoittamisen edetessäkin. Se on sitten eri asia kuinka moni meistä hyväksyy liiton tällaisen Jumalan kanssa, joka ei heti kättelyssä (1 Moos 1:ssä) paljasta kaikkia korttejaan.- hänet
siis Jeesuksen omilleen ilmoittaakin. Muillehan koko juttu onkin hullutusta. Ja niin sen kuuluu Jumalan suunnitelman mukaan ollakin.
Etsi elävää Jumalaa ja totuutta. Et tarvitse siihen ketään ihmistä välittäjäksi. Rukoile Jeesusta, niin hän sinullekin ilmestyy jos vilpittömin sydämin hänen puoleensa käännyt. - Trubaduuri
Ei tietääkseni ihmisen Poika, Kristus muuttanut sopimusta eikä sen ehtoja jota tulee meihin ihmisiin ja Kaikkeuden Korkeinpaan, Taivaalliseen Isään, vaan tarjosi juuri sitä, sen alkuperäisimmässä muodossa uudelleen, siis sitä väärentämätöntä, sitä aitoa. Jotkut kyllä hyväksyvät sen ja jotkut sitten eivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1537164
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505986- 1435229
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484727Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554068- 713264
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633229Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252972- 472467
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182369