Vapaa kuvaus

Ironinen ei saa olla, kuin itselleen, paitsi riidellessä, mutta pikantti huumori on aina paikallaan, paitsi hautajaisissa. Tiedoksi, että minun rekisteröityneen Täpinän kirjoittamat viestit alkavat vasta numerosta 19. QL-trimmijärjestelmä 4.7.2006. Esim. kissan ruuista en ole kirjoittanut, enkä niistä mitään tiedäkään. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

118

Kommenttia

1738

1. Lattialämmitys onnistuu ilman betonilattiaakin ns. kesäsaunaan. Ponttilaudan päälle laitat "betonilujalevyn" jossa itsessään on vesieristys. Saumat eristät matolla ja sivelyllä ja nostat seinävieret 100 mm. Teet lattiasta ikään kuin kaukalon. Siihen "kaakelilujaan" vesieristyksen päälle kiinnität lattialämmitysmatot. Massan kaadat päälle ja teet kaadot. Laatat onkin sitten helppo asentaa massan päälle. Jäi alussa mainitsematta, että laitat kunnon eristeet ponttilaudan alle.

Vesieristyksen päällä olevat kaapelit kuivaavat tehokkaasti mahdolliset vähäiset vesimäärät, jotka tihkuvat saumauksen läpi.

Ei kannata tässä yhteydessä aloitta kinaa vesieristyksen paikasta, sillä sen asentaminen em. järjestyksessä on jopa Kiillon insinöörien hyväksymä tapa.

Lämmityksen voi rajata vain alueille, joissa liikutaan paljain jaloin. Riittää peruslämpöön 6-8 astetta eteläsuomessa suurimman osan vuotta ja pitää pesutilan plussan puolella noin miinus 10 asteeseen, jos tilassa on esim.suihkusekoittaja.

Em. periaate on meillä toiminut jo toistakymmentä vuotta.
    On talvellakin mukava käydä kuumassa suihkussa hiihtolenkin jälkeen varpaiden jäätymättä lattiaan.
  2. Eipä taida mahtua. Voit tarkistaa itse kurkkaamalla takajousen "lautasen" ja renkaan välisen vapaan tilan. Profiilin korkeus kasvaa noin 10 mm tuossa koossa 60 sarjalla.

Minulla sopii 225-60-16 juuri pyörimään noin sentin välyksellä. Tuuman lisäys pyöräkokoon lisää pyörän sädettä 12,7 mm. Ei mahdu MOT.