Mihin perustuu käsitys, että Raamatun Jumala (JHWH)on täysin saman asia kuin Jeesus? Eli on käsityksiä, että Jeesus on Jumala, vaikka Raamattu opettaa Jeesuksen olevan Jumalan poika. Tulkintaerojako?
mihin perustuu J ja J
4
184
Vastaukset
Kuka väittää, että Jumala ja Jeesus ovat TÄYSIN sama? Raamattu ei ainakaan:
Jumala on Henki. Joh 4:24
Sillä hänessä (Jeesuksessa) asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti. Kol 2:9
ja hän on näkymättömän Jumalan kuva. Kol 1:15- orginaali
Tällaisia tulkintoja Raamatusta esiintyy tiettyjen kristittyjen parissa. Itsekään en ole löytänyt selkeää kohtaa Raamatusta kyseiselle käsitykselle. Siksi kysynkin tuon käsityksen tulkintaa, jotka noin väittävät. Esim. uudessa kirjassa Millennium, tuhat rauhan vuotta, kirjoittaja sivulla 41 "Jumala ja Messias ovat yhtä ja samaa olemusta." Sivulla 47 "Jumala itse teki 2000 vuotta myöhemmin tulemalla ihmiseksi ja uhraamalla oman poikansa koko maailman syntien sovittamiseksi." Kirjoittaja perustaa näkemyksensä VT ja UT toisiinsa sopivien kohtien tulkinalle. Olen huomannaut useiden ns. vapaan suuntien kristittyjen yhdistävän Jumalan ja Jeesuksen täysin samaksi persoonaksi. Se kiinnostaa nyt mihin tulkintoihin nämä näkemykset perustuvat. Jeesus itse puhi useaan otteeseen Isästä, ja vain yksin yksin Jumala tietää. Jeesus ei käsittääkseni itseään korottanut Jumalan tasolle.
- TakkuTakiainen
NNähtävästi valvojakatraassamme on näitä israel-intoilijoita jotka huutavat SHALOM ISRAEL aina kun saavat orkun, sillä tästäkin poistettiin täysin asiallinen kirjoitukseni, jossa totesin että juutalaiset tulevat ilmeisesti lähitulevaisuudessa edistämään kaikin propagandavoimin käsitystä jeesuxen ja jumalan yxeydestä, koska se käsitys soveltuu luomaan heille hyviä suhteita kristittyyn maailmaan joka on heille niin tärkeä käyttövara.
- toiveajatus
vai mikä fantasmia??
" juutalaiset tulevat ilmeisesti lähitulevaisuudessa edistämään kaikin propagandavoimin käsitystä jeesuxen ja jumalan yxeydestä, koska se käsitys soveltuu luomaan heille hyviä suhteita kristittyyn maailmaan joka on heille niin tärkeä käyttövara."
älä unta nää =DD
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1346553
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495669- 1134796
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434450Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523842- 633021
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.432869Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242272- 332196
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152167