Vapaa kuvaus

Elämä Jeesuksen Kristuksen Rakkaudessa = EJKR Kotimaa: Suomi Koulutus: Yliopisto Lapset: ---

Aloituksia

95

Kommenttia

1568

1. Raamatun Jumala on moni-ilmeinen:

minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän. Jes 45:7

Tahi tapahtuuko kaupungissa onnettomuutta, jota ei Herra ole tuottanut? Aam 3:6

Onko kukaan sanonut, ja se on tapahtunut, jos ei Herra ole käskenyt? Eikö lähde Korkeimman suusta paha ja hyvä? Valit 3:37-38

Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää. Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut. Luuk 12:4-6

Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. Jer 28:11-13

"Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon." 2 Moos 33:20

Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? Joh 14:9

Konflikti on siinä, että emme saa hänestä lopullista otetta. Mutta mikä Jumala se on, joka on meidän hallittavissamme?
  2. Kirjoitit, että tämä lapsi on vain vammainen. Kukapa meistä ei olisi tavalla tai toisella vammaisia, sielultaan särkyneitä. Siitä ei vain ole kovin helppo kertoa. Ihmiset ymmärtävät meidät monesti aivan väärin. Kerroit myös, että toivot löytäväsi uuden tien ja valoa elämääsi. Tässä muutamia itselleni tärkeitä Jumalan lohdutuksesta ja huolenpidosta kertovia sanoja:

Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. Ps 34:19

Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa. Ps 147:3

Sillä näin sanoo Korkea ja Ylhäinen, jonka asumus on iankaikkinen ja jonka nimi on Pyhä: Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä, joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi. Jes 57:15

Ja Jeesus sanoi:

sitä, joka tulee minun luokseni, minä en ikinä heitä ulos. Joh 6:37

Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Joh 10:27-28

Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti. Matt 28:20

Minä olen maailman valo. Se, joka minua seuraa, ei koskaan vaella pimeydessä, vaan hänellä on elämän valo. Joh 8:12