Auton rek otteessa jarruton massa 700kg. Jos kärry kuorma yht 750kg niin paljonko tulee sakkoja?
Paljonko sakkoja? Ylipaino kärry
14
7110
Vastaukset
Ei mitään, koska todennäköisyys joutua ratsiaan, jossa vaunu punnitaan on... Pienehkö? Ylipainoa niin vähän, ettei poliisi tuota muuten huomaa, kuin punnitsemalla.
- fsafasfsaf
Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.
- mökkimuuli
fsafasfsaf kirjoitti:
Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.
Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .
- muut murheet...
fsafasfsaf kirjoitti:
Ajattelin vaan, että pitäs juhannuksena käydä hakee yks vene ja poliiseja saattaa olla liikenteessä.
Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty. - fafaafs
muut murheet... kirjoitti:
Paino tuossa tuskin suurin ongelma on. Veneen kuljetus peräkärryssä on yleensä riskipuuhaa painonjakuman kanssa. Jos (kun) nonikin raskaan kuorman painopiste jää akselin takapuolelle, kuten monesti väkisin käy, niin hupsista vaan!
Pienikin töyssy tiessä tai varomaton jarrutus aiheuttaa sen, että kuorman liike nostaa auton takapäätä koukusta jopa ilmaan.
Sitten saavat muut juhannusmatkailijat ihmetellä ojassa linkussa olevaa perävaunullista autoa veneineen. Näitä on nähty.Kyllä se ihan trailerin päällä on.
mökkimuuli kirjoitti:
Älä mieti turhia. Huolehdi vain siitä, että perävaunussa on valot toiminnassa ja kuorma sekä vaunu on asianmukaisesti kiinnitettynä. Ei hyvin sujuvassa liikenteessä kukaan puutu sinun menemiseesi, ellei vetoauto ja kuorma ole suorastaan räikeässä epäsuhteessa. .
Ja juhannuksena kun liikut, niin kuski tietysti ajokunnossa... :)
Jos käry käy, niin sakkoja tulee ja ylipainosta ovat aika tuntuvia. Toisaalta käry käy vain siinä tapauksessa, että poliisi pystyy toteamaan ylipainon. Joskus on vaaka mukana, kun mittailevat rekkoja.
Laillisestikin pystyt asian hoitamaan, kun veneen tankki on tyhjänä ja akun siirrät peräkonttiin, tarvittaessa muitakin varusteita. Kun koukulle saat panna laillisesti 30 kg, niin vain 20 kg jää siirrettäväksi veneestä autoon
saavuttaaksesi tuon autollesi sallitun 700 kg.
Jos nuo olet tehnyt, niin poliisinkin silmissä olet lainkuulijainen ja silloin ei muutama ylikilo vaallakaan "paina" paljoa.- oletpas tollo
Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.
- toinenkin tollo
oletpas tollo kirjoitti:
Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.
Kyllä poliisisetä pistää ne vaakalevyt pyörien alle ja peräkärryn kokonaispaino on vaakalukemat ynnättynä.
oletpas tollo kirjoitti:
Älähän töpinä taas jauha skeidaa yleisellä palstalla, ei vetokoukkuun kohdistuvaa aisapainoa poisteta kokonaispainosta, miksi olet noin typerärä tollo.
No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.
- ashdfbsbdksdjfksdjfk
Täpinä kirjoitti:
No, vieläkö se imbesilli täällä pörrää? Ei sinulle riittänyt, että kertaalleen jo nolasit itsesi. Kyllä se akselilta pyörien alta mitataan. Opiskelisit nyt vaan, mitä tarkoittaa kokonaispaino, akselipaino, kytkentämassa jne.
Ihan sivullisena tässä kysyn, että mistä tuo agressiivisuus johtuu? Elämässä paha olla ja tällaisilla palstoilla anonyymisti pääsee äksyilemään ihmisille?
Kun nimimerkki on rekisteröity niin on helppo katsoa mitä on henkilö aiemmin kirjoitellut ja vähän sinnepäin juttua on täpinältäkin tullut tuolla toisaalla...
Jos tuo äksyily auttaa jotenkin omaan olotilaan niin mikäpä siinä....
- 87k
Ihme vastauksia.
vastataan lyhyesti ja ytimekkäästi
KO. rikkomusesta saat 14 päiväsakkoa- Ihmettele vaan
Miksi maksaa sakkoja, kun voi laillisestikin asian hoitaa?
- MUUUU....
Aja varovasti. Kevyt auto ja painava kärry, niin kärry voi lähteä työntämään autoa edellä. Ja jos kärry on lastattu takapainoiseksi, niin se on karsea ajaa. Korkealla painopisteellä se lähtee vielä helposti veivaamaan puolelta toiselle ja voi kaatua (esim. asuntovaunut).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402