Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Moikka kaikille! Mitäpä tänne kuuluu? Minulle ei ole tapahtunut mitään erikoista ,siksi niin laiskasti olen kirjoitellut.. ..Facessa ja sätissä käyn kylläkin, joka aamu ja tapaahan siellä tuttuja aina! Facessa on paljon pelejä,kun aina pelaan jotain..jos ei muuta,niin pasianssia....Pääsiäinenkin on pian taas.Tänä vuonna ihmeen aikaisin,kun jo maaliskuun puolella.. Onpa ollut viileähkö maaliskuu,pakkasia piisaa reippaasti,mutta eiköhän siitä kevät tule,pikkuhiljaa,ainakin oli jo Kevätpäiväntasaus.. Kohta on taas, se kellojen siirtely ,harmi..Se voitais lopettaa ja olla tässä normaali-ajassa..Kyllä me huomaamme ,koska kesä tulee,ilman kellojen siirtelyäkin.. Onko täällä Pääsiäis-pippalot,että pääsemme lentelemään luudalla?..Kylläpä aurinko nyt paistaa kirkkaasti,käy silmiin,kun pitäis kirjoittaa..Olin eilen ,Elannon näyttämöllä,katsomassa näytelmää"Avanto",se oli hyvä.. Hienoa,kun se näyttämö toimii,vaikka Elantoja ei ole enää missään.Kesällä on taas tiedossa kovasti menoja,mutta en niistä vielä ala hössöttämään..Kaikki aikanaan..Kiirettä on pitänyt,aina kaikenlaista menoa,eläkekerhossa,nimittäin..
    Ai niin,semmoista on tapahtunut: Saan olla vihdoinkin yksin..kai jo oli korkea aika,kun tätä ikääkin kertynyt.. Kivaa,kun ei tar vi huolehtia ,kuin omista syömisistään, ..Nautin todella! Lapsenlapsi täytti 25v ja ajatteli,että pitää varmaan hakea, omaa asuntoa,eikä asua mummolla! No,hän löysi..Hieno juttu! Hän oli nuorin,joten,nyt ei ole enää tulijoita..Semmoista! Taidankin tehdä voileivän ja mennä katsomaan "Sydämen asialla" Kaikille:Ilonpisaroita tiellenne! t.Irkku
  2. Ehkäpä se meneen noin,kun ei tarvitse enää kaivata,kun toinen on läsnä..vierellä,käsin kosketeltavana.. Ihminen pitää siitä.. rakastamisen tunteesta..kaipuusta..Joitenkin lässähtää sitten,kun on todellista..ei ehkä vastaakaan odotuksia..Kaipuuseen sisältyy niin paljon toivetta,unelmia..
    Hyviä runoja kirjoitat.. Hyvää Itsenäisyyspäivää Ystäväni! t.Irkku
  3. OIkein hyvää e nsimmäistä Adventtia..,,, On ihana talvi-päivä! Lunta on nyt paljon täällä rannikolla.. Kaunista on.....Alkoi radiosta, Toivontuottajien jouluradio,tykkään joululauluista, Jori sanoi,että minun pitää lopettaa joululaulujen kuuntelu loppiaisena..Yritän muistaa! Minä sain eilen kokea,että minulla on paljon ystäviä..Lämmitti sydäntäni kovasti....Tästä on taas hyvä jatkaa elämää,hyvällä mielellä! TV:stä näytetään kovia kokeneista koirista..Miksiköhän,eläinten hätä,koskettaa ihmisiä,mutta lasten kärsimykset eivät..Onkohan meitä ihmisiä liikaa? No,on paljon kummallista maailmassa....Pitäisköhän vähitellen hankkia joululahjoja,, Sukkia on kyllä tullut kudottua jo iso kasa,mutta muutakin pitää hankkia..Sain kuulla,että tulee muutama lapsenlapsikin viettämään joulua kanssani,joten en voikaa n lintsata joulu-ruokien teosta. No,pitää keksiä jotain hyvää syötävää,muuta kuin perinteistä..Oikein ihmetyttää,mikä pakko on laatikoita tehdä,jos ei niistä edes tykkää..Kummallisia tapoja,liittyy jouluun..Muistan,kun tyttäret oli pieniä,muistelivat joulua" Syötiin pahaa ruokaa ,miksi ei voitu tehdä kesäkeittoa".. Yksi tyttäristäni oli siihen ihastunut.. Nauramme nyt noille muistolle..Ihan kylmät väreet käy,kun ajattelee esim lipeäkalaa,voiko olla mitään kamalampaa hehheee.. Onneksi ei enää ole pakko syödä....Ihanaa talvesssa,kun voi kynttilöitä poltella,niin kaunista se... Meillä on parvekkeen kaiteella puolimetriä lunta,onneksi on lasit,eivät putoa parvekkeen sisäpuolelle.
    Minulta jäi kakkua eilisestä..toin tänne ja keitän päiväkahvit! Tulkaa kahville!
    Nautitaan kauniista päivästä ja iloa elämäänne! t.Irkku
  4. Hyvää huomenta ja hyvää ,alkavaa viikkoa! Texsanell,toivomme siskollesi,että kaikki menee hyvin. Hyvä,että on päässyt leikkaukseen..Usein ikä-ihmisistä ei enää niin välitetä,kun tämä Terveydenhoito-tilanne on päässyt näin rempalleen,täällä Suomessa. Ei saa edes aikoja Terveyskeskukseen,vaikka olisi tarvetta. ...On kovin pimeää vielä,saa nähdä millainen päivästä tulee? Vesisadetta on luvassa. Ei aina pidä paikkaansa,joten odotellaan aamun valkenemista.
    Keitän tässä kahvia kaikille ja olisi korvapuusteja kahvin kanssa. Tulkaahan kahville,herättyänne! Näin unta kissoista,jo toisen kerran peräkkäin..Unet ovat kummallisia. En ole kissoja ajatellut.. Tänään menen taas "Runoryhmän" tapaamiseen.Suunnittelemme jo tulevaa,kun pitää olla kevätpuolenkin ohjelma selvänä,siis Eläke-kerhossa.Teimme yhden pahan mokan,joku oli toivonut Eino Leinon "Hymyilevä Apollon" ,se oli liian pitkä,ihmiset eivät jaksa kuunnella ,kovin pitkiä juttuja. Meidän olisi pitänyt sanoa toivojalle,että ei onnistu.
    Olen huomannut,että useat ikä-ihmiset,eivät enää jaksa keskittyä kuuntelemiseen,juttelisivat mieluummin vaan keskenään.Minusta olisi kovin tylsää,jos ei mitään ohjelmaa olisi,joten "Suo siellä ja vetelä täällä".
    No,me emme lannistu, Olimme "Näytelmäkerho"-porukka esittämässä yhden pienen jutun,Paippisissa eläkeläisille! Oli ihan onnistunut reissu..
    Siellä oli lumi maassa,meillä ei oikein pysy,kun meri on auki vielä, sulaa pois.Mutta nyt kaikille : Oikein ihanaa päivää ja onnenmurusia polullenne! t.Irkku