Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Lorvikatari iski,joten ei tullut kirjoiteltua.. Seurasin listaani,mihin olin kirjoitellut ,
    jokapäivälle kalorit ja rasvat..25.7-28.10..koko aikana,ei ollut mennyt kuin 2 kertaa yli tuhat kaloria.. Muuten on ollut aina siinä 850-950 kcal, joskus alle 800 ..joten syön aika samalla lailla ,aina..Noi kerrat ,kun on mennyt yli,olen ollut kylässä,ja tarjolla ollut lasagnea..nam..
    Eilisestä: Aamulla klo 6.00 2kpp kahvia,2 paahtoleipää.flooraa ,2 kevytleikettä
    Päivällä,lämmitin eilistä kanarisottoa ja tomaatti..vettä
    Iltapäivällä klo 15.30 kahvia 2 kpp ja juustoleipää,nokare hilloa.. On hyvää,sitä tekee välillä mieli..pistän hetkeksi mikroon ja nam..Minulla on välillä juustonhimot..
    Illemmalla viili ja ruisleivän siivut ja flooraa.. Kertyi 835 kcal ja rasvaa 39g..tuossa juustoleivässä oli rasvaa aika paljon.. Kunhan menee alle 40g,on hyvä..
    En minäkään ole ostanut ,kuin muutaman kerran paistijauhelihaa,muuten kanansuikaleita tai
    grillattua broileria..nakkeja ja siskonmakkaroita.. Lenkissä on liikaa rasvaa,joten jätetään kauppaan.. Mielestäni syön ihan terveellisesti ja aina pieniä annoksia..Nyt on jäänyt salmiakitkin syömättä,vaikka tekee niitä mieli.. Onneksi en tykkää suklaasta,kun se
    laukaisee mikreenikohtauksen..Tänä aikana,kun olemme pitäneet tätä kirjaa,olen muistanut syödä säännöllisemmin..Ihan hyödyllistä,siis on ollut.. Noista,mitkä en muistanut mainita ,niin
    meni aika samoissa merkeissä.. Mukavaa päivää ja jatkoa.. t.Irkku
  2. Oli oikein hieno runo..tunnelmaltaan surumielinen.. Elämä on usein sitä,vähän on niitä onnen hetkiä,mitkä olisivat välttämättömiä,jaksaaksemme..Niinkuin ,näinä pimenevinä iltoina,niin elämäkin on aivan kaamosta..
    Toivotaan,että synkemmilläkin pilvillä on kultareunus..Valoa tulee aikanaan..ja rakkautta.. Odotellaan!
    Kiitos paljon, jälleen kerran.. Kauniisti osaat laittaa sanoja peräkkäin..Osaat todella!
    Mukavaa viikonloppua ja olehan iloisella mielellä .. toivottelevat Ystäväsi!
  3. Harmaata on...Ei näytä kirkastuvan millään..eilenkin satoi koko illan ja yölläkin..On + 3 astetta ja näimmä sataa edelleenkin..Siinä säätiedotus,etelärannikolta..
    Luin juttujanne..hirvenlihaa,en ole vieläkään maistanut.. kauluria en ole tehnyt,kuin joskus lapsille,kun olivat pienempiä.. Kaulaliinaa en pidä,tuntuu että kuristun,vähintäinkin hehhee..
    Verhojen laittaminen on todella raskasta,kun pitää käsiä ylhäällä.. Meilläkin on kiskot tosi ylhäällä..
    Saa kiipeillä ja pelätä et lentää alas..Pitääköhän sekin homma jättää nuoremmille..Kun Wessassa lensin,kun lamppua vaihdoin,kun jakkara liukui klinkkerillä ,niin alkaa varoa..TV:ssä näytetään juuri,tyypillisiä pohjalaisia taloja.. punamullalla maalattuja.. Hienoja..on kuulema taas muodissa,nuoremmatkin tahtovat semmoisia rakentaa.. Perinteet säilyvät..Lapsista:
    Lapset ovat hauskoja..välittömiä,aitoja ihmisiä..Muistan,kun Jori oli vielä Jyväskylän koulussa,niin joku hoitaja oli sanonut,ettei sovi enää kuunnella lasten lauluja,kun tulee ikää..En tiedä,mitä
    oikein tarkoitti,kun minäkin tykkään niitä kuunella.. Olenkohan tullut lapseksi jälleen..
    Kohta saan kuunella joululauluja,,minusta ihania..perinteisiä.. Eilen kävi jo joukukalenterin myyjiä..koululaisia.. Ostin tietysti..Tapiolaan oli ilmestynyt,semmoisia, ulkomaalaisia tyttöjä,
    kerjuulle..Työntävät ruusun kouraan ja näyttävät lappua :Pyytävät 50€ perheelle ruokarahaksi..
    Minusta,vähän törkeää,jos vaikka 10€ olisi kohtuullista.. Varmaan saisivatkin ,silloin..
    Kuulin ,että Tampereella on ollut jo kauan semmoisia.. Joka kivi on käännettävä,tietysti..
    No,annoin 10€ ja tyttö oli vihainen ja sanoi että 50€..Häivyin..Voi sentään.. eläkeläiset ovat hyviä
    kohteita..Nyt ,tiedän kiertää kaukaa.. Eilen siivoilin,joten nyt voin lukea rauhassa..
    Oli kiva harrastaa ,tätä monologia taas.. Mukavaa päivää ja ILOA! t.Irkku
  4. Tulin kahville,kun SkillaN on keittänyt,niin ei mene hukkaan.. Kiitos ja pullaa myös..
    Harmaa on aamu,ei pilkistä yhtään sinistä missään..lämmintä + 4 astetta on täällä..
    Kyllä laiskottaisi,mutta kait pitää johonkin mennä,ettei ihan jähmety tähän tuolille istumaan. Tässähän muuttuu pian suolapatsaaksi..Innostuin lukemaan kirjaa"Alastalon salissa",kun siitä on ainakin toistakymmentä vuotta,kun luin sen.. Oli juttua tuolla siitä..
    On niin rehevi ilmaisuja,nautittavaa,suorastaan..Kyllä jotkut osaa..siis Volter Kilpi..
    On kamalan pitkiä lauseitakin..pitää välillä katsoa,että mistä se lause alkoi..hih...
    Toista on tuo Antti Tuuri..hänellä on todella lyhyitä lauseita ja niin pohjalainen puhetyyli,,oikein kotoisaa.. Siinä ääripäät..Lukeminen ,on hauskinta,mitä tiedän..
    Mutta,kyllä näin iän myötä,rasittaa silmiä kovasti..joten ei ole ihme,ettei monet enää jaksa...-Minulle käy kutominen kovasti sydämen päälle..Pidän taukoja välillä..
    On alkanut tuulla,nuo männyt, ikkunani edessä, huojuvat jo kovaa.. Hiljaista on..
    Mitenkähän linnut pärjäävät,ei ole edes pihlajissa paljoa marjoja,tänä syksynä..
    Joskus on, ihan pienissäkin puissa, kovasti..Täällä ,ei ollut mustikkaa edes..Jossainpäin on ollut ,ennätys-runsaasti.. niin erilaisia alueita on täällä Suomessa,kun on niin "Suuri" maa..Kuten sääkin,,kovin on erilaista,eripuolilla..Minusta on mukavaa,kun ihmiset kertoilevat,vaikka sen, tietysti, näkisi tältä koneeltakin.. On eriasia..aidot havainnot..Meillä ,täsä rannalla,on usein ihan erilaista,mitä säätiedoitus kertoo.
    Kiitän kahvista ..oli kiva rupatella tässä yksikseen..en ääneen sentään,vaikka pitäisi .lukea tai laulaa,sillä jos vaikka puhelin soisi,ei meinaa heti saada ääntä toimimaan..pitää karautella kurkkua hetken.. Mutta nähdään taas..Iloa päiväänne! t.Irkku
  5. Mitä minä oikein olen tehnyt,kun en ole tänne ehtinyt.. Nyt,moi vaan kaikille..Ilma on harmaa,satelee,mutta lämmintä on + 6 astetta.Mitenkähän kauan on tällaista..Minulle ei tapahdu koskaan mitään,joten ei tule kirjoitettua. Olin Eläkekerhossa eilen.. Oli paljon porukkaa paikalla..
    On se hyvä,kun eläkeläiset jaksavat osallistua..Jo se,kun lähtee pois kotoa,on piristävää..
    Olivat saaneet sinne ,ortodoksikirkosta papin kertomaan,miten heidän kirkkonsa on ottanut jalansijaa
    Suomessa,muuallakin,kuin idässä..Oli ihan vitsikäs nuorimies..Huomenna olisi Tapiolan Ortodoksi- kirkossa,tutustumiskäynti..Jos tulee huomenna mieleen,voin jopa piipahtaa siellä..Kävin äskön,siskolleni kauppaostokset tekemässä..Hän oli taas pudonnut lattialle ja sitä on nyt sattunut usein, viimeaikoina. Onneksi on se turvaranneke,niin joku tulee sitten auttamaan..Kun kuulee juttuja,
    vanhusten hoidosta,niin arveluttaa, alkaa hakea, mitään hoitopaikkaa hänelle.. Huh sentään,
    huonommaksi,ovat menneet monet asiat..Mitähän oikein voisi tehdä,asioiden hyväksi..
    Eihän näin voi jatkua,kai seinä tulee joskus vastaan..Ei auta, purnaaminen ,yhtään..
    Ilmankos,vanhuksia pelottaa kovasti se,että joutuvat laitoksiin..Tuolla on menossa Eduskunnan kyselytunti.. Ei mitään asiaa noillakaan,kunhan saavat olla äänessä..
    Oliskohan täällä kahvia "mammalle"..No,keitän sitä vähän.. Syötäväähän täällä aina on..
    Otan juustosämpylän ja alan nauttimaan iltapäivä kahvia.. Tulkaa joku seuraksi..Pistän kynttilöitä palamaan,kun jo hämärtää. Mukavaa jatkoa päiväänne! t.Irkku