Paljonko sakkoja? Ylipaino kärry

aasffasfas

Auton rek otteessa jarruton massa 700kg. Jos kärry kuorma yht 750kg niin paljonko tulee sakkoja?

14

7110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei mitään, koska todennäköisyys joutua ratsiaan, jossa vaunu punnitaan on... Pienehkö? Ylipainoa niin vähän, ettei poliisi tuota muuten huomaa, kuin punnitsemalla.

      • fsafasfsaf

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.


      • mökkimuuli
        fsafasfsaf kirjoitti:

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.

        Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .


      • muut murheet...
        fsafasfsaf kirjoitti:

        Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.

        Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
        Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
        Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty.


      • fafaafs
        muut murheet... kirjoitti:

        Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
        Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
        Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty.

        Kyllä se ihan trailerin päällä on.


      • mökkimuuli kirjoitti:

        Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .

        Ja juhannuksena kun liikut, niin kuski tietysti ajokunnossa... :)


    • Jos käry käy, niin sakkoja tulee ja ylipainosta ovat aika tuntuvia. Toisaalta käry käy vain siinä tapauksessa, että poliisi pystyy toteamaan ylipainon. Joskus on vaaka mukana, kun mittailevat rekkoja.

      Laillisestikin pystyt asian hoitamaan, kun veneen tankki on tyhjänä ja akun siirrät peräkonttiin, tarvittaessa muitakin varusteita. Kun koukulle saat panna laillisesti 30 kg, niin vain 20 kg jää siirrettäväksi veneestä autoon
      saavuttaaksesi tuon autollesi sallitun 700 kg.

      Jos nuo olet tehnyt, niin poliisinkin silmissä olet lainkuulijainen ja silloin ei muutama ylikilo vaallakaan "paina" paljoa.

      • oletpas tollo

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.


      • toinenkin tollo
        oletpas tollo kirjoitti:

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.

        Kyllä poliisisetä pistää ne vaakalevyt pyörien alle ja peräkärryn kokonaispaino on vaakalukemat ynnättynä.


      • oletpas tollo kirjoitti:

        Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.

        No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.


      • ashdfbsbdksdjfksdjfk
        Täpinä kirjoitti:

        No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.

        Ihan sivullisena tässä kysyn, että mistä tuo agressiivisuus johtuu? Elämässä paha olla ja tällaisilla palstoilla anonyymisti pääsee äksyilemään ihmisille?

        Kun nimimerkki on rekisteröity niin on helppo katsoa mitä on henkilö aiemmin kirjoitellut ja vähän sinnepäin juttua on täpinältäkin tullut tuolla toisaalla...

        Jos tuo äksyily auttaa jotenkin omaan olotilaan niin mikäpä siinä....


    • 87k

      Ihme vastauksia.

      vastataan lyhyesti ja ytimekkäästi

      KO. rikkomusesta saat 14 päiväsakkoa

      • Ihmettele vaan

        Miksi maksaa sakkoja, kun voi laillisestikin asian hoitaa?


    • MUUUU....

      Aja varovasti. Kevyt auto ja painava kärry, niin kärry voi lähteä työntämään autoa edellä. Ja jos kärry on lastattu takapainoiseksi, niin se on karsea ajaa. Korkealla painopisteellä se lähtee vielä helposti veivaamaan puolelta toiselle ja voi kaatua (esim. asuntovaunut).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      143
      1444
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      563
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe