Vapaa kuvaus

Mitähän itsestäni osaisin kertoa, hmm...Olen tavallinen tallaaja.. Mies oli ja meni manan majoille..

Tyttäriä on monta ja lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia. Onhan siinä jo porukkaa...

Itsestäni jotain: No,olen rauhallinen ja pitkäpinnainen..Luen paljon,rakastan runoja,dekkarit viihdyttävät ja ja sitten välillä vakavampaa,pääasia,että saan lukea..Etten ihan juutu kirjan ääreen ,teen muutakin...

Vapaaehtoistyötä esim.. No,ei siitä sen enempää.....Ai niin,pelailen ,yksinpelejä tai kaksinpelejä,hauskaa,rentouttavaa puuhaa...saa aivotkin toimintaa. Tämä tietokone ,on vallan mainio,

olen oikea räplääjä,aina löytyy kiinnostavaa juttua...Motto: "Elämä ei ole aina hauskaa,mutta mielenkiintoista,joka päivä." Kiva herätä uuteen aamuun, jospa tänään tapahtuu sellaista,mikä muuttaa kaiken paremmaksi ..aina on toivoa.



Kirjoitan tähän yhden ,Tommy Tabermannin runon ( Kaipaus 1976 )



Hiljaisuusvalssi



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa ,kunnes kielet sen katkeaa,

se soittaa aalloilla,kiviä vasten,

se soittaa oksalla kevätkeinuvalla,

jonka alla minä uinun,

kauriin ja karhun lailla.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa,kunnes meidät on pesty,

se harjaa harjalla, kanervankarkealla

ja se huuhtelee kuulla niin kirkkaalla,

ettei tähtiä tarvita lain.



Kun hiljaisuus tempaa viulunsa

ja yksinäisyys alkaa soitella.

Se soittaa kunnes kielet sen parkuen katkeaa.

Se soittaa kunnes murheeni morsian mustissa on,

kunnes haudalla sen riisun päästäni

kuihtuneen seppeleen.

Oli vähän surullinen..Yritän löytää taas ,jonkun kivan.. Vaihtelua elämään..

Kiitos,kun poikkesit sivullani. Sinulle :Oikein mukavaa päivää,voimia ja Iloa!

sähkö[email protected]

.



Suosikkibändit/artistit: Tomi Metsäketo, Kari Tapio, Hecktor, Kaseva, Queen, Eagles ym..

Suosikkileffat: Viulunsoittaja katolla, Puhallus, Hevoskuiskaaja, Kummisetä, Oman elämänsä sankari ym.

Lempikirjat: Esim..Vihreä oli laaksoni, Vuorovetten prinssi, Sadanvuoden yksinäisyys, Garpin maailma, Tuntematon sotilas ym.

Vapaa-aikanani: Räplään tietokonetta, sättäilen, pelaan, luen romaaneja ja runoja, teen ristikoita, ulkoilen ym.

Katson tv:stä mieluiten: joitain sarjoja, Dokumentteja, uutisia, viihdettä, elokuvia..

Kotieläimet: Ei ole nyt, mutta pidän kissoista..

En pidä: hirvikärpäsistä, ym. ötököistä... kuumuudesta, metelistä, yksitoikkoisuudesta ym.

Ruoka & juoma: Pizza, lasagne, risotto, kana...juomana Novelle, Bonaqua tai vesi



Koulutus: ---

Ammatti: Eläkeläinen

Yhdistykset/kerhot: Espoonlahden eläkkeensaajat ry

Siviilisääty: Sinkku

Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

13

Kommenttia

2058

  1. Yöllä on satanut ja nyt on aurinko nousemassa...
    pieni kajo on jo näkyvissä..Ihana, raikas tuoksu on
    sateen jälkeen ja +11 astetta tähän aikaan aamua.
    Varmaan tulee hyvä päivä..Kesäpäivänseisaus...
    se kyllä pysäyttää miettimään..niinkö äkkiä tämä valoisa-aika on ohi..Täällä eteläisessä Suomessa
    sen jopa huomaa..ei kai niin nopeasti pohjoisempana.
    Jaa'a..jos sitten alkaisin kahvinkeittopuuhiin..
    Keittelen termariin ja vettä teenjuojille..Tässä taas tätä "Forest Fruit tea" paketti, on niin hyvää.
    Löytyisköhän vielä pusuja pakkasesta..Löytyi nam..
    Kisu tuli taas kiehnaamaan jalkoihin..Pitää antaa
    uutta kalaa ja vettä..On se hyvä ,kun kissalle
    tuodaan aina herkkuja..Tänään on Ahdin päivä..onkohan silloin kalaa saatavilla?
    No..en ole kalamiehiä..Ei tule kalasteltua milloinkaan. Kun mies oli terve..hän kävi aina kalassa..kiusasin ,että se on kolmen harmin
    kalastusta " pitää pyytää,perata ja syödä"
    No..hän perkasi ja nylkikin välillä ahvenet kissallemme..antoi naapureille ja sitten paistoi itselleen..(olen allerginen kalalle)Menin joskus
    mukaan ja istuin kivellä lukemassa kirjaa..mies
    huiteli ties missä,ei edes muistanut,että olin mukana..No välillä huutelin ,että kahvi paussi!!!
    Meren rannalla on kyllä mukava istuskella..Sinne
    menemme usein tämän sokean pojan kanssa..
    Moottoriveneitä kulkee ohitse ja linnut pitävät omaa meteliään..Otamme eväät mukaan ja nautimme olostamme.No niin..kahvit tuli juotua..maistuu
    aina parhaiten näin aamulla..Auringon nousua
    tässä olen ihastellut.Uusi päivä edessä..tehdään
    siitä taas oikein hyvä päivä yhdessä!t.Irkku
  2. On hienoa,jos voi olla avuksi,jos joku tarvitsee
    apua..Tarkkana pitää kuitenkin olla,ettei tule hyväksi käytettyä..Olin SPR:n ystävänä käymässä yhden asiakkaan luona, piti ovella heti sanoa,
    kuinka kauan ehdin olla,muuten olisi mennyt ,vaikka
    kuinka kauan ,siihen olemiseen aikaa.Toinen tärkeä
    asia on ,ettei anna puhelinnumeroaan..Ihmiset,joilla
    on ongelmia,soittavat vähän väliä ,vaikka keskellä yötä.Senkin opin kantapään kautta.Kolmas asia,
    jos alkaa antamaan rahaa,niin sitä pyydetään jatkuvasti..Siihenkin törmäsin juuri tänään..Sitä
    helposti ajattelee,että eihän ne muutamat eurot merkitse mitään,mutta niistä kertyy äkkiä monta.
    Realistinen pitää aina olla auttaessaankin.
    Auttamisesta on tämmöinen sanonta:"Kukaan ei voi tehdä kaikkea,mutta jokainen voi tehdä jotakin ja jos jokainen tekee jotakin,tulee kaikki tehdyksi."
    Kuunteleminen on myös tärkeää..Yleensä saan
    kuulla ihmisten huolia tosi paljon..ne jää helposti vaivaamaan ja tuntee itsensä aivan voimattomaksi.Pitäisi muistaa,ettei voi kaikkien
    huolia kantaa,kun on omiakin..Nyt, odotamme juhannusta ja nautimme kesästä! Terv.Irkku
  3. Hauskaa,että SkillaN viihtyy siellä maalla ja välillä piipahtaa meitä katsomassa.Mukavaa jatkoa
    hänelle...Minä olen tänne nyt useimmin ensiksi
    ennättänyt..joten kahvia keittelen taas..ja vedet.
    Onkohan ketään teenjuojaa? No,ainakin on vettä myös.
    Vielä on raparperipiirakkaa ja jäätelöä..sitä syön
    tässä, piristää,kun olen liian vähän nukkunut..
    Jori-poika lähtee huomenna leirille,pitää sitten ottaa univelat takaisin,jos osaan..Kyllä sitä keksii
    kaikenlaista puuhaa,jos ei muuta,niin ristikoita
    tulee tehtyä.Vähän raskasta on,kun on niin lämmintä,vaikka ihanaa on myös..Näin kerrostalossa asuessa,tulee kesäisin mieleen,että olisi mukavaa,
    kun olisi vähän omaa pihaa,että voisi siellä olla.
    Joskus kauan sitten,kun lapset olivat pieniä,
    asuimme semmoisessa mökissä Mankkaaalla..Ahdasta
    oli, mutta muuten ihanaa..oli pihaa ja omenapuita.
    marjapensaita.Teimme lapsille jokaiselle oman keinun,ettei tullut riitaa ja hiekkalaatikon..
    Se oli vuokramökki ja omistaja myi sen ja muutti
    pois.Oli ihana vuokran-antaja..tuli käymään ja toi jäätelöä lapsille tullessaan ,oli kuin sukulainen.
    Hän muutti Turkuun ja sitten vierailimme hänen luonaan, joka kesä.. Oli lapseton ihminen,joten
    oli onnellinen,kun sai tyttäreni vieraakseen..
    Kylläpä sitä tulee nyt vanhoja asioita mieleen..
    Eipä ole tullut käytyä Turussa senjälkeenkun ,hän
    kuoli pois.Turku on todella kaunis kaupunki..
    En vielä tähänpäivään mennessä ole älynnyt,miksi
    turkulaisista keksitään vitsejä..murrekin on hauskaa kuultavaa..Tamperekin on kaunis kaupunki,
    siellä tulee käytyä...kohta menen taas sinne.
    No..kahvit tuli juotua ja piirakka oli maistuvaa,,nam. Kisulille juomavedet ja SkillaniN
    tuomia ahvenia.Missähän kisuli on,kun ei tule yhtään katsomaan,kuka täällä taas on..Kai nukkuuu
    jossain piilossa..Mukavaa keskiviikkoa kaikille!
    Tehdään tästä hyvä päivä! t.Irkku
  4. suuresti kesäaamu..voin istua parvekkeella yksin ja
    nauttia rauhasta..Ei kukaan ole vielä liikkeellä ja
    ilma tuoksuu raikkaalta.Olen terve,mikä suuri lahja,
    näen niin paljon sairautta,kun käyn säännöllisesti sairaalassa vierailulla..Olen onnellinen ,että näen..elän sokean lapsenlapseni kanssa,ja kerrron
    kaikesta,mitä on ympärillämme..On niin paljon kaunista..enkä osaa sitä edes selittää hänelle,
    mutta yritän parhaani..Miten iloinen olenkaan,kun voin auttaa häntä ,kasvamaan kohti aikuisuutta.
    Nautitaan kesästä..Ihanaa aamua kaikille! t.Irkku