Pystybaari.

KristaTee

No niin, täällä sitten ollaan, keskustassa pääkadulla. Tällä kertaa ei löytynyt terassilla varustettuja tiloja, mutta ikkunat ovat isot. Hyvä niistä on tarkkailla maailman menoa. Ja kuka enää viitsisi ulkona istua?

Suurin osa kalusteista on tänne tuotu, ainoastaan kahvinkeitinkokoelma on vielä vanhassa paikassa. Porokahvipannun tänne kannoin.
Niin, karaokelaitteet puuttuvat vielä. Voisinko pyytää jotakin meidän lukuisista voimamiehistä ne tänne tuomaan? Ja verhot pitää vielä laittaa.

Pienemmät tilat nämä kieltämättä ovat, mutta eihän kävijöitä enää ole yhtä paljon kuin ennen. Ja kyllä tänne kuitenkin isompikin porukka mahtuu.

Toivotan kaikki tervetulleiksi. Toivon, että tämä vara-emännyys on tilapäistä. Että Olivian tulee meitä ikävä ja hän palaa lämpimiltä rannoilta tänne kylmään Suomeen.

201

5756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pertta-täti

Arvoisa rouva Krista. Minä olen näköjään (poikien kanssa) uuden baarin ensimmäinen asiakas. Toin nämä salskeat nuorukaiset ottamaan oluen tai pari. Minulle viski. Ja kaikki samaan laskuun.

Minä olin ajatellut, (korostan sanoja *minä* ja *ajatellut*, sillä minulla on palveluskunta
      sitä(kin) varten), että kutsuisin teidät kaikki Kartanoon viikonloppuvierailulle tulevana viikonloppuna, mutta kyllä remontti on vielä niin pahasti kesken, että ei se onnistu.
      En minä voi päästää näitä komeita nuoria miehiä vielä millään pois.

Pehtoorin asumus voisi kyllä ottaa teidät vastaan, sinne mahtuu noin kolmekymmentä henkeä (alustalaiset asuvat vaatimattomasti)ja samalla voisitte tarkastella Kartanon komeutta. Tosin vain ulkopuolelta.

No niin, minä tarjoan kaikille seuraavan kierroksen.

Miten on, ehdittekö viikonloppuna vierailulle?

• kovasti. Tituleerasin Pertta-tätiä tuossa toisessa kirjoituksessani Bertta-Tädiksi.
        Pertta-täti vain tekee niin fiinin vaikutuksen, joten se varmaan sekoitti ajatukseni.
        Niiata niksautankin vielä tähän lopuksi!

• Pertta-täti
        Tamarix kirjoitti:

kovasti. Tituleerasin Pertta-tätiä tuossa toisessa kirjoituksessani Bertta-Tädiksi.
        Pertta-täti vain tekee niin fiinin vaikutuksen, joten se varmaan sekoitti ajatukseni.
        Niiata niksautankin vielä tähän lopuksi!

Olet saanut aivan oikean vaikutelman minusta. Minä todella olen fiini. Olen paljon muutakin, mutta luontainen vaatimattomuuteni estää minua kertomasta enempää.

Oikea nimeni ei olekaan Pertta. Olen suomentanut sen tavattoman vaikeasta ulkomaalaisesta nimestäni.
        Enpä ole oikeastaan tätikään, mutta se on pieni erhe.
        Kartanossa palvelusväki ja alustalaiset kutsuvat minua Pertta-neidiksi. Se kuulostaa oikein hyvältä.
        Jotkut käyttävät muotoa Teidän Armonne, mutta minusta se on hieman liioiteltua.

Nuoret herrat käyttävät milloin mitäkin nimitystä, aina tilanteesta riippuen.

• pudonnut kokonaan kelkasta. Milläs rannalla Olivia nyt sitten liottaa varpaitaan lämpimässä merivedessä?
      Toivottavasti hänellä on tuuria tuon auringon kanssa.
      Tosin etelän rannoilla nyt riittää aina puuhaa, vaikkei aurinko paistaisikaan.
      Taisin tulla tännekin liian myöhään, kun Bertta-täti ehti viedä ne namipojut jonnekin muualle. Ei muuten, mutta eihän tässä vielä meikäläinenkään ihan sokeaksi ole ehtinyt tulla.
      Silmä kun ei tunnetusti ota osaa, niin ainahan voi katsella.
      Miksiköhän se kutsukin sinne kartanon juhliin tulee vasta nyt?
      Peri viikkoa sitten olin minäkin Suomessa ja olisin kyllä taatusti ehtinyt kemuihin osallistumaan, vaikka kiirettä pitikin koko ajan.
      Hei, älkää nyt vain alkako laulamaan karaokea ennenkuin olen ehtinyt poistua paikalta.
      En kyllä tiedä montakaan kamalampaa juttua maailmassa, kuin karaoke.
      Yksi hoilaaja pilasi hyvän ruoan maun viimeisellä Jomtien lomalla, vaikka lauloikin viereisessä baarissa. Huh huh, vieläkin harmittaa..
      Mutta täytyy sanoa, ettei tämä pannukahvi yhtään hassumpaa ole, ainakin näin väliaikaisesti menettelee..

• folk

Nyt se sitten on Pystis taas pääkadulla.
        Kiitos Kristalle,kun jaksoit homman hoitaa.
        Jos Pertta-täti tarjoaa niin ottaisin lasillisen kuohujuomaa se vie mukavasti janonkin,jos vaan lasillisen ottaa useampi lasillinen voi viedä huonot
        jalat alta.
        Ai,että verhot puuttuu,no kun laitoin olkkariin uudet niin voin niistä vanhoista marimekon verhoista värkätä tänne vaikka salusiinit.

Muistikohan muuttomiehet ottaa sen Pellen pylvään mukaan.

Tai no hakekoon itse jos haluaa sen tänne.
        Mulla on menny muisti,kun en muista mitä varten se alunperin paariin tuotiin.
        Että kippistä vaan uuteen paariin!

• Pystybaarin uudelle emännälle! Toivon, että asiakkaat löytävät tänne taas kuten ennenkin - vähän hillittyä varmaan täytyy menon olla nykyään tässä pääkadulla, mutta eiköhän se siitä.
      Hyvä se on, että on pienemmät tilat, on sitten halvempi vuokrakin, kun kuitenkin aika tiukoilla ollaan.

Toivotaan, että Pertta-täti poikkeaa useammin niitä saturaisia levittelemässä.

Kaukaa on ensimmäiset vieraat tänne löytäneet, tai onhan Pertta-täti pienen aikaa ollut vaihteeksi kotimaassakin kaikki Vinku-Intiat kierettyään.

Saunassa olen jo käynyt, joten otanpa sitten taas sen siiderin.

Hyvää jatkoa toivottelen ja häippäsen kotia päin!

• Kotilaiska

Ensimmäinen sairauslomapäivä kääntyy ehtoon puolelle ja minulla on päässä sellainen kiharapilvi, että pois alta.
        Tosin niillä nyt ei ole mitään tekemistä keskenään eli eivät minun kikkurani mistään sairaudesta johdu, ihan ammatti-ihminen ne väkersi tänään.

Kolme tuntia meni aikaa, kyllä siinä ahteri ehti puutua. Tarjosi tämä kiharanvääntäjä kahvia ja ikipäivänä en ole niin kaamean makuista kahvia juonut. Ensimmäisen kulauksen meinasin vetää henkeen, kun tajusin, miten hirveää se oli. Luultavasti pikakahvia, eikä kuppikaan ollut kaiketi nähnyt tiskiharjaa edellisen asiakkaan jäljiltä.

Onneksi sitä on oppinut vuosien varrella tiukoissa tilanteissa teeskentelemään kohteliasta, se auttoi, kun naama meinasi vääntyä irvistykseen kahvin kamalasta mausta.

No, se kärsimys on nyt takanapäin ja toistuu korkeintaan puolen vuoden kuluttua. Toivottavasti muistan silloin, että en ota kahvia, vaikka sitä tarjottaisiinkin.

Nyt voisin kumota vaikka yhden oluen.

• KristaTee

Voitte arvata, että olin hermona. Jotenkin tunsin, ja tunnen vieläkin, itseni tunkeilijaksi. Olivian juttuhan tämä on, Olivianhan täällä pitäisi emännöidä. Hartaasti toivon, että hän vielä palaa ja ottaa ohjat käsiinsä.

Mutta nyt, ystävät, iloitkaamme. Talo tarjoaa.

• Pystiksen emännälle toivotan paljon hyviä, mukavia, maksavia asiakkaita.
      Otan itse niin harvoin, että minun rahoillani tämä ei kauan pystyssä pysyisi ;)

Kermalikööriä on joskus saatava, niinpä sen nautiskelun paikka on nyt, kiitos.
      Otan lasista vain pienen suullisen ja maiskuttelen jonkin aikaa, on niiiin namia ;D

• marjapensas

On se niin mukavaa kun kiireessäkin pystyy pistäytymään ”kupposelle”, kun pystis on taas keskustassa.
      Huomaan että Pertta-tätikin on suvainnut ottaa pystybaarin, no jos nyt ei ihan kantapaikaksi,
      niin kuitenkin jonkinlaiseksi poikkeamispaikaksi,
      ja se jos mikä osoittaa, että pystis on arvostettu kunniallinen paikka.

Toivotan krisselle onnea ja menestystä hoitaa emännyys niin kauan kuin tarve vaatii:)
      Malja uuden paikan onneksi, kippis;))
      Keräsin viimeiset asterikset pihalta ja toin ne tuliaisiksi, olkaa hyvä, silmän ruokaa, juomien lisäksi.
      Asetan ne baaritiskille, kaikkien iloksi:))

• pohpoika

Pystikseen, kerkesimpäs tänne vielä vaikka hieman kiirettä pitikin.
      Toinpas tässä nuo viimeiset kalusteet tuolta tullessani kun huomasin et oli muutettu taas pääkadun varteen.
      Tuossa laitettiin valokatteesta tuulensuojalevyt terassille eipä niin kovin sitten sadetta tuiskuta pöydille siinäkään ompa mukavampi sitten väliin vilvoitella siinä.
      Tuota Pertta-tätiä minä mietin että ompa hän enerkinen vai tekeekö tuo nuorten miesten seura sen sitten.
      No oluet on juotu saunan jälkeen ja nyt sitten joutaakin taivalta jatkaa et molskis vaan :))

• folk

Se on sitten ensimmäinen aamu uudessa Pystiksessä.
      Hyvinhän tämä on otettu vastaan,turhaan se Krista tuntee huonoa omaatuntoa,nyt on näin.
      Sitten kun Olivia tulee sieltä etelästä,niin ottakoon Baarin emännyyden.

Laitan tuossa nyt kahvin tulemaan,että saa simänsä auki.
      Harmaalta näyttää aamu,mutta 11 astetta.
      Hyvää päivän jatkoa!

• marjapensas

Joka aamuhan tänne on piipahdettava kahville, ennen kuin aloittaa päivän askareet.
        Aurinkoinen kaunis aamu asteita 9, eikä taida tuulenvirekään käydä.
        Kyllä taas kelpaa:)
        Saas kattoo kuinka kauan lehdet pysyvät puissa, eikä tarvitse haravanvarteen tarttua, vaikka edessähän se on, halusi tai ei.
        No siitä huolimatta toivottelen baarilaisille hyvää tätä päivää:))

• lyyli t

mutta huomenta kuitenkin. KristaTee on toiminnan ihminen. Pystis siirtyikin vauhdilla näköalapaikalle. Nyt ei tarvitse syrjäkujille vilkuilla. Anteeksi etten ennättänyt muuttoon mukaan. Ihan kivalta nämä pienemmät tilat tuntuu. Ei terassilla enää oikein tarkenisi istukella. Vaihdetaan sitten keväällä terassibaariin. Näin aamutuimaan pelkkä kahvi kiitos.

Eilen piti olla ”tukihenkilönä” naapurin tädille. Hän kävin silmäpolilla kaihileikkauksen tutkimuksissa. Jännitti ihan mahdottomasti. Korkea verenpaine ei tykkää siitä. Reissu onnistui hyvin. En vain meinannut pysyä liki 80 kymppisen perässä. Koko ilta piti vielä käydä tarkistamassa ettei verenpaine ole tehnyt tepposia.

Meillä on muutaman ihmisen muodostama rinki. Vahdimme toinen toistamme. Emme halua että lehdessä lukee ”oli ollut kuolleena….” Menettely kenkuttaa joitakin ylväitä tosikkoja. Rinkiin kun kuuluu homoparikin. Meillä on välillä tosi hauskaa. Kerron enemmän toisella kertaa. Tämä rinki ja pystiksen porukka on oiva pelastusrengas. Teidän seurassa viihyy yllättävän hyvin.

Jaha, nyt on juorut juoruttu ja kaffeet juotu. Hyvää päivän jatkoa kaikille.

• lyyli t
        marjapensas kirjoitti:

Joka aamuhan tänne on piipahdettava kahville, ennen kuin aloittaa päivän askareet.
        Aurinkoinen kaunis aamu asteita 9, eikä taida tuulenvirekään käydä.
        Kyllä taas kelpaa:)
        Saas kattoo kuinka kauan lehdet pysyvät puissa, eikä tarvitse haravanvarteen tarttua, vaikka edessähän se on, halusi tai ei.
        No siitä huolimatta toivottelen baarilaisille hyvää tätä päivää:))

Lyylillä taitaa olla tementia alkamassa. Ihan unohdin kertoa miten tyylikäs olin eilen. Pitkä hame ja korkokengät. Yhtä kauniita kiharoita en osannut laittaa kun Kotilaiska sai. Koko komeuteen vielä riippuvat korvikset. Ai että tuntui hyvältä. Normaalisti kun vetää päälleen sen mikä ensimmäisenä käteen osuu.

Tämän tementoitumisen takia piti juoda toinen kupillinen kahvia. Tlee päivän annos ylitettyä. Mutta viis siitä. Kiitos ja pärjäilkää syyspäivässä.

• KristaTee

Vai pitäisikö sanoa päivää. Voi hyvä tavaton! Nukuin pommiin! Niin olin uupunut eilisestä muutosta. Harmaaseen aamuun heräsin. 12 astetta eikä sada. Ainakaan vielä.

Folk, tarkoititko todella, että voisin tuoda verhot? Suurella kiitollisuudella otettaisiin vastaan.

Kahvit join ja nyt toivotan mukavaa päivänjatkoa kaikille.

• Kotilaiska
        KristaTee kirjoitti:

Vai pitäisikö sanoa päivää. Voi hyvä tavaton! Nukuin pommiin! Niin olin uupunut eilisestä muutosta. Harmaaseen aamuun heräsin. 12 astetta eikä sada. Ainakaan vielä.

Folk, tarkoititko todella, että voisin tuoda verhot? Suurella kiitollisuudella otettaisiin vastaan.

Kahvit join ja nyt toivotan mukavaa päivänjatkoa kaikille.

Tänään en ole kotilaiska. Aion siivota. Matot pihalle ja sitä rataa. Siitä onkin aikaa, kun tätä mörskää on kunnolla viimeksi siivottu. Taisi olla peräti heinäkuun puolella ukkokullan syntymäpäivien alla.

Se siivous vasta turha sitten olikin. Kun ukkokullan hämäräperäinen ja kaikkea muuta kuin siisti suku lipui vaalenevaan aamuun syntymäpäivien jälkeen, oli minulla sellainen siivousurakka, että sen jos olisin etukäteen tiennyt, niin siivoamatta olisin jättänyt.

Sitten, kun saan siivottua, annan tulo- ja poistumiskiellon kaikille perheenjäsenille ja sukulaisille. Ainakin viikonlopuksi. Saa edes vähän aikaa nauttia siististä kodista.

Minä laitan tuohon nurkkapöytään kukkapenkistä ottamiani Japaninlyhtyjä. Ne ovat kauniita vahvanvärisine pallukoineen. Onko kukaan teistä koskaan kuivattanut näitä lyhtyjä?

Vai toi marjapensas asterikseja;) Meillä ne ovat astereita, mutta asummekin eri vyöhykkeellä.

Lupsakkaa päivää kaikille, minä jatkan sairauslomaa siivouksen merkeissä.

• marjapensas
        Kotilaiska kirjoitti:

Tänään en ole kotilaiska. Aion siivota. Matot pihalle ja sitä rataa. Siitä onkin aikaa, kun tätä mörskää on kunnolla viimeksi siivottu. Taisi olla peräti heinäkuun puolella ukkokullan syntymäpäivien alla.

Se siivous vasta turha sitten olikin. Kun ukkokullan hämäräperäinen ja kaikkea muuta kuin siisti suku lipui vaalenevaan aamuun syntymäpäivien jälkeen, oli minulla sellainen siivousurakka, että sen jos olisin etukäteen tiennyt, niin siivoamatta olisin jättänyt.

Sitten, kun saan siivottua, annan tulo- ja poistumiskiellon kaikille perheenjäsenille ja sukulaisille. Ainakin viikonlopuksi. Saa edes vähän aikaa nauttia siististä kodista.

Minä laitan tuohon nurkkapöytään kukkapenkistä ottamiani Japaninlyhtyjä. Ne ovat kauniita vahvanvärisine pallukoineen. Onko kukaan teistä koskaan kuivattanut näitä lyhtyjä?

Vai toi marjapensas asterikseja;) Meillä ne ovat astereita, mutta asummekin eri vyöhykkeellä.

Lupsakkaa päivää kaikille, minä jatkan sairauslomaa siivouksen merkeissä.

Pienen kuohuvan otan ja oikaisen aamuisen kirjoitusvirheeni.
        Kyllä ne astereita ovat meilläkin, sitä se kiire teettää:(
        Hyvät illanjatkot kaikille ja pistäkää kannat kattoon:D

• lyyli t kirjoitti:

Lyylillä taitaa olla tementia alkamassa. Ihan unohdin kertoa miten tyylikäs olin eilen. Pitkä hame ja korkokengät. Yhtä kauniita kiharoita en osannut laittaa kun Kotilaiska sai. Koko komeuteen vielä riippuvat korvikset. Ai että tuntui hyvältä. Normaalisti kun vetää päälleen sen mikä ensimmäisenä käteen osuu.

Tämän tementoitumisen takia piti juoda toinen kupillinen kahvia. Tlee päivän annos ylitettyä. Mutta viis siitä. Kiitos ja pärjäilkää syyspäivässä.

oli joku joka valvoi...(mikä laulu?)

Onko joukossa muita, jotka valvovat täyden kuun aikaan? Minä valitettavasti kuulun niihin kuuhulluihin, en sentään ulvo kuutamoon, enkä naurakkaan, sen saa tehdä Naurava kulkuri.

Lyyliltä piti kysymäni, että olitko tosiaan niin hienona, että ihan korkokengissä ja pitkässä hameessa sitä naapurin tätiä holhoomassa?
        Täytyy uskoa, että olet todella Lyyli Tyylikäs!

Mitähän keksittäisiin ensi viikonlopuksi?
        Sitä karaokea on toivottu, kenen vain saisi sitä vetämään?
        Katotaan nyt, jos jostain löytyisi halukkaita.

Illan jatkoja kaikille ja katsokaahan Big Brothersia!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Onko joukossa muita, jotka valvovat täyden kuun aikaan? Minä valitettavasti kuulun niihin kuuhulluihin, en sentään ulvo kuutamoon, enkä naurakkaan, sen saa tehdä Naurava kulkuri.

Lyyliltä piti kysymäni, että olitko tosiaan niin hienona, että ihan korkokengissä ja pitkässä hameessa sitä naapurin tätiä holhoomassa?

di Luna. Suomenkielistä nimeä en muista. Enkä laulajaa.

Kirjoittaminen ja BB:n katseleminen ei oikein luonnistu.

Kuuhullu? Kyllä! Nukkumisesta ei tule mitään. En oikein uskallakaan, koska joudun katselemaan sellaisia painajaisia, että oksat pois. Mitään järkeä niissä ei ole. Mutta onkohan painajaisissa yleensäkään?

Karaoke on mukava juttu. Mutta, mutta. Karaokelaitteet on vieläkin vanhassa paikassa. Pitää varmaan aamulla mennä sitä kautta ja ottaa kottikärryt mukaan. Toivottavasti uusia vuokralaisia ei vielä ole.

• pohpoika
        KristaTee kirjoitti:

Kuuhullu? Kyllä! Nukkumisesta ei tule mitään. En oikein uskallakaan, koska joudun katselemaan sellaisia painajaisia, että oksat pois. Mitään järkeä niissä ei ole. Mutta onkohan painajaisissa yleensäkään?

Karaoke on mukava juttu. Mutta, mutta. Karaokelaitteet on vieläkin vanhassa paikassa. Pitää varmaan aamulla mennä sitä kautta ja ottaa kottikärryt mukaan. Toivottavasti uusia vuokralaisia ei vielä ole.

olla Kai Kuju Hyttinen joka ainakin lauloi sitä ja tais olla joku naislaulajakin yhtenä laulajana. Tais muuten Laila Kinnunenkin laulaa
        no oli miten oli mut saunaoluen otan näin saunan jälkeen.
        Vai karaokea nyt suunnitellaan taidan olla vain kuuntelupuolella ei oikein tuo nuottikorva toimi niin hyvin et vois laulaakkin.
        Nyt sitten taas ei kun menoksi vaan et molskis vaan :))

• KristaTee kirjoitti:

sanoit Krisse, ettet musta suomenkielistä nimeä ;D
        Juurihan Tellukka se huohon edelliseen kirjoitti laulun nimen...."oli kuu oli ilta", suomeksi sen laulaa luikautti Kai Lind.

Katsoin BB oli menoa ja vipinää, eli normaalitilanne.

Tuokaa vaan ne Åke Karan vehkeet, niin päästään laulamann menkin.

Janojuomaksi vielä light päärynäsiideli. kiitos tuossa raha.

• KristaTee
        A..N..N..A kirjoitti:

sanoit Krisse, ettet musta suomenkielistä nimeä ;D
        Juurihan Tellukka se huohon edelliseen kirjoitti laulun nimen...."oli kuu oli ilta", suomeksi sen laulaa luikautti Kai Lind.

Katsoin BB oli menoa ja vipinää, eli normaalitilanne.

Tuokaa vaan ne Åke Karan vehkeet, niin päästään laulamann menkin.

Janojuomaksi vielä light päärynäsiideli. kiitos tuossa raha.

Noinko helppoa se oli. Sanoinhan, että dementia iski. ;)

• lyyli t
        Tellastiina kirjoitti:

Kiitos kysymäst Tellastiina kyl vaa Lyylil oli pitkä hame ja korkokengät. Hame on vuosia sitten ostettu kirppikseltä. Oon kirppisfiikki. Kengät –98 (9 v sitten) ja vielä 8 v vanha silkkitikkijakku. Voit vaa kuvitella miten hienoks ihmine ittesä tuntee.

Oli kuu oli ilta…. Lauloi muistaakseni Lasse Liemola. En muista mikä sen piisin nimi on.

Jeps, samas joukos ollaa. En valvo täydenkuun aikaan vaan pari kolme yötä ennen sitä kuuta. Mut sammaa sarjaaha myö sil mennää.

Kyl tuo pannukohvi on sit hyvvää. Varsikii kun sen puuro päälle hörppäsöö. Kiitos kaffeesta. Mie lähe hommillei. Hyvää päivän jatkoa koko poppoolle!

• folk

Nyt täytyy tulla nauttimaan pieni tuoppi olutta.
      Pistelin tuossa pari graavilohi leipää ja nyt se kala tahtoo uimaan.
      Nyt on pakko viikonloppuna mennä katsomaan suppilo paikat jokohan on vähän kasvaneet.
      Ihan pieniä ei viitsi ottaa.
      Kuulemma niitä on paljon metsässä.
      Vaikka ne nyt ei ihan himoruokaa minulle ole,mutta niitä on niin ihana poimia,pieneltä alalta voi saada kopan täyteen.
      Tänään taitaa olla Kotikatu ja Kuningaskuluttaja päivä,
      eikös se ole jo torstai.
      Illan jatkoja vaan kaikille.

• KristaTee

Graavilohta! Ehdotonta herkkuani. Siitä ei kala parane. Pitääkin katsoa, jos viikonlopuksi saisi palasen graavattavaksi.

• KristaTee

Pilvista ja 9 astetta. Ei sada.

Puuh, huoh. Nyt on sitten karaokehärvelit kärrätty tänne. Hävetkää, raavaat miehet, kun annoitte pienen, hentoisen (hih) naisen yksin tuoda raskaat laitteet tänne. Onneksi matka ei ollut kovin pitkä. Nyt puuttuvat vain verhot.

Oikein mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille.

• folk

Kyllähän niin on,että naiset ne on jotka jotain saavat aikaan!
        Verhot on ommeltu,olen juuri niitä ripustamasa.
        Tällä kertaa nyt sitten sellaset salusiinit joitten yli on kiva tiirailla kadun elämää.
        Eikä sitten kadulta suoraan näe mitä kullakin laseissa ja kupeissa on.
        Vaikka eihän se kellekkään kuulu,siinä iässä ollaan jo,
        että saa tehdä melkein mitä lystää,kunhan siivosti elää.
        Pärjäillään!

• pohpoika

hitsi kun tuo KristaTee yksin rupes raijjamaan noita vehkeitä tänne kun minäkin yitin herätä ajoissa liikkeelle vaan empä näköjään kerennyt.
        No kahviapa tuossa otan mukillisen näin aamutuiman ja katsotaan mitä tässä tehdä voitas muuta tänäänkin.
        Tuohan se valorykelmä ois kai saatava tuonne paikoilleen että ois kuin disko valot konsanaan välkkymässä kun laulajat esiintyy no se kyllä järjestyy otampa tuon lankomiehen mukaan.
        No juotu on ja voi jatkaa hommia et molskis vaan :))

• Taas on niin hieno syyspäivä, että on pitänyt olla ulkohommissa. Männynneulasia olen haravoinut ja kauhulla odotan aikaa kun meidän vaahteroista putoaa lehdet, vaikka ovat ne helppoja haravoida, jos vertaa koivun ja omenapuiden lehtiin.
      Omenapuiden lehtiä haravoin aika laiskasti, vetoan siihen, että saavat jäädä ravinteiksi nurmikolle.

Arvakkaas mitä! Eilen lensi kaksi eri kurkiparvea tästä yli.
      Toisessa oli kaksi ja toisessa kolme auraa, mahdoton arvioida lukumäärää, kun katsoi niin kymmenkunta oli pieni pätkä siinä aurassa. Oli niitä satoja, satoja, en ole koskaan nähnyt niin suurta
      joukkoa kerralla.
      Lehdessä olikin, että eilen oli oikein niiden muuttopäivä.

On kurkiaurat lentäneet
      jo yli pääni pois.
      Mukaansa eivät mua ottaneet
      ne maihin kaukaisiin.

Älkää pelätkö, en tule laulamaan karaokea, en siis harjoittele sitä varten!

• KristaTee

Eipä ole tänään vielä aurinko näyttäytynyt. Tuulee pahasti ja pilvistä on. Lämpömittarikin näyttää juuttuneen kymmeneen asteeseen.

Kurkiaurat on upeita. Täällä on pienen matkan päässä suo ja sinne kurjet syksyisin kokoontuvat. Voi sitä tööttäämistä etenkin aamuisin. Hauska herätä siihen.

Meillä ei vielä kannata haravoida. On sen veerran lehtipuita, että lehtiä tippuu jatkuvasti. Omenapuut ja hopeapajut on pahimpia. Ei millään meinaa siistiksi saada haravoitua.

• KristaTee kirjoitti:

Eipä ole tänään vielä aurinko näyttäytynyt. Tuulee pahasti ja pilvistä on. Lämpömittarikin näyttää juuttuneen kymmeneen asteeseen.

Kurkiaurat on upeita. Täällä on pienen matkan päässä suo ja sinne kurjet syksyisin kokoontuvat. Voi sitä tööttäämistä etenkin aamuisin. Hauska herätä siihen.

Meillä ei vielä kannata haravoida. On sen veerran lehtipuita, että lehtiä tippuu jatkuvasti. Omenapuut ja hopeapajut on pahimpia. Ei millään meinaa siistiksi saada haravoitua.

olin minäkin ja samalla keräilin tuulen alas
        pudottamat pähkinät.
        Parit kilot sieltä niitä taas tuli, entisten lisäksi.
        Onpahan mitä lahjoitella, itse kun en kakkuja juurikaan paistele.
        Oliko ihan pakko ne karaokevehkeet sinne raahata? Se on
        meikäläiselle sama kuin annettaisiin porttikielto koko raflaan.
        Täytyy kai sitten katsella sellaiset ajat, ettei hoilaajia ole paikalla.
        Vai olisiko tarpeen antaa minulle yövuoro tiskaajana? Mutta nautiskelkaa
        te kaikki muut laulusta ja sopivista juomista.

• folk
        Tamarix kirjoitti:

pudottamat pähkinät.

Nyt en oikein tiedä,kun olin laittavinani tänne viestin noin tunti takaperin ja nyt sitä ei näy missään.
        Siinä ei kyllä mitään rienaavaa ollut,ihmettelin vaan tuota alkupään sanailua.
        Voihan olla etten sittenkään painanut lähetä nappia.
        Heippa!

• Tamarix kirjoitti:

pudottamat pähkinät.

etten sinua sitten huomannut, olisit pitänyt vähän kovempaa ääntä niistä Åke Karan vehkeistä.

Jos minäkin sitten siiderin ottaisin, kun seuraakin löytyi, kyllä sen kirjan tuolta löytää myöhemminkin.

Kaino pyyntö, niitä pähkinöitä voisit tuoda naposteltavaksi tänne Pystikseen, ovatko samanlaisia kuin "kaupan" pähkinät!

• folk kirjoitti:

Nyt en oikein tiedä,kun olin laittavinani tänne viestin noin tunti takaperin ja nyt sitä ei näy missään.
        Siinä ei kyllä mitään rienaavaa ollut,ihmettelin vaan tuota alkupään sanailua.
        Voihan olla etten sittenkään painanut lähetä nappia.
        Heippa!

Kyllä se kuule täällä oli, mutta eipä näy enää!

• Folk**
        Tellastiina kirjoitti:

Kyllä se kuule täällä oli, mutta eipä näy enää!

Jos näit sen viestini,niin oliko se mielestäsi sopimaton?

Hyvää yötä ja kauniita unia!

• Folk** kirjoitti:

Jos näit sen viestini,niin oliko se mielestäsi sopimaton?

Hyvää yötä ja kauniita unia!

se ollut sopimaton. Mulle kävi samanlaisesti, kun erehdyin täällä jostain ketjusta kertomaan.
        Se vaan on nyt sitä!

Hyviä öitä kaikille!

• KristaTee
        Tamarix kirjoitti:

pudottamat pähkinät.

Mieluusti olisin jättänyt Åke Karat vanhaan paikkaan, en minäkään hoilaamiseta pidä. Mutta kas kun niin moni muu pitää. Mitä jos hommattaisiin korvatulpat?

• Tellastiina kirjoitti:

etten sinua sitten huomannut, olisit pitänyt vähän kovempaa ääntä niistä Åke Karan vehkeistä.

Jos minäkin sitten siiderin ottaisin, kun seuraakin löytyi, kyllä sen kirjan tuolta löytää myöhemminkin.

Kaino pyyntö, niitä pähkinöitä voisit tuoda naposteltavaksi tänne Pystikseen, ovatko samanlaisia kuin "kaupan" pähkinät!

muhkeita pähkinöitä kesän kuivuudesta huolimatta.
        Puut ovatkin jo valtavan kokoisia, joten hakevat kyllä vetensä vaikka Kiinasta saakka.
        Katsoinkin lomalla ollessa, että oli ensimäiset jo kaupoissa myynnissä.
        Ja jos ei niitä syödä halua, niin ovatpahan ainakin kivoja pöytäkoristeita. Voi ruiskutella maalisprayllä ja vot´johan sopivat muuhun väritykseen.
        Siispä pistänkin tässä korillisen (eivät ole suolattuja) kiertämään. Tekevät hyvää niinsanotulle hyvälle kolestrolille, sanoi mun lekurini.

• KristaTee kirjoitti:

Mieluusti olisin jättänyt Åke Karat vanhaan paikkaan, en minäkään hoilaamiseta pidä. Mutta kas kun niin moni muu pitää. Mitä jos hommattaisiin korvatulpat?

katsellessani Formuloita, näin että varikolla pitivät sellaisia kuulosuojaimia, ne voisivat auttaa tässäkin asiassa.
        Niihinhän voisi vaikka virkata sellaiset hauskat suojukset, jotka voisi sitten vaihtaa, muuhun vaatetukseen sopiviksi.

• KristaTee
        Tamarix kirjoitti:

katsellessani Formuloita, näin että varikolla pitivät sellaisia kuulosuojaimia, ne voisivat auttaa tässäkin asiassa.
        Niihinhän voisi vaikka virkata sellaiset hauskat suojukset, jotka voisi sitten vaihtaa, muuhun vaatetukseen sopiviksi.

Sen teemme! :)

• Mihin kaikki ovat kadonneet?
      Tyhjää täynnä koko Pystis, ikävää...

Eipä täällä paljon yksinään huvita istuskella. Lienee paras mennä ja ottaa kirja käteen,
      Jude Deverauxin "Ensimmäinen kosketus" on aluillaan ja alku ei näytä kovin lupaavalta.

Mitäs muut lukutoukat lukevat?

• minunkin eilinen ilta. Työn alla on
        Roman Schatz´n: "Rakasta minut".
        Mehukasta kerrontaa, mutta ei kyllä
        sovi tiukkapipoisille!
        Suosittelen!

• Tamarix kirjoitti:

minunkin eilinen ilta. Työn alla on
        Roman Schatz´n: "Rakasta minut".
        Mehukasta kerrontaa, mutta ei kyllä
        sovi tiukkapipoisille!
        Suosittelen!

Roman jne. Suomessa asuva saksalainen?
        En ole sattunut huomaamaan missään kyseistä kirjaa. En kirjakaupoissa käy kuin alennusmyyntien aikaan, kirjakerhosta sitten tilailen lukemista.

Kirjastokin on jäänyt vähemmälle, pieni sivukirjasto, niin ei sieltä paljon uutuuksia löydä.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

En ole sattunut huomaamaan missään kyseistä kirjaa. En kirjakaupoissa käy kuin alennusmyyntien aikaan, kirjakerhosta sitten tilailen lukemista.

Kirjastokin on jäänyt vähemmälle, pieni sivukirjasto, niin ei sieltä paljon uutuuksia löydä.

olesama, joka Tanssi Tähtien kanssa?

• KristaTee kirjoitti:

olesama, joka Tanssi Tähtien kanssa?

olettaisin!

• Tellastiina kirjoitti:

kyllä hän sama tyyppi on.
        Onneksi minulle kaikki raahaa tänne lukemista
        käydessään ja itsekin toin juuri mukanani jotain
        parikymmentä kirjaa.
        Kirjakerhostakin tilailen, mutta postikulut
        ovat tuhottoman korkeat, sääliksi käy, hikipäässä
        ansaittuja €uroja.

• folk

Taitaa olla lämmin ja kaunis syyspäivä tulossa,
      10 astetta jo aamusta.
      Kiitos Tellastiina vastauksestasi.

Rieskat on tuossa pellillä nousemassa tuon sitten vaikka illalla maistiaisia.

Kahvin tuossa jo laitoin porisemaan.
      Verhokangasta jäi pala jäljelle,niin tein siitä liinat pöydille.

Hyvää päivän jatkoa,nautitaan syksystä!

• KristaTee

Synkkää on. Pilvistä ja tuulee ihan vietävästi. Pian kaikki kauniit värit on poissa. 11 astetta. Onneksi ei kuitenkaan sada.

Kiitos kahvista, folk. Ja pöytäliinat sopivat täydellisesti.

Leppoisaa lauantaita toivotan.

• KristaTee kirjoitti:

Synkkää on. Pilvistä ja tuulee ihan vietävästi. Pian kaikki kauniit värit on poissa. 11 astetta. Onneksi ei kuitenkaan sada.

Kiitos kahvista, folk. Ja pöytäliinat sopivat täydellisesti.

Leppoisaa lauantaita toivotan.

tulemaan sinulle vähän aurinkoa ja pähkinöitä!
        Usko pois, huomenna paistaa!
        Olen koko päivän istuttanut kukkasipuleita maahan.
        Voi sitä kukkaloistoa tulevana keväänä.
        Lämmintä on, kehtaankos edes kertoa, 23 astetta
        varjossa.

• KristaTee
        Tamarix kirjoitti:

tulemaan sinulle vähän aurinkoa ja pähkinöitä!
        Usko pois, huomenna paistaa!
        Olen koko päivän istuttanut kukkasipuleita maahan.
        Voi sitä kukkaloistoa tulevana keväänä.
        Lämmintä on, kehtaankos edes kertoa, 23 astetta
        varjossa.

Älä laita pähkinöitä postissa. Tule itse hakemaan ne. Tahtoo lämpöön. 23 astetta on just´ passeli lämpö minulle. Lähden heti!

• KristaTee kirjoitti:

Älä laita pähkinöitä postissa. Tule itse hakemaan ne. Tahtoo lämpöön. 23 astetta on just´ passeli lämpö minulle. Lähden heti!

Tuotko pari pussillista reissumiehiä tullessasi,
        pääsivät loppumaan! Kiitos!

• KristaTee
        Tamarix kirjoitti:

Tuotko pari pussillista reissumiehiä tullessasi,
        pääsivät loppumaan! Kiitos!

Nyt pitää vain toivoa, että sopiva lento löytyy. Hiukka pitkä matka kentälle kylläkin. Ja kiitos auringosta, nyt se paistaa täälläkin.

• ja siellä sanottiin, että nyt ollaan boikotissa!
      Missä pimennossa nyt on oltu, en minä ainakaan ole sellaisesta mitään kuullut.

Se olisi ehdottomasti pitänyt ilmoittaa myös meille, jotka täällä kirjoittelemme!

Ja sanonpa taas, että kissan viikset sellaisille boikotoimisille!

• pohpoika

mukamas on tapahtunut.
        olipa aamulla -2,5 pakkasta ja maa kuurasta valkoinen et nurmella oisi ollut hyvä hiihtokeli jo et talvea kohti mennään vaikka aurinko kauniisti paistaakin pilvettömältä taivaalta.
        No vielä ei hirvijahtia aloitettu et vasta viikon päästä et nyt ei viel' tartte kaatoryyppyäkään ottaa, mut olut kyl maistuu tässä saunanlämmitystä odotellessa.
        Nyt pihaa haravoimaan lehdet kasaan et molskis vaan ;))

• pohpoika kirjoitti:

mukamas on tapahtunut.
        olipa aamulla -2,5 pakkasta ja maa kuurasta valkoinen et nurmella oisi ollut hyvä hiihtokeli jo et talvea kohti mennään vaikka aurinko kauniisti paistaakin pilvettömältä taivaalta.
        No vielä ei hirvijahtia aloitettu et vasta viikon päästä et nyt ei viel' tartte kaatoryyppyäkään ottaa, mut olut kyl maistuu tässä saunanlämmitystä odotellessa.
        Nyt pihaa haravoimaan lehdet kasaan et molskis vaan ;))

Yöllä alin lämpötila 8 astetta ja iltapäivällä vähän yli 17 astetta.
        Joko lehdetkin on kaikki pudonneet, että kannattaa haravoida - ennen se on turhaa, aivan turhaa...

• Se siis tarkoitti sitä, että koko 60-palstan kirjoittajat boikotoisivat palstaa, ei koskenut vain Pystybaaria, jos joku nyt niin luulee.
        Oli vähän huono ilmaisu minulta!

• marjapensas

Pitkän lenkin päätteeksi, kurkkaan tännekin, jos vaikka jotain janojuomaa saisi.
      Onpas täällä kodikasta, hienot verhot ja liinatkin pöydillä,
      uskaltaakohan niiden päälle edes lasia laittaa, ettei likaannu, siis tarkoitn liinojen päälle, en verhojen:)))
      Haravan varteen en ole vielä tarttunut ja kerronpa syyn:
      Mikä ihana näky, kun katson ikkunasta ulos.
      Kuparinpunaiset, oranssin erisävyiset, keltaiset ja kellertävät vaahteran lehdet,
      tanssivat ympyrää ryhmissä, pitkin pihaa,
      piirileikkiä ja ehkä vallan ripaskaa, kun meno on sen verran hulvatonta?
      Lieneekö kansallisbaletti mukana, kun niin kaunista on tanssi,
      sekä väriloisto sanoin kuvaamaton ja aurinko vielä kultaa sen:)
      Joskus luonnon kauneus mykistää niin, että ei löydä sanoja sen kuvaamiseen.

Hyvä selitys kun laiskottaa:))

• tytöt takaisin
      ja olkaa niinkuin ennenkin...
      ...eikä ole pääsy miehiltäkään kielletty!

Minä taas täällä yksinäni kuikuilen.

Pellelle vielä terveiset huhuilen,
      kovin me sinua kaipaamme.
      Kai huomannut oot,
      että kovin on taajaan
      käynyt Gallerian ovi,
      eihän sinua unohtaa sovi.

• Kotilaiska

Sitä meikäläinen niin rempseästi otti omaa sairauslomaa ihan vitsinä ja leikki muuttuikin todeksi.
        Siivotessani venäytin selkäni ja sitä olen siitä lähtien potenut sängynpohjalla maaten.

Vanha kiinalainen sananlasku sanoo, että "mieti tarkkaan mitä toivot, sillä toiveesi saattaa toteutua". MOT.
        On kai mentävä lääkäriin hakemaan "oikeaa" sairauslomaa...kele!
        Ei auta edes kikkurat tähän hatutukseen, kuulkaa.

• Folk**
        Kotilaiska kirjoitti:

Sitä meikäläinen niin rempseästi otti omaa sairauslomaa ihan vitsinä ja leikki muuttuikin todeksi.
        Siivotessani venäytin selkäni ja sitä olen siitä lähtien potenut sängynpohjalla maaten.

Vanha kiinalainen sananlasku sanoo, että "mieti tarkkaan mitä toivot, sillä toiveesi saattaa toteutua". MOT.

Eikös se vanha sananlasku sano,ettei pitäisi maalailla piruja seinille!

• Folk**
        Kotilaiska kirjoitti:

Myötätuntoa kumminkin sinulle,enhän missään tapauksessa ole vahingon ilonen.

• kun nimikin sanoo
        Kotilaiska kirjoitti:

... että Kotilaiska, jos kuka sairastuu, jos jotain yrittää aikaan saada.
        Johan se tuo nimikin sertoo, että laiska akka on kyseessä, siksi ei jaksa mittään tehä. Jos jottain yrittää, heti kippeeksi heittääntyy,
        Varokaa kaikki miehet tuon olosta ihmistä, jos kenen kohalle ossuu.
        sanoo. nimimer. on tuollasista kokemuksia muillakin ihmisillää.

• Kotilaiska
        Folk** kirjoitti:

Myötätuntoa kumminkin sinulle,enhän missään tapauksessa ole vahingon ilonen.

sinun olevan vahingoniloinen. Ihan samaa tarkoitit kuin minäkin.
        Maalasin leikilläni piruja seinille ja sinne ne pirut sitten ilmaantuivatkin (kuvaannollisesti).

• Kotilaiska
        kun nimikin sanoo kirjoitti:

... että Kotilaiska, jos kuka sairastuu, jos jotain yrittää aikaan saada.
        Johan se tuo nimikin sertoo, että laiska akka on kyseessä, siksi ei jaksa mittään tehä. Jos jottain yrittää, heti kippeeksi heittääntyy,
        Varokaa kaikki miehet tuon olosta ihmistä, jos kenen kohalle ossuu.
        sanoo. nimimer. on tuollasista kokemuksia muillakin ihmisillää.

Nyt ne on sivutkin kipeenä...naurusta. Ettäs kehtaat sairasta ihmistä vielä tuolla tavalla kiusata.
        Selkään sattuu vielä enemmän, kun naurusta hytkyy.

• Kotilaiska kirjoitti:

Nyt ne on sivutkin kipeenä...naurusta. Ettäs kehtaat sairasta ihmistä vielä tuolla tavalla kiusata.
        Selkään sattuu vielä enemmän, kun naurusta hytkyy.

"kirvesti" vielä sivutkin? Ota hyvä ihminen ja mene sänkyyn selällesi ja katsokin ettet putoa sieltä.
        Anna kotijoukkojen passata ja pienet hellät hieronnatkin olisivat varmaan paikallaan.
        Pikaista paranemista ja leppoisaa lauantai-iltaa Sinulle!

• erääseen viestiin ja ihmettelin, että miksei se lähde minkään ja sitten vasta hokasin, että siellä luki viesti on poistettu.

Meinasin vaan sanoa ,että kaikille täällä on niin käynyt. Älkää välittäkö, porskutellaan eteenpäin vaan.

• marjapensas

Oli ihan katsomisen arvoinen tämä uusi suomi leffa, Colorado avenue,
      filmattu muuten täällä meidän kulmilla, joten sekin toki lisäsi mielenkiintoani, käydä se katsastamassa, enkä kadu.
      Yhden pitkän ja sitten lasku, zäpädäpäduu, vai kuinka se nyt menikään?
      Hyviä öitä kaikille:)

• pohpoika

ja kaikkia muitakin liikkuu näin viikonloppuna, muttaapa niinhän se on et silmät on auki liikuttava.
        Nyt ilta olut enstä ennenkuin muuta aletaan ääni on kyllä alamaissa et karaeke ei kyllä onnistu mut jos vaikka valssiin jonkun sais mukaansa.
        Tää pystis porukka on siitä hyvä et täällä on rento meininki yllä ja niinhän se pitääkin turha jännitys pois ja ei kun menoksi vain :))

• kävin lauleskelemassa karaokea meidän kulmilla. Ääni kuului vielä hyvin, mutta vasenta nielua kirvelee ja nokka vuotaa kuin sulhaspojan hmmmm, en sano, tiijätte kuitenkin.
      Voi voi maanantaihin mennessä oltava terve, että pääsee töihin........
      Taidan laittaa yöksi valkosipuli kynnen hampaitten väliin, sulaisi hitaasti suussa ja karkoittaisi varmasti aamulla hajullaan kivunkin tiehensä. Muita karkoitettavia ei ole.

Uineloita teille jokaiselle.............

• KristaTee

Sumuista, pilvistä ja 14 astetta.

Kahvit keitin ja kupposen join. Taidanpa juoda vielä toisenkin, jos vähän piristyisi.

Sumusta ja aamuhämärästä huolimatta ulkona on kaunista. Koko maa on keltaisen maton peitossa, nurmikot, pihatie, kaikki. Puissa ei juuri enää lehtiä ole. Eilisen kovan tuulen ansiosta. Vaan kauneus on katoavaista, pian on haravoinnin aika.

Suloista sunnuntaita toivotan ihan kaikille.

• lyyli t

Tästä ovelta huomenet huikkaan. Sisään en voi tulla, on tuo S:n pyssyn piippu ohimilla.

Hauskaa sunnuntaipäivän jatkoa.

• KristaTee
        lyyli t kirjoitti:

Tästä ovelta huomenet huikkaan. Sisään en voi tulla, on tuo S:n pyssyn piippu ohimilla.

Eikö edes kahvin tuoksu houkutellut sisään? Vai joisitko teetä? Sitäkin löytyy. Ja kermaa. Kovin olet nopsajalkainen. Ei näkynyt kadulla enää ketään.

• lyyli t kirjoitti:

Sisään vaan, ei kannata ruveta arkailemaan.
        Tule kaikesssa rauhassa juomaan aamukahvit seurakseni, mistähän vielä löydettäisiin Folk tänne, taitaa hänkin olla lohdutusta vailla.

Sanokaas immeiset, mitä keksisin pyhäpäivän "menyyksi"! Isäntä meillä on sitten hyvin pränkkä ruokansa kanssa, mutta ei aina viitsisi perunoita ja lihapullia laittaa.
        Kyllä sentään jotain muutakin menee - kana ja kaali ovat täysin pannasa, molemmat mun mieliruokiani.

• H2Omies
        Tellastiina kirjoitti:

Tule kaikesssa rauhassa juomaan aamukahvit seurakseni, mistähän vielä löydettäisiin Folk tänne, taitaa hänkin olla lohdutusta vailla.

Sanokaas immeiset, mitä keksisin pyhäpäivän "menyyksi"! Isäntä meillä on sitten hyvin pränkkä ruokansa kanssa, mutta ei aina viitsisi perunoita ja lihapullia laittaa.
        Kyllä sentään jotain muutakin menee - kana ja kaali ovat täysin pannasa, molemmat mun mieliruokiani.

Ihan minun lempparisää. En pysty pysähtymään baariin. Painelen koiran kanssa piiiitkälle sumulenkille. Tulkaapa perässä!

• KristaTee
        H2Omies kirjoitti:

Ihan minun lempparisää. En pysty pysähtymään baariin. Painelen koiran kanssa piiiitkälle sumulenkille. Tulkaapa perässä!

Heti kun on piiitkä reissu tehty ensin. Ihan tuonne Ruuhka-Suomeen asti. Mutta sen jälkeen kyllä metsälenkki kelpaisi. :)

• Tellastiina kirjoitti:

ärtyneenä tarvitsisin kunnon huikan, mutta kuka se nyt aamutuimaan sellaista kehtaa ottaa.
        Ylenöisissä nousin Kimiä kannustamaan, ja johan on muuttunut koko Formuloitten selostus yhdeksi Hamilton TV:si. Katson pakostakin saksalaista premieriä. Siispä kahvi tuplana, kiitos!
        Hyvä kuitenkin että kaksi suomalaista oli siellä palkintopallilla, vaikka se ensimäinen toivottu sija jäikin saamatta.
        Miten olisi liha-makaroonilaatikon laita, pääset suht helpolla ja tarvikkeita siihen löytyy lähes aina kaapista.
        Hyvää sunnuntaita kaikille. Menen kitkemään rikkaruohoja että saan loputkin kukkasipulit maahan.

• KristaTee kirjoitti:

Heti kun on piiitkä reissu tehty ensin. Ihan tuonne Ruuhka-Suomeen asti. Mutta sen jälkeen kyllä metsälenkki kelpaisi. :)

ole ehdottanut mitään ruokapulmaani, pitää ryhtyä kehittelemään sitten vaan jotain "omasta päästä"!

Sunnuntaisin olisi hienoa mennä ulos syömään, mutta ei budjetti kestä usein sitä törsäämistä.

• Tellastiina kirjoitti:

ole ehdottanut mitään ruokapulmaani, pitää ryhtyä kehittelemään sitten vaan jotain "omasta päästä"!

Sunnuntaisin olisi hienoa mennä ulos syömään, mutta ei budjetti kestä usein sitä törsäämistä.

ehdotellut, meillä syödään Gulassia riisin kera. Ja tietenkin puolukkahilloa lisukkeena sekasalaattia.

• Tamarix kirjoitti:

ärtyneenä tarvitsisin kunnon huikan, mutta kuka se nyt aamutuimaan sellaista kehtaa ottaa.
        Ylenöisissä nousin Kimiä kannustamaan, ja johan on muuttunut koko Formuloitten selostus yhdeksi Hamilton TV:si. Katson pakostakin saksalaista premieriä. Siispä kahvi tuplana, kiitos!
        Hyvä kuitenkin että kaksi suomalaista oli siellä palkintopallilla, vaikka se ensimäinen toivottu sija jäikin saamatta.
        Miten olisi liha-makaroonilaatikon laita, pääset suht helpolla ja tarvikkeita siihen löytyy lähes aina kaapista.
        Hyvää sunnuntaita kaikille. Menen kitkemään rikkaruohoja että saan loputkin kukkasipulit maahan.

Kiitos vihjeestä. Ajattelinkin tehdä googlesta löytämälläni ohjeella makaroonilaatikon, johon tulee jauhelihaa ja herne-maissi-paprika seospussi. Ei makaronia vaan rakettispagettia.
        Saa nähdä miltä maistuu.

Minua ei paljon kiinnosta formulat, yleensä jostain tulokset katson, mutta nyt oli unohtunut koko formulat. Pitääpä mennä kurkkaamaan, sehän jo tuli selväksi, että Kimi ei ole voittanut.

• Tamarix kirjoitti:

ehdotellut, meillä syödään Gulassia riisin kera. Ja tietenkin puolukkahilloa lisukkeena sekasalaattia.

viestisi sinä aikana, kun naputtelin valitustani.;)
        Näin sattuu usein käymään.

• Tellastiina kirjoitti:

Kiitos vihjeestä. Ajattelinkin tehdä googlesta löytämälläni ohjeella makaroonilaatikon, johon tulee jauhelihaa ja herne-maissi-paprika seospussi. Ei makaronia vaan rakettispagettia.
        Saa nähdä miltä maistuu.

Minua ei paljon kiinnosta formulat, yleensä jostain tulokset katson, mutta nyt oli unohtunut koko formulat. Pitääpä mennä kurkkaamaan, sehän jo tuli selväksi, että Kimi ei ole voittanut.

tyhmä kysymykseni, mutta mitä on rakettispagetti?
        Hitsi kun minä tunsin olevani ihan pihalla,
        kun katselin niitä ruokakauppojen valikoimia Suomessa.
        Jos siellä vielä joku valittaa, ettei ole riittävästi tavaraa tarjolla, niin.. no enpä tiedä.

• Tamarix kirjoitti:

tyhmä kysymykseni, mutta mitä on rakettispagetti?
        Hitsi kun minä tunsin olevani ihan pihalla,
        kun katselin niitä ruokakauppojen valikoimia Suomessa.
        Jos siellä vielä joku valittaa, ettei ole riittävästi tavaraa tarjolla, niin.. no enpä tiedä.

Se on tosi, että turhan paljon on kaikkia sorttimenttejä. Vanhaa kunnon makarooniakin tehdään sen sadalla nimikkeellä tai pastaksihan sitä kutsutaan.

Rakettispagetti on ohutta, parisenttiseksi pätkittyä spagettia, ei sen kummempaa.
        Ei tarvii nääs ite pätkiä, helppoa, hm!

Oli muuten paistokseni ihan syötävää, vaikka sitä herne-maissi-paprikaa siihen sekoitinkin.
        Tuntui nimittäin vähän oudolta.

Ps. Vahinko, etten ehtinyt nähdä aloitustasi!

• pohpoika
        Tellastiina kirjoitti:

Se on tosi, että turhan paljon on kaikkia sorttimenttejä. Vanhaa kunnon makarooniakin tehdään sen sadalla nimikkeellä tai pastaksihan sitä kutsutaan.

Rakettispagetti on ohutta, parisenttiseksi pätkittyä spagettia, ei sen kummempaa.
        Ei tarvii nääs ite pätkiä, helppoa, hm!

Oli muuten paistokseni ihan syötävää, vaikka sitä herne-maissi-paprikaa siihen sekoitinkin.
        Tuntui nimittäin vähän oudolta.

Ps. Vahinko, etten ehtinyt nähdä aloitustasi!

samaa maailman kaikilla kielillä, käyttäkäämme sitä.
        Tämä tuli tässä mieleeni kun näitä ruokajuttuja lueskelin, minä kyllä tein palapaistin uunissa ja jos porkkanaraastetta ja puolukoita sekaan salaattina mukaan tarjoaisin itselleni tänään.
        Nyt kuiten otan oluen näin iltapäivällä tässä ja jos vaikka sitten lenkille lähtisin ettei koko päivä menis sisällä oloon et molskis vaan :))

• ellakaisa ek
        H2Omies kirjoitti:

niinkuin pyysit ja nyt rättiväsyneenä palasin lähtöpisteeseen. En löytänyt sinua, enkä koiraasi.
        Tuollatavalla pyydetään mukaan ja sitten kadotaan, jälkiä jättämättä!

Mukavaa, että uusiakin asiakkaita on baariin ilmaantunut... Kovin on naisvoittoista vielä. Sillä minä sinun perääsi lähdinkin, yritin saada potentiaalisen(mies) asiakkaan kiinni. Tulehan taas pistäytymään ja ota pari(ja vaikka useampikin..) mieskaveri mukaan! Koirat ovat myös tervetulleita, nyt kun ei Pedrokaan ole niitä hätyyttelemässä.

• angi

siksi ajattelin laittaa tänne kysymyksen. Tunteeko kukaan omakseen MARJON T nimistä kirjoittajaa? Olis kiva tietää onko hän vielä näillä sivuilla olemassa? Tai onko kukaan huomannut hänen olleen missään mukana?

• tämän vuoden pyörinyt täällä ja en minä ainakaan muista kyseistä nimimerkkiä.

• angi
        Tellastiina kirjoitti:

tämän vuoden pyörinyt täällä ja en minä ainakaan muista kyseistä nimimerkkiä.

mitään. Pelkään aivan hirveästi että hän olisi kadonnut lopullisesti... :-(

• KristaTee
        angi kirjoitti:

mitään. Pelkään aivan hirveästi että hän olisi kadonnut lopullisesti... :-(

Kyseinen henkilö näyttää käyneen täällä viimeksi 2005.

• Pertta-täti

Koko eilisen illan odotin teitä vierailulle Kartanon maille pehtoorin asumukseen. Olin tilannut paikalle pitopalvelun, herkkuja herkkujen perään, kaksi viinuria baarinurkkaukseen, kolme orkesteria, Yölinnun, Paula Koivuniemen ja Kuhmon kamariorkesterin.

Ketään ei näkynyt. Kymmenen aikaan illalla maksoin kaiken ja päästin pehtoorin vaimoineen ja heidän yksitoista lastaan takaisin kotiinsa. Alkoi ulkona jo pienimmille tulla kylmä.

Palvelusväki purki koristeet, kantoi viinit ja shampanjat takaisin Kartanon viinikellariin ja syömättömät ruuat biojätteisiin.

Otin tanssittajiksi naisille tulleet (maksetut) nuoret, salskeat lihaskimput Range Roveriini ja ajoimme kaupunkiasuntooni.
      Kaksi viimeistä lähti äsken.

Olen loukkaantunut, enkä lepy enää koskaan.

• -Naapuri-

katsomassa sitä kallellaan olevaa punamultamökkiä, mutta ei siellä ketään ollut. Vähän aikaa tuijotin ikkunasta sisälle ja sitten alkoi hahmottua muutama henkilö, olivat omituisesti sikin sokin lattialla, mitä lie tapahtunut. Joku vanha huuhkaja kiljui alimmaisena, että mine tukehtua, mine tukehtua ja kohta nuori mies nousi ja ravisteli etumustaan ja sanoi, että selvän teki. En ymmärtänyt tuon taivaallista mökin tapahtumista ja juoksin kiireesti takaisin metsätielle karkuun.

• Koko rimssun luin alusta loppuun ja siellä mitään kutsua ollut, onko joutunut sensuurin hampaisiin, epäilen kyllä että ei sitä ole ollutkaan.
        Tuolla alussa kun valitit, ettei remppa valmistu vielä täksi viikonlopuksi, enkä ihmettele, kun niiden Remontti-Reiskojen kanssa sinä vaan vehtaat.

Koita nyt vetää ne herneet pois nenästäsi ja ottaa homma uusiksi ja laittaa kutsut varmasti ajoissa tulemaan, että ehditään hommata juhlaklänningit sun muut krumeluurit!

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

Koko rimssun luin alusta loppuun ja siellä mitään kutsua ollut, onko joutunut sensuurin hampaisiin, epäilen kyllä että ei sitä ole ollutkaan.
        Tuolla alussa kun valitit, ettei remppa valmistu vielä täksi viikonlopuksi, enkä ihmettele, kun niiden Remontti-Reiskojen kanssa sinä vaan vehtaat.

Koita nyt vetää ne herneet pois nenästäsi ja ottaa homma uusiksi ja laittaa kutsut varmasti ajoissa tulemaan, että ehditään hommata juhlaklänningit sun muut krumeluurit!

on nyt hyvä ja lukee tämän viestiketjun ensimmäisen viestin ihan viimeiseen kirjaimeen asti ja tulee sitten uudelleen osoittamaan sivistymättömyytensä, so, miten puhutellaan vanhempaa, arvokkaampaa, kauniimpaa, nuorekkaampaa, rikkaampaa, etc naishenkilöä.

Vain äärettömän korkea moraalini estää minua käyttämästä rahvaanomaisempaa kieltä.

• Pertta-täti kirjoitti:

on nyt hyvä ja lukee tämän viestiketjun ensimmäisen viestin ihan viimeiseen kirjaimeen asti ja tulee sitten uudelleen osoittamaan sivistymättömyytensä, so, miten puhutellaan vanhempaa, arvokkaampaa, kauniimpaa, nuorekkaampaa, rikkaampaa, etc naishenkilöä.

Vain äärettömän korkea moraalini estää minua käyttämästä rahvaanomaisempaa kieltä.

Lukihan siinä alussa, että remontti ei valmistu, jotta voisit kutsua vieraita, en sitten kuvitellut sinun meitä sinne remontin keskelle kutsuvan.

Pyydän vielä kerran nöyrimmästi anteeksi erehdystäni.

Rahvasta kun olen, niin en ole erikoisen tarkka miten milloinkin puhuttelen ja kysyisinkin vielä, että mitä toi etc:kin mahtaa tarkoittaa?

• Pertta-täti
        -Naapuri- kirjoitti:

katsomassa sitä kallellaan olevaa punamultamökkiä, mutta ei siellä ketään ollut. Vähän aikaa tuijotin ikkunasta sisälle ja sitten alkoi hahmottua muutama henkilö, olivat omituisesti sikin sokin lattialla, mitä lie tapahtunut. Joku vanha huuhkaja kiljui alimmaisena, että mine tukehtua, mine tukehtua ja kohta nuori mies nousi ja ravisteli etumustaan ja sanoi, että selvän teki. En ymmärtänyt tuon taivaallista mökin tapahtumista ja juoksin kiireesti takaisin metsätielle karkuun.

Minä olen kieltänyt tulemasta Kartanon maille niitä alustalaisia, joiden älykkyysosamäärä on pienempi kuin heidän kengännumeronsa.
        Kaikki eivät kuitenkaan usko ja osa ei tietyistä syistä ymmärrä.

Kun on kasvanut sellaisissa (henkisesti) oloissa kuin osa Kartanon piioista je rengeistä, lopputulema on sitten tämä.

Miten monta peltohenkilöä minä olenkaan pelastanut kurjista oloista Kartanon kodikkaaseen ilmapiiriin! Silti he eivät ymmärrä tai osaa ilmaista kiitollisuuttaan.
        Kun tällainen ihmistä muistuttava raasu saa vielä tilkkasen alkoholia ennestään tyhjään päähänsä, ei voi muuta kuin surkutella.

Olen toimittanut kyseisen "naapurin" hänenlaisilleen tarkoitettuun hoitolaitokseen.
        Surullinen olen kohtalostaan ja tietysti myös hänen perheensä puolesta, varsinkin vanhempien sisartensa, jotka ovat läpeensä tyytyväisiä.

Tällaista sattuu joskus, kun on pantu paljon vartijaksi.

• -Naapuri-
        Pertta-täti kirjoitti:

Minä olen kieltänyt tulemasta Kartanon maille niitä alustalaisia, joiden älykkyysosamäärä on pienempi kuin heidän kengännumeronsa.
        Kaikki eivät kuitenkaan usko ja osa ei tietyistä syistä ymmärrä.

Kun on kasvanut sellaisissa (henkisesti) oloissa kuin osa Kartanon piioista je rengeistä, lopputulema on sitten tämä.

Miten monta peltohenkilöä minä olenkaan pelastanut kurjista oloista Kartanon kodikkaaseen ilmapiiriin! Silti he eivät ymmärrä tai osaa ilmaista kiitollisuuttaan.
        Kun tällainen ihmistä muistuttava raasu saa vielä tilkkasen alkoholia ennestään tyhjään päähänsä, ei voi muuta kuin surkutella.

Olen toimittanut kyseisen "naapurin" hänenlaisilleen tarkoitettuun hoitolaitokseen.
        Surullinen olen kohtalostaan ja tietysti myös hänen perheensä puolesta, varsinkin vanhempien sisartensa, jotka ovat läpeensä tyytyväisiä.

Tällaista sattuu joskus, kun on pantu paljon vartijaksi.

Ei puolikkaallakaan sanalla Pertta-täti yritä selittää tekemisiään siellä lautamökissä nuorten miesten kanssa. Miehiä oli ainakin kolme, kaikki sikin sokin, kummallisia lantioliikkeitä tekivät ja välillä kuului naisen kimakka ääni, toisinaan taas kova huuto, aivan kuin eläimellistä menoa. En jaksanut seurata ikkunasta kuin 2.5 tuntia, sitten alkoi jo varpaita palentaa ja piti juosta kotiin.

Olisi hyvä, jos Pertta antaisi selvityksen, mitä miehet tekivät ja mitä vanha rouva itse ääntelehti kummasti siellä lattialla kauhtuneen karvalankamaton päällä.

• Pertta-täti
        -Naapuri- kirjoitti:

Ei puolikkaallakaan sanalla Pertta-täti yritä selittää tekemisiään siellä lautamökissä nuorten miesten kanssa. Miehiä oli ainakin kolme, kaikki sikin sokin, kummallisia lantioliikkeitä tekivät ja välillä kuului naisen kimakka ääni, toisinaan taas kova huuto, aivan kuin eläimellistä menoa. En jaksanut seurata ikkunasta kuin 2.5 tuntia, sitten alkoi jo varpaita palentaa ja piti juosta kotiin.

Olisi hyvä, jos Pertta antaisi selvityksen, mitä miehet tekivät ja mitä vanha rouva itse ääntelehti kummasti siellä lattialla kauhtuneen karvalankamaton päällä.

Kenenkään ei tarvitse huolestua "Naapurin" viesteistä.
        Hallusinaatiot kuuluvat tähän taudinkuvaan. Olen jo hoitanut asian.

Minulle tuoppi viskiä, kiitos.

• ellakaisa ek

Varovasti tässä koputtelen uuden baarin ovea. Muutatte senverran tiheään tahtiin, ettei henkilökunta pysy perässä!
      Tosi salamyhkäistä on... Onneksi tili on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti tililleni, juuri niinkuin työsopimuksessa luvattiin.

Onneksi ei ole terassia, ei tule houkutusta tupakinpolttoon. Niinkuin aiemmin kerroin, hra Virus sai minut luopumaan siitä pahasta tavasta. Kuukaudessa on tullut kiloja 8! Kyllä!
      Nyt tehdäänkin niin, että tähän baariin tulee pöytiintarjoilu! Tarvitsee kipeästi liikuntaa tämä armoton kroppani. Painan jo 55kg! (pituutta 168,7)

Niin että huhuilkaa vaan sieltä pöydistä tilauksia.
      Laitan tässä heti kierroksen baarin...eikun omaan laskuuni.
      Itse ottaisin Mimosan, triplana.

• ellakaisa ek

Enhän toki tullut tyhjinkäsin töihin.
        Kävin sienimetsässä ja luonnonantimista loihdin iloksenne sienipiirakan! Olkaapa hyvät ja maistelkaa.
        Ja jos olisitte niin ystävällisiä, että kertoisitteko myöhemmin, tuliko piirakasta mitään tuntemuksia, huimausta, oksentelua,hallusinaatioita tms? Ihan vain mielenkiinnosta, minulla on eräänlainen tutkimus meneillään....
        Voikaapa hyvin...

• Ajatelkaa, että meillä kävi kesän kovin ukkonen alkuillasta. Toivottavasti myös viimeinen.
      On se sellainen vieras, ettei sitä kukaan kaipaile.

Jaahas, Ellakaisa, kuulostaa epäilyttävältä, taidan jättää maistelematta sinun piirakkasi. Tiedä vaikka kärpässieniä olisit siihen laittanut!

Muuten on kiva, että edes joskus näyttäydyt,
      pitäähän sitä jotain tehdä leipänsä eteen.

• pohpoika

turmioonkohan vie mut oli miten oli oluen tahdon ma nytten ei auta tässä kai muu.
        Kylläpä olikin sumuinen päivä ja nyt säkkipimeä vallan. Vai oli Pertta-täti juhlat järjestänyt eikä sit niistä muistuttanut yhtikäs nyt loppuviikosta mistäs sitä näin dementian vaivaama kaikkea muistaa.
        Taitaa tuo Perttatäti enempi noita nuoria miehiä vikittelevän ja niidenkaa pyörivän et ei tainnut suurikaan vahinko käydä.
        No horjumpas tästä nyt tuonne maajussien pariin et molskis vaan :))

• ellakaisa ek

kärpässieniä, voin luvata. Se on nimittäin ainut sieni, minkä tunnistan ja tiedän, että se on myrkyllinen.

• ellakaisa ek kirjoitti:

kärpässieniä, voin luvata. Se on nimittäin ainut sieni, minkä tunnistan ja tiedän, että se on myrkyllinen.

on minullakin vähän heikko. Jotain madonlakkeja (tatteja) korjasin pihapiiristä pois, ettei pikkuväki erehdy niitä ottamaan.
        Kanttarellit ovat ainoita sieniä, joita uskallan käyttää ja niistä saakin herkullisen soosin.

• Folk**
        Tellastiina kirjoitti:

on minullakin vähän heikko. Jotain madonlakkeja (tatteja) korjasin pihapiiristä pois, ettei pikkuväki erehdy niitä ottamaan.
        Kanttarellit ovat ainoita sieniä, joita uskallan käyttää ja niistä saakin herkullisen soosin.

Tellastiina metsään!
        Jos pidät kanttarelleista niin kyllä sitten pidät suppiksistakin.
        Ne ovat tosi helppoja tunnistaa ja nyt niitä on paljon.
        Niitää löytää rehevästä kuusikosta ja sammaleisesta maastosta.
        Meneppä metsään!!

• KristaTee

Pimeää on ja sumuista. Ja sydämeeni muutti suru. Luulin ystävän olevan ystävä, vaan eipä ollut. Sain eilen viestin, josta osaan lukea, että hän ei luota minuun. Väärinkäsityskö? Tuskin. Halu riidellä? Mahdollista.

Mutta toivotan teille hyvää alkanutta viikkoa, ja paljon paremmissa merkeissä kuin oma viikkoni on alkanut.

Aikaiset kahvit keitin. Kermaa ja vehnästä löytyy korista.

• folk

Kiitos Krista,kahvi maistuu.
        Eilen en vieraillutkaan näillä palstoilla,olin
        sienimetsässä ystävättäreni kanssa.
        Siellä tuhraantu aamupäivä.
        Ruuan jälkeen oli pakko ottaa torkut jaa siinä sitten vierähtikin melkein koko iltapäivä.
        Eilen oli taas vaikea päästä illalla näille palstoille,luovutin ja lopetin yrittämästä.

Harmaana näyttää alkavan tämä päivä,mutta aika lämmin.
        Eilen oli kuulemma ukkonen vieraillut siellä Tellastiinan nurkilla,nyt aamu uutisissa luvattiin
        tälle kolkalle ukkosta,
        eikä mikään ihme jotenkin on ihan hautovaa ilma.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!

• marjapensas

Taas se on sitten maanantai ja arkiset askareet painaa päälle.
        Poikkesin pikaisesti kahvikupposelle, tai ehkä kahdellekin, että pysyisi hereillä huonosti nukutun yön jälkeen.

Jaa se pakollinen; 12 hämärää tuuletonta ja sumuista, ettei näe onko pilviä taivaalla.
        Toivottelen kaikille oikein hyvää alkavaa viikkoa:))

• folk kirjoitti:

Kiitos Krista,kahvi maistuu.
        Eilen en vieraillutkaan näillä palstoilla,olin
        sienimetsässä ystävättäreni kanssa.
        Siellä tuhraantu aamupäivä.
        Ruuan jälkeen oli pakko ottaa torkut jaa siinä sitten vierähtikin melkein koko iltapäivä.
        Eilen oli taas vaikea päästä illalla näille palstoille,luovutin ja lopetin yrittämästä.

Harmaana näyttää alkavan tämä päivä,mutta aika lämmin.
        Eilen oli kuulemma ukkonen vieraillut siellä Tellastiinan nurkilla,nyt aamu uutisissa luvattiin
        tälle kolkalle ukkosta,
        eikä mikään ihme jotenkin on ihan hautovaa ilma.

Sumuista oli täälläkin, mutta nyt näkyy aurinko pilkistelevän ja yö on ollut lämmim, kymmenen astetta.

Tänään piti olla aikaisemmin liikkeellä, mutta sattuipa telefooni soimaan ja siinä vierähti hyvä tovi. Taas tuli parannettua maailmaa...

Luulin jo, että sinä Folk olet pelästynyt sitä myrskyä, joka tässä puhalteli, mutta onneksi et ole pienistä säikähtänyt!

Voi Krisse, kovin on surullista, jos saa ystävänä pidetyltä ikäviä viestejä, mutta toivottavasti asiat selkiävät.

Eipä muuta kuin mukavaa tätä päivää kaikille!

• mietipä onko tuollainen niin sanottu "ystävä"
        sinua edes ystäväkseen ansainnut!
        Jaaha, tänään jäi müslit väliin, oli nimittäin
        joghurtit jääkaapissa päässeet loppumaan.
        Hörppäsinkin vain kupin kahvia ja juustolla
        päällystetyn leipäpalasen. Eilen paistoin leivän
        joten oli vieläkin tuoretta ja hyvää.
        Kivaa päivänjatkoa kaikille!

• KristaTee

Nyt täälläkin ukkostaa. Kulkee suoraan tästä yli.

• tämä.

keskustelua?

• KristaTee
        tämä. kirjoitti:

keskustelua?

on. Ja parhaammasta päästä. Tule mukaan. :)

• Kotilaiska

Hyvää huomenta. Näin kuuluu sanoa, vaikka ei se huomen aina niin hyvä olisikaan. Ihan sama juttu, kun kysyy tuttavalta, että mitä kuuluu ja tuttava vastaa, kiitos hyvää.
        Semmoista small talkia.

No, täällä työn raskan raataja aloittelee työpäivää. Tällä hetkellä vielä auringonpaisteessa, mutta kyllä pikkuhiljaa alkaa maisema vetäytyä pimeyteen. Niin oli tummansininen äsken taivaanranta, että jos olisi myöhempi ajankohta, olisi se voinut valmistaa lumisateeseen.

Ikävää, Krista, sinun surullinen aamusi. Voiko sellaista ihmistä edes kutsua ystäväksi, joka aiheuttaa surua. Tämä ei ollut kysymys, ajattelinpahan vain.

Mitä ylipäätään ystävyys on? Kun oltiin penskoja, meillä tuntui olevan ystäviä vaikka millä mitalla ja useimmalla vielä sydänystäväkin.
        Nyt, aivan kuin ystävätkin olisivat muuttuneet vain tuttaviksi ja ystävyys toveruudeksi.
        Ystävyyden merkitys on muuttunut vuosien saatossa.Ehkä se johtuu vain siitä, että matkan varrella, aikuistuttuamme, saamme koulutovereiden lisäksi myös työtovereitä, naapureita, uusia sukulaisia, ihmisiä, joiden kanssa kuljemme hetken ja jatkamme sitten matkaa uusien ihmisten pariin.

Ja heistä tulee tuttavia, hyviä tai sitten ei.
        Aikuisena tosiaan joskus mietin, mikä todellinen ero on ystävällä ja hyvällä tuttavalla.
        Ja että ovatko meidän läheisemme, esim. sisaremme, sen lisäksi, että he tietysti ovat sukulaisia, myös ystäviä vai ovatko he "jääneet" tuttaviksi...

Kamalaa ajatustoimintaa heti aamusta!
        Siitä huolimatta tai juuri siksi: HYVÄÄ HUOMENTA.

• pohpoika

taasen kun vettä sataa ja on 12 astetta lämmintä et tämmöisiä nämä syksyiset ilmat on
      Taitaa nyt tyytyä kahviin ja pullaan ettei ihan jokapäiväiseksi mene tuo oluen ottaminen.
      Kyllä muuten oli hirvikärpäsiä kun oikaisin tuosta metsän poikki polkua pitkin tulemaan.
      Ei näkynyt metsätonttuakaan eikä muitakaan menninkäisiä taisivat olla sateen suojassa nekin nytten.
      No kiitoksia kahvista jatkampa matkaa et molskis vaan :))

• en minäkään ole nähnyt, mutta löysin
        seinustalla olevasta kukkapenkistä jotain
        muuta.
        Ajattelin ensin, että myyrä oli käynyt
        puskemassa keon, mutta oli niin kivasti
        peitelty kuivilla lehdillä, joten aloin
        tutkia kekoa tarkemmin.
        Siilihän se oli laittanut siihen talvikodon
        ja nukkua tuhisteli siellä kaikessa rauhassa.
        Ihmettelen vain aikaista ajankohtaa, päivisin
        kun on kuitenkin yli 20 astetta.
        Kunhan oikein kylmä tulee, niin täytyy laittaa
        "lisäpeittoa" päälle.
        Unohdin maistaa mitä se suomalainen siideri
        oikein on, joten ottaisin nyt yhden sellaisen.
        Mukava paikka tämä pystis, verhot ikkunoissa
        ja liinat pöydillä, lisää viihtyisyyttä.

• KristaTee
        Tamarix kirjoitti:

en minäkään ole nähnyt, mutta löysin
        muuta.
        tutkia kekoa tarkemmin.
        "lisäpeittoa" päälle.

ihana tuhisija. Valitettavasti meilläpäin niitä ei ole. En ole moneen vuoteen nähnyt yhtäkään.

Ja sitten haluaisin kiittää kaikkia ihanista lohdutuksista. Olette kullanmuruja kaikki!

• KristaTee kirjoitti:

ihana tuhisija. Valitettavasti meilläpäin niitä ei ole. En ole moneen vuoteen nähnyt yhtäkään.

Ja sitten haluaisin kiittää kaikkia ihanista lohdutuksista. Olette kullanmuruja kaikki!

Kylläpäs nyt on aloituksia tehty, kun kohta taas joudutaan nurkan taakse.
        Tähänkin oli tarpeeksi vaikeaa pääsy, tuleeko se enää koskaan paremmaksi.

Siilejä ei ole meilläkään. Joskus varmaan parikymmentä vuotta sitten kävi pienen aikaa ruokailemassa, mutta sitten se vaan katosi.
        Nyt pupujussi loikkii nurkissa ja sytyttelee meidän tunnistevaloa. Sitten tulee mieleen, että kuka nurkissa hiippailee.

• marjapensas
        Tamarix kirjoitti:

en minäkään ole nähnyt, mutta löysin
        muuta.
        tutkia kekoa tarkemmin.
        "lisäpeittoa" päälle.

Ihania nuo menninkäiset.
        Joskus nuoruudessani löysin loukkaantuneen siilin, jonka otin hoiviini.

Päivisin se nukkui pahvilaatikossa, jonne laitoin pihalta kaivamiani matoja ja maitoa ruoaksi.
        Pimeän tultua se kömpi syömään, ja kun tuli parempaan kuntoon, rapisutti kaiken yötä niin, ettei nukutuksi saanut.

No tervehtyihän tuo, menninkäinen, joten laskin ulos, mutta varmuudeksi laitoin maitolautasen portaiden viereen.
        Katselin sitten iltasella ikkunasta, kun se käpsytteli maidolle.

Hyvillä mielin nautin sen jälkeen täysin taas yöunista:)
        Hyvää yötä kaikille, ”natti natti”;)

• pohpoika

ole surullinen- olethan ihminen, näin väittävät viisaat.
      Ilta tullut on ja kylä nukkuu ei montaa valoa tuiki enään raitin varrella, niin hiljainen on kylätie.
      Nyt otan vain ilta teen ja sitten hiippailen tuonne nukkumaan ja tyyny kainaloon sitten. Jospa huomenna oisi poutasempi päivä ja oisi yksi yö likempänä kun kulta saapuu luokseni et molskis vaan ja kuniit unet :))

• folk

Laitan tuosta porokahvin tulelle,karjalanpiirakoita,
      Joensuussa leivottuja toin tullessani,ovat markkina
      tuliaisia.
      Sateisena alkaa tämä aamu 11 asretta kumminkin.
      Taitaa olla harvinaista,että lokakuun puolella on näin lämmintä.
      Nautitaan nyt näistä syyspäivistä,kohta räntää römpsyttää.

• marjapensas

tai ainakin sinulle, eihän täällä muita näy:)
        Vai että karjalanpiirakoita oikein kahvin kera,nami vie kielen mennessään.
        Käväisin minäkin viime viikonloppuna Kristiinan markkinoilla, ei siellä karjalanpiirakoita näkynyt,
        vaikka onkin valtavan iso tapahtuma;(

Meillä 10 ja tuuleton aamu.

Kiitokset piirakoista ja kahvista ja hyvät päivänjatkot sinulle ja kaikille,muillekin pystisläisille:))

• lyyli t
        marjapensas kirjoitti:

tai ainakin sinulle, eihän täällä muita näy:)
        Vai että karjalanpiirakoita oikein kahvin kera,nami vie kielen mennessään.
        Käväisin minäkin viime viikonloppuna Kristiinan markkinoilla, ei siellä karjalanpiirakoita näkynyt,
        vaikka onkin valtavan iso tapahtuma;(

Meillä 10 ja tuuleton aamu.

Kiitokset piirakoista ja kahvista ja hyvät päivänjatkot sinulle ja kaikille,muillekin pystisläisille:))

Tulin vaan kurkkaamaan. Tänä aamuna ei edes kahvi maistu. Kiitos kysymästä. Vähän on alaku-loa. Ystäväni on kamppaillut syövän kanssa yli 30 vuotta. Toukokuusta lähtien kunto on vain las-kenut. Nyt saa jo morfiinijohdannaista kipulääkitystä. Itse sanoi olevansa kotona ”saattohoidossa”. Minulla oli suuret toiveet että hän selviää vielä tästäkin. Ei taida enää selvitä.

Kiitos kun kuuntelitte. Helpotti oloa kun sain kertoa murheeni. Lenkillä käydessäni kurkkaan ovelta. En halua jatkuvasti ruikuttaa teille omia ongelmiani. On teillä omannekin.

Hyvää päivän jatkoa koko porukalle.

• Kotilaiska
        lyyli t kirjoitti:

Tulin vaan kurkkaamaan. Tänä aamuna ei edes kahvi maistu. Kiitos kysymästä. Vähän on alaku-loa. Ystäväni on kamppaillut syövän kanssa yli 30 vuotta. Toukokuusta lähtien kunto on vain las-kenut. Nyt saa jo morfiinijohdannaista kipulääkitystä. Itse sanoi olevansa kotona ”saattohoidossa”. Minulla oli suuret toiveet että hän selviää vielä tästäkin. Ei taida enää selvitä.

Kiitos kun kuuntelitte. Helpotti oloa kun sain kertoa murheeni. Lenkillä käydessäni kurkkaan ovelta. En halua jatkuvasti ruikuttaa teille omia ongelmiani. On teillä omannekin.

Hyvää päivän jatkoa koko porukalle.

On hyvä, jos edes täällä pystyt tuskaasi purkamaan. Nimettömänä kerrot ja me nimettöminä kuuntelemme ja yritämme parhaamme mukaan lohduttaa.
        Muuhun me emme pysty.

Sanotaan, että jaettu ilo on kaksinkertainen ilo, mutta jaettu suru puolittuu.

Toivon sinulle jaksamista.

Miellyttävää päivää kaikille harmaudesta huolimatta. Kyllä aurinko vielä paistaa, uskokaa pois!

• piirakat ovat maailman parhaita ja seuraavaksi
        omat leipomukseni, jos näin vaatimattomasti
        saan kehaista.
        Muistatkos minkä leipomon tuotteita ostit?
        Kahvi- ja eineslähettämöähän ei enää liene,
        mutta onhan siellä paljon muitakin hyviä
        leipureita olemassa.
        Lanttukukkoa voisi ottaa sinne pystiksen
        listoille, tekisi varmaan kauppansa.
        Kivaa iltapäivää kaikille.
        Huomaan, että olen aina tunnin myöhässä,
        mutta se johtuu tuosta aikaerosta. Moi!

• Sitähän se syksy on.
      Rouva Kotilainen vain on niin optimistinen, taikka tottakai se aurinko joskus paistaa.

Miksiköhän minä olen saanut niin pessimistisen luonteen. Aina ajattelen asiat sieltä huonommasta päästä, vaikka täällä ehkä saa toisen käsityksen.

Oikein harmittaa joskus, kun miehellä on aina asiat hyvin - ei se koskaan valita, että voi voi sentään, kun nyt menikin näin eikä niin kuin minä meinasin. Minä jo etukäteen ajattelen, että nyt taas sattuu sitä tai tätä ja kaikki menee päin mäntyä.

Luontelleen ei nyt vaan mahda mitään!

Olkaatte kaikki muut optimisteja!

• pohpoika

kärsimään voidakseen elää, sanoo joku viisas.
        Kovin on märkää ja harmaata täälläkin taasen,
        mutta eipä haittaa porkkanat on nyt nostettu et kyntömieskin voi tulla.
        Taitas olla aamupäiväteen aika välillä ei näin aamupäivästä voi oluttakaan ottaa.
        Taas ne viskas meittit tänne kulmantaa on noita jonninjoutavia aloituksia taas löytynyt
        Taidampa tässä lähteä kaupoille välillä käymään kun toi ilmakin on tommoinen kostea et hyvää päivänjatkoa kaikille ja molskis :))

• pohpoika kirjoitti:

kärsimään voidakseen elää, sanoo joku viisas.
        Kovin on märkää ja harmaata täälläkin taasen,
        mutta eipä haittaa porkkanat on nyt nostettu et kyntömieskin voi tulla.
        Taitas olla aamupäiväteen aika välillä ei näin aamupäivästä voi oluttakaan ottaa.
        Taas ne viskas meittit tänne kulmantaa on noita jonninjoutavia aloituksia taas löytynyt
        Taidampa tässä lähteä kaupoille välillä käymään kun toi ilmakin on tommoinen kostea et hyvää päivänjatkoa kaikille ja molskis :))

edestakaisin sheriffin poistojen mukaan.
        Etusivulta minä Pystiksen löysin.

Vai on porkkanat olleet vielä maassa, vaikka jossain vaiheessa kerroit jo pakkasta olleen.
        No eipä ne pientä pakkasta säikähdä.

Kauppareissu on minullakin edessä ja auton tankki näyttää melkein tyhjää, täytyy sitten mennä jonkun imussa, jos bensa loppuu!

• H2Omies
        Tellastiina kirjoitti:

Vai on porkkanat olleet vielä maassa, vaikka jossain vaiheessa kerroit jo pakkasta olleen.

Kauppareissu on minullakin edessä ja auton tankki näyttää melkein tyhjää, täytyy sitten mennä jonkun imussa, jos bensa loppuu!

Huomenta päivää ja sumua, sumua. Kuitenkin niin kovasti lämmintä, että hikkee pukkas koiraa juoksuttaessa.
        Nyt ikkunasta tähyillen näyttää siltä, että voipi kohta tihuuttaa vettäkin. Tällainen säätiedoitus Savosta.

Minulla on asiaa. Joku luulee minua mieheksi nimimerkin perusteella, mutta kyllä minä naisimmeinen olen. Tuo H20mies on sitä vesimies horoskooppia, jota edustan. Vaikka en mitään niistä horoskoopeista piittaa.

Puiden väriloisto ilahduttaa mieltä, vaikka on muuten harmaata. Voisinpa minäkin tänään ilahduttaa jonkun mieltä tavalla tai toisella!
        Hyvää päivänjatkoa kaikille!
        Toivottaa Vesimies-nainen

• Kotilaiska
        H2Omies kirjoitti:

Huomenta päivää ja sumua, sumua. Kuitenkin niin kovasti lämmintä, että hikkee pukkas koiraa juoksuttaessa.
        Nyt ikkunasta tähyillen näyttää siltä, että voipi kohta tihuuttaa vettäkin. Tällainen säätiedoitus Savosta.

Minulla on asiaa. Joku luulee minua mieheksi nimimerkin perusteella, mutta kyllä minä naisimmeinen olen. Tuo H20mies on sitä vesimies horoskooppia, jota edustan. Vaikka en mitään niistä horoskoopeista piittaa.

Puiden väriloisto ilahduttaa mieltä, vaikka on muuten harmaata. Voisinpa minäkin tänään ilahduttaa jonkun mieltä tavalla tai toisella!

Toivottavasti et loukkaannu tästä, mitä nyt kirjoitan.
        Minä todella olen luullut sinua mieheksi. Jotenkin se vain sujahti siihen tuon nimimerkkisi takia.

Tosi naurut sain, kun yykaakoon viestiketjussa kaula-aukoista puhuttaessa kerroit ostaneesi puseron, jossa oli suuri kaula-aukko ja korjanneesi tilanteen helmillä.

Minä tuijotin viestiäsi silmät tapilla ja ensin ajattelin, että pilailet. Sitten tajusin oman hölmöyteni. Olinhan tuijottanut vain sanaa *mies*, enkä ajatellut nimimerkin alkuosaa ollenkaan.
        Kun löysin asiayhteyden, nauroin niin, että vesi lensi silmistä. Itselleni nauroin ja ihmettelylleni.
        Parasta tilannekomiikkaa, mitä voi olla!

Muistatko vielä, kun aloitit ketjun siitä, miten vähän täällä on miespuolisia kirjoittajia? Viestistäsi ei ilmennyt lainkaan sukupuolesi ja minä ainakin menin helppoon.

Saanko nauruni anteeksi? Ilkeyttäni en todellakaan nauranut.

• H2Omies
        Kotilaiska kirjoitti:

Toivottavasti et loukkaannu tästä, mitä nyt kirjoitan.
        Minä todella olen luullut sinua mieheksi. Jotenkin se vain sujahti siihen tuon nimimerkkisi takia.

Tosi naurut sain, kun yykaakoon viestiketjussa kaula-aukoista puhuttaessa kerroit ostaneesi puseron, jossa oli suuri kaula-aukko ja korjanneesi tilanteen helmillä.

Minä tuijotin viestiäsi silmät tapilla ja ensin ajattelin, että pilailet. Sitten tajusin oman hölmöyteni. Olinhan tuijottanut vain sanaa *mies*, enkä ajatellut nimimerkin alkuosaa ollenkaan.
        Kun löysin asiayhteyden, nauroin niin, että vesi lensi silmistä. Itselleni nauroin ja ihmettelylleni.
        Parasta tilannekomiikkaa, mitä voi olla!

Muistatko vielä, kun aloitit ketjun siitä, miten vähän täällä on miespuolisia kirjoittajia? Viestistäsi ei ilmennyt lainkaan sukupuolesi ja minä ainakin menin helppoon.

Saanko nauruni anteeksi? Ilkeyttäni en todellakaan nauranut.

Minun ei todellakaan ole ollut tarkoitus hämätä.
        Ja et ole ollenkaan anteeksipyynnön velkaa.
        Tuo nimimerkkijuttu oli sellainen, että kun tarjouduin "Vesimiehenä" se ei kelvannut, kun oli jo jollakin toisella. Sitten muka olin olevinani näppärä, kun tuon nykyisen merkin keksin.
        Toisaalta, jos se on antanut ilonaihetta, niin ihan hyvä! Jatketaan hyvillä mielin..

• ellakaisa ek
        H2Omies kirjoitti:

Tämäkin nöyrimmästi anelee anteeksi perässä juoksemista. Ihan yhtä tervetullut olet, vaikka olet nainen. Ymmärräthän, että minä vain ammattini puolesta ajattelin, että H2Omies, on urospuolinen, joka juo vain vettä. Tämän takia minä pitkin mantuja juoksentelin se vesimuki kourassa ja sinua ja koiraa huhuilin.
        Olenhan työlleni antautunut ihminen.

• pohpoika
        Tellastiina kirjoitti:

tähtien alla, älä silloin valita, että elämässäsi ei ole valopilkkuja.
        Nyt porkkanat nostettu ja kyntömies kävi kyntämässä nyt syystyöt tehty voi huoleta lähteä hirvijahtiin viikonloppuna.
        On se nyt soutamista ja huopaamista tämän pystiksen paikka onkohan pyörien päällä kun noin liikkuu. Voiskin olla hyvä keksintö ei ois mitään ongelmaa muutossakaan ois helppo siirtää torinkin laidalle ja vois vaikka asiakkaitakin löytyä enempi käymään.
        No jatkampas touhujani taas et molskis vaan :))

• ellakaisa ek
        pohpoika kirjoitti:

Nyt porkkanat nostettu ja kyntömies kävi kyntämässä nyt syystyöt tehty voi huoleta lähteä hirvijahtiin viikonloppuna.
        On se nyt soutamista ja huopaamista tämän pystiksen paikka onkohan pyörien päällä kun noin liikkuu. Voiskin olla hyvä keksintö ei ois mitään ongelmaa muutossakaan ois helppo siirtää torinkin laidalle ja vois vaikka asiakkaitakin löytyä enempi käymään.

Mikäs nyt, kun et pitkiin aikoihin ole nautiskellut baarin antimista ja lempijuomastasi, meukowista?
        Täytyy muistaa, että tämä on liike yritys!
        Ehkä olet unohtanut, miltä se maistuu? Otappa tuosta, Ellakaisa tarjoaa!

• pohpoika
        ellakaisa ek kirjoitti:

Mikäs nyt, kun et pitkiin aikoihin ole nautiskellut baarin antimista ja lempijuomastasi, meukowista?
        Täytyy muistaa, että tämä on liike yritys!
        Ehkä olet unohtanut, miltä se maistuu? Otappa tuosta, Ellakaisa tarjoaa!

Ellakaisa mut eihän aina parane hyvää nauttia pitää väliin pitää pieni tauko niin kyllä se sit maistuu aina hyvältä.
        Mut otampas nyt kun kerta tarjoat oikein ja olet noin upeen lasinkin valinnut liekkö oikein kristallia no kippis nyt vain :))

• H2Omies kirjoitti:

ja minä kun ehdin jo ajatella, että onko tämä tottakaan, tuolla lailla ajattelevat miehet ovat harvinaisia €-D
        Kaikkea hyvää sinullekin naispuolinen Vesimies!

• pohpoika kirjoitti:

tähän hätään keskellä päivää keksii.
        Taivas on pilvessä ja sataa vettä.

Pääsin kuin pääsinkin bensatankille ja nyt riittää taas menovettä pitkäksi aikaa.
        Hintakin oli pudonnut sitten viimeisen oton. Ysivitonen oli 1,28 €uroa, mitä on hinta muualla?
        Että jotain hyvääkin sentään!

• ellakaisa ek kirjoitti:

Tämäkin nöyrimmästi anelee anteeksi perässä juoksemista. Ihan yhtä tervetullut olet, vaikka olet nainen. Ymmärräthän, että minä vain ammattini puolesta ajattelin, että H2Omies, on urospuolinen, joka juo vain vettä. Tämän takia minä pitkin mantuja juoksentelin se vesimuki kourassa ja sinua ja koiraa huhuilin.
        Olenhan työlleni antautunut ihminen.

kun luin viestiäsi, että siinäpä Ellakaisakin juoksi pää kolmantena jalkana perässäsi ja olitkin nainen. Sanoo vaan vesimukia tuoneensa...

Kaikilla varmaan sama erehdys, mutta hällä väliä, tervetuloa joukkoon kummaan!

• Tellastiina kirjoitti:

Pääsin kuin pääsinkin bensatankille ja nyt riittää taas menovettä pitkäksi aikaa.
        Hintakin oli pudonnut sitten viimeisen oton. Ysivitonen oli 1,28 €uroa, mitä on hinta muualla?

bensan hinta sen kun nousee.
        Tänään noteerasin 281 forinttia ja
        rahassa se tekee noin 1,15 €uroa.
        Että pikkuisen edullisempaa vielä
        on kuin Suomessa. Eestissä sitävastoin
        on Euroopan halvin polttoaine, luin
        juuri uusimman tilaston.
        Aurinko kylläkin paistaa, eikä maksa
        mitään! Moikka!

• Tellastiina kirjoitti:

kun luin viestiäsi, että siinäpä Ellakaisakin juoksi pää kolmantena jalkana perässäsi ja olitkin nainen. Sanoo vaan vesimukia tuoneensa...

Kaikilla varmaan sama erehdys, mutta hällä väliä, tervetuloa joukkoon kummaan!

jos Ellakaisa juoksi perässä.
        Tilanne olisi ollut paljonkin pahempi
        jos Pertta- täti olisi lähtenyt asialle.
        Ei siinä varmaankaan enää vedentuonnista
        olisi puhetta ollut.

• Tamarix kirjoitti:

bensan hinta sen kun nousee.
        Tänään noteerasin 281 forinttia ja
        rahassa se tekee noin 1,15 €uroa.
        Että pikkuisen edullisempaa vielä
        on kuin Suomessa. Eestissä sitävastoin
        on Euroopan halvin polttoaine, luin
        juuri uusimman tilaston.
        Aurinko kylläkin paistaa, eikä maksa
        mitään! Moikka!

Eikös se sinun nykyinen asuinvaltiosi kuulu EU:hun? Mutta silti on oma valuutta?

Olisipa täälläkin vaan pidetty se oma markka!

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Onpas halpaa bensaa. Täällä halvin maksaa 1.33 euroa. Ysivitonen siis. Taidanpa, Tella, tulla teidän nurkille tankkaamaan. Tamarixin nurkille on hiukka pitkä matka.

Täällä sataa ja paistaa ja sataa ja paistaa jne. Ja muutenkin on tylsää!

• Folk**
        KristaTee kirjoitti:

Onpas halpaa bensaa. Täällä halvin maksaa 1.33 euroa. Ysivitonen siis. Taidanpa, Tella, tulla teidän nurkille tankkaamaan. Tamarixin nurkille on hiukka pitkä matka.

Bensa hintaa on pakko kommentoida.
        Taitaa mennä täällä paremmaks´1,26,9 euroa.
        Asiasta toiseen,en löydä koneestani tuota euron symbolia,tyhmä mikä tyhmä!

• KristaTee
        Folk** kirjoitti:

E-kirjaimessa. AltGr-näppäimestä sen saa. Ainakin tällä koneella. Pitää painaa AltGr ja sitten E, niin se on siinä.

• KristaTee kirjoitti:

ennen kuin tulet, että tiedän olla kotona, kahvit lupaan tarjota ihan nisusen kera.

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

ennen kuin tulet, että tiedän olla kotona, kahvit lupaan tarjota ihan nisusen kera.

Tänään en kuitenkaan ehdi. Pitää koko ajan istua ikkunassa ja toivoa. Vanha uskomushan on, että kun sataa ja paistaa samaan aikaan saa toivoa, ja se toteutuu varmasti. Eli minulle on paljon hyvää tulossa.

• Tellastiina kirjoitti:

Eikös se sinun nykyinen asuinvaltiosi kuulu EU:hun? Mutta silti on oma valuutta?

Olisipa täälläkin vaan pidetty se oma markka!

EU:hun, mutta €urokelvolliseksi tulee ehkä
        vuotena 2011.
        Ja jos ihan rehellisiä ollaan, niin tuskin
        sittenkään. Maan talouden uskotaan kyllä tulevan
        riittävän vakaaksi siihen mennessä.
        Mutta kyllä tämä käytännössä ihan helposti
        on laskettavissa. Yksi Euro on noin 250 forinttia.

• Folk** kirjoitti:

vähän näppäimistöstä.
        Minulla on tämä saksalainen versio ja
        tässä se on E kirjaimen kanssa samassa.
        Painan vain "AltGr" näppäintä ja eetä
        samanaikaisesti niin sieltä tupsahtaa
        komeasti tämä € merkki.
        Etsivä löytää...

• Pertta-täti
        Tamarix kirjoitti:

jos Ellakaisa juoksi perässä.
        Tilanne olisi ollut paljonkin pahempi
        jos Pertta- täti olisi lähtenyt asialle.
        Ei siinä varmaankaan enää vedentuonnista
        olisi puhetta ollut.

rva Tamarix, että en koskaan enkä ikinä ole juossut yhdenkään naisen perässä tämän pitkän elämäni aikana.
        En vahingossa enkä tahallani.

Minun perässäni on kyllä juostu, mutta heistäkään ei kukaan ole ollut nainen.
        Enempää en sano.

• Kotilaiska

Pohpoika tuolla aiemmin esitti, että Pystiksen voisi nostaa pyörille, ei tarvitsisi olla aina koko huushollia muuttamassa, senkun vain työntäisi uuteen paikkaan.
      Minusta se on sangen käyttökelpoinen ajatus ja kannatan lämpimästi.

Toinen ajatus, jota myös kannatan (kun itse esitän), että laajennetaan sen verran, että tehdään siipeen sivukirjasto. Ei tarvitse aina lukemista halutessaan lähteä kaupungille pääkirjastoon.
      Se voisi olla sellainen kierrätyskirjasto, jokainen toisi omia kirjojaan sinne ja sieltä voisi käydä myös hakemassa luettavaa ja palauttaa samaan paikkaan.

Ja sama juttu aikakauslehtien kanssa. Kun on lukenut, tuo kirjastosiipeen muiden luettavaksi. Tilaillaan itsekukin erilaisia lehtiä, tulee monipuolinen lehtirepertuaari.
      Mitä sanotte?

• KristaTee

Nyt kyllä putosin kelkasta. Tehdäänkö mitä?

• Rouva taitaakin olla oikein puuhanainen?

Mikäs sen parempi olisi, minäkin pääsisin kirjoistani eroon. Kirppis kun ei tahdo huolia kirjakerhon kirjoja, ovat muka lyhennettyjä, mitä minä en usko.
        Enään ei ainakaan Johanna-kirjakerhon kirjoista näe, että ovat kerhotuotteita.

Ihan todellisuudessakin tälläinen paikka olisi hyvä olla olemassa - ai niin - lähdettävähän sinnekkin olisi, eikä ainakaan täällä "mettänkulmalla" menestyisi.

Noista aikakausi lehdistä - taas tulee yksi paha tapa ilmi, niputan ne talteen vuosikerroittain ja talletan. Tietysti vintille, niin kuin kaikki muunkin tarpeettoman, siis niin kauan kun sinne jotain mahtuu.
        On perikunnalla selvitettävää!

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

Rouva taitaakin olla oikein puuhanainen?

Mikäs sen parempi olisi, minäkin pääsisin kirjoistani eroon. Kirppis kun ei tahdo huolia kirjakerhon kirjoja, ovat muka lyhennettyjä, mitä minä en usko.
        Enään ei ainakaan Johanna-kirjakerhon kirjoista näe, että ovat kerhotuotteita.

Ihan todellisuudessakin tälläinen paikka olisi hyvä olla olemassa - ai niin - lähdettävähän sinnekkin olisi, eikä ainakaan täällä "mettänkulmalla" menestyisi.

Noista aikakausi lehdistä - taas tulee yksi paha tapa ilmi, niputan ne talteen vuosikerroittain ja talletan. Tietysti vintille, niin kuin kaikki muunkin tarpeettoman, siis niin kauan kun sinne jotain mahtuu.
        On perikunnalla selvitettävää!

Mahtaa sinulla olla aikamoiset pinot niitä lehtien vuosikertoja.
        Itselläni on 30 vuoden käsityölehdet niputettuina vuosikerroittain.
        Niitä olen yrittänyt tarjoilla divareihin,eivät huoli.
        Ei millään raskisi paperikeräykseenkään viedä.
        Ja ne on sitten tuossa kirjahyllyssä,taitaa olla kolme hyllyä täynnä.

• Kotilaiska

Ei ottanut sitten tuulta alleen minun ehdotukseni. Ihan vain ajattelin, että täällä olisi muitakin laiskoja lähtemään kaupungin toiselle laidalle hakemaan lukemista.

Eihän täällä aina voi kaljaakaan vetää tai sitten voisi kurmaista tuopin ja selailla tarjolla olevia kirjoja ja lehtiä.

Minulla on vino pino moneen kertaan luettuja kirjoja jotka voisin kipata tuohon nurkkaan.
        Ja lehtiä. Jalluja ja sensellaista.

Olkoon.

• folk kirjoitti:

Mahtaa sinulla olla aikamoiset pinot niitä lehtien vuosikertoja.
        Itselläni on 30 vuoden käsityölehdet niputettuina vuosikerroittain.
        Niitä olen yrittänyt tarjoilla divareihin,eivät huoli.
        Ei millään raskisi paperikeräykseenkään viedä.
        Ja ne on sitten tuossa kirjahyllyssä,taitaa olla kolme hyllyä täynnä.

on iskenyt vasta viimevuosina, joskus aikojen alussa säästin Käsityökerhon lehdet ja mitä niillä nyt teen, en yhtään mitään.
        Eikä taida kukaan muukaan niistä enää malleja ottaa.

Sellaisia lehtiä olisi mukava olla tallessa kun ei enää ilmesty.
        Nuoruudesta muistan Ajan Sävelen, sitten tulivat Iskelmä ja Suosikki, joka ilmestyy vieläkin.

Aikakausilehtiä ovat olleet Viikkosanomat ja Nykyposti, naisten lehtiä ainakin Jaana, jonka muistan ihan hyvänä lehtenä. Mitä muita?
        Viikonlopusta luettiin romantiikkaa...

• Kotilaiska kirjoitti:

Ei ottanut sitten tuulta alleen minun ehdotukseni. Ihan vain ajattelin, että täällä olisi muitakin laiskoja lähtemään kaupungin toiselle laidalle hakemaan lukemista.

Eihän täällä aina voi kaljaakaan vetää tai sitten voisi kurmaista tuopin ja selailla tarjolla olevia kirjoja ja lehtiä.

Minulla on vino pino moneen kertaan luettuja kirjoja jotka voisin kipata tuohon nurkkaan.

Olkoon.

Emmää ainaka sitä mittään prääkänny, ko sanoin ett sit pääsis noista vanhoista kirjoista erroon...

Sitä mää vaan ettei se oikein torellisuuresa luanaisi, vaikka hyvä irea onki!

• KristaTee
        Kotilaiska kirjoitti:

Olkoon.

huono ajatus. Minulla kesti hetken, ennenkuin tajusin idean. Enkä vieläkään ole aivan varma, tajusinko oikein.

Lehtiä olisi tarjolla. Paljon lehtiä. Niin miehille kuin naisillekin. Tai oikeastaan miehelle. Eihän täällä taida olla muita kuin pohpoika, nyt kun H2Omieskin osoittautui naiseksi ja Pelle riutuu kotonaan. Äärettömän pahoillani olen, jos täällä liikuskelee muitakin miehiä, enkä ole heitä huomannut.

Kirjoja ei ole. Tai on. Mutta niitä en pois anna. Intohimoisesti niitä keräilen joka nurkkaan.

• Tellastiina kirjoitti:

on iskenyt vasta viimevuosina, joskus aikojen alussa säästin Käsityökerhon lehdet ja mitä niillä nyt teen, en yhtään mitään.

Nuoruudesta muistan Ajan Sävelen, sitten tulivat Iskelmä ja Suosikki, joka ilmestyy vieläkin.

Aikakausilehtiä ovat olleet Viikkosanomat ja Nykyposti, naisten lehtiä ainakin Jaana, jonka muistan ihan hyvänä lehtenä. Mitä muita?

kukaan hurahtanut nuoruudessaan lukemaan
        Prjantaita tai Nyyrikkiä.
        Joskus parisen vuotta sitten sain yhden
        vanhan kappaleen käsiini, mistäs muualta
        kuin kesämökin vintiltä, ja ihmettelin kyllä
        itsekseni, että kaikkea sitä on tullutkin
        joskus luettua.
        Vaikka harmittomia ne jutut kyllä oli,
        verrattuna nykypäivän seiskoihin ym. vastaaviin.
        Ei niissä ainakaan ketään todellista henkilöä
        mollattu, milloin milläkin jutulla.

• systeemihän toimii vallan mainiosti
        kaikissa suomalaisten suosimissa lomahotelleissa
        pitkin maailmaa.
        Nykyisin otankin vain muutaman kirjan lomalle
        mukaan, koska tiedän aina löytäväni hotellissa
        suomenkielistä luettavaa.
        Niinpä kiitoksena jätän sinne sitten omatkin
        matkalukemiseni.
        Joskus vain menee viimeinen yö lukiessa jotain
        ooppusta, on nimittäin pakko päästä loppuun
        saakka, mukaan kun ei voi ottaa.
        Omasta kirjahyllystäni taas en suostu luovuttamaan
        ainoatakaan kirjaa, muuta kuin lainaksi.
        On ne sen verran tärkeitä juttuja minulle.

• folk
        Tamarix kirjoitti:

kukaan hurahtanut nuoruudessaan lukemaan
        Prjantaita tai Nyyrikkiä.
        Joskus parisen vuotta sitten sain yhden
        vanhan kappaleen käsiini, mistäs muualta
        kuin kesämökin vintiltä, ja ihmettelin kyllä
        itsekseni, että kaikkea sitä on tullutkin
        joskus luettua.
        Vaikka harmittomia ne jutut kyllä oli,
        verrattuna nykypäivän seiskoihin ym. vastaaviin.
        Ei niissä ainakaan ketään todellista henkilöä
        mollattu, milloin milläkin jutulla.

Kyllä on tullut luettua.
        Perjantai minulle tuli oikein tilattuna,heti oli luettava jatkokertomukset.
        Olihan se semmosta hömppää kun nyt jälkeenpäin ajattelee.
        Mutta silloin ei ollut telkkaria ja nuorena sitä romantiikkaa kaipasi.

Kiitos nyt sitten avuliaille,nyt opin sen euron merkin.
        Minulla on tämä kone tosiaan ollut vasta alle vuoden.
        Pitäisi mennä kursseille mutta,mutta se onkin sitten viitseliäisyydestä kiinni.

• folk kirjoitti:

Kyllä on tullut luettua.
        Perjantai minulle tuli oikein tilattuna,heti oli luettava jatkokertomukset.
        Olihan se semmosta hömppää kun nyt jälkeenpäin ajattelee.
        Mutta silloin ei ollut telkkaria ja nuorena sitä romantiikkaa kaipasi.

Kiitos nyt sitten avuliaille,nyt opin sen euron merkin.
        Minulla on tämä kone tosiaan ollut vasta alle vuoden.
        Pitäisi mennä kursseille mutta,mutta se onkin sitten viitseliäisyydestä kiinni.

ilmestyy varmaan vieläkin, äidilleni se tuli vuosikymmenet ihan loppuun asti eli 76-vuotiaaksi asti sitä luki.
        Sen kirjoitusten tyyli ei ollut paljon vuosien mittaan muuttunut, kun joskus niitä silmäilin.
        Sitten oli vielä Sirpale samaa sarjaa, minulle on joskus 50-luvun lopulla se tullut.

Minun koneessani on ihan oma merkki €urolle tuossa alhaalla oikealla. Onko eri koneissa erilaiset näppäimistöt? Sehän on selvä, ettei vanhemmissa ole sitä merkkiä.

Vuoden verran minullakin vasta on kone ollut, viime syksynä aloitin kansalaisopistossa alkeista, ennen en ollut hiirtäkään pitänyt kädessäni muuta kuin kuollutta ;)
        Tai sen verran aikaisemmin ostin koneen, että pasianssilla opettelin hiiren käyttöä.

Tammikuussa olisi tarkoitus mennä vähän jatkamaan.

• Kotilaiska
        Tellastiina kirjoitti:

Ihan melkein itkettää, kun muistelee vaikkapa juuri Ajan Säveltä. Se oli sen ajan nuorisolehti ja sitä kyllä luettiin!
        Mahtaisikohan jostain divarista vielä löytyä joku numero. Onko teillä kenelläkään?

Samoin Nyyrikki ja Perjantai. Niitä lueskelin joskus nuorena tyttösenä tätini luona. Salaa tietysti. Voi herrantähden, sen ajan romantiikkaahan se oli.

Kotiin tuli Viikonloppu. Myöhemmin, naimisiin mentyäni, tilasin Jaanan.
        Muistatteko Hopeapeilin? Muistatteko Viuhkan?
        Voitin kerran Hopeapeilin järjestämän novellikilpailun. Palkinnoksi sain 1000 silloista markkaa, nykymarkoissa sata markkaa. Se oli suuri raha silloin.
        Oi niitä aikoja.

Seurakin taitaa olla aika "iäkäs" lehti, kuten myös Apu (Apu-lehti?).

• Kotilaiska kirjoitti:

Ihan melkein itkettää, kun muistelee vaikkapa juuri Ajan Säveltä. Se oli sen ajan nuorisolehti ja sitä kyllä luettiin!
        Mahtaisikohan jostain divarista vielä löytyä joku numero. Onko teillä kenelläkään?

Samoin Nyyrikki ja Perjantai. Niitä lueskelin joskus nuorena tyttösenä tätini luona. Salaa tietysti. Voi herrantähden, sen ajan romantiikkaahan se oli.

Kotiin tuli Viikonloppu. Myöhemmin, naimisiin mentyäni, tilasin Jaanan.
        Muistatteko Hopeapeilin? Muistatteko Viuhkan?
        Voitin kerran Hopeapeilin järjestämän novellikilpailun. Palkinnoksi sain 1000 silloista markkaa, nykymarkoissa sata markkaa. Se oli suuri raha silloin.
        Oi niitä aikoja.

Seurakin taitaa olla aika "iäkäs" lehti, kuten myös Apu (Apu-lehti?).

Se pienessä koossa oleva Ajan Sävel-lehden löytyminen olisi kyllä huippujuttu. Näen ihan sen värikkäät sivut mielessäni.
        Jaana minullekkin tuli joskus tilattuna.

Seurasta lunttasin, että 73:s vuosikerta on menossa.
        Eikö Apu alkanut ilmestymään joskus sodan jälkeen ja muistaakseni jollain lailla hyväntekeväisyyteen ja auttamiseen liittyy se nimikin, ellen ihan hakoteillä ole.

"Vanhat" muistelee...

• KristaTee
        Tellastiina kirjoitti:

Se pienessä koossa oleva Ajan Sävel-lehden löytyminen olisi kyllä huippujuttu. Näen ihan sen värikkäät sivut mielessäni.
        Jaana minullekkin tuli joskus tilattuna.

Seurasta lunttasin, että 73:s vuosikerta on menossa.
        Eikö Apu alkanut ilmestymään joskus sodan jälkeen ja muistaakseni jollain lailla hyväntekeväisyyteen ja auttamiseen liittyy se nimikin, ellen ihan hakoteillä ole.

"Vanhat" muistelee...

aivan ohut lehti, jota huono-osaiset myivät kaduilla. Varmaan aika heti sodan jälkeen. Näin äitini ainakin kertoi. Hyväntekeväisyyteen rahat sitten menivät.

Ajan Sävelen näin kerran kirpputorilla. Oli loosin pitäjä valveutunut, koska hintaa sille oli laitettu useita kymppejä. Näitä vanhoja, ihania lehtiä näkee kyllä täälläpäin aina silloin tällöin, mutta ovat kovin huonokuntoisia. Ihan siitä syystä en ole ostanut, jäisi niin paljon lukematta. Ja sehän harmittaisi.

• KristaTee kirjoitti:

aivan ohut lehti, jota huono-osaiset myivät kaduilla. Varmaan aika heti sodan jälkeen. Näin äitini ainakin kertoi. Hyväntekeväisyyteen rahat sitten menivät.

Ajan Sävelen näin kerran kirpputorilla. Oli loosin pitäjä valveutunut, koska hintaa sille oli laitettu useita kymppejä. Näitä vanhoja, ihania lehtiä näkee kyllä täälläpäin aina silloin tällöin, mutta ovat kovin huonokuntoisia. Ihan siitä syystä en ole ostanut, jäisi niin paljon lukematta. Ja sehän harmittaisi.

ollaan saatu ihan keskustelua aikaan ja jopa aika hyvinkin.

Kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse!

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

ollaan saatu ihan keskustelua aikaan ja jopa aika hyvinkin.

Kukas kissan hännän nostaa, ellei kissa itse!

on siis kissa, jonka häntä on nostettu.
        Voiko sumeampaa kuvaa eteemme heittää?

Sallitteko, että menen muualle oksentamaan?
        Pojat, tulkaa mukaan!

• pohpoika
        KristaTee kirjoitti:

on puussa eikä missään muussa.
        Apulehdellä on 74 vuosikerta menossa että pulavuosina ennen sotia alkoi ilmestyä näköjään apulehtikin. Täytyi minunkin luntata lehdestä se kun toi apu tulee minullekin.
        Nyt kyläkokous pidetty ja paljon hyviä asioita päätetty tänäkin iltana.
        Miettinyt mikähän siinäkin on kun muutama vuosi tänne muuttanut ja nyt jo kyläpäälikkönä täällä et haluaako kyläläiset et uusia tuulia tulis kylään tiedä sitten.
        Et tämmöistä tänäänkin oli :))

• Pertta-täti kirjoitti:

on siis kissa, jonka häntä on nostettu.
        Voiko sumeampaa kuvaa eteemme heittää?

Sallitteko, että menen muualle oksentamaan?
        Pojat, tulkaa mukaan!

Ihan itse on häntänsä nostanut.
        Ja kuules muori mihinkäs ne juomarahat jäi?

• Pertta-täti
        Tellastiina kirjoitti:

Ihan itse on häntänsä nostanut.
        Ja kuules muori mihinkäs ne juomarahat jäi?

Siinä on köyhälle hanavastaavalle semmoiset viisisataa euroa tippiä. Riittäkö, mitä?

Seuraavaksi haluan vähemmän rahanahneen henkilökuntahenkilön tuomaan pöytääni litran viskiä.
        Kristallikarahvissa, kiitos.
        Jos talossa/baarissa ei ole karahvia, mennään koko porukka meille.
        Karahvissa löytyy. Ja viskissä.

• Folk**
        KristaTee kirjoitti:

Minulla taitaa olla yksi Ajan-Sävel jossain jemmassa,
        Löytyi kotitalon vintiltä kun tyhjennettiin sitä.
        Nythän tässä alkoi jo taalan kuvat silmissä vilistä.
        Hyvää yötä nukkukaa hyvin.

• Kreivi Mukc
        Pertta-täti kirjoitti:

Siinä on köyhälle hanavastaavalle semmoiset viisisataa euroa tippiä. Riittäkö, mitä?

Seuraavaksi haluan vähemmän rahanahneen henkilökuntahenkilön tuomaan pöytääni litran viskiä.

Pertta-täti täällä suomessa kun ei viskiä kanneta missää garaffissa pöytään täällä laki kieltää sen jos et sattuisi muistamaan semmoista asiaa. Eikä muuten tuplanakaan tarjoilla et tyytyminen normaaliin paukkuun:

• Pertta-täti kirjoitti:

Kiitos kauheasti, kyllä vähempikin olisi riittänyt, mutta mielelläni tämänkin otan.

Meillä valitettavasti kristalleja ei löydy ainakaan vielä, mutta jos niitä viisisatasia alkaa useinkin lentelemään niin kuka ties joskus...

Kiitos rattoisasta illasta ja hyvää yötä kaikille!

• pohpoika kirjoitti:

on puussa eikä missään muussa.
        Apulehdellä on 74 vuosikerta menossa että pulavuosina ennen sotia alkoi ilmestyä näköjään apulehtikin. Täytyi minunkin luntata lehdestä se kun toi apu tulee minullekin.
        Nyt kyläkokous pidetty ja paljon hyviä asioita päätetty tänäkin iltana.
        Miettinyt mikähän siinäkin on kun muutama vuosi tänne muuttanut ja nyt jo kyläpäälikkönä täällä et haluaako kyläläiset et uusia tuulia tulis kylään tiedä sitten.
        Et tämmöistä tänäänkin oli :))

jos lie koko kylän porukka sen verran
        "vökkelötautista" etteivät saa itse
        mitään aikasiksi. Onhan se silloin kiva
        kun joku tulee ja tekee.
        Siinä vain tahtoo se tekijä jossain vaiheessa
        saada ylirasituksesta vammoja.
        Ei niin, että epäilisin valintaperusteena
        olleen osaamisesi. Kokemus vain puhuu suullani,
        olin itse luisumassa tilanteeseen, jossa olisi
        pitänyt olla kaikissa kissanristiäisissä, milloin
        mitäkin tekemässä. Kirkon joulukoristelusta
        aina viinatarjoilijaksi saakka.
        No se kirkon koristelu on toki kivaa puuhaa,
        mutta "palinkatarjoilu" onkin jo jotain muuta.

• folk

Hernerokkasumu näyttää olevan ja 9 astetta.
      Lämmintä syksyä pitää,saa sitten nähdä kuinka kauan.
      Kahvin laitan tulelle,itse en voi nyt sitä jäädä nauttimaan,on mentävä syömättä,juomatta labraan.
      Eilen oli vilkas ilta pystiksessä,toivottavasti jatkuukin samanlaisena,
      Kohtahan se on taas muuttopuuhiin alettava.
      Nautitaan läpimästä syyspäivästä!

• KristaTee

sumuista huomenta! Aah, hyvät kahvit keitit. Kiitos, toisenkin kupposen ottaisin.

Kauppareissu pitää tänään tehdä. On vain odotettava, että sumu hälvenee. Ei tuonne viitsi käsikopelolla ajamaan lähteä.

Toivotan aurinkoa päiväänne.

• marjapensas

Onpas eilen ollut vipinää baarissa, ja laajennuksia aiotaan tehdä.
        Vai että kirjasto, jos oikein ymmärsin, kyllä minulta liikenee kirjoja vino pino,
        mutta huom; vain lainaksi siistiin kotiin, missä pidetään hyvänä:))

Sumuista 9 astetta, vielä tarkenee ilman ”villahousuja”.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille:))

• H2Omies
        marjapensas kirjoitti:

Onpas eilen ollut vipinää baarissa, ja laajennuksia aiotaan tehdä.
        Vai että kirjasto, jos oikein ymmärsin, kyllä minulta liikenee kirjoja vino pino,
        mutta huom; vain lainaksi siistiin kotiin, missä pidetään hyvänä:))

Sumuista 9 astetta, vielä tarkenee ilman ”villahousuja”.
        Hyvää päivänjatkoa kaikille:))

Onko ketään paikalla? Tarvitsisin jotain.
        Nimittäin kurkkuun. Mitä vain, on kuin riivinrauta ja meni yö rykiessä. Eipä ole yskä vaivannut vuosikausiin, enkä nytkään millään viitsisi rykiä.
        Jotain tulista nieluun, kiitos!
        Kaikille hyvää päivänjatkoa, hymyillään.

• a-woman1

Melkein viikko vierähti lapsenlasten luona; mukavaa oli, vaikka pitikin yksi päivä levätä kotiin tultua!

Toista tuntia meni pystybaarin kuulumisia sulatellessa. Kotilaiskan kirja- ja lehti-idea on vallan mainio. Minulla on viikkolehtiä iso pino, toin ne tullessani jo tänne luettavaksi. Kotiinkin niitä saa viedä, kunhan joskus tuo jotain tilalle.
      Kirjahyllyni suhteen olenkin sitten nuukempi! On minulla joitakin anopin jäämistöstä tulleita kirjoja, joita voin sinne tuoda.

Joisin jotain lämmintä; kurkku on kipeä. Ehkä kupponen teetä helpottaisi oloa. Kiitos :).

• Piti tulla vähän kurkkaamaan mitä teille kuuluu.
        Laiskanlaisesti on lähtenyt aamu käyntiin.

Minä olen jo ollut tänään parturissa, ei paljon kampaa tarvita, lyhyt,lyhyt on kampaukseni malli.

Folkilta kysyisin, että tuliko uni, vai pyörittelitkö mielessäsi kuinka arvokas sinun lehtesi lieneekään?

Harmi, että ei ole mitään toiveita, että löytäisi vintiltä aarteita!

• Kotilaiska

Minä tuon Kotivinkit ja ET-lehdet tänne muiden luettavaksi. En pidä kummastakaan lehdestä. Määräaikainen tilaus niissä tosin vain on, kohta pääsen kokonaan eroon mokomista.

Kirjoista ainakin Tom Jonesin elämänkerta joutaa kiertoon samoin Rona Jaffen kirjoittama Luokkakokous. Tosi mielenkiintoisia molemmat ja siksi haluasin jakaa ne toistenkin kanssa.

Voi, jos minä sain folkilta edes lainaksi sen vanhan Ajan Sävelen, olisin onnessani.

Jaa, että kurkkukipuista porukkaa taas liikkeellä. Valkosipulia lämpimään maitoon, joukkoon voi lurauttaa tilkkasen hunajaa.
        Minähän en sitä litkua juo, mutta jos joku saa sen alas ja siitä on apua, niin hyvä.

Sataa, sataa aina vaan,
        sade valuu virtanaan.
        Auringon jos nähdä vois,
        kaikki huolet haihtuis pois.
        Niin se on.

• Folk**
        Kotilaiska kirjoitti:

Minä tuon Kotivinkit ja ET-lehdet tänne muiden luettavaksi. En pidä kummastakaan lehdestä. Määräaikainen tilaus niissä tosin vain on, kohta pääsen kokonaan eroon mokomista.

Kirjoista ainakin Tom Jonesin elämänkerta joutaa kiertoon samoin Rona Jaffen kirjoittama Luokkakokous. Tosi mielenkiintoisia molemmat ja siksi haluasin jakaa ne toistenkin kanssa.

Voi, jos minä sain folkilta edes lainaksi sen vanhan Ajan Sävelen, olisin onnessani.

Jaa, että kurkkukipuista porukkaa taas liikkeellä. Valkosipulia lämpimään maitoon, joukkoon voi lurauttaa tilkkasen hunajaa.
        Minähän en sitä litkua juo, mutta jos joku saa sen alas ja siitä on apua, niin hyvä.

Sataa, sataa aina vaan,
        sade valuu virtanaan.
        Auringon jos nähdä vois,
        Niin se on.

Nyt siitä tuli mullekin päänvaiva,kun en muista minne olen sen laittanut.
        Kyllä sitten ilmoittelen,kun sen löydän.
        Olen kyllä niin höveli,että annan sitä lainaksi.

• Kotilaiska
        Folk** kirjoitti:

Kyllä minä voin siitä lainasta jopa kohtuullisen korvauksen maksaa. Ja palautan taatusti.

• Folk** kirjoitti:

sekin vähän tässä kateudessa, kun et voi sitä itsekkään katsella.

Piti oikein kaivaa vanhat vahakantiset vihkot piirongin laatikosta ja kyllä, siellä oli vihkossa liimattuna värikuva ja vielä tekstikin lehdestä leikattu, missä luki Nuorten Suosikki Lasse Liemola. Olen sata varma, että se on Ajan Sävelestä. Jotain siis on jäljellä. Ja onhan niitä kuvia siellä lauluvihkoissa!
        Nämä vihkot ovat niin suuria aarteita, että eivät ole joutaneet ullakon kätköihin!

Elokuva-Aitta kuului myös suosikkeihin joskus viisi-kuusikymmenluvun taitteessa.

• folk
        Tellastiina kirjoitti:

sekin vähän tässä kateudessa, kun et voi sitä itsekkään katsella.

Piti oikein kaivaa vanhat vahakantiset vihkot piirongin laatikosta ja kyllä, siellä oli vihkossa liimattuna värikuva ja vielä tekstikin lehdestä leikattu, missä luki Nuorten Suosikki Lasse Liemola. Olen sata varma, että se on Ajan Sävelestä. Jotain siis on jäljellä. Ja onhan niitä kuvia siellä lauluvihkoissa!
        Nämä vihkot ovat niin suuria aarteita, että eivät ole joutaneet ullakon kätköihin!

Elokuva-Aitta kuului myös suosikkeihin joskus viisi-kuusikymmenluvun taitteessa.

Kyllä se meidän lapsuus oli viatonta.
        Kuninkaallisten kuvia minäkin leikkelin ja liimailin
        sitten vanhoihin kouluvihkoihin.
        Eihän ollut varaa hankkia sitävarten uusia vihkoja.
        Sitten tulivat kuvioihin filmitähdet,niitä leikeltiin ja liimattiin vihkoihin.
        Näitä kuninkaallis vihkoja minulla on vielä tallella.

• KristaTee
        Kotilaiska kirjoitti:

Sataa, sataa aina vaan,
        sade valuu virtanaan.
        Auringon jos nähdä vois,
        Niin se on.

Melkein itku tulee. Oli minullakin lehtiä, vihkoja, kaikkea. Sitten jossain vaiheessa iski tilanpuute ja jouduin viemään kaikki varastoon. Luopua niistä en voinut. Ajattelin, että sitten vanhana niitä selailen ja muistelen ihanaa nuoruutta. Vaan toisin kävi.

Joku päätti vapauttaa minut muisteloilta ja kävi varastamassa kaikki. Sinne menivät kaikki huolella kirjoitetut laulujen sanat, kaikki lehdistä leikatut kuvat, kaikki Elokuva-Aitat, ihan kaikki. Nyyh.

• Kotilaiska kirjoitti:

Sataa, sataa aina vaan,
        sade valuu virtanaan.
        Auringon jos nähdä vois,
        Niin se on.

älkää nyt sitä valkosipulia joka paikkaan tuputtako.
        Siitä ei todellakaan ole mitään muuta hyötyä kuin
        että pitää lähimmäiset loitolla.
        On se niin kamala haju.
        Jos haluaa kipeänä välttämättä haista pahalta, niin
        sopii kuumentaa olutta ja nappailla sitä pikkuhiljaa.
        Joko sillä paranee, tai sitten vain
        on niin kyllästynyt lääkitykseen että kärsii urhoollisesti
        kunnes vilustuminen on ohitse.

• Pertta-täti

Nyt jo Suomi24:n etusivukin kertoo Matti Vanhasen uudesta naisystävästä.
      Onneksi eivät ole minusta vielä kuvaa saaneet.
      Luotan teihin, että salaisuuteni ei täältä leviä minnekään.

• Vaikka sinut Pystiksessä kaikki tuntee, niin varmaan saat niiden adoniksiesi kanssa (hei kielimaisterit, miten se kuuluu taivuttaa, menikö oikein?) kulkea aivan rauhassa.
        Tuskin paparazzit häiritsee.

Matti Vanhanen on aivan eri juttu, eikö se ole sen Susan Kurosen ex-poikaystävä?

• nimetön ja nikitön

Tule tuonne x-palstalle Oliviakin on siellä.

• nimetön ja nikitön
        nimetön ja nikitön kirjoitti:

Tule tuonne x-palstalle Oliviakin on siellä.

sekä Katriina, Pelle ja monet muut

• "kielimaisteri"
        Tellastiina kirjoitti:

Vaikka sinut Pystiksessä kaikki tuntee, niin varmaan saat niiden adoniksiesi kanssa (hei kielimaisterit, miten se kuuluu taivuttaa, menikö oikein?) kulkea aivan rauhassa.
        Tuskin paparazzit häiritsee.

Matti Vanhanen on aivan eri juttu, eikö se ole sen Susan Kurosen ex-poikaystävä?

Taivuttaisin sanan a d o n i s t e s i.
        En kuitenkaan ole oikeasti kielimaisteri, joten joku toinen voi sanoa tuon asian toisinkin.

• "kielimaisteri" kirjoitti:

Taivuttaisin sanan a d o n i s t e s i.
        En kuitenkaan ole oikeasti kielimaisteri, joten joku toinen voi sanoa tuon asian toisinkin.

kyllä paljon paremmalta, minä kun sitä sanaa pyörittelin en lainkaan löytänyt sopivaa muotoa.
        Onpa vaikea sana meikämantan käytettäväksi, ei pitäisi alkaa hienostelemaan, vaan jättää se Pertta-tädille.

• Kotilaiska

Minä sitten tykkään katsoa noita politiikkaan liittyviä ohjelmia.
      Tänään tuli kahden tunnin ajan välikysymyskeskustelua Eduskunnasta ja se oli kyllä parasta viihdettä pitkään aikaan.
      Paljon istui tehyläisiä lehtereillä punaiset paidat yllään.

Jotkut ovat puhujia Luojan armosta ja heitä kuuntelisi pitempäänkin.
      Vaalien alla katsoin kaikki keskustelut ja nykyisin katson myös kyselytunnit.

Tietoa saa ja paljon, jos vain haluaa.

• KristaTee

Hieman synkkä aamu taas. Pilvistä ja 10 astetta. Mutta eiköhän se siitä.

Porokahvit keitin, piristää varmasti.

Olen miettinyt, että olisikohan kunnon puuro terveellisempää aamuisin. Jos laittaisin puurokattilan porisemaan? Ai, eikö? No, hyvä on. Pysytellään kahvissa. Eihän aamu ilman kahvia ole aamu ollenkaan.

Mukavaa päivänjatkoa.

• Folk**

On muuten kannatettava ajatus se puuron keitto.
        Leipätaikinaa varten ostin ruisjauhoja,sitten alkoi tekemään mieli oikein ruispuuroa.
        Sitähän saa haudutella tunnin verran,mutta kyllä oli hyvää.
        En edes voisilmää laittanut,kevytmaidon kanssa söin.

• lyyli t
        Folk** kirjoitti:

Leipätaikinaa varten ostin ruisjauhoja,sitten alkoi tekemään mieli oikein ruispuuroa.

torstai.

Ensin; kiitos Kotilaiskalle olkapään lainasta. Se auttoi kummasti. Raitista ilmaa on piisannut.

Tungen tällä kertaa itteni tähän pöytään. Kaurapuuro ja muki mustaa kahvia kiitos. Kiitos, en tarvitse kuittia.

Kovin on harmaata syksyä. Just tällä hetkellä ei tuu vettä. Puut alkaa olla alastomia, kaikki kauniit lehdet on tippunu pois. Aina pitää valittaa vuodenaikojen mukaan. Heh, heh….

Usein en uskalla tänne syrjäkujan perukoille ole uskaltautunut. Päivisin lenkillä käydessäni olen vaan ikkunasta kurkistellut. Siihen aikaan täällä näyttää aika hiljaiselta. Ihan hyvä niin. Kuka sitä nyt kaiken päivää kapakissa istuskelisi.

Joo, nyt on syöty, juotu ja tärkeimmät tarinat kuultu. Lähen taas lenkille. Kivaa päivän jatkoa kaikille.

• Folk** kirjoitti:

Ei kait nyt Pystiksessä puuroa aleta tarjoilemaan?
        Taitaisi silti olla hyväkin idea, kuulostaa vaan vähän hassulta.

Minä menen nyt leipomispuuhiin, sämpylöitä pitäisi tehdä, kaurapuuro on jo niitä varten tulemassa. Nauratte vai? Puuro on ihan hyvää sämpylätaikinaan, ihan totta!

Heippa!

• minä tiedänkin, minne nuo kaksi pakettia
        pannujauhettua Presidenttiä voin antaa.
        Sain lahjaksi, mutta kun ei minulla ole
        sellaista pannuakaan.
        Hyvät huomenet unohtuivat huikkaamatta,
        joten tässä ne tulee: Aurinkoista näkyy
        tänäänkin olevan, vaikka sadekuuroja lupasikin.
        Lämpötilaa en kehtaa edes sanoa, mutta ainakin
        tuplasti näyttää olevan.
        Hei mikä se palsta X on? Jos jotenkin saatte
        tiedon minunkin tietämättömään päähäni,
        niin hyvä olisi. Ettei vain kaikki ole muuttamassa jonnekin?

• Tamarix kirjoitti:

minä tiedänkin, minne nuo kaksi pakettia
        pannujauhettua Presidenttiä voin antaa.
        Sain lahjaksi, mutta kun ei minulla ole
        sellaista pannuakaan.
        Hyvät huomenet unohtuivat huikkaamatta,
        joten tässä ne tulee: Aurinkoista näkyy
        tänäänkin olevan, vaikka sadekuuroja lupasikin.
        Lämpötilaa en kehtaa edes sanoa, mutta ainakin
        tuplasti näyttää olevan.
        Hei mikä se palsta X on? Jos jotenkin saatte
        tiedon minunkin tietämättömään päähäni,
        niin hyvä olisi. Ettei vain kaikki ole muuttamassa jonnekin?

Ei kukaan muuta minnekkään, Pystybaari on ja pysyy.
        Ei siitä kukaan mitään tiedä - varmaan jossain Huitsin Nevadassa.

Meillä on 8 astetta ja pilvistä, pilvistä, Taitaa teillä olla lämpöä ihan triplasti ettei tupla riitä?

Nyt menen leipomaan niitä sämpylöitä, taikina nousee kohta itse pöydälle!

• folk

Harmaata,harmaata on,mutta 12astetta.
      Nyt kunnon kahvit tulemaan ja kerman kera nauttimmaan.
      Kyllä se on aina niin vaikeaa,kun on labraan meno,
      oikein pitää laittaa lappu pöydälle,ettei sinne suuhunsa mitään vahingossa laita.
      Nyt pitäis lähteä paikalliseen tavarataloon tutkailemaan semmosta stepperiä.
      Ihan pakko olisi saada ainakin 5 kiloa painoa pois,
      Sokeri mokoma oli taas vähän noussut.
      Hyvää päivän jatkoa!

• KristaTee

Samalla minuutilla tulimme ovesta. Ai, sinunkin pitäisi kiloista päästä eroon. Minulle se ei ole mikään pakko, paitsi omasta mielestäni. Yritetäänkö yhdessä?

• a-woman1

Aloitin vesijumpan kahdesti viikossa 45 min. kerrallaan. Paino alkoi tippua. Olisiko sinulla uimahallia siellä lähelläsi? Helppo ja mukava tapa liikkua nivelkipuisenkin.
        Minullakin sokeri yläkantissa. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      51
      2759
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1662
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      104
      990
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      83
      915
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      59
      828
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      163
      760
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      749
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      741
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      732
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      675
    Aihe