Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
sekin vähän tässä kateudessa, kun et voi sitä itsekkään katsella.
Piti oikein kaivaa vanhat vahakantiset vihkot piirongin laatikosta ja kyllä, siellä oli vihkossa liimattuna värikuva ja vielä tekstikin lehdestä leikattu, missä luki Nuorten Suosikki Lasse Liemola. Olen sata varma, että se on Ajan Sävelestä. Jotain siis on jäljellä. Ja onhan niitä kuvia siellä lauluvihkoissa!
Nämä vihkot ovat niin suuria aarteita, että eivät ole joutaneet ullakon kätköihin!
Elokuva-Aitta kuului myös suosikkeihin joskus viisi-kuusikymmenluvun taitteessa.
03.10.2007 11:58
että hakijoita riittää!
Hauskaa päivää!
03.10.2007 11:14
Piti tulla vähän kurkkaamaan mitä teille kuuluu.
Laiskanlaisesti on lähtenyt aamu käyntiin.
Minä olen jo ollut tänään parturissa, ei paljon kampaa tarvita, lyhyt,lyhyt on kampaukseni malli.
Folkilta kysyisin, että tuliko uni, vai pyörittelitkö mielessäsi kuinka arvokas sinun lehtesi lieneekään?
Harmi, että ei ole mitään toiveita, että löytäisi vintiltä aarteita!
03.10.2007 11:13
Kiitos kauheasti, kyllä vähempikin olisi riittänyt, mutta mielelläni tämänkin otan.
Meillä valitettavasti kristalleja ei löydy ainakaan vielä, mutta jos niitä viisisatasia alkaa useinkin lentelemään niin kuka ties joskus...
Kiitos rattoisasta illasta ja hyvää yötä kaikille!
02.10.2007 23:20
Ihan itse on häntänsä nostanut.
Ja kuules muori mihinkäs ne juomarahat jäi?
02.10.2007 21:55
ollaan saatu ihan keskustelua aikaan ja jopa aika hyvinkin.
Kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse!
02.10.2007 21:33
Se pienessä koossa oleva Ajan Sävel-lehden löytyminen olisi kyllä huippujuttu. Näen ihan sen värikkäät sivut mielessäni.
Jaana minullekkin tuli joskus tilattuna.
Seurasta lunttasin, että 73:s vuosikerta on menossa.
Eikö Apu alkanut ilmestymään joskus sodan jälkeen ja muistaakseni jollain lailla hyväntekeväisyyteen ja auttamiseen liittyy se nimikin, ellen ihan hakoteillä ole.
"Vanhat" muistelee...
02.10.2007 20:58
ilmestyy varmaan vieläkin, äidilleni se tuli vuosikymmenet ihan loppuun asti eli 76-vuotiaaksi asti sitä luki.
Sen kirjoitusten tyyli ei ollut paljon vuosien mittaan muuttunut, kun joskus niitä silmäilin.
Sitten oli vielä Sirpale samaa sarjaa, minulle on joskus 50-luvun lopulla se tullut.
Minun koneessani on ihan oma merkki €urolle tuossa alhaalla oikealla. Onko eri koneissa erilaiset näppäimistöt? Sehän on selvä, ettei vanhemmissa ole sitä merkkiä.
Vuoden verran minullakin vasta on kone ollut, viime syksynä aloitin kansalaisopistossa alkeista, ennen en ollut hiirtäkään pitänyt kädessäni muuta kuin kuollutta ;)
Tai sen verran aikaisemmin ostin koneen, että pasianssilla opettelin hiiren käyttöä.
Tammikuussa olisi tarkoitus mennä vähän jatkamaan.
02.10.2007 20:22
Emmää ainaka sitä mittään prääkänny, ko sanoin ett sit pääsis noista vanhoista kirjoista erroon...
Sitä mää vaan ettei se oikein torellisuuresa luanaisi, vaikka hyvä irea onki!
02.10.2007 19:01
on iskenyt vasta viimevuosina, joskus aikojen alussa säästin Käsityökerhon lehdet ja mitä niillä nyt teen, en yhtään mitään.
Eikä taida kukaan muukaan niistä enää malleja ottaa.
Sellaisia lehtiä olisi mukava olla tallessa kun ei enää ilmesty.
Nuoruudesta muistan Ajan Sävelen, sitten tulivat Iskelmä ja Suosikki, joka ilmestyy vieläkin.
Aikakausilehtiä ovat olleet Viikkosanomat ja Nykyposti, naisten lehtiä ainakin Jaana, jonka muistan ihan hyvänä lehtenä. Mitä muita?
Viikonlopusta luettiin romantiikkaa...
02.10.2007 18:56
ennen kuin tulet, että tiedän olla kotona, kahvit lupaan tarjota ihan nisusen kera.
02.10.2007 17:04
Rouva taitaakin olla oikein puuhanainen?
Mikäs sen parempi olisi, minäkin pääsisin kirjoistani eroon. Kirppis kun ei tahdo huolia kirjakerhon kirjoja, ovat muka lyhennettyjä, mitä minä en usko.
Enään ei ainakaan Johanna-kirjakerhon kirjoista näe, että ovat kerhotuotteita.
Ihan todellisuudessakin tälläinen paikka olisi hyvä olla olemassa - ai niin - lähdettävähän sinnekkin olisi, eikä ainakaan täällä "mettänkulmalla" menestyisi.
Noista aikakausi lehdistä - taas tulee yksi paha tapa ilmi, niputan ne talteen vuosikerroittain ja talletan. Tietysti vintille, niin kuin kaikki muunkin tarpeettoman, siis niin kauan kun sinne jotain mahtuu.
On perikunnalla selvitettävää!
02.10.2007 16:47
Olen kanssasi aivan samaa mieltä. Olisihan se järkevää, että heti otsikosta näkisi mitä aloitus käsittelee.
Nyt ei edes muista, että on aloituksen lukenut ja ei kiinnostavaksi havainnut, vaan voi vieläkin toisenkin kerran avata ketjun, jossa ei ole mitään kiinnostavaa.
Tästä on täällä ennenkin keskusteltu, mutta sama tyyli jatkuu.
Tietysti olen vähän huono asiasta kirjoittamaan, kun en itse saa minkäänlaisia aloituksia tehtyä.
02.10.2007 16:31
Teetkö oikein aitoa ruisleipää?
Sitä kun vielä kerran saisi, laillisessa leivinuunissa arinan päällä kypsennettyä.
Kadehdin taitoasi, itse en ole koskaan uskaltanut kokeilla ja leivinuunikin puuttuu.
02.10.2007 16:24
Eikös se sinun nykyinen asuinvaltiosi kuulu EU:hun? Mutta silti on oma valuutta?
Olisipa täälläkin vaan pidetty se oma markka!
02.10.2007 15:21
kun luin viestiäsi, että siinäpä Ellakaisakin juoksi pää kolmantena jalkana perässäsi ja olitkin nainen. Sanoo vaan vesimukia tuoneensa...
Kaikilla varmaan sama erehdys, mutta hällä väliä, tervetuloa joukkoon kummaan!
02.10.2007 14:59
tähän hätään keskellä päivää keksii.
Taivas on pilvessä ja sataa vettä.
Pääsin kuin pääsinkin bensatankille ja nyt riittää taas menovettä pitkäksi aikaa.
Hintakin oli pudonnut sitten viimeisen oton. Ysivitonen oli 1,28 €uroa, mitä on hinta muualla?
Että jotain hyvääkin sentään!
02.10.2007 14:54
edestakaisin sheriffin poistojen mukaan.
Etusivulta minä Pystiksen löysin.
Vai on porkkanat olleet vielä maassa, vaikka jossain vaiheessa kerroit jo pakkasta olleen.
No eipä ne pientä pakkasta säikähdä.
Kauppareissu on minullakin edessä ja auton tankki näyttää melkein tyhjää, täytyy sitten mennä jonkun imussa, jos bensa loppuu!
02.10.2007 10:59
löysän kaurapuuron hiivaleipätaikinaan - litran taikinaan keitän kahdesta desistä ryynejä puuron, myös sämpylät tykkää siitä.
Mulla oli vanha mikro niin iso, että sain taikinan sinne nousemaan. Luukku vain kiinni ja hyvin nousi.
02.10.2007 10:04
Sitähän se syksy on.
Rouva Kotilainen vain on niin optimistinen, taikka tottakai se aurinko joskus paistaa.
Miksiköhän minä olen saanut niin pessimistisen luonteen. Aina ajattelen asiat sieltä huonommasta päästä, vaikka täällä ehkä saa toisen käsityksen.
Oikein harmittaa joskus, kun miehellä on aina asiat hyvin - ei se koskaan valita, että voi voi sentään, kun nyt menikin näin eikä niin kuin minä meinasin. Minä jo etukäteen ajattelen, että nyt taas sattuu sitä tai tätä ja kaikki menee päin mäntyä.
Luontelleen ei nyt vaan mahda mitään!
Olkaatte kaikki muut optimisteja!
02.10.2007 09:54
67 / 123